بازدید 23968
۴

کلاهبرداری از 300 نفر در سایت دیوار

کد خبر: ۷۷۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 05 February 2018

 یک مجرم سابقه دار که با درج آگهی دروغین نسبت به فروش کالاهای لوکس ارزان‌قیمت در سایت دیوار از 300 نفر کلاهبرداری کرده بود، در قرار صوری پلیس به دام افتاد.

به گزارش عصر ایرانیان، سرهنگ اردشیر نادری رئیس کلانتری 161 ابوذر با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: فردی با درج آگهی در خصوص کالاهای لوکس با قیمت ارزان در سایت دیوار اقدام به تحریک شهروندان برای خرید کرده و برای کلاهبرداری از آنها افراد را تشویق به واریز مبلغی به عنوان بیعانه می‌کرد.

وی تصریح کرد: این فرد با افتتاح حساب‌های جعلی در بانک و اخذ کارت بانکی شماره این کارت‌ها را برای واریز وجه به مردم معرفی می‌کرد تا هیچ ردپایی از خود باقی نماند.

رئیس کلانتری 161 ابوذر ادامه داد: پس از ثبت شکایت‌های فراوان عوامل کلانتری از طریق اقدامات فنی و قرار صوری در خیابان زمزم متهم را شناسایی و در عملیات تعقیب و گریز دستگیر کردند.

سرهنگ نادری ادامه داد: در بررسی اولیه و اخذ پرینت‌های حساب این شخص جعلی بودن حساب مشخص شد و بررسی‌ها نشان داد که متهم بیش از 300 نفر از هموطنان در سراسر کشور به خصوص در شهرهای اصفهان، شیراز و تهران کلاهبرداری کرده است.

وی با بیان این مطلب که متهم به طور تقریبی از هر مال‌باخته به بهانه اخذ بیعانه 200 تا 300 هزار تومان دریافت کرده به شهروندان توصیه کرد که در خریدها‌ی اینترنتی هوشیاری داشته و بدون اطلاع از هویت فروشنده و واقعی بودن اجناس نسبت به خرید اقدام نکنند.

کلاهبرداران سایت دیوار در دام پلیس فتا

همچنین در راستای اخبار این حوزه ، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت: افرادی که در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری می‌کردند‌ در دام پلیس فتا افتادند.

سرهنگ دوم حاجعلی صالحی در ادامه اظهار کرد: اعتماد نابجا به افراد در فضای مجازی به خصوص فروشگاه‌های فعال اینترنتی بستر کلاهبرداری را برای افراد سودجو فراهم می‌نماید.

وی افزود: در این راستا پس از مراجعه فردی به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری در سایت دیوار تیم کارشناسی پلیس فتا اقدامات فنی لازم را انجام داده که مشخص شد شخصی به هویت ناشناس با درج آگهی در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری اینترنتی کرده است.

متهمان روانه زندان شدند

این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات کارشناسی بر روی ip درج کننده آگهی و محل واریز مبالغ، در یک بررسی دقیق و سریع ردپای اینترنتی مجرم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی متهمین دستگیر گردیدند و به این پلیس احضار و با رویت ادله دیجیتال جرم به بزه انتسابی خود اعتراف و بیان داشتند قصدشان از این کار تنها سرگرمی می‌باشد که در نهایت به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

براساس گزارش سایت پلیس فتا، سرهنگ صالحی در خصوص آگاهی‌های درج شده در سایت‌های آگهی نامه مثل دیوار، شیپور و... گفت: کاربران باید مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران سایبری نیفتند و قبل از واریز وجه حتما کالا را رویت نمایند و مطمئن شوند که کالا برای آنها ارسال می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
یک کلاهبرداری ضمانتی

برای 3 میلیون وام رفتم ضمانت بانک
نوبتمان نشد دوستم گفت پس تو مدارکت رو بده و یک چک سفید امضا من خودم فردا میام و بعد بهت زنگ میزنم
فرد زنگ زدم گفت مسئول وام رفقیم بوده لازم نبود شما بیای و یک امضا توی برگه زدم 3 میلیون وامی نیست که شما علاف بشی رفیق

۵ ماه گذشت
۶ ماه گذشت
چشم شیطون کر ،فکر میکردم ثواب کردم و…
از بانک زنگ زدن شما ضامن خانمی شدین و چکتان دارد برگشت میخورد
با تعجب رفتم بانک

و بعد به آن خانم مراجعه کردم
گفت من وام را به آقای جلالی فروختم و فهمیدم چک و مدارک من را برای مبلغ ۳۰.۰۰۰.۰۰۰۰ میلیون بصورت جعلی در اختبیار بانک و این خانم قرار داده و وام را خریده
سال ۹۰ بود
بخاطر این وام
ماشینم را فروختم
رهن خانه ام را بر داشتم
همسر مهربانم ۱۰میلیون طلایش را فروخت
تا از زندان بیرون آمدم
و آن نارفیق گرگ صفت آب شد و رفت توی زمین و پیداش نشد.

هنوز هم حسرت آن اعتماد بی جا را میخورم
ولی به قول داییم می گوید باید سرت می آمد تا رفیق بازی را کنار بذاری

دوستان بالا توی دیوار و…
کلا ۵۰تومن تا ۳ میلیون کلاهشان برداشته شده ولی توی رفاقت تمام زندگیتو می دی
مواظب باش با کی دوست میشی
با تشکر
مهران از مشهد
مگر میشود حساب جعلی باز کرد باید بانکی که حساب جعلی در آن به این راحتی بتوان باز کرد درش را گل بگیرن
بانکی که دراون حساب جعلی بازبشه براحتی ضامن جعلی هم میپذیره_پس بانک خودش مجرمه ودستش قاطی این ماجراهای دزدی
واقعا بعضی از این آدم ها، به شکل ماهرانه از مردم اخازی میکنند، خدا لعنتشون کنه، این طور پول ها خوردن نداره
میشه خرج دوا و دکترشون
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر