بازدید 14231
آخرین تحولات خاورمیانه؛

ترامپ خطاب به بن سلمان: دلم برای دیدن پدرت تنگ شده/ پیشرفت در مذاکرات آمریکا و اروپا درباره توافق مکمل برجام/ حضور نیروی هوایی امارات در رزمایش مشترک با اسرائیل

کشف چهل تن تسلیحات شیمیایی از تروریست‌های سوریه، نگرانی مسکو از خطر حملات موشکی آمریکا به سوریه، پاسخ عراق به ادعای وزیر اماراتی درباره الحشد الشعبی، سفر قریب الوقوع «سلمان بن عبدالعزیز» به آمریکا و حضور نیروی هوایی امارات در رزمایش مشترک با اسرائیل، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به پیشرفت در مذاکرات آمریکا و اروپا درباره توافق مکمل برجام نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۸۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 22 March 2018

کشف چهل تن تسلیحات شیمیایی از تروریست‌های سوریه، نگرانی مسکو از خطر حملات موشکی آمریکا به سوریه، پاسخ عراق به ادعای وزیر اماراتی درباره الحشد الشعبی، سفر قریب الوقوع «سلمان بن عبدالعزیز» به آمریکا و حضور نیروی هوایی امارات در رزمایش مشترک با اسرائیل، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به پیشرفت در مذاکرات آمریکا و اروپا درباره توافق مکمل برجام نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، یک مقام وزارت خارجه آمریکا می‌گوید نمی‌توان پیش‌بینی کرد آیا اروپا و آمریکا قادر خواهند بود تا ضرب‌الاجل مد نظر ترامپ به توافقی در خصوص برجام دست پیدا کنند یا خیر.

 برایان هوک، مدیر بخش‌ سیاست‌گذاری وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه از حصول پیشرفت در مذاکرات آمریکا با اروپا برای رسیدن به «توافق مکمل برجام» خبر داد.

ترامپ خطاب به بن سلمان: دلم برای دیدن پدرت تنگ شده/ پیشرفت در مذاکرات آمریکا و اروپا درباره توافق مکمل برجام/ حضور نیروی هوایی امارات در رزمایش مشترک با اسرائیل

باربارا اسلاوین، ستون‌نویس المانیتور می‌گوید، هوک علی‌رغم این از پیش‌بینی درباره اینکه آیا دو طرف می‌توانند تا ضرب‌الاجل ۱۲ می به توافق نهایی در این خصوص دست پیدا کنند یا خیر، اجتناب کرد.

برایان هوک، در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ایران «از لحاظ فنی» به مفاد توافق هسته‌ای برجام پایبند بوده است. وی اتهامات همیشگی علیه ایران را تکرار کرد و گفت ایران از هواپیماهای مسافربری برای حمایت از تروریسم استفاده می‌کند.

این مقام آمریکایی گفت که وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز جدیدی برای خرید هواپیمای مسافربری توسط ایران صادر نکرده و مجوزهای قبلی این وزارتخانه در این خصوص کماکان اجرایی هستند.

مقام وزارت خارجه آمریکا تحلیل‌ها درباره اینکه تلاش‌های دولت ترامپ برای بازمذاکره درباره برجام بر مذاکرات با کره شمالی اثرگذار خواهند بود را رد کرد.

پیش از این، وبگاه آکسیوس جزئیات جدیدی از رایزنی‌های هفته گذشته دیپلمات‌های اروپایی با آمریکایی‌ها در شهر «برلین» برای مجاب کردن واشنگتن به ماندن در توافق هسته‌ای با ایران و گروه ۱+۵ (برجام) ارائه کرده بود.

به نوشته آکسیوس، دیپلمات‌های اروپایی در این نشست که پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد، پیش‌نویس‌هایی برای توافق بر سر برجام بدون ابطال آن یا مذاکره مجدد در خصوص آن ارائه کردند. طرح پیشنهادی اروپایی‌ها، خواستار تشدید فشارها علیه ایران بود.

یک دیپلمات ارشد اروپایی که در این نشست حضور داشت گفت، اختلافات میان آمریکا و سه کشور اروپایی، در واقع به پایان رسید، اما دیپلمات‌های فرانسه، آلمان و برتانیا تصور می‌کنند احتمال یافتن فرمولی برای مجاب کردن ترامپ به ماندن در برجام بسیار اندک است.

وبگاه آکسیوس به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی ارزیابی‌های زیر را از وضعیت مذاکرات میان طرف‌های آمریکایی و اروپایی در خصوص برجام مطرح کرده است؛

  • آمریکا و قدرت‌های اروپایی در آستانه رسیدن به توافق برای تحریم برنامه موشکی ایران هستند. این تحریم‌ها موشک‌های دوربرد ایران با برد بالای ۱۲۰۰ مایل را شامل می‌شوند.
  • از اختلافات دو طرف برای اعمال تحریم علیه ایران به بهانه فعالیت‌هایش در سوریه، عراق، لبنان و یمن کاسته شده است.
  • پیشرفت‌های قابل توجهی میان طرف‌های آمریکایی و اروپایی در خصوص تقویت نظام بازرسی‌ها از سایت‌های هسته‌ای «مشکوک» ایران حاصل شده است.
  • اختلافات زیادی میان طرفین بر سر مطالبات طرف آمریکا برای طولانی کردن بندهای زوال‌پذیر برجام وجود دارد. دیپلمات‌های اروپایی گفته‌اند «اصلاح» این بخش از توافق به معنی مذاکره مجدد در خصوص برجام است و آنها به شدت با این اقدام مخالفند.

کشف 40 تن تسلیحات شیمیایی از تروریست‌های سوری

وزارت دفاع روسیه می‌گوید که تاکنون حدود 40 تسلیحات شیمیایی از محل‌هایی که تروریست‌های سوریه از آنها عقب‌نشینی کرده‌اند، کشف شده است.

به نوشته اینترفکس، وزارت دفاع روسیه تصریح کرده که در مناطق آزاد شده از کنترل شبه‌نظامیان سوری کارگاه‌های تولید تسلیحات شیمیایی کشف شده‌اند.

ترامپ خطاب به بن سلمان: دلم برای دیدن پدرت تنگ شده/ پیشرفت در مذاکرات آمریکا و اروپا درباره توافق مکمل برجام/ حضور نیروی هوایی امارات در رزمایش مشترک با اسرائیل

این آمار در حالی از سوی وزارت دفاع روسیه مطرح می‌شود که تروریست‌ها و متحدین غربی آنها بارها دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده‌اند. در یکی از این موارد، آمریکا در پاسخ به آنچه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در منطقه خان‌شیخون خوانده شد، اقدام به حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه کرد.

دولت سوریه همواره اتهامات مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی را تکذیب کرده است.

نگرانی مسکو از خطر حملات موشکی آمریکا به سوریه

رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه درباره احتمال حملات موشکی آمریکا به سوریه هشدار داد.

به گزارش خبرگزای اسپوتنیک روسیه، «ولادیمیر شمانوف» روز چهارشنبه در پاسخ به سؤالی در مورد حملات موشکی آمریکا به سوریه گفت که «به رغم تماس تلفنی ترامپ با پوتین، احتمال حملات موشکی آمریکا به تأسیسات حیاتی و ساختمان های اداری سوریه همچنیان پابرجاست».

او گفت که در مورد رفتارهای آمریکا فهم دقیق و واضحی وجود ندارد و تأکید کرد که نباید از این خطرات غفلت کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوی آمریکا روز سه‌شنبه در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین»، همتای روس خود، پیروزی مجدد او در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت.

ناوگان دریایی آمریکا سال گذشته به بهانه حملات شیمیایی در منطقه خان شیخون ادلب، ده‌ها موشک دور برد از دریای مدیترانه به پایگاه هوایی «الشعیرات» شلیک کرد.

در همین ارتباط، ژنرال «سرگئی ردسکوی»، رئیس اداره عملیات در ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تجهیزات و کشتی‌های جنگی مجهز به موشک‌های کروز به خلیج فارس، دریای مدیترانه و دریای سرخ ارسال کرده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه چهارشنبه هشدار داد که ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در پی «بهانه تراشی» در غوطه شرقی است تا بتواند به دولت سوریه ضربه بزند.

پاسخ عراق به ادعای وزیر اماراتی درباره الحشد الشعبی

وزارت خارجه عراق به اظهارت وزیر مشاور در امور خارجه امارات، که طی آن از الحشد الشعبی( بسیج مردمی) انتقاد و دولت قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده است، واکنش نشان داد.

به گزارش «السومریه‌نیوز»، «احمد محجوب» سخنگوی وزارت خارجه عراق در رد اظهارات خصمانه «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات علیه الحشد الشعبی، گفت: «سخنان قرقاش، که تشکیلات الحشد الشعبی را به دریافت کمک‌های مالی از قطر، متهم و آن را تروریست توصیف کرده، ما را بسیار تعجب‌زده کرده است.»

ترامپ خطاب به بن سلمان: دلم برای دیدن پدرت تنگ شده/ پیشرفت در مذاکرات آمریکا و اروپا درباره توافق مکمل برجام/ حضور نیروی هوایی امارات در رزمایش مشترک با اسرائیل

محجوب خاطرنشان کرد: «در زمانی‌که عراق برای تقویت روابطش با برادرانش در دولت امارات متحده عربی تلاش می‌کند، این اظهارات مانعی در مسیر این تلاش‌هاست و نگرانی‌ها را درباره سنگ‌اندازی در مسیر این روابط و بهبود بخشیدن بین آن، به‌وجود می‌آورد.»

سخنگوی وزارت خارجه عراق متذکر شد: «دولت بغداد بارها در مناسبات مختلف تأکید کرده است که تشکیلات الحشد بخشی جدایی‌ناپذیر از سیستم امنیت ملی و نهادهای رسمی است که به تصویب پارلمان رسیده و تحت رهبری فرمانده کل نیروهای مسلح است.»

وی با تأکید بر این‌که الحشد در سرکوب گروه تروریستی داعش، که عراق و منطقه را تهدید می‌کرد، مشارکت داشت، یادآور شد که امارات نیز از تهدید داعش در امان نبود.

طبق این گزارش، انور قرقاش دوشنبه گذشته در مصاحبه‌ای با روزنامه «نیویورک تایمز»، بدون ارائه سندی مدعی شد که دولت قطر حدود 700 میلیون تا یک میلیارد دلار به گروه‌های تروریستی از جمله الحشد الشعبی کمک مالی کرده است.

ترامپ خطاب به بن سلمان: دلم برای دیدن پدرت تنگ شده

ولی عهد عربستان سعودی از سفر قریب الوقوع پدرش «سلمان بن عبدالعزیز» به آمریکا خبر داد.

به نوشته روزنامه عکاظ عربستان، «محمد بن سلمان» که هم‌اکنون درآمریکا به سر می‌برد، گفت که عربستان برای سفر قریب الوقوع ملک سلمان به آمریکا برنامه‌ریزی می‌کند.

او با بیان اینکه این سفر فرصت‌های جدید بین 2 کشور ایجاد خواهد کرد، اظهار امیدواری کرد که 2 طرف بتوانند بسیاری از این فرصت‌ها را محقق کنند.

ولی‌عهد عربستان روز سه‌شنبه طی سفری که انتظار می‌رود طولانی باشد، با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا و سایر مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

ترامپ در این دیدار با استقبال از قراردادهای فروش تسلیحات به عربستان که به میلیاردها دلار می‌رسد، گفت: «این پول‌ها برای شما رقمی نیست. بیشتر بخرید».

او در این دیدار از سفر آتی شاه سعودی به آمریکا استقبال کرد و گفت: «دلم برای پدرت تنگ شده؛ او مرد متمایزی است».

حضور نیروی هوایی امارات در رزمایش مشترک با اسرائیل

نیروی هوایی امارات عربی متحده از روز سه‌شنبه در کنار نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در رزمایش نظامی در یونان شرکت کرده است.

در این رزمایش هوایی سالانه ارتش‌های ایتالیا، انگلیس، قبرس، یونان، امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی حضور دارند. چندین جنگنده F-16 و دیگر هواپیماهای جنگی اسرائیلی در این رزمایش شرکت کرده‌اند.

روزنامه «هاآرتص» اما در مطلبی نوشت که بر خلاف سال‌های قبل، هیچ اثری از نام یا پرچم اسرائیل در صفحه معرفی وبسایت، نماد یا ویدئوی تبلیغاتی این رزمایش به چشم نمی‌خورد.

به نظر می‌رسد نام این رژیم درپی فشارهای امارات عربی متحده از فهرست ارتش‌های شرکت کننده در این رزمایش حذف شده است.

ارتش اسرائیل اما با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جدای از اهمیت عملیاتی، این رزمایش دستاورهای دیپلماتیک نیز داشته است.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
آقای ترامپ، جهان خوب می فهمد که شما دلتان برای حماقتهای ملک سلمان تنگ شده نه خودش.
بالاخره ترامپ از نسل گاوچروناس دیگه،خیلی طبیعیه که دلش برا دیدن گاواش تنگ بشه اونم چه گاوی،گاوی که از همه گاواش شیرده تر باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
شیر با درصد چربی بالا.
واقعاهم بایددلش تنگ بشه.عشقش پدربن سلمانه.بااون پولی که به امریکامیده بایدعاشقش بشه
آمریکا با وعده خروج از برجام عربستان را میدوشد و اروپا با تهدید خروج از برجام ما را!!!؟؟؟؟

ترامپ خطاب به بن سلمان: دلم برای دوشیدن پدرت تنگ شده!
من هم اگر می تونستم این همه اسلحه به کسی بفروشم دلم براش تنگ می شد .
بدون شك با يكمي پيچ و خم ما شرايط جديد را خواهيم پذيرفت و بعد در داخل جنگ زرگري بين ٢ گروه مخالف وًموافق راه خواهيم انداخت. نتيجه عدم تفكر عدم دوست داشتن مردم دنيا بزون شك اين خواهد بود نميشود ما مردم دنيا را دوست نداشته باشيم وًانتظار دوستي داسته باشيم ورزشكار اسراييلي يك ادم هست و يك يهودي نه ادم بودن اون را ميشود منكر شد وًنه اهل كتاب بودنش را و خدا پرستيش رو پس شرعا ميابقه با اون اولي تر از مسابقه با يك روس خواهد بود به شرط اينكه بي خدا باشه اينكه نماينده چه دولتي هست معني نداره اينكه نماينده چه ملتي هست در ورزش مهمه و اون نماينده ملت يهود هيت ولو با لفظ كشور اشغالي فلسطين حتي حضرت اقا هم فرمودن يكًرفراندوم مشگل ملتاسراييل و فللسطين را حل ميكنه و اين ورزشكار نماينده اون رفراندوم ورزشي ملي در كشور اشغالي هست خواه مسلمان خواه يهود ولو اينكه نماينده سياسي اون كشور يعني دولت اسراييل كثيف نامرد و ادم كش باشه بن سلمان كيه ؟ حاكمان سعودي و ال سعود مگه كي هستن اينها سالها بر اين كشور حاكم بودن برادران ديني ما هستن مسلمانند چرا بايد انقدر بر كوس دشمني بزنيم عليرغم اينكه هيچ كاري نكنيم فقط فحش وًناسزا بگيم كه اون حاجي كشي بكنه در صف دشمنان ما قرار بگيره و تازه ما هيچ كاري نكنيم مگر حاجي ها را كشتن ما چه كرديم ؟ چه ميشد كرد؟ ميشه كعبه را از اونجا اورد؟ ميشهگفت مسلمان نيستن؟ هستن ولي همينًكشور حاظر شد خسارتًجنگ ما را بده بعد از فتح خرمشهر وًما نپذيرفتيم نتيجه لج بازي چي شد نتيجه لجبازي با امريكا اروپا حتي كانادا وًحتي استراليا چيه؟ سقوط ارزش پولمون سقوط ارزش نيروي كارمون و هزاران بليه ديگه والان دقيقا ما در موقعيت بدي قرار گرفتيم براي اينكه مديران سياست خارجي ما درست عمل نكردن اطلاعات درستي ندادن و ميگين اتم نه بعدش ميگن موشك نه بعدش ميگن فشنگ نه بعدش ميگن چوب دستي هم ممنوعه اين را بپذيريم ترامپ ديوانه نيست مشاورش كيسينجره بن سلمان نادان و بي تجربه نيست سلطان امارات اگر با اسراييل مانور ميده احمق نيست ملكه انگليسًيك پيره زنً خرفت و الزايمريك نيست اپارتمانًشماره ١٠ لندن پر از ادماي متفكره كشورهاي اسكانديناوي دزدان دريايي نيستن ما هم بايد متفكر باشيم براي ترويج دينمون محبت علي صداقت محمد شهامت حسين و سخاوت ابابكر و پاكي خديجه و فاطمه را ترويج كنيم اينطوري برادر اهل سنتمون را نوازش كرديم جمعيت زنان را يكدله كرديم. دنيا را به راستگويي خودمون به زانوًدرًاورديم و خدا را هم از خودمون راضي كرديم وًاز فقر جدا شديم وًراه پيشرفت را طي كرديم و نگيم ما راست بگيم فلان كشور دروغ ميگه ما كاري به اون نداريم ما راست ميگيم و اين شعار را براي مردممون در داخل وًخارج تكرار ميكنيم كه بهترين سياست صداقته خدا به محمد وًال محمد اين مردم وًانقلاب مردم و اين خون شهدا را به عافيت برساند انشالله
پاسخ ها
احمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
دوست عزیز چه کسی تو ایران گفته ما با مردم دنیا دشمنیم .کی تاحالا گفته ما با مردم امریکا و مردم انگلیس دشمنیم(البته بحث مردمی به نام مردم اسراییل جدا از مردم امریکا و مردم انگلیسه).توی ایران اگه شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر انگلیس میدن مرگ بر مردمشون نیست مرگ بر حکومتشونه و اونم نه بر حکومتشون بلکه بر سیاستهای حکومتشون و اونم نه بر همه سیاستهاشون بلکه بر اون سیاستهایی که بر اثر اون سیاستها قصد نقض استقلال کشور و دخالت در امور کشور و احیانا تسلط و استثمار کشورها واز جمله ایرانو دارن. اصلا شما پیگیری کنید ریشه این شعارها در کجا بوده و از چه زمانی شروع شده.ایا از اول ما با اونا دشمنی کردیم یا اونا با ما.در مورد انگلیس که مثالها فراوونه اما در مورد امریکا که جدیدتر از انگلیسه شما بببینید ایا ما دخالت و دشمنی با امریکارو شروع کردیم یا اونا.اصلا ایا ما دخالتی در امریکا داشتیم؟ایا ما تاحالا کوچکترین اعمال نفوذی در هیچ کاری در امریکا داشتیم حالا کودتا کردن که جای خود داره..امربکاییها دیگه چه کاری با ایران باید بکنند تا بعضی از به ظاهر ایرانیها پی به دشمنی اونا با ما ببرن.سال۳۲ کودتا کردن ده سال بعدش حق کاپیتولاسیونو از ایران گرفتن در تعیین تمام نخستوزیرا دخالت کردن در زمان وقوع انقلاب(صرف نظر از موافق بودن منو شما با انقلاب)قصدانجام کودتا داشتن سفارتشون تبدیل به محل جاسوسی از ایران شده بود صدامو تحریک به شروع جنگ با ما کردن و در ادامه ازش حمایت کردن حمله طبس هم نقض حریم ایران بود که انجام دادم هواپیمای مسافربری رو زدن و جالبتر اینکه بعد از اعتراف به اشتباهشون به کاپیتان اون کشتی مدال شجاعت دادن و سایر موارد ریز و درشت دیگه که همه از اونا اطلاع دارند ،حالا شما فقط یک اقدام عملی که ایران علیه امربکا انجام داده باشه و بشه ازش بعنوان دخالت در امریکا نام برد نشون بدید.اکر ما داریم شعار میدیم مرگ بر امریکا اونا در عمل مارو به کشتن دادن.ما فقط شعار میدیم مرگ بر امریکا اما اونا واقعا ایرانیارو میکشن.به نظر شما تگر ایران یکی و فقط یکی از کارایی که امریکاییها با ایران و مردم ابران کردند رو با امریکا میکرد امریکا فقط شعار میداد مرگ بر ایران یا کار دیگه ای میکرد.به نظر شما اگر یک ناو ایرانی یک هواپیمای مسافربری که بماند ،یک هواپیمای نظامی امریکارو بزنه عکسالعمل امریکا چیه
خب اروپا و امریکا هر مکملی میخان درست کنن
جمهوری اسلامی که قبول نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
خیلی ساده ای
عجب روباه مکاریه ترامپ وچقد نااگاه دولتمردان عربستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
هر دو در مسیر منافع مشترکشون حرکت میکنن
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
فكر مي كني برخی دولت مردان ما خيلي آگاهند
امیدواریم امریکا رسما زودتر از برجام خارج شود تا این حالت فریب وبودن در برجام ومانع شدن از بهره مندی ایران از منافع برجام به بهانه های دیگر ،تمام وتکلیف اروپا هم مشخص شود.
ولی... امریکا خارج وتحریم های جدید توسط امریکا واروپا دایر می شود، پس دولت محترم اماده این حالت باش
از قدیم گفته اند ؛ انکس که در انتظار همسایه نشست گرسنه می خوابد.
راه برون رفت از این مشکلات اقتصادی سپردن اقتصاد به صورت واقعی بدست مردم وبخش خصوصی است.متاسفانه تامسولین نقش ریاست بر مردم برای خود وشان خود قایل است ونه نقش پیمانکار کارهای مردم وجامعه ،وابزار این ریاست را هم دست گذاشتن روی منابع ثروت وقدرت می داند همین روند وهمین اش وهمین کاسه خواهد بود
700 میلیارد دلار پول باد آورده را به من هم می دادند دلم برای سگ ملک سلمان که هیچ برای شتر عبدالعزیز هم تنگ می شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
دقیقا
وای خدا چقد این خاندان سعودی کج فهم و امی وترسو هستن
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
اونها حداقل يك رفاه نسبي براي مردمشان بوجود آورده اند ، ما چي ؟
الحق که داره عربستان سعودی چنان میدوشه که جای دوشیدن عربستان داره کنده میشه!
عجب پدرو پسری؟؟!!! نکنه بن سلمان پسر ناخلف ترامپ باشه؟؟!!! ملک سلمان و پسر ناخلفش خیانتی به جهان اسلام کردند که در تاریخ نظیر ندارد .اتحاد شوم صهیونیستی -امپریالیستی - و وهابی بر علیه جهان اسلام به یاری حق و رزمندگان اسلام خنثی خواهد شد و صهیونیستها به همراه اربابانشان به گورستان تاریخ خواهند پیوست . بزودی اندیشمندان اعراب خیانت این پدرو پسر ناخلف را برای امت اسلام تشریح و امت را بیدار خواهند کرد. انشاالله
چه غلام خوبي شدي بن
يكى ميدوشه، يكى تا دندان مسلح ميشه، ما هم فحش ميديم
عریز من سیاست و درگیری کشورها با نصیحت و یک شبه حل نمی شه. باید دید این وضعیتی که بوجود آمده ناشی از چی بوده؟ ناشی از صدور انقلاب (یعنی پاره کردن پرده تنهائی و یارگیری - اگر از نقطه نظر روان شناسی سیاسی به موضوع نگاه کنیم). خوب کجا رو واسه یارگیری انتخاب کردیم؛ کشورهای عربی! مگه این کشورها با ایران جور می شند. شما به تاریخ ایران اسلامی و تاریخ کشورهای خاورمیانه اگر نگاه کنید، هزار و پانصد سال بین فرق و ملل اسلامی جنگ و ستیز می بینید. خصوصا این که ایران شیعی از هز نظر با دیگر ملل اسلامی فرق داره. چون اجتهاد یکی از منابع شیعه در فتوی است و شیعه با این وسیله می تونه خودشو با مقتضیات زمان منطبق کنه ( بگذریم از این که بعد از انقلاب نه این که از این وسیله خیلی مختصر استفاده شده- بلکه اصولا شیعه خودش به چاله افراط گرائی فرو رفت) پس اتحاد اسلامی و اتحاد شیعه و سنی و اتحاد کشورهای اسلامی نه ضروری است و نه شدنی و اگر شدنی بود در این چهل سال بعد از انقلاب این ایده ها جامه عمل به خودش می پوشید. حالا جگونه باید ایران ما از پوسته خودش بیرون بیاید و به کی ها باید بپیوندد؟ به نظرم ما نه در منطقه خاورمیانه و نه آسبای مرکزی نباید به دنبال اتحاد باشیم. چون از هر کدام از این کشورها ضربه های مهلک خورده ایم که منجر به گسیت تاریخی و فرهنگی ما شده. ما باید به اروپا بپیوندیم. جون نزدیک ترین تمدن و فرهنگ به ایران را اروپا داره افزون بر این که در قبال اخذ فن آوری و سرمایه گذاری و دانش سازماتدهی از اروپا ما می توانیم به آنها انرری بدهیم.
کسی با تحقیر و تمسخر دیگران پیشرفت نمیکنه کشورها هم از این قائده مستثنی نیستند در طی این سالها دوبی تبدیل به قطب تجارت و گردشگری شد بحرین قطر کویت و عربستان پیشرفت بسیار کردند اگر پولی میپردازند در برابرش خدمات و کالا میگیریند در عوض ما چند برابر همان هزینه را برای خدمات و کالای مشابه بی کیفیت باید به کشورهای دیگر بپردازیم جزو همین قراردادها تولید و انتقال تکنلوژی 450 هلیکوپتر بلک هاوک در عربستان است محصول نظامی که فقط در ارتش امریکا خدمت میکند این یکی از بسیار قراردهاست عزیزان دوشیدنی در کار نیست تا ابد نمیتوانیم عقبگردهایمان را در پشت دیوار تحقیر و تمسخر پنهان کنیم اعراب به سرعت در حال انتقال تکنلوژی و مدرنیزه کردن خود هستند کافیست اندکی از سیمای میلی و کیهان دورتر شوید اخبار واقعی انها را پیگیری کنید خواهید فهمید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
اولا لفظ دوشیدنو ما برای سعودیها و برای تمسخر انها بکار نبردیم،قبل از هرکسی این شخص اقای ترامپ بود که گفت سعودی مانند گاو شیردهی است که باید اونارو دوشید وحتی از این هم جلوتر رفت و در ادامه گفته که و زمانی که دیگه شیری برای دوشیدن نداشتند باید اونارو ذبح کرد.دوما اینکه اتفاقا این کار ترامپ دقیقا دوشیدنه،همین الان سوخت هواپیماهای امریکایی که یمن را بمب باران میکنند توسط امریکا تامین میشه و خود سعودی نه سوخت این هواپیماهارو داره و نه میتونه اونو تولید کنه وحتی خلبانهای این هواپیماها هم سعودی نیستند.از طرف دیگه کدوم انتقال تکنولوژی ساخت بلک هاوک،سعودی ها پرواز که بماند حتی در نگهداری و خدمات مربوط به همه جنگ افزارهای امریکایی هم از نیروهای امریکایی استفاده میکنند حالا چه کسی میخاد این تکنولوژیو تحویل بگیره.اگر امریکا هر زمانی و به هر دلیلی سوخت رسانی به هواپیماهای سعودیو قطع کنه همه اونا زمینگیر میشن ،یعنی استفاده از اونا توسط سعودیها کاملا بستگی به نظر امریکا داره،حالا به نظر شما فروختن اینا به سعودی چیزی غیر از دوشیدنشونه
تابناک همزمان خبر گذاشته که ترامپ به پوتین تبریک نگفته. این یعنی تناقض.
دوستان عزیز میشه لطفا به جای این همه بی احترامی به عربستان و حاکمان اونها یه کم هم منطقی فکر کنید. الان هم درسته که عربستان داره یه جورای باج می ده به امریکا، اما عملا سیاست خارجی امریکا در منطقه رو رهبری می کنه. با تجهیزاتی که داره می خره روز به روز قوی تر و به روز تر میشه. اما ما بعد از کلی مکافات یه s300 درست و حسابی به ما نداد. قبول کنید که اگه خدای نکرده جنگی اتفاق بیفته دیگه مثل جنگ ایران و عراق نیست. مرز زمینی با عربستان نداریم. نیروی دریایی که بتونه حرف اول رو در خلیج فارس (با حضور امریکا) بزنه نداریم. ناوگان نیروی هوایی ما فرسوده هست و به شدت به جنگنده های به روز نیاز داره. درسته یه تعداد میگ و فانتوم داریم اما باور کنید در مقابل نیروی هوایی که در برابر ما قرار بگیره مشکل داریم. به لطف خدا نقطه قوت ما نیروی زمینی ما هست که کاملا به تاکتیک های نظامی و جنگ های کلاسیک آشنایی دارند اما چه جوری باید از این پیاده نظام در صفحه شطرنج خاورمیانه استفاده کرد نیاز به تامل و تفکر بسیار دارد.
اگر ترامپ و ملک سلمان به هم برسن چه صحنه رومانتیکی میشه خدا کنه از دست ندیم
ترامپ خطاب به سلمان: تا پول داری رفیقنم ، عاشق بند کیفتم!
دیپلمات‌های فرانسه، آلمان و برتانیا تصور می‌کنند احتمال یافتن فرمولی برای مجاب کردن ترامپ به ماندن در برجام بسیار اندک است.
بیچاره بورس
بله کاری که ایران باید بکنه، کشور تازه به دوران رسبده ای به نام امارات متحده عربی داره انجام می ده با درآمدی حدود ششصد یا هفتصد میلیارد دلار سالیانه. ولی مدنیت و فرهنگ ایران از هر نظر در سطح بالاتری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و آسیای مرکزی قرار داره، چون برج سازی و جزیره سازی صرف مدنیت نیست، فرهنگ و تمدن هم یک شبه بوجود نمی آد باید بسترش در طول زمان بوجود بیاد. این که ولیعهد عربستان می گه ایران خیلی مونده به عربستان برسه! این عبارت او را باید برعکس گفت؛ چون عربستان حداقل هزار سال از نظر مدنیت و فرهنگ با ایران فاصله داره و این یک حقیقت است، حالا بگذریم از این که این کشور بدوی از نظر مدنیت جدید، یعنی دانش و فن آوری پیشرفته و اختراع و ابداع و سینما و تاتر و خیلی چیرای دیگه بی بهره است، فاقد فرهنگ پایه ای است؛ کجاست سعدی و حافظ و مولوی و خیام و نظامی و ابو ریحان بیرونی و خواجه نصیرالدین طوسی آنها؟ پس پبش به سوی اتحاد با اروپا، مدنیت و تمدنی که بیش از هر فرهنگ و تمدن دیگر نزدیکتر به ایران است.
من موندم چرا اینقدر پیاله داغ تر از حلیم شدیم ما؟
خب به شما چه؟؟؟؟؟نوروز ۹۷
ترامپ پولاوهداياي تازه گرفته
بیچاره بورس
خوب مخ میزنه این ترامپ
ترامپ : آه دلم برای پدرت تنگ شده آدمکش قهاری بود!!!!!!
ترامپ آدم شارلاتانيه، مزخرفه، شياده، فاسده و.... همه اينا درست ولي در كنارش به اين نگاه بكنيد براي كشورش و مردمش خوبه، از نظر وضعيت اقتصادي عملكرد خوبي داشته، هر چيزي رو براي امريكا مي خواد و... خب معلومه با اين اوصاف مردمش طرفدارش باشند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل