بازدید 4147

۱۱۸ شخصیت مهم آمریکایی خواستار حفظ برجام

کد خبر: ۷۸۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 27 March 2018
۱۱۸ شخصیت سیاسی و نظامی آمریکا که بخش عمده‌ای از آن‌ها سابقه فعالیت در سمت‌های ارشد دولتی را دارند، با انتشار بیانیه‌ای مشترک خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور، خواستار تداوم حضور در برجام شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از نیویورک تایمز، بیانیه روز دوشنبه که امضای مقام‌های سابق نظامی و نیز سیاستمدارانی از هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه را پای خود دارد، ۱۰ علت را برای ادامه پایبندی واشنگتن به برجام برشمرده است.

حفظ کانال‌های ارتباطی با ایران، تداوم روابط نزدیک با کشور‌های اروپایی، تقویت موضع در مذاکرات با کره شمالی و جلوگیری از بی‌اعتباری سیاسی آمریکا از جمله موارد ذکر شده در این بیانیه است.
 
بیانیه مذکور که توسط گروهی موسوم به «ائتلاف ملی برای جلوگیری از سلاح هسته‌ای ایرانی» نگاشته شده است، می‌افزاید: خروج از برجام در خدمت هیچ یک از اهداف امنیت ملی نخواهد بود.
 
از امضاکنندگان این بیانیه می‌توان به نام‌هایی همچون «برنت اسکوکرافت» مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید، «مایکل هیدن» رئیس پیشین آژانس اطلاعاتی مرکزی (سیا)، «ریچاد لوگار» و «سَم نان» اعضای پیشین مجلس سنا، «اریک اولسون» فرمانده پیشین نیرو‌های عملیات ویژه و «ویلیام فالون» رئیس پیشین فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا اشاره کرد.
 
«رایان کراکر» سفیر پیشین آمریکا در افغانستان، ایران، پاکستان، سوریه، کویت و لبنان، «دنیل کورتزر» فرستاده پیشین این کشور به مصر و رژیم صهیونیستی و «جیمز کانینگهام» سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی، افغانستان و سازمان ملل متحد هم از جمله دیگر امضاکنندگان این بیانیه هستند.
 
بیانیه مذکور کمتر از دو ماه مانده به موعد تصمیم‌گیری رئیس جمهوری آمریکا درخصوص برجام و تداوم تعلیق تحریم‌های ایران منتشر شده است.
 
سخنگوی کاخ سفید چند ساعت پیش گفته بود که ترامپ برای خروج احتمالی از برجام درصورت عدم تغییر آن، آماده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر