بازدید 13613

پاسخ نمایندگان به یک پرسش تابناک: دستاوردهای کشور را در سال های اخیر نام ببرید!

به سراغ نمایندگان مجلس رفتیم و از آنان خواستیم، چند دستاورد از دستاوردهای کشور را در سال های اخیر نام ببرند؛ اما با کمال ناباوری، برخی نماینده های مجلس، از پاسخ به این پرسش طفره رفتند. برخی گفتند، قصد شما از این پرسش، رد صلاحیت ما در انتخابات آینده است. با وجود این، برخی نظر دادند و برخی هم مثل همیشه پس از اظهارنظر، اجازه انتشار ندادند.
کد خبر: ۷۷۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵ 04 February 2018

دستاورد آنچنانی در زمینه معیشت مردم نداشتیم/ایران در زمینه موشکی و صنایع دفاعی پیشرفت بسیاری داردانقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و غیراسلام دانست. امام(ره) از انقلاب اسلامی با نام هایی چون «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده؛ همین کلمات برای توصیف عظمت وبزرگی انقلاب اسلامی کفایت می‌کند.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند در سال های اخیر، انتقادات بسیاری به روش مدیریت کشور توسط مدیران نظام مطرح است، نتایج و دستاوردهای انقلاب اسلامی طی 39 سال گذشته را می‌توان به اختصار در چهار حوزه سیاسی، اقتصادی، علمی فناوری و نظامی بررسی کرد.

برای این منظور به سراغ نمایندگان مجلس رفتیم و از آنان خواستیم، چند دستاورد از دستاوردهای نظام را در سال های اخیر نام ببرند؛ اما با کمال ناباوری، برخی نماینده های مجلس، از پاسخ به آنها طفره رفتند و حتی برخی گفتند، قصد شما از این پرسش، رد صلاحیت ما در دور آینده است. با وجود این، برخی نظر دادند و برخی هم مثل همیشه پس از اظهارنظر اجازه انتشار ندادند.

در ادامه برخی اظهارنظر نمایندگان حاضر به پاسخگویی را می خوانید؛

موسوی لارگانی در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت:یکی از مهم ترین دستاوردهای نظام در سال های اخیر، پیشرفت کشور در انرژی هسته ای است. پس از آن نیز در بخش دفاعی بیشترین پیشرفت را داشته ایم، به ویژه در صنایع موشکی، ایران یکی از کشورهای پیشتاز بوده است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: از نظر علمی نیز توانسته ایم به جایگاه شانزدهم جدول برسیم، از نظر آموزشی نیز نسبت به سال های دور و قبل از انقلاب،رشد دانشجویان و تحصیلکرده ها به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل نیست. نکته قابل تأمل اما حضور بانوان در اجتماع بوده که رشد چشمگیری داشته است.

ضیاءالله اعزازی، نماینده مردم بناب در مجلس نیز در این باره می گوید:بیشترین دستاوردهای نظام در سال های اخیر،مربوط به پیشرفت های نظامی بوده و ایران توانسته در سال های اخیر، رشد بسیار چشمگیری در توسعه صنایع موشکی داشته باشد.

این نماینده مجلس گفت: دستاورد دیگر در این حوزه، مربوط به ساخت و تولید صنایع دفاعی در زمینه ساخت پهپادهاست؛ البته کشور در زمینه تولید دارو و توسعه شرکت های دانش بنیان نیز رشد چشمگیری داشته است.

رمضانعلی سبحانی فر، دیگر نماینده مجلس چنین اظهارنظر کرد: میزان تولید فولاد در چهار سال اخیر 100 درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین میزان گازرسانی به روستاها در چهار سال اخیر نیز 150 درصد افزایش داشته، به گونه ای که امروز از 10000 روستایی که صاحب گاز بودند، بیش از 24000 روستا گازرسانی شده است.

همچنین توسعه آبیاری های نوین در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و از یک میلیون هکتار به 1750000 رسیده است. البته این روند همچنان ادامه دارد و تا پایان سال میزان این اعداد رشد بیشتری خواهد داشت، ولی هنوز در توسعه اقتصادی قدری ضعیف هستیم و آثار خدمات انجام شده در سال های اخیر در آینده بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

محمدرضا ملکشاهی راد، دیگر نماینده ای بود که در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب بستگی دارد که چگونه به آن نگاه شود. چهل سال از انقلاب گذشته و هم اکنون جمهوری نظام برای ما مهم است. انقلاب در آن زمان به بار نشسته و دستاوردهای آن، شامل قانون اساسی، تشکیل مجلس و مواردی از این دست است؛ بنابراین، باید کارکرد نظام در این چهار سال ارزیابی شود. متأسفانه، در چهار سال گذشته، دولت کارآمد به فکر جیب مردم نبوده و الان چیزی به ذهنم نمی آید بگویم که مثلا فلان کار شده و آثار مثبتی در زندگی مردم داشته است.

اما امسال در مجلس اقداماتی صورت گرفته است؛ برای نمونه، به قشرهای ضعیف توجه بیشتری شده و برای این منظور نیز پیش بینی شده که به مبلغ یارانه ها حدود 7000 میلیارد تومان اضافه شود و قشرهای پایین، حدود 700 هزار تومان در ماه یارانه دریافت بگیرند؛ اما با این حال، اقدام درخوری تا کنون صورت نگرفته و همین باعث گلایه مندی مردم شده؛ پس باید توجه شود تا معیشت مردم متناسب با اوضاع جامعه بهبود یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۷۴
انتشار یافته: ۱۸
کارانه های چند صد میلیونی به پزشکان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
والا دستاوردهای بزرگی داشتیم مثل کشتی دماوند که رفت قعر آبهای ساحلی خزر ، دکل نفت داشتیم که گذاشتن تو جیب ، تولید پراید داشتیم که تو کنترل جمعیت نقش محوری داشته ، رکورد خرج کرد برای کشورهای دیگه داشتیم تا جایی که به مردم خودمون میگیم روزی یک وعده غذا بخورین ولی بزارین همسایه ها آرامش داشته باشن ، اندازه کل تاریخ هم برای خودمون از شورای امنیت قطعنامه گرفتیم و بزرگترین رکوردهای اختلاس رو رانت هم برای ما شد!
اینکه با رشد تکنولوژی و این موارد سرعت کار بیشتر شده لطف شما نیست. این مزیت تکنولوژیه! مثل اینه که بگیم الان همه تلفن دارند و یا همه تلفن همراه دارند. تو رو خدا اینها هم از صدقه سر شما مسئولین است.
بیزحمت رتبه اختلاس و دزدی و پاسخگو نبودن را در جهان اعلام کنید؟ میزان فساد را بگویید؟ خط فقر را بگویید؟ حذف آبهای زیرزمینی را بگویید؟ و ...
بگم ! بگم را بگویید! :)
محمود جون، به عنوان معجزه هزاره ، بزرگترين دستاورد تاريخ بوده.
پاسخ ها
mohsen
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
مثلاً خیلی‌ نمک داری ؟
همه مسئولین به فکر صندلی خودشون هستن
دلت خوشه ها طرف قیمت چیزایی که هر روز تناول میکنه نمیدونه دستااااااورد چه میدونه چیه!
جوانان انقلاب بخصوص متولدین دهه شصت ایا از وضعیت اسفبار ازدواج و مسائل اقتصادی انها کسی حرف می زند، حرف به تتهای کافی نیست ایا همانطور که صنایع موشکی به اوج اقتدار رسیده را عنوان نمودند مسائل بغرنج اقتصادی را نیز کسی بیان کرد؟ تا زمانی که مسئولی با تمام وجود اینها را نفهمد و درک نکند و منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح ندهد اراده ای برای رفع مشکلات وجود نخواهد داشت
خب مقصر مائیم که یک همچه نمایندگانی را انتخاب کرده ایم.
گاهی اینان لباس هنر پیشگان در فلان سن را بهتر از انقلاب آشنا هستند.
دردشان هم مسکن وکار مردم نیست، بلکه افزایش عوارض خروج و عدم افزایش حقوق های بالای 10-20 ملیون تومان است.
اوضاع زندگی مردم چگونه شده در سالهای اخیر؟
خخخح
خوب بود
بیائیم با خودمان صادق باشیم. کشور ما قبل از انقلاب از کشورهای ترکیه و کره جنوبی پیشرفته تر بود ولی با موقعیت امروز کشور از کره به همین وضع امروز بماند ما تا پنجاه سال دیگر هم به آنها نخواهیم رسید. متاسفانه با نادیده گرفتن شایسته سالاری و تخصص که جای آنرا افراد آشنا و فامیل در کشور گرفتند از پیشرفت بازماندیم و چون افراد ناشایست پستهای مهم را گرفتند، یا خود اختلاس کردند و یا افراد زیر دست آنها که از بی اطلاعی آنها خبر داشتند دزدی کردند و جیب خود را پر کردند. افراد متخصص برای خود کسر شأن میدانستند که زیر دست فرد بی سوادی کار کنند و خیلی موارد دیگر که متاسفانه امروز هم برای هر پست مهمی دنبال افراد به اصطلاح انقلابی و یا متعهد هستیم و نه متخصص.
متعهد و انقلابی نشان دادن خود کار مشکلی نیست همانگونه که آقای خاوری خود را اینگونه نشان داد و فقط ریش داشت و چفیه ولی کسی نمیتواند خود را یک متخصص نشان دهد در صورتیکه علم آنرا نداشته باشد. ایکاش مسئولین ما این را میفهمیدند. تمام بدبختی ما همین است و هرچه از ما خوردند و بردند افرادی بودند که خود را انقلابی و متعهد نشان میدادند. آیا شما سراغ دارید که یک متخصص واقعی دزدی کرده باشد؟ او میداند که با تخصصی که دارد در تمام دنیا خواهان دارد و نیازی به دزدی ندارد و احترام و اعتبار برایش بیش از مادیات ارزش دارد. بخاطر کشورمان این را مثل بقیه نوشته های من سانسور نکن تا شاید مسئولین کشور که دلسوز نیز هستند این چند نکته را بخوانند.
سلام
اول دستاورد را برای ایشان تعریف نمائید بعد بپرسید چه دستاوردی داشتیم.؟!!!
رتبه اول رو هم در بی فرهنگ ترین آدمهای روی زمین داریم
دیگه نمونش در خیابانها، موقع رانندگی، آشغال ریختن، فحش و دری وری میبینیم!
مثلا کمک کردنامون، که همسایه به همسایه دیگش که خونش نابود شده کمک نمیکنه، اما پول میدیم فلان بازیگر براشون سینما بسازه.
نمونه دیگش رای دادنهای احساسیمون که محمود و حسن میان سر کار.
نمونه دیگش..، بابا ولمون کن! همشم گیر میدیم به این مسئول و اون مسئول که چرا بالا میکشن پول، خوب مرد مومن، خداوکیلی خودت سر کار بودی نمیخوردی مال مردم رو؟؟؟؟

خونده بودم که اقای خمینی سفارش کرده بود که حتما قبل از اقتصاد، روی فرهنگ مردم کار بشه، ما که نه اقتصاد درست دیدیم، نه فرهنگ درست!
کوچه ماهم بعد از50سال اسفالتش لکه گیری شد؟؟؟؟؟؟؟؟ببخشید یه لحظه از خوشحالی بغض کردم
ان شاء الله اسلام در ایران می ماند و ایران به پیشرفت خود ادامه می دهد و معاندان و منافقان نا کام خواهند ماند.
کاش با نماینده شهر ماهم مصاحبه میکردید چند وقت پیش با هیئت همراه محترم رفتن یه کارواش افتتاح کردند!خخخخ
خوب بود چهل سال اخیر را میپرسیدین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار