بازدید 14600
راهکارهای بی تاثیر برای مهار قیمت دلار

بانک مرکزی و دلار: سال گذشته دو اقدام بی تاثیر؛ امسال سکوت و فقط سکوت!

در نخستین روز های کاری سال 1397 قیمت دلار دوباره شروع به افزایش نموده است و رکوردهای جدیدی را به نام خود ثبت می کند. در 6 فروردین دلار نقدی در بازار به قیمت های بالاتر از 5 هزار تومان رسید و این در حالی بود که دلار صرافی های مجاز با شرایط خاص، در حوالی کانال 4800 تومان معامله شد. این افزایش قیمت دلار و نوساناتش نشان می دهد که راهکارهای در نظر گرفته شده بانک مرکزی موقتی و بی تاثیر بوده است.
کد خبر: ۷۸۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 27 March 2018

راهکارهای بی تاثیر بانک مرکزی برای مهار قیمت دلاردر نخستین روز های کاری سال 1397 قیمت دلار دوباره شروع به افزایش نموده است و رکوردهای جدیدی را به نام خود ثبت می کند. در 6 فروردین دلار نقدی در بازار به قیمت های بالاتر از 5 هزار تومان رسید و این در حالی بود که دلار صرافی های مجاز با شرایط خاص در حوالی کانال 4800 تومان معامله شد. این افزایش قیمت دلار و نوساناتش نشان می دهد که راهکارهای در نظر گرفته شده بانک مرکزی موقتی و بی تاثیر بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، داستان افزایش قیمت دلار به سال 1397 نیز کشیده شده است و طبق اطلاعات موجود در مورخه 6 فروردین 1397 قیمت دلار مرز 5 هزار تومان را نیز رد کرد و حدود 5023 تومان در بازار آزاد معامله شد. این در حالی بود که نرخ دلار بانکی در حوالی کانال 4800 تومان در حال نوسان می باشد.

کارشناسان عوامل مختلفی را در افزایش های جدید نرخ دلار موثر می دانند که از آن جمله می توان به کاهش عرضه ارز و همچنین آغاز دور جدید مسافرت های خارجی و افزایش تقاضا برای ارز اشاره نمود.

این افزایش و نوسانات دو روز گذشته نرخ دلار و سایر ارزها نشان از آن دارد که راهکارهای قبلی بانک مرکزی برای جلوگیری از افزایش نرخ ارز موثر نبوده است. شایان ذکر است که در اواخر بهمن ماه سال گذشته بانک مرکزی تصمیم گرفت برای جلوگیری از افزایش نرخ دلار و کاهش التهابات بازار ارز با کمک نیروی انتظامی به برخورد با دلالان ارز بپردازد و همچنین تدابیر سه گانه ای را برای مقابله با این التهابات در نظر گرفت. یکی از این تدابیر سه گانه افزایش نرخ سود بانکی به 20 درصد به مدت دو هفته بود که با سیاست های کاهش نرخ سود بانکی که بانک مرکزی از شهریور 96 در پیش گرفته بود به شدت در تناقض بود.

تدبیر دیگری که بانک مرکزی در اواخر اسفندماه سال گذشته در نظر گرفت این بود که در تاریخ 21 اسفند ماه و به منظور کم کردن فاصله نرخ فروش دلار سامانه سنا و نرخ خرید دلار در بازار آزاد و همچنین جمع نمودن صف های تشکیل شده در جلوی صرافی ها، اقدام به افزایش یکباره قیمت نرخ دلار در سامانه سنا نموده و قیمت آن را از 4497 تومان در مورخه 21 اسفند  به 4755 تومان در مورخه 22 اسفند 1396 رساند. هم اکنون و با فاصله گرفتن دوباره قیمت دلار در بازار آزاد از نرخ آن در سامانه سنا باید گفت که این تدبیر بانک مرکزی هم تنها چند روزی موثر بوده و با این روند باز هم باید شاهد تشکیل صف هایی در جلوی درب صرافی ها باشیم.

تا لحظه نوشتن این متن هیچ یک از مسئولین بانک مرکزی واکنشی را به این افزایش قیمت دلار و رکورد شکنی آن نشان نداده اند و به گفته محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گویی هنوز در تعطیلات نوروزی به سر می برند.

با توجه به اینکه نرخ دلار یکی از عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد ایران می باشد و نوسانات آن باعث ایجاد بی ثباتی در بازارها می گردد و آینده نگری و برنامه ریزی برای تولید کالا را دچار اختلال می کند و همچنین با توجه به اینکه شعار سال جدید حمایت از کالای ایرانی می باشد، مسئولین بانک مرکزی باید تا دیر نشده است به تعطیلات نوروزی خود پایان دهند و راهکاری اساسی را برای کنترل قیمت دلار و نوسانات آن در نظر بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۸۴
"مسئولین بانک مرکزی باید تا دیر نشده است به تعطیلات نوروزی خود پایان دهند و راهکاری اساسی را برای کنترل قیمت دلار و نوسانات آن در نظر بگیرند."
مگر این حضرات توانائی این کار را دارند بدرد خرمن کوبی هم نمی خورند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
حتی اگر برجام هم حفظ بشه و روابط خارجی رو به عادی شدن بره باز تا زمانیکه جباب نقدینگی از بین نره امکان نداره حباب ارز از بین بره. به این معنی که 1500 هزار میلیارد تومان نقدینگی که تا پایان امسال به حددود 2000 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و با هنرنمایی تیم اقتصادی دولت از جمله وزیر پیشین اقتصاد در این 5 سال به این بزرگی شد باید حداقل به یک سوم کاهش پیدا کنه. هیچ راه دیگری وجود نداره . البته نمی شود پول مردم در بانکها را گرفت و سوزاند. پس تنها راه بی ارزش کردن این نفدینگی با کاهش ارزش برابری ان است و این یعنی دلار 10 هزار تومانی که بعد سه صفر ان جذف خواهد شد! اگر مدیران بانک مرکزی و دولت خود به ان سو بروند و با برنامه اینکار را بکنند از همه بهتر است ولی همه می دانیم که دولتها و به خصوص دولت اقای روحانی هرگز خود به استقبال این برنامه های سخت ولی ناگزیر نمی روند و فقط انتظار می کشند تا انها خود را به صورت جبری به ملت و اقتصاد تحمیل کنند! مانند بحران مدیریت اب که قدم اول جلوگیری از کاشت بسیاری از زمینها و ابیاری بسیاری از باغها با بستن چاههای غیر مجاز است. امکان ندارد این دولت به ان طرف برود.نه اراده ان را دارد و نه توان ان را که به کشاورز با چاه غیر مجاز بگوید چاه تو باید سیمان بشود پس فقط می گوید منتظر می شویم تا چاه خودش خشک شود و دیگر کشاورز چاره ای جز قبول واقعیت نخواهد داشت و این یعنی خشک شدن کل ان دشت برای همیشه و نابودی همه مزارع و باغها حتی با قنات و چاه مجوز دار! اما اگر یک درصد هم دولت بخواهد برنامه از بین بردن این نقدینگی را اجرا کند باز نیاز به فضای مساعد کم تنش خارجی و داخلی دارد که باز این دولت بهانه خوبی دارد و مانند همه 5 سال گذشته خواهد گفت دست من نیست و یا نمی گذارند! به همین سادگی از مسئولیت شانه خارج می کند و هرگز به روی خود نمی اورد اگر دست شما نیست پس چرا استعفا نمی دهید شاید کسی بیاید که دست او باشد! اینجوری رو راست هیچ تغییر مثبتی را شاهد نخواهیم بود و هر روز وضع بدتر خواهد شد و حتی بولتون دیوانه هم باید خیلی خیلی واقعا دیوانه باشد که با وجود این مدیریت برای اسیب رساندن به ایران توصیه درگیری نظامی و هزینه کند! همه چیزی که انها نیاز دارند کمی صبر و کمی تبلیغ خارج شدن از برجام یا تبلیغ تقابل است بقیه کار را انی مدیریت فشل انجام خواهد داد.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
خبلی دبر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
مهم طرح تحول جیب پزشکانه که افتخاریه که در تاریخ باید ثبت بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
پنج سال( ۳ماه دیگر۶سال)ازعمر بی تدبیرترین بانک مرکزی ایران میگذرد و دولت همچنان بر ابقاع آقایان که تعیین کننده حال وروز مردم ایران است اصراردارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
اين بدبختي را خودشان درست كرده‌اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
مجلس باید روحانی را استیضاح کند و الا تا 1400 چیزی نمی ماند خواهش میکنیم به فکر مردم باشید مجلسی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
مسوولین بانک مرکزی کلاهشونو بالاتر بذارن بسلامتی قله 5000 تومانی هم فتح شد ! دلم بحال اونهایی میسوزه که به وعده سیف اعتمادکردندودلارنخریدندیادلارشونو مفت فروختند
واقعیت تلخ این است که دیگر اوضاع از دست بانک مرکزی و دولت خارج شده است و کاری نمیتوانند بکنند! اما شجاعت ندارند بگند که دیگه کار از کار گذشته است و ما عرضه افزایش ارزش پول ملی را نداریم!
چه توقعی دارید شما؟
مملکت تا 13 تعطیله!
توقع دارید کارمندان بانک مرکزی بیان سر کار؟
بزار 14 هم بشه بعد بگو سکوت سکوت!
احتمالن خودشون کلی دلار خریدن و سرمست از سود سرشاری که گیرشون اونده الان در مسافرتهای خارجی یه سر می برند
طرح مجلس کاملا غیر کارشناسی و غیر اصولی و موقتی است زیرا به معنی واقعی واحد پولی ایران را به دلار تبدیل میکنند و بر این مبنا باید حقوق و دستمزد و ..... هم به دلار پرداخت شود و الا آخر....!!!
تنها دو راهکار برای دولت وجود دارد :
1- نقدینگی ریالی ( چه در بانکها و چه بصورت فیزیکی ) به یکباره بی ارزش اعلام شود .
2- نرخ برابری دلار با ریال ، برای هر دلار یکصد هزار تومانو بصورت ضربتی و طی یک شب اعلام شود ( که دیگر کسی سراغ خریدن و تبدیل ریال به دلار نرود ) .

ممنونم
مردم حق دارند تظاهرات کنن چرا که مسئولین در خواب هستند
شاه هم در خواب بود و وقتی از خواب بیدار شد دیر شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
ههههههه مردم از این گرانیها زیاد دیدن و اب دیده
اخه چه راهکاری، باید بپذیریم اقتصاد و تولید وابسته همین است. وقتی تمام بنگاههای تولیدی برای ادامه تولید نیاز به مواد اولیه، قطعات و گاه ماشین آلات از خارج دارند و برای این کار نیاز به ارز جهت واردات، یعنی تولید ما هم به خارج وابسته است، ضمنا میان مردم و دولت شکاف عمیقی وجود داره و توی این شرایط مانند موارد مشابه با دولت همکاری و همیاری نمی کنند، بلکه به فکر منافع فردی خود هستند، دلیل این رفتار مردم هم در عملکرد دولت هست، وقتی فساد و رانت و تبعیض وجود داره و دولت نهم تنها کاری انجام نمی دهد که گاه همراهی هم می کند مردم هم به وقتش چنین ساز نا سازی با دولت می زنند، واقعیت این استکه دولت هیچ کاری از دستش بر نمی آید، واین را طرف مقابل بخوبی می داند
این کلمات مدتهاست که برای مردم نا آشناست ( تدبیر؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! راهکار؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) یعنی چی اصلا"؟؟ جوک نگین بابا........
معمولا" به هر چی دست میزنن بدتر میکنن که بهتر نمیکنن!!
شکست فاحش بسته سه ضلعی بانک مرکزی با سود 20 درصدی کاملا مشخص بود.

پورفسور سیف با این بسته و پشت بندش ریختن دلار به بازار برای نشون دادن اینکه این طرح موفق بوده دست به قمار دردناکی با آخرین ذخایر ارزی کرد .

ایران وارد دوران تحریم های دائمی شده!!!!

با شروع تحریم های ابدی موشکی و قانون کاتسا یا مادر تحریم ها و چاپ 1500 میلیارد پول بدون پشتوانه و 1700 میلیارد خلق پول اعتباری درحساب ها بعنوان وام، سود که حتی زحمت چاپ اسکناس هم به خود ندادند عملا دکتر پورفسور سیف و دکتر پورفسور روحانی سیستم مالی ایران رو منهدم کردند

دلار بطرف قیمت های مثل 30 یا 40 هزارتومن در حرکته !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
جووون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
یاران هاشمی تکرار شدند تا ثابت شود جز حرف و ادعا چیزی نیستند
هنوز متوجه نشدین که راهکارهای مسئولین محترم ما:
- بزن ببین چی میشه
- باری به هرجهت
هستش!!!
روحانی مچکررررررررررررررررررررریییییییممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
حالا مطمئنم ستاد رقیبمون که از تخلفات و مهندسی انتخابات شاکی بودن راست میگفتن با این اوضاعی که پیش اومده و دامن همه رو گرفته
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
حتی اگر برجام هم حفظ بشه و روابط خارجی رو به عادی شدن بره باز تا زمانیکه جباب نقدینگی از بین نره امکان نداره حباب ارز از بین بره. به این معنی که 1500 هزار میلیارد تومان نقدینگی که تا پایان امسال به حددود 2000 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و با هنرنمایی تیم اقتصادی دولت از جمله وزیر پیشین اقتصاد در این 5 سال به این بزرگی شد باید حداقل به یک سوم کاهش پیدا کنه. هیچ راه دیگری وجود نداره . البته نمی شود پول مردم در بانکها را گرفت و سوزاند. پس تنها راه بی ارزش کردن این نفدینگی با کاهش ارزش برابری ان است و این یعنی دلار 10 هزار تومانی که بعد سه صفر ان جذف خواهد شد! اگر مدیران بانک مرکزی و دولت خود به ان سو بروند و با برنامه اینکار را بکنند از همه بهتر است ولی همه می دانیم که دولتها و به خصوص دولت اقای روحانی هرگز خود به استقبال این برنامه های سخت ولی ناگزیر نمی روند و فقط انتظار می کشند تا انها خود را به صورت جبری به ملت و اقتصاد تحمیل کنند! مانند بحران مدیریت اب که قدم اول جلوگیری از کاشت بسیاری از زمینها و ابیاری بسیاری از باغها با بستن چاههای غیر مجاز است. امکان ندارد این دولت به ان طرف برود.نه اراده ان را دارد و نه توان ان را که به کشاورز با چاه غیر مجاز بگوید چاه تو باید سیمان بشود پس فقط می گوید منتظر می شویم تا چاه خودش خشک شود و دیگر کشاورز چاره ای جز قبول واقعیت نخواهد داشت و این یعنی خشک شدن کل ان دشت برای همیشه و نابودی همه مزارع و باغها حتی با قنات و چاه مجوز دار! اما اگر یک درصد هم دولت بخواهد برنامه از بین بردن این نقدینگی را اجرا کند باز نیاز به فضای مساعد کم تنش خارجی و داخلی دارد که باز این دولت بهانه خوبی دارد و مانند همه 5 سال گذشته خواهد گفت دست من نیست و یا نمی گذارند! به همین سادگی از مسئولیت شانه خارج می کند و هرگز به روی خود نمی اورد اگر دست شما نیست پس چرا استعفا نمی دهید شاید کسی بیاید که دست او باشد! اینجوری رو راست هیچ تغییر مثبتی را شاهد نخواهیم بود و هر روز وضع بدتر خواهد شد و حتی بولتون دیوانه هم باید خیلی خیلی واقعا دیوانه باشد که با وجود این مدیریت برای اسیب رساندن به ایران توصیه درگیری نظامی و هزینه کند! همه چیزی که انها نیاز دارند کمی صبر و کمی تبلیغ خارج شدن از برجام یا تبلیغ تقابل است بقیه کار را انی مدیریت فشل انجام خواهد داد.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
درامد ارزی ایران سال 95 حدود 70 میلیارد دلار بوده ولی نقدینگی ریال 800 هزار میلیارد بوده. در سال 1397 حتی در صورت فرض باقی ماندن برجام باز درامد ارزی ایران همان حدود 70 میلیارد دلار بوده و لی نقدینگی به راجتی به نزدیک 2000 هزار میلیارد می رسد. جالا اگر شما یا هر کسی باور کنه که باز قیمت دلار باید همان مانند سال 1395 باشه از دو جال خارج نیست. یا مانند مسئولان بانک مرکزی به نفعشان نیست کسی متوجه بشه و یا افرادی هستند که به قانون جاذبه هم اعتقاد ندارند و میگن سیب از درخت می تواند به طرف اسمان صعود کنه! ولی برخی مسئولان مانند وزیر پیشین اقتصاد با تصویب سودهای موهوم و متلاشی کردن سیستم بانکی و در نتیجه اقتصاد کشور می توانند برای مدتی مانند واقعیت مجازی و یا سراب همه را به این اشتباه بیاندازند که سیب داره به طرف اسمان میره و همه چیز خوب و واقعی است و بابت ان مدال خدمت و افتخار و بورس دولتی و لوکس سنگاپور را هم بگیرند ! تفاوت کشوری مانند ژاپن یا المان با کشوری مانند ما به همین متخصصان و مدیران بر می گرده که فقط فکر میز و خود هستند!
فعلا" رئیس جمهور محترم در سفر نوروزی تشریف دارن، تعطیلاتشون رو خراب نکنین!!!! بذار برگردن، آنچنان رونق اقتصادی ایجاد میکنن که...................
به این میگن دولت تددددددددبیییییرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر و امیدددددددددددددددددددد!!!!!!!!!!
سالی که نکوست از بهارش پیداست!!!
مسوولین بانک مرکزی کلاهشونو بالاتر بذارن بسلامتی قله 5000 تومانی هم فتح شد ! دلم بحال اونهایی میسوزه که به وعده سیف اعتمادکردندودلارنخریدندیادلارشونو مفت فروختند
(((((مسئولین بانک مرکزی باید تا دیر نشده است)))))
دیگه به چی میگین دیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
زمانی که احمدی نژاد دولت را تحویل داد دلار دقیقا تثبیت شد روی 3350 تومان. الان شده 5180 تومان. یعنی بعد از 5 سال 1830 تومان افزایش داشته و من میترسم بعد 8 سال بشه 9000 تومان. الی برکت الله
پاسخ ها
مرادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
رقم مرداد 92 3200 بود و با تدابیر دولت محمود در حال کاهش بود اما حضرات مدعی فعلی چه کردند؟
حسن
| Germany |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
نترس برادر؛ مطمئن باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
به ٨ سال نميكشه تا چند ماه ديگه دلار ٨٠٠٠ تومن ميشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
این دولت دلار رسمی را با قیمت 1226 تومان تحویل گرفت و الان 3800 تومان است.
مهم دلار رسمی است، نه دلار بازرار آزاد
خداییش میشه به عکس العمل های عجولانه و بدون مطالعه بانک مرکزی گفت راهکار؟!!! کارای این بانک راستشو بخواین شاهکاره نه راهکار! اقدامات آقای سیف و بانکشونو درست نیست بی ارزش کنین باید قدر شاهکارای ایشونو دونست تا با عث دلسردیشون نشین!
لطفا بیخودی به تعطیلات نوروزی نسبت ندین.کرم از خود مسئولین است.قبل از نوروز که دلار گران شد ودلالان با اتوبوس توصف خرید دلار می ایستاندن وصرافی ها احساس ناامنی می رکدن ویکیشون چاقو خورد و...که بحث تعطیلات نبود.بگو اقتصادمملکت شده دلال بازی خودتو راحت کن.چرا موارد دیگر را پیش می کشی؟
ببخشید من یه سئوال ،شما اینهمه تحلیل رو برای کی میذارید،اگه برای مردمه که مردم میدونن بلائی سرشون اومده،فکر کن شما یک سال جان میکنی بعد دولت محترم با یه حرکت سی در صد از سرمایه زندگیت و به باد میده ودر عرض ده سال پانصد در صد،اینها اصلا تحلیل های شما براشون مهم نیست به هیچ وجه ،چون دلار نود و پنج درصد دست خودشونه و هرچه گرونتر بهتر ، گور بابای ملت اصلا بشه بیست هزار تومن. ولی اینو شما بدونین قیمت همه چی به ارزبستگی داره و این شعار های اقتصاد ملی همشدروغه و. سال بعد منتظر یه تورم وحشتناک و جیبهای خالی ملت باشید ،حیف آدم که تو این مملکت تلاش وپیشرفت کنه ،چون همه چی دست تو نیست ،تو این مملکت فقط رانت،رانت،رانت مهمه و بس
144شاید 2000نفر کاندیدای رییس جمهوری میشن چرا؟چون بخوربخور هدف نهایی است.هیچ کس هم یقه چاک نمی کند که مردم به فلاکت افتادند و مشتی دهان گشاد هم اسیاب برای معرکه گیری.طرف تا دیروز مردم را خس و خاشاک میخواند امروز...بگو 800-700میلیارد دلار کو؟
جالبه با این همه ثروت خدادادی تو این مملکت، ارزش پولی اینقدر پایین باشه، خیلی معنا داره
آقای سیف الان چه جوابی دارند برای کسانی که به ایشون اعتماد کردند و دلار نخریدند؟
ارزش ریال اینقدر کم نیست مشکل ما سیاست خارجی ماست عاقبت شاخ و شانه کشیدن ولات بازی در آوردن برای دنیا همین میشه رکود اقتصاد کاهش ارزش ملی پول تبدیل شدن به یکی از کشورهای منفور دنیا و ..‌....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
تحریم ها کاغذ پاره است.مرگ بر امریکا!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
خوابی یا خودت رو زدی به خواب؟ پس اون برجام که در اصل عامل بدبختی مردم شده چی بود؟
ناشناس
| China |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
دهنت رو ببند.
سخایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
چشمتو باز کن
لات بازی چیه
این دولت هرچی آمریکا و اروپا خواست انجام دادن
میخوان امنیت و بعد ناموستو بگیرن
کمی غیرت ملی و شخصی لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
اه
پس برجام برجام که میکردین چی شد
رو که نیست سنگ پاس
خلایق را هر چه لایق
هروقت وعده سال 92 روحانی مبنی بر بهبود اقتصادی بازنشستگان تحقق یافت وعده بانک مرکزی در خصوص پایین آوردن قیمت دلارهم تحقق خواهدیافت فعلا نقل مملکت دروغ پراکنی دولت روحانی واعضای کابینه ناکارآمد وبی کفایتی است که کمراکثریت ملت رازیر فشاراقتصادی خم نموده
مسکن خوابوندید جاده را خوابوندید ریل خوابوندید هسته ای خوابوندید ذلت خریدید سر خم کردید اخرش بشه دلا 5 هزار بیچاره مردمی که رئیس جمهورش از روی لج باز برای تامین اب بجای ساخت اب شیرین کن میخواد بره با اردوغان قاتل مذاکره کنه خدایا مارا گیر کی انداختی چه گناهی کردیم گیر اینا هستیم قطر با اون اندازش اب شیرن کن داره اسپانیا با این همه حجم اب رفته کنار سواحلش اب شرین کن ساخت با تولید محصولات گل خانه ای در امد چند میلیارد دالاری از کشاورزی داره هرچی میگم مستنداتش هست تابناک بچاپ اگه دنبالاگهی هستی
رباخانه مرکزی برای این کشور اسلامی و مردم چیزی جز شر و عذاب نخواهد داشت.
دولت روحانی درطول 5سال صدارت باوجودرفع تحریمها وبالارفتن قیمت نفت وافزایش درآمد دو.لت وآزادشدن بیش از150میلیارددلارازاموال بلوکه شده کوچکترین اقدامی برای بهبود وضعیت فلاکت باربازنشستگان بعمل نیاورد ووضعیت وخیمتر گردید شاید میخواهد با بالابردن ارزش دلار دل ترامپ رابدست آورد 80درصد رای دهندگان راازدست داد ومورد تنفر وانزجار آنان گردیده
این همه نظر علیه دولت در این صفحه هست.
یعنی هیچکدومشون سال 96 به روحانی رای ندادن ؟
آخه تا کی باید ما تاوان رای اشتباه 24 میلیون نفر رو بدیم؟
مگه 4 سال اول رو ندیده بودین، آخه این چه رایی بود که دادین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
مثلا اگه اون یکی بود الان اوضاع اقتصادی مملکت بهتر بود.......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
من که به روحانی رای ندادم، ولی اگه این آقا ر تفکراتش تغیری ایجاد کنه من ازش حمایت می کنم. با این وضعیت شرایط کشور روز به روز بدتر خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
آخییی...مثلا رئیسی با کابینه حرفه ایش میومد فرق می کرد؟!!! چه دل خوشی داری که فکر می کنی رای تغییر بنیادین ایجاد می کنه
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
ملتی که بی حجابی و کنسرت براش مهمتر از اقتصاده لیاقتش همینه.نمی دونم کی می خوایم بفهمیم که ما مردم قربانی این جامعه نیستیم،ما همه بخشی از این جامعه هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
کسی دیگه هم می امد فرق نمی کرد
همانطورکه قیمت تخم مرغ را یک شبه به بالای بیست هزارتومان رساندند وبه مدت سه روز به 12هزارتومان پایین آوردند دولت روحانی مجددا قیمت تخم مرغ رابه بالای 20هزارتومان رساند
با روحانی تا دلار 8000 تومان .........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
یه روزی می گفتیم با روحانی تا 5400. دیگه اون روزا رسیده. حالا بگو تا 8000 تومن. اون روز هم میرسه. شوخی تلخیه.
رضا
| Germany |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
با روحانی تا دلار 40 هزار تومنی !!!
خدا بيامرزد ريال را.
يادش بخير. چه قدرتي داشت !
من در همین سایت اعلام کردم که چندین ماه پیش تقریبا همه کارمندان بانک مرکزی پولهای خود را به دلار تبدیل کردند وهمه میگفتند دلار ابتدای سال ۵۰۰۰ تومان میشود پس میشود گفت افزایش قیمت کار بانک‌مرکزی بوده و رد خور ندار
من در همین سایت اعلام کردم که چندین ماه میش تقریبا همه کارمندان بانک مرکزی پولهای خود را به دلار تبدیل کردند وهمه میگفتند دلار ابتدای سال ۵۰۰۰ تومان میشود پس میشود گفت افزایش قیمت کار بانک‌مرکزی بوده و رد خور ندار
تابی جون همراه با اون بیست وخورده ای میلیون نفر تکرار کنید نوش جونتون
پیش بسوی ونزوئلا شدن...
بنظرم چیز عجیبی نیست . مملکت گل و بلبله دیگه. اون از سیاست خارجیمون که غیر از چهار تا کشور درپیت، با همه دشمنیم و همین یه ذره دلار هم که وارد کشور میشه، صدقه سر نفتیه که داریم زیر قیمت و قسطی و ... میفروشیم. داخل مملکت هم که ملوک الطوایفی شده و ماشالله چندین دولت مستقر در سایه داریم و توی هر بخشی چندین نهاد هیتند که خودشون رو تصمیم گیرنده میدونن و بجای پیشبرد کارها، مشغول سنگ اندازی هستند. امامان جمعه که کولاک کردند و ظاهراً مثل زمان صدر اسلام، به هرکدومشون گفتند که شما والی فلان استان باشید و دادستانی رو هم به عنوان بازوی اجرایی، در اختیارشون قرار دادند تا هر جور که صلاح دونستند، اوضاع رو مدیریت کنند و نهادهای انتخابی مثل شوراها و مراکز دولتی و .... هم پشم حساب میشن. وضع تولید و واردات و صادرات هم که شیر تو شیر به تمام معناست و اصلا معلوم نیست کی به کیه و چرا از یک طرف شعار حمایت از تولید ملی میدن و از طرفی کانتینر کانتینر اجناس چینی وارد مملکت میشه به نحوی که همون چهارتا وسیله ی ساده ای هم که با تکنولوژِی داخل کشور میتونیم بسازیم و عده ای از کنارش میتونن شاغل بشن، انقدر وارد میکنند که کارخونش ورشکست میشه. بانک مرکزیمون هم که کلا تعطیله ! بجای اینکه مثل سایر کشورها، اقتصاددان هاش تحقیق کنند و مشاوره بدن و سیاستهای پولی و اقتصادی برای کشور ترسیم کنند، آقایون یهو میگن پلیس بره و از فردا هر کی دلار دستش بود دستگیر کنه و دلارهاش هم ضبط کنه واسه ما! اسمش هم میذارن یه چیزی تو مایه های فساد اقتصادی یا متلاطم کردن بازار ارز با توطعه علیه نظام یا یه چیزی توی این مایه ها ! سیاست دیگشون هم اینه که پولای مردم رو بگیرن به بهانه ی سود فلان درصد و باز همون پولها رو به خودشون وام بدن با یه مقدار سود بالاتر. فقط این وسط مردم سرشون گرم بشه و مهم نیست چه بلایی سر اقتصاد کشور دارن میارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
احسنت
دیگه مجلسی که کابینه پیرمرد ها رای داد ،میتونه سوال بکنه از ریس جمهور?
متاسفانه من خودم ناشناخته به لیست امید رای دادم و البته دیگه اشتباه تکرار نمیکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
چهل ساله داریم همین اشتباه رو تکرار میکینم و هر بارم میگیم دیگه رای نمیدیم ولی سر رای دادن باز گول میخوریم! عاقبت ملتی که چهل سال اشتباه کنه
و هر چهار سال یه بار دوباره اشتباهشو تکرار کنه بهتر از این نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
منم همینطور. اشتباه کردم. تکرار می کنم که اشتباه کردم.
ایراد در سیاستخارجیست هر چقدر بگن نره شماها میگید بدوش قبلا با موسسات اعتباری دوشیدید حالا از این دولت انتظار چی دارید
تصویر اون افرادی ک بعد امضا برجام دلار گرفتن دست با یه هزاری کنارش

اونو بزارید یکم بخندیم

خخخ
راه حل فقط اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است.ما با اینکه یه شعار پر مغز و بامعنا برای هر سالمون داریم نباید اینقدر بیچاره و درمانده باشیم که ارزش پول ملیمون در حال سقوط ازاد باشه.مگه راه حل رفع مشکلات فقط شعار دادن نیست؟!!!
تا زمانی که مسئولین واقعی کشور که تمامی قدرت رو دارن و بهیچ کس هم پاسخگو نیستن پاسخگو نشن و تا زمانیکه انتخاب ها انتصابی باشن وضع همینه و فردامون خرابتر از امروزمون!
مهمترین علت افزایش قیمت دلار که متاسفانه کمتر بهش پرداخته شده تشدید جریان خروج ارز (فرار سرمایه) از کشوره، درست مثل فرار مغز ها! تا زمانیکه راه تعامل با جهان رو یاد نگیریم و امنیت در کشور ایجاد نکنیم روز بروز اوضاع بدتر هم خواهد شد. روحانی باید استعفاء بده تا اونایی که تمام هست و نیست کشور دستشونه و به هیچ کس هم پاسخگو نیستن مجبور شن بیان روی صحنه و مجبور به دفاع از عملکرد چهل ساله خودشون بشن!
ولی خوبیه این قضیه اینه که ما مردم ایران شریف ترین مردم جهان هستیم که تا الان این وضعیت رو تحمل کردیم
تا وقتی با همه دنیا در جنگ باشی و غرب رو یک مفسد و نجس ببینیم باید انتظار بدتر از این رو هم داشته باشیم
از قدیم گفتن دستی رو که نمیتونی بشکنی باید ببوسی
سال 93 94 دولت احمدی نژاد سیاست یکسان سازی نرخ ارز و ایجاد اتاق مبادلات ارزی رو انجام داد ، ارز 300 درصد رشد کرد
چند مسئله این وسط وجود داره :
- درآمدهای نظام به کل یا از پول فروش نقته یا درآمدهای جورواجور که مشخصا ربط به درامد نفت داره مثل ، تعرفه های گمرکی ، مالیات کارمندان دولت یا پیمانکاران که عمده درامدشون از دولته ، ارزش افزوده که به تعرفه های گمرکی اضافه میشه و ....
- نصف این مملکت یکجورایی نون خور دولت هستند بخشی از هزینه ها بودجه بخشی هم از هزینه های عمرانی ، بنابراین درآمد اصلی دولت که از نفته فوق العاده اثر گزار بر همه چیره ایرانه ، امریکا با 320 میلیون جمعیت کارمندهای دولتیش کلا 2 میلیون هست ، یعنی به هیچ منطقی بودجه این مملکت با عقل جور در نمیاد
- دولت روحانی اجازه وام خارجی نداره ، منابع ارزیش کاملا محدوده و طوری به کنسی افتاده که یک دلار هم براش یک دلاره ، بانک مرکزی به قدری محتاط عمل میکنه که هر ادمی میتونه قدم بعدیش پیش بینی کنه
- به منطقی غلط و منسوخ شده حمابت ار تولید داخلی به جلوگیری از واردات تعبیر میشه ، مسئله جالب اینه که درامد دولت از ارز فروش نفته ، این ارز که نمیتونه بیاره بده به کارمنداش ، باید بفروشتش ریال بگیره ، وارد کننده ها مشتری اصلی این ارزن ، از یک ور له له میرنه برای مشتری دلارهای نفتیش از اون ور جلوی واردات میگیره
- به علت سیاستهای حمایتی تعرفه ای در گمرک،عمده ارز بازار ایران خارج از سیسنم بانکی به نام صرافی داره معامله میشه ، به کل از دست دولت خارجه ، خخخخخ جالب میرن چند تا دلال توی تهران میگیرن ، که صرافها بشینن سر جاشون ، در صورتی که 90 درصد این داستان صرافی ها خارج از ایرانه و هر دشمنی از ایران راحت میتونه رویشان اثر بزاره ، چون حجم پول دلاری بازار ایران زیر 100 میلیارد دلاره خیلی ها میتونن به راحتی این بازار کنترل کنند ، اما اگه دست از سیاستهای تعرفه بر میداشتند و گمرکی صفر میکردند مثل همه دنیا اون موقع هم صادرات داشتند و منابع ارزی و هم کسی نمیتونست موش بدوونه

در کل بقدری سیستم مالی و بودجه ای ایران مریضه که هر اتفاقی توش بعید نیست
الس
خداییش چند نفر از شماهایی که الان معترض هستین به جناب رئیس جمهور رای دادین؟ملت احساساتی!وجدانم راحته که رای ندادم.
وقتی دولت و بانک مرکزی پشت قضیه گرون کردن ارز هستند توقع دارین که اقدامی هم بکنند . شاهد بودیم که بعد از صحبتهای رئیس جمهور در خصوص نرخ ارز و بی تدبیری بانک مرکزی ، نرخ ارز هر روز بالاتر رفته .
جناب آقای دکتر روحانی- ریاست محترم جمهور
با سلام
بنده از دوران یازدهم دولت جنابعالی بارها خواهش کردم که در تعویض ریاست بانکمرکزی اقدام فر ماپید زیرا ایشان اصلا در صدد ارزان نمودن دلار نیستند برعکس ایشان در زمانیکه دلار حدود سه هزار تومان بود همیشه نظرشان گرانتر شدن دلار بود واین خلاف نظر دولت محترم بود و در حال حاظ است. تورم در کشور بطور کاملا محسوس بستگی به ارزش دلار دارد و این چیبزی بود که آنرا رئیس جمهور قبلی کاملا خوب میدانست و دانسته آنرا در یکروز گراننمود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
هزار رحمت به رییس جمهور قبلی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
ببخشید شما؟؟؟؟؟؟
تنها راه گذاشتن بازار به حال خود تا خود بازار عرضه و تقاضا را تنظیم کند و دولت نظارت بر خریداران تا با گرفتن مالیات از خریداران دلار عدالت را برقرار کند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل