بازدید 22882

بانک مرکزی: روی اسکناس‌ها ننویسید

این گونه اقدامات موجب مخدوش، فرسوده و از رده خارج شدن اسکناس می‌شود، از این رو به عموم مردم توصیه می‌شود که از نوشتن و یا مهر زدن بر روی اسکناس جدا" خودداری كرده و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.
کد خبر: ۷۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۶ 23 December 2009
بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای خواستار حفظ و نگهداری از اسکناس‌ها شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، ازآنجايی‌که اسکناس‌های منتشره جزء سرمایه‌های ملی است، لذا لازم است کلیه افراد جامعه در حفظ و نگهداری آن دقت کافی مبذول كنند. شایان ذکر است بانک مرکزی سالانه به طور متوسط 600 الی 700 میلیون برگ اسکناس‌های فرسوده را امحاء و به جای آن اسکناس‌های نو چاپ و جایگزین می‌کند.

هزینه چاپ هر برگ اسکناس به طور متوسط 300 الی 400 ریال است. چنانچه این مبلغ در تعداد اسکناس‌های امحاء شده در سال ضرب شود مبلغ قابل توجهی خواهد شد که با این مبلغ می توان ده‌ها مدرسه، بیمارستان و ... در سطح کشور به بهره‌برداری رساند.

بنابراین وظیفه شرعی و ملی همه ما حفظ و نگهداری صحیح از اسکناس به عنوان ابزار معاملات روزمره است.

این گزارش می‌افزاید: متاسفانه بعضا" مشاهده می‌شود که برخی افراد اقدام به نگارش کلمات، عبارات و جملاتی بر روی اسکناس‌های رایج كرده یا آنها را ممهور به مهرهای گوناگون می‌کنند. نظر به اینکه این گونه اقدامات موجب مخدوش، فرسوده و از رده خارج شدن اسکناس می‌شود، از این رو به عموم مردم توصیه می‌شودکه از نوشتن و یا مهرزدن بر روی اسکناس جدا" خودداری كرده و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

بانک مرکزی تصریح کرد: دارنده این گونه اسکناس‌ها در سراسر کشور در این مرحله باید به شعب بانک‌ها مراجعه و نسبت به تعویض این گونه اسکناس‌ها اقدام كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۰
یارانه که بدیم آب و برق و گاز و بنزین هم مصرف نکنیم حرف نزنیم شعار ندیم روی اسکناس ننویسیم در خیابان راه نریم مراسم عزاداری نگیریم می شه بگید چه ...بکنیم؟
نوشتن، خيلي اثري در فرسوده شدن نداره که....
مگه قرار نیست عوض بشه!!!!!!!
خودتون هم نمی دونید چی کار می خواهید بکنید.
هيج كجاي دنيا نديدم روس اسكناس

بنويسند.خیلی بی فرهنگی میخواد
يعني اين اطلاعيه اصلا به حوادث بعد از انتخابات و بعضي نوشته هاي پشت اسكناسها ربطي نداره؟
مگه ممکنه؟ بدبختیمون خیلی کمه، بریم بانک صف بکشیم واسه تعویض اسکناس.
به نویسنده اطلاعیه بگید سریع به خیابان فردوسی‌ جنوبی بین منوچهری و جمهوری بزنند. مهر‌هایی‌ تولید شده و به فروش میرسه که مضامین مذهبی‌ دارند و برای تبریک اعیاد مذهبی‌ استفاده میشن. فروشندگان یا خود مهر رو میفروشند یا تعدادی اسکناس رو ممهور به این مهر‌ها کرده و اسکناس رو به بهائی بیش از بهای رسمی‌ به مشتریان تحویل میدهند. جایز نیست مخاطب چنین صحبت‌های منطقی‌ صرفاً یک گروه باشند. وقتی‌ عزیزان مذهبی‌ در اعیاد به نشانه تبرک از دست سید و سادات اسکناس ممهور میگیرند، معترضین یا عشاق رو هم ترغیب به اعتراض یا بیان عشق بر روی اسکناس میکنند و حتما حساب و کتاب مکتوب شده روی اسکناس هم به این مسایل اضافه میشه! این رو هم در نظر بگیرید که با تولید، استفاده و فروش این مهر‌ها خیلی‌ راحت میشه برخورد کوتاه مدت کرد و صد البته فرهنگ سازی هم باید اضافه بشه که زمان میبره.
خب چرا اين ضرب و تقسيم را نكرده‌ايد؟! اين قدر سخت است؟ رقم قابل توجه يعني چه؟! به نظرم داريد خيلي مسخره بازي درمي‌آوريد. حتي اگر بانك مركزي چنين چيزي نوشته باشد، نبايد شما چاپ كنيد. اولاً بايد از آن‌ها بپرسيد و آن‌ها هم جواب بدهند. اگر نشد، لطفاً خودتان حساب كنيد و بنويسيد كه مثلاً بانك مركزي رقم دقيقي اعلام نكرده ولي طبق چيزي كه بانك مركزي مي‌گويد فلان رقم مي‌شود. بعد هم اين رقم را مي‌شود از جاهاي گوناگون به دست آورد. همه چيزمان مسخره شده است!
با پولی که صرف ماجراجویی های بین المللی میشود چند تا مدرسه و بیمارستان میشه ساخت؟!!
بیشتر نویسنده ها بر روی اسکناس از کرامندان حود بان ها هستند دیده شده است که تعداد برگ های اسکناس را هر کارمند بر روی آن ثبت می کند اول از خود بانک ها شروع شود و خودشان را ملزم به ننوشتن کنند کسی دیگر این کار را نمی کند.
باید طرحیرا به تصویب برسانند كه در بانك ها هیچ گونه اسكناسی كه تا شده باشد یا كثیف و یا پاره شده واز حالت عادی خود خارج شده باشد قبول نكنند بعد مردم خودبخود به جهت جلوگیری ضرر كردن این موضوع را در معاملاتشان نیز رعایت میكنند همانند اسكناسهایی كه به هر دلیل میخواهند از رده خارج كنند تا یه تاریخی مهلت میدن كه مردم خودشان آن اسكناس را یواش یواش از معاملاتشان حذف كرده وبانك هم آن راجمع میكند این هم به همین طریق ، بانك اعلام كند كه تا فلان روزوقت دارید كه هرچند پول پاره و كثیف شده دارید مهلت دارید تحویل دهید واز فلان تاریخ هیچ گونه پول پاره وكثیف و تا شده ای را قبول نمی كنم
البته پولهايي كه از جيب مردم ايران در كشورهاي ديگر هزينه مي شود نيز ميتواند كمبود مدارس ،مكان هاي ورزشي ،سالن هاي استاندارد هنري ،بيمارستان و... را در كشور عزيز خودمان رفع كند.
هركجا كه ميشود مي گويند صرفه جويي كنيد تا با پولش مدرسه و بيمارستان و راه بسازيم . وقتي هزينه ها را با صرفه جويي و يا اصلاح الگوي مصرف پايين مي آوريم نه خبري از مدرسه مي شود نه بيمارستان و نه راه - نام اين را چه بگذاريم؟؟؟
باسلام و عرض تسليت ايام شهادت حضرت اباعبدالله الحسين و ياران باوفايش
خواستم يادآوري کنم که تحويل داران بانک يکي از کساني هستند که براي مخاسبه ي صندوق خود به صورت مداوم بر روي اسکناس ها يادداشت مي کنند و تذکرات هم چندان فايده اي نداشته و خودشان را مستثني مي دانند.
لطفً به کارکنان بانکها تذکر بدهید که بعد از شمارش اسکناس ها رقم تعداد اسکناس ها را روی انها ننویسند
مگر قرار نیست سه یا چهار صفر از اسکناس ها کم کنند و قصد جمع آوری اسکناس ها را ندارند ؟؟؟؟
يك مشكل اينجاست كارمندان بانك ها هم براي ياداشت گذاري يا نويسي از اسكناس استفاده ميكنند اكثر اسكناسها توسط كارمندان بانك شماره گذاري شده مردم هم فكر ميكنند اسكناسها يا كاغذ پاره ياداشت است ! آموزش از بانكها شروع كنيد
لم تقولون ما لا تفعلون؟
وقتي از خودپرداز بانك اسكناس هاي به قول خودتان مخدوش و نوشته شده و مهردار تحويل مي دهيد؛چه توقعي از مردم داريد؟
يعني شعارنويسي ها اينقدر زياد بوده ؟!
1- فارسی را پاس بدارید به عنوان بالترین مرجع مال و پولی کشور: ممهور را تفسیر کنید بانک مرکزیها!
2- ببینیم با پول سهمیه بندی بنزین که 3 میلیارد دلاری میشد چقدر جاده ساخته شد یا ایمنی راهها و اتومبیلهخا بالا رفت که با این پوله هم مکدرسه و بیمارستان ساخته بشه بعدش آموزش و پرورش اعلام کرده جمعیت مدرسه رو رشد منفی داشته ودیگه اینکه چند ده برابر این پول رو میتونن با منع واردات کالاهای مصرفی ( میوه و سبزیجات مثل سیر و پیاز و سیب زمینی و کاهو و گلابی و سیب و پوملو و... انار) و بی کیفیت که نیاز به معرفی نداره و کاهش ریسک سرمایه گذاری پس انداز کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس