بازدید 5677
۱

تراز دریاچه ارومیه ۲۱ سانتی‌متر کاهش یافت

کد خبر: ۷۷۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ 14 February 2018

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه ۲۱ سانتی متر نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به رقم ۱۲۷۰.۳۸ رسید.

به گزارش تسنیم، پرویز آراسته با اشاره به بارندگی‌های اخیر آذربایجان غربی اظهار داشت: وضعیت فعلی آب‌وهوای استان پاک بوده و مشکلی از نظر آلودگی هوا نداریم و از استاندار پایین‌تر بودیم و این بارندگی‌ها اثر مثبتی بر وضعیت هوا گذاشته است.

وی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه و تأثیر این بارش‌ها بر دریاچه خاطرنشان کرد: خوشبختانه این بارش‌ها به صورت مستقیم بر دریاچه می‌بارد و در حوزه آبریز دریاچه نیز بارندگی‌ها خوبی صورت گرفته که امیدواریم ورودی‌های دریاچه بتواند آب را به سمت دریاچه منتقل کرده و تراز دریاچه را افزایش دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تراز فعلی دریاچه ارومیه رقم یک هزار و 270.38 قرار دارد که متأسفانه نسبت به سال گذشته در همین روز تقریباً 21 سانتی متر پایین‌تر قرار دارد و طبق برنامه ستاد احیای دریاچه ارومیه قرار بوده که تثبیتی انجام بپذیرد که به وقوع پیوسته ولی احیای آن زمان بر است.

وی تصریح کرد: با وضعیت بارندگی‌ها احیاء دریاچه ارومیه به بیش از 10 سال می‌انجامد و نسبت به سال گذشته حوزه آبریز دریاچه ارومیه با 13 درصد کاهش بارندگی مواجه شده که امیدواریم این بارش‌ها بتواند در مقایسه با سال گذشته پایاپای باشد.

آراسته در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر ادعای بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس در مورد باقی ماندن 5 درصد از دریاچه ارومیه تاکید کرد: از 5 هزار و 700 کیلومترمربع مساحت دریاچه ارومیه امروز حدود یک هزار و 800 کیلومترمربع باقی مانده که با قیاس با سخنان آقای بهادری این رقم بیش از 5 درصد است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
دریاچه ارومیه؟؟؟!!!!الان که فقط یک کویر نمکی وسیع دیده میشود,کدام دریاچه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر