بازدید 3719
۱

دستگیری فردی با ٦٣٠ فقره کلاهبرداری اینترنتی

کد خبر: ۷۸۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲ 10 March 2018

یک کلاهبردار حرفه‌ای با ٦٣٠ فقره کلاهبرداری اینترنتی از مردم به مبلغ پنج‌ میلیارد ریال دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

به گزارش آرمان، سرهنگ فرامرز شاکری رئیس پلیس فتاي فرماندهی انتظامی کردستان اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان سنندجی مبنی بر اینکه از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی از آنها کلاهبرداری شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتاي شهرستان سنندج قرار گرفت.

وی افزود: پلیس در بررسی‌های خود دریافت فردی از طریق یک شبکه اجتماعی پرطرفدار با قراردادن تصاویری از چند خودرو، مدعی فروش اقساطی خودرو به مردم شده بود که بسیاری با دیدن این آگهی اقدام به واریز پول به حساب اعلام‌شده برای خرید خودرو کرده بودند.

سرهنگ شاکری با بیان اینکه در میان این افراد کسانی بودند که شش ماه قبل به حساب این فرد برای خرید خودرو پول واریز کرده بودند، اضافه کرد: فرد کلاهبردار ساکن تهران بود که پلیس فتا پس از بررسی شکایت‌ها، با شناسایی حساب بانکی موردنظر، آن را مسدود کرد و با کسب نیابت قضائی، محل سکونت فرد در تهران شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

وی یادآور شد: این فرد از طریق این شبکه اجتماعی اعتماد برخی از شهروندان سنندجی را جلب و مبالغی از افراد برای ثبت‌نام خرید خودرو دریافت می‌کرد و چون مال‌باختگان در صورت پیگیری شکایات خود مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری می‌شدند، بنابراين از پیگیری یا شکایت نیز صرف‌نظر می‌کردند.

وی تأکید کرد: متهم پس از دستگیری در بازجویی‌های پلیسی به ٦٣٠ فقره کلاهبرداری به مبلغ پنج‌ میلیارد ریال اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی و با قرار وثیقه پنج‌میلیاردریالی روانه زندان مرکزی سنندج شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با سلام
ماهم درگیر1 پرونده کلاهبرداری هستیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها