بازدید 13226

مردم آزاری شبانه فروشندگان وانت باری با چراغ سبز مأموران شهرداری تهران+ فیلم

مشخص نیست چه پشت پرده هایی در پس احوالپرسی های شبانه مأموران سد معبر شهرداری تهران با مدیران اصلی این دست فروش های خیابانی وجود دارد که آنها را مجاز می کند، حتی پس از گذشت نیمه های شب نیز همراه با صدای گوشخراش موتورهای برقشان به فروش محصول مشغول باشند!
کد خبر: ۷۸۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 02 April 2018

مردم آزاری شبانه فروشندگان وانت باری با چراغ سبز مشکوک مأموران شهرداری تهران+ فیلمایام عید نوروز در کنار همه زیبایی هایی که به دلیل کاهش چشمگیر ترافیک و فرا رسیدن بهار در شهر تهران ایجاد شد، پدیده دستفروشی شبانه آن هم با وانت بارهای سیار در محله های مسکونی شهر، یکی از موضوعات قابل تأملی بود که به اعتراض های بی نتیجه بسیاری از شهروندان منجر شد؛ شهروندانی که صدای گوشخراش موتورهای برق وانت بارها امانشان را در نیمه شب ها برید و شهرداری نیز چشم هایش را بر این تخلف آشکار بست.

به گزارش «تابناک»؛ پس از حاشیه های فراوانی که در رابطه با برخورد مأموران سد معبر شهرداری با دست فروشان رقم خورده است و شهرداری تهران نیز یکی از پیشگامان این حاشیه ها بود، حالا دیگر برخورد چندانی از سوی مأموران شهرداری با دست فروشان سیار و به ویژه وانت بارها صورت نمی گیرد؛ رخداد قابل تأملی که زمینه آزار و اذیت بسیاری از شهروندان تهرانی را فراهم کرده و در همین رابطه تخلف های آشکاری رخ می دهد.

فروشندگان وانت باری که گویا در محله و چهار راه های مهم شهر، سرقفلی نا نوشته ای دارند و بر همین اساس اجازه فروش در محل حضور خود را به افراد ناشناس نمی دهند، با تاریک شدن هوا آرام آرام موتورهای برق خود را روشن می کنند و با این کار، اقدام به روشن کردن فضای پیرامون خودروی خود می کنند.

هرچند تا نزدیک به رسیدن نیمه های شب، تردد اتومبیل و شهروندان و صدای تولید شده از این مسیر و نیز بیدار بودن شهروندان صدای گوشخراش موتورهای برق این دست فروش ها را برای شهروندان قابل تحمل می کند، با گذر زمان و فرا رسیدن نیمه های شب که سکوت در شهر حاکم می شود و شهروندان آماده استراحت می شوند، این صدا به یک ناراحتی جدی برای بسیاری از شهروندان تهرانی بدل می شود.

وانت بارهایی که در اکثر محله و چهارراه های شهر تهران مکان یابی شده اند و کاملاً مشخص است که از کانون های تصمیم گیر و مدیریت خاص هدایت می شوند، به رغم اینکه مغازه های شهر رأس ساعت 12 فعالیت خود را تمام می کنند، همچنان تا پاسی از شب فعال هستند و فروشندگان آنها، موتور برق خود را خاموش نمی کنند.

وضعیت غیر قابل تحملی که به ویژه برای شهروندانی که خانه آنها در نزدیکی این دست فروش هاست، شرایط بسیار دشوار و آزار دهنده ای را پیش می آورد.

یکی از شهروندان تهرانی در رابطه با مشکلات این نحوه فروش و پیگیری های صورت گرفته خود به خبرنگار «تابناک»، گفت: منزل ما در نبش یکی از چهارراه های منطقه 2 تهران است و هر روز یک وانت با محصولات باغی متنوع در نزدیکی واحد ما در خیابان، پارک و اقدام به فروش محصول می کند.

وی افزود: با تاریک شدن هوا، موتور برقش را که اتفاقاً صدای بسیار گوشخراشی دارد روشن می کند و تا ساعت 1 تا 2 بامداد از خاموش کردن موتور برق علی رغم پیگیری و اعتراض های اهالی محل اجتناب می کند.

این شهروند تهرانی ادامه داد: بارها برای پیگیری مسأله با شهرداری و نیروی انتظامی تماس گرفته ایم، اما کسی اقدام موثری در برخورد با این دست فروش ها نمی کند.

یکی از این فروشندگان وانت باری که پس از ساعت 12 نیمه همچنان با شرایط معمول خود از جمله روشن بودن موتور برق و آلودگی شدید صوتی برای اهالی محل مشغول به فروش محصولات باغی بود، در رابطه با چرایی این پرسش که چرا موتور برق را خاموش نمی کنید، اهالی محل در حال استراحت هستند، به خبرنگار «تابناک» گفت: هر وقت میوه هایم تمام شد خاموش می کنم و می روم، شما چکاره هستید که می پرسید؟

وی در واکنش به تماس با پلیس 110 برای برخورد نیز گفت: با هر که دوست داری تماس بگیر. هیچ کاری نمی توانی انجام بدهی.

این فروشنده همچنین در مورد اینکه چرا مأموران سد معبر شهرداری با وی و همکارانش در نقاط مختلف شهر برخورد نمی کند و علی رغم گذشت ساعت از ساعت 12 شب همچنان به آنها اجازه فعالیت می دهد، نیز گفت: من کاره ای نیستم و یک فروشنده ساده هستم. مأموران شهرداری همیشه اول شب می آینده با مسئول من احوالپرسی می کنند و می روند و دیگر با ما کاری ندارند!

تعداد بازدید : 748

اینکه در شرایط سختی که بسیاری از جوانان جویای کار کشور قادر به یافتن شغل مناسب نیستند، تعداد قابل توجهی از آنها از محل فروش اجناس از طریق دست فروشی کسب درآمد می کنند، به خودی خود موضوع غیر قابل قبولی نیست، اما قطعاً این افراد نیز باید مطیع قوانین شهروندی و رعایت حال ساکنین محله های مختلف شهر باشند.

این دست فروش ها نیز باید به گونه ای فعالیت های خود را پیش ببرند که حداقل اعتراض و مزاحمت را برای سایر شهروندان به همراه داشته باشند.

با این حال مشخص نیست، چه پشت پرده هایی در پس احوالپرسی های شبانه مأموران سد معبر شهرداری تهران با مدیران اصلی این دست فروش های خیابانی وجود دارد که آنها را مجاز می کند، حتی پس از گذشت نیمه های شب نیز همراه با صدای گوشخراش موتورهای برقشان به فروش محصول مشغول باشند!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۷
شما هم تکلیفتون با خودتون مشخص نیستا اگر جلوشون بگیرن که خودت میای تیتر میزنی آی کجایین که چهار تا دستفروش بدبخت رو داغون کردن الانم شب عیدی خواستن یه حالی به این بدبختا بدن
بدتر از این فروشندگان کسانی هستند که مشغول ساخت و ساز های بزرگ هستند و دیزل ژنراتور های پر سر و صدای آنها 24 ساعته مشغول آلوده کردن هوا و از بین بردن آسایش همسایه ها هستند.
سلام
اصولا مزاحمت كار ناپسندي است از طرف هركسي ميخواهد باشد.اما بهتر است دوستان تابناكي انرژي و وقت خود را در اين رسانه پرمخاطب صرف شناساندن دزدان بيت المال كنند.
و يا به ارائه راهكارهاي حذف مقررات زائد و مانع كسب قانوني بپردازند.وقتي فردي ميبيند با داشتن آدرس و محل ثابت گرفتار دهها اداره و سازمان و مقررات سخت ميشود ترجيح ميدهد دلالي كند و يا دستفروشي كند.
امروزه كافي است يك تابلو كوچك در يك فرعي دور از چشم نصب كنيد تا دهها اداره و سازمان انواع و اقسام مطالبات را براي شما طرح كنند و سراغتان بيايند.
بازار كسب و كار ايران در چرخ دنده هاي محدوديتهاي دولتي گرفتار شده است و انتظار ميرود رسانه ها اين مهم را دريابند.
از توجه شما سپاسگزارم
بله دست فروش ها اجناسشانرا میفروشند،ما مغازه دارها اجاره،مالیات کسب پیشه به شهرداری،ومالیات به دارایی میدهیم.
پاسخ ها
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
یکی از این آقایان مغازه دار زحمت بکشد و فیش مالیت خود را نشان دهد تا همگان بدانند که مالیات ناچیز فخر فروشی ندارد .
برادر شما یک سوم یک کارمند ساده هم مالیت نمیدی
تابناک جان ! نظریات حقوق بشری کاربران رو فراموش کردی ؟ با دست فروش نباید برخورد کرد چون حقوق بشر پایمال می شود !!!
از برق منطقه ای مثل سایر کشورهادنبا. انها را مساعدت نمائید تا درامد حلال داشته باشندوالا مجبور به دزدی خواهند شد و دست این بیکاران وتشنگان کار قطع ولاجرم تحت پوشش کمیته امام خمینی در خواهند امد خود دانید.....
شما یک سر به فلکه های اول و بخصوص دوم نیروی هوایی تهران بزنید. تو فلکه دوم هر کسی یک قسمتی از میدون رو اشغال کرده و هر شب جاش اونجاس. تعدادشون هم خیلی زیاده و دیگه جای پارکی برای مردم بیچاره نمیزارن. ماموران شهرداری هم هر شب میان خوش و بشی میکنن و با دست پر و راضی میرن. الان مدتهاس اوضاع همینطوره.
تمام چوپونا و دهاتی ها و آواره های افغان و کردهای کولبر هجوم آورده اند تهران و این شهر رو تبدیل کرده اند به گداخونه و یکشنبه بازار! هر کسی هر طوری که اقتضا می کنه با رشوه یا بدون رشوه با قلدری و بی قلدری با فرصت طلبی و یا بی فرصت طلبی یک قسمت از خیابونهای شهر رو گرفته و مشغول دست فروشی است! کردها هم که تمامی واگن های مترو رو اشغال کرده اند و همه هم سالار و پهلوون و نمی شه بهشون گفت که بالای چشم شما ابرو چون با یه مشت خردتون می کنند! سیاست درهای باز هم الانه خوب داره خودشو نشون می ده. چون سه میلیون از در و دهاتی افغان وارد ایران شده اند و بچه های قد و نیم قدوشان خیلی حرفه ای و تعلیم دیده مشغول گذائی و پول درآوردن هستن! خبری هم از زاد ولد ایرانی جماعت نیست، همه عقیم و نازا شده اند ولی تا دلتون بخواد محرومان گلستان و هرمزگان و کردستان و بلوچ و سه میلیون افغان هزار هزار دارن بچه می آرن و اونا رو ول کرده اند کنار ایستگاه مترو و توی مترو و مشغول درآمد زائی از طریق گدائی هستند و هر روز چشممون به چشمشون می خوره و باهاس فقط حرص بخوریم ... خوب حالا بگردید و مسئول رو پیدا کنید؟ آقای شهردار! تهران اصلا شهردار نداره و اون ناز نازی که اومد سرکار و همه پروژه ها رو هم خوابوند فقط می خواست از قالیباف ایز بگیره! اینه روز و روزگار ما!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
تا الان هیچکس به این اندازه خوب و صریح اوضاع تهران رو تشریح نکرده بود . ممنون
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
همه مردم ایران از نظر ایشون گدا و در و دهاتی شدن .
بی ادب خودت از کجا اومدی که به یک ملت توهین میکنی ؟
با اینها برخورد کنند میگید چرا در این وانفسای بی کاری جلوی کسب و کار عده ای جوون رو می گیرید واگر هم برخورد نکنند که این چیزها رو می گید . همیشه معترض بودن راحته والبته غیر اخلاقی . اگر راست می گید راه حلی ارائه بدید . بسم الله ...
هیچ راه حلالی برای کسب درامد برای مردم نزارید بجز دزدی
برخورد میکنند صدای مردم درمیاد. برخورد نمیکنند بازم اینجوری.
یعنی نمیدونید پشت پرده چه خبره? رشوه عزیزم... ماموران شهرداری هم رشوه میگیرن
اگر میخواهید نهایت این داستان رو ببینید یه سری بزنید به خیابان شهرزاد نرسیده به خیابان شوش. یه موتور دو ترک از برادران سد معبر زودتر میاد و احوال پرسی میکنه و بعد گاری ها و ماشین ها تا وسط خیابون رو اشغال میکنند. ترافیک بسیار سنگین هم سوغات این تفاهم دو طرفه است.
از نتابج شهر بدون شهردار میباشد
احتمالا این وانتی موجب ازار یکی از کارکنان تابناک شده که همچین چیزی رو تیتر یکتون کردید و میخواید زیرابش رو بزنید
این موضوع شده همان جریان ملا نصرالدین ، پسرش و الاغش. اگر مامورین با دست فروشان برخورد کنند عده ای می گویند چرا برخورد می کنید. و اگر برخورد نکنند عده ای می گویند چرا برخورد نمی کنید. من نا مامورم نه دست فروش اما واقعاً در مملکت ما هیچ چیزی در جای خودش نیست. چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
30 ساله تو تهرانیم - بابا دروغ هم حدی داری - این بیچاره ها نصف شب دیگه نیمیان - شده دروغ سیزده
تابناک عزیزازسایت آگاه شماذکراین قبیل مطالب دورازانتظاراست کسی که مغازه ای نداردآبروداردوضع واقتصادفعلاهم خیلی خوب نیست نه دزدی بلدهست نه حاضربخوردن مال حرامست اگرشهرداری گوشه چشمی به اوکند ازنظرشمابداست ؟ کمی دوروبرخودمانرانگاه کنیم اینهم کسب حلال است اگرکمی ازدرآمدمغازه دارها کاسته شودوبطبع باارزانترفروشی مردم جامعه هم سودی ببرندضرری ندارد،اینقدریک قطبی به مسائل اجتمائی ننگریم.
شهرداری در خدمت مردم!
یکی می مرد ز درد بی نوایی
یکی می گفت عمو زردک می خواهیی؟
کاش ما هم انقدر به رسانه دسترسی داشتیم از خرده مشکلاتمون می گفتیم.جامعه مثل کشتی سانچی شده طرف میگه وای رو عرشه چقدر هوا گرمه!
حالا اگر همین مامورین شهرداری اینا رو بگیرن
خود شما تیتر میزنی : نان مردم را آجر نکنید .
یه مقاله میزنید که شهرداری چرا مانع کسب درآمد مردم میشه در حالی که در وضع بد اقتصادی هستیم.
اگر نگیره تیتر میزنی : چراغ سبز ماموران شهرداری
.
شما بگو شهرداری چه کار کنه ؟
شما جای شهرداری بودید چه کار میکردید؟
در نزدیک منزل ما وانت باری برای فروش میوه وجود دارد که کلی آشغال می ریزد و بدتر آن که همه پیاده رو را اشغال کرده و بچه های محصل باید از توی خیابان تردد کنند و چون منطقه پر از مدرسه است خیلی پر رفت و آمد و خطرناک است برق را از تیر چراغ برق گرفته و مامورین شهرداری اصلا کاری با آن ندارند!!!!!!! تا حالا چند بارهم با منطقه تماس گرفتیم ولی هیچ اثری ندارد.
اعدام کنید خخخخخ
همين مأموران پياده روهاى اشغال شده در شهرك غرب توسط رستورانها و بستنى فروشهاى شهيد فخار مقدم و بولوار درختى و............را نمى بينند چرا؟!
أنعام برسه
مردم ازاری بالاتری ها رو چیکار کنیم ؟ سر خود برق قطع میکنن برنامه لغو میکنن .....
آخه نه که تابناک همینجور چپ و راست کارآفرینی کردی برای جامعه حالا برای یه سری وانت که نرفتن مواد فروشی کنن توی پاک خبر میذاری!
چرا فساد اداری و رشوه گیری شهرداری را انکار میکنید؟ خسته شدیم از این وضع، دادرسی که نیست، مطبوعات هم که وظیفه اصلی خود را که انتقاد است فراموش کرده‌اند و شده اند خود سانسور،
چقدر حرف جالب ،و پر معنایی ؟ مدیران اصلی دست فروشان ،؟،،،
باید از لامپهای ۱۲ ولتی و ۱۲ واتی LED به تعداد یک یا دو عدد استفاده کنند که بسیار کم مصرف میباشند ، هرکدام به اندازه لامپ ۱۰۰ وات التهابی نور میدهند و توسط باتری خودرو از راه فندکی ماشین روشن میشوند و نیازی به روشن بودن ماشین ندارند و بدلیل بهینه بودن تاثیر منفی روی باتری خودرو ندارند.
تو خیابون جیحون سر چهارراه دوبله پارک میکنند البته پولشو قبلا به عوامل شهرداری دادن که خود مافیاییست
بخدا دیگر نمدانیم از دست این وانتی های مزاحم دست به دامان چه کسی بشویم . هر چه تماس با سامانه 137 گرفتیم . فقط وعده و وعید شنیدیم و هیچ اقدامی صورت نمی دهند . وانتی های مزاحم در خیابان ها با بلندگو های گوش خراش و در عرض بزرگراه ها و اتوبانها امان همه را چه با سر و صدا و چه با راه بندان و ایجاد ترافیک بریده اند . انگار شهر صاحب ندارد و هر کسی هرکاری دلش بخواهد انجام می دهد.
می اومدی 20 متری افسریه شب عید نوروز می دید چه خبره و چه باج هایی مامورین ششهرداری و ... می گرفتند.
تا زمانی که دولت فکری واسه کسب وکار و ایجاد اشتغال مردم نکرده است
نباید جلوی کاسبی کسی رو هم بگیره.نباید دست فروشارو جمع کنه.یه مقدار سازماندهی بشن ولی جمع نشن.زندگی خیلیا باهمین دستفروشی میچرخه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل