بازدید 11895
کاری نکنیم طبیعت از دستمان دلگیر شود

محل روشن کردن آتش تا ۱۵ سال قابل رویش نیست

کد خبر: ۷۸۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 02 April 2018

پدر بلوط ایران گفت: مطابق بررسی‌های صورت گرفته در جایی که آتش روشن شود بین 10 تا 15 سال هیچ‌ چیزی قابل رویش نیست.

به گزارش فارس، مظفر افشار اظهار کرد: امیدوارم در روز طبیعت کاری کنیم که طبیعت از ما دلگیر نشده و نگوید ای کاش شرایطی پیش آید که دیگر انسان‌ها در دامان آن حضور نیابند.

وی افزود: توصیه می‌شود روز طبیعت روشن کردن از آتش جنگل‌ها و سبزه‌زارها خودداری شود، چراکه مطابق بررسی‌های صورت گرفته در جایی که آتش روشن شود بین 10 تا 15 سال هیچ‌چیزی قابل رویش نیست.

این فعال محیط‌ زیست اظهار داشت: از گردشگران تقاضا می‌کنیم پلاستیک‌های خود را به درخت آویزان نکنند و آنها را آتش نزنند، بلکه آن‌ها را به همراه خود آورده و در سطل‌های زباله بریزند.

پدر بلوط ایران یادآور شد: امیدواریم در روز طبیعت خانواده‌ها از بردن و عبور دادن خودرو بر روی چمن‌زارها خودداری کنند، چراکه با این کار طبیعت از بین می‌رود، بنابراین توصیه می‌شود خودروها حاشیه جاده‌ها پارک شود.

افشار متذکر شد: درختان ریه‌های طبیعی هستند که ما انسان‌ها نباید به خاطر یک روز طبیعت‌گردی درختانی ارزشمند و چندین ساله را نابود کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۲
صرفنظر از تمایل کارشناس به عدم روشن کردن آتش در روز طبیعت یاداوری میشود زمین های کشاورزی برای حتی کشت بعد در همان سال جهت بهبود خاک آتش زده میشود واتفاقی هم نمیافتد اگر این پروسه پانزده سال طول میکشید قحطی همه جا را فرامیگرفت
در مناطق جنوبی ایران پس برداشت گندم، کاه و کلش باقی مانده را در همان مزرعه آتش میزنن و دوباره سال بعد در همان مزرعه اقدم به کشت میکنند.
البته سوزاندن و ریختن آشغال در طبیعت امر قبیحیه ولی من هر سال علفای هرز باغچه مونو در محل آتش میزنم بازم سال بعد جاش سبز میشه!!!!
بدون اغراق هم میتوان مردم را به عدم تخریب طبیعت از جمله روشن نکردن اتش در جنگل و فضای سبز توصیه نمود
اینکه که اگر جایی اتش بگیرد تا ۱۵ سال چیزی در آنجا قابل رویش نیست اغراق است .چون بستگی به محل اتش سوزی و نحوه اتش سوزی دارد
یادتان باشد هنوز در کشور ما برداشت نیشکر به شیوه قبل از انقلاب یعنی اتش زدن مزارع است
هر چند سال یه بار کشاورزای گندم همه زمیناشونو آتیش میزنن تا بار بگیره . تشریف ببر همین ورامین ببین از نزدیک ضرر نداره
پدر من که کشاورز بود بعد از برداشت گندم محل کشت را آتش میزد...
پس چرا وقتی جنگلهای طبیعی آتش میگیرند، سال بعد دوباره رشد می کند؟
متاسفانه در ایران بجای فرهنگ سازی سعی شده مردم را بترسانند که مثلاً فلان کار نادرست را انجام ندهند. اگر اطلاع داشته باشید دشتهای بزرگ افریقا هر ساله در آتش سوزی می سوزد و این امر که نوعی کود دهی به زمین است باعث رشد بهتر کیاهان در آن منطقه میشود. با مردم صداقت داشته باشید حتماً بهتر جواب میدهد.
اين حرف هلمى نيست. در بسيارى موارد خس و خاشاك باقيمانده پس از برداشت محصول و يا مراتع و جنگلهايى را كه قرار است تبديل به زمين كشاورزى شده اند مى سوزانند و با فاصله زمانى اندكى پس از آن در همان زمين كشت و كار مى كنند.
خیلی ها در مجازی شعارهای قشنگی می دهند اما در عمل انجام نمی دهند بیایید وجدانن با طبیعت اشتی کنیم که باز فردا خودمان محتاج ان طبیعت هستیم
مزخرفه چون کشاورزان بعضا ساقه های مانده درکشتزار محصولشون رو آتیش میزنن سال بعد محصول پربارتر بردارن
پس چطور بعضی از گندمزارها را بعد از برداشت میسوزانند و سال بعد کشت میکنند ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی