بازدید 14070

‏پای مالکان «جایگاه سوخت»، جای پای برخی پزشکان مالیات گریز!

رویدادی که فارغ از علت وقوعش، دستمایه خوبی شده تا برخی قشرهای پردرآمد صفشان را از بقیه جدا کرده و بکوشند دریافت نقدی را جایگزین پرداخت وجه با کارت‌های شبکه بانکی و به کمک کارت‌خوان کنند؛ مثل مالکان برخی جایگاه‌های سوخت که به مشتریانی که می‌خواهند با کارت وجه خود را پرداخت کنند، خدمت ارائه نمی‌کنند.
کد خبر: ۷۶۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 28 January 2018
فرار ۶۰۰ میلیارد تومانی برخی پزشکان ظاهرا به مذاق برخی دیگر از قشرهای جامعه هم خوش آمده است. اتفاقی نامبارک که اگر باب شود، به یک دهه پیش بازخواهیم گشت، با این ملاحظه که عقبگردمان را مدیون امثال پزشکان هستیم!

به گزارش «تابناک»؛ از وقتی دولت اعلام کرده که تصمیم دارد، وابستگی بودجه کشور به درآمد‌های نفتی را کم کرده و بیشتر روی درآمد‌های مالیاتی متمرکز شود، گویا بررسی تراکنش‌های بانکی جدی‌تر شده است. این تصوری است که مدتی در جامعه شایع شده و بر اساس آن روز به روز بر تکرار جمله «کارت‌خوان خراب است» افزوده می‌شود.

اتفاقی که بیش از هر جایی در مطب برخی پزشکان خودنمایی می‌کند؛ پزشکانی که ترجیح داده‌اند پشت این جمله، میزان درآمدشان را مخفی کنند و برای این کار از منشی مطبشان می‌خواهند؛ از مراجعان پول نقد دریافت کنند. فرایندی مشکل‌زا که با توجه به گسترش شدید استفاده از کارت‌های بانکی در سال‌های اخیر، مردم را به سختی‌های زیادی دچار می‌کند.

رویکردی که به باور کارشناسان مالیات، هدفمند و برنامه ریزی شده اتخاذ شده است و در آمار‌های مالیاتی به خوبی هویداست. آنجایی که آمار و ارقام از سهم نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومانی جامعه پزشکی در مالیات خبر می‌دهد که تنها ۲۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت می‌شود؛ یعنی سهم ۶۰۰ میلیارد تومانی پزشکان از فرار مالیاتی در کشور!

وضعیتی که در آستانه فراگیر شدن است و برخی عوامل هم به سرعت گرفتن آن منجر شده است. عواملی از جمله تاخیر در واریز وجوه دریافت شده به واسطه کارت‌خوان‌ها به حساب افراد که در روز‌های اخیر خبر آن به گوش می‌رسد و گلایه بسیاری از صاحبان کسب و کار‌های مختلف را به دنبال داشته است؛ شرایطی که البته معلوم نیست ناشی از یک نقص موقتی بوده یا قرار است به رویه ثابت تبدیل شود.

رویدادی که فارغ از علت وقوعش، دستمایه خوبی شده تا برخی قشرهای پردرآمد، صفشان را از بقیه جدا کرده و بکوشند دریافت نقدی را جایگزین پرداخت وجه با کارت‌های شبکه بانکی و به کمک کارت‌خوان کنند. مثل مالکان برخی جایگاه‌های سوخت که به مشتریانی که می‌خواهند با کارت وجه خود را پرداخت کنند، خدمت ارائه نمی‌کنند؛ تصمیمی که حتی برخی از ایشان از فریاد زدن آن ابایی ندارند!

 
‏پای مالکان «جایگاه سوخت» جای پای برخی پزشکان مالیات گریز!
به این تصویر نگاه کنید تا اوضاع بهتر دستتان بیاید. تصویر یکی از جایگاه‌های سوخت سطح شهر تهران که مالک آن هیچ الزامی به ارائه خدمات مبتنی بر کارت‌های بانکی به مشتریانش ندارد، تا جایی که کوشیده این تصمیم را با بنری بزرگ به اطلاع عموم برساند و تنها مشتریانی را برای خود نگاه دارد که یا ناچار به سوخت گیری در جایگاه ایشان هستند یا تن به پرداخت نقدی داده‌اند.

اجبار مراجعان به پرداخت وجه نقد که دو دلیل برای آن محتمل است؛ یا راهکار مالک جایگاه برای مقابله با تأخیر در واریز پرداخت شده با کارت است که به باور ایشان و بسیاری از صاحبان کسب و کار‌های مختلف، غیرمنصفانه و اشکال آفرین است، یا ریشه در مباحث مالیاتی دارد و در قالب فرار مالیاتی می‌گنجد؛ رویه‌ای که فرار گسترده مالیاتی پزشکان ثابت کرده در پیش گرفتن آن، عقوبتی به دنبال نخواهد داشت!

دورنمای تاریکی از آینده‌‎ای محتمل که در آن همه می‌کوشند از مراجعانشان تنها وجه نقد دریافت کنند، حتی اگر مالک کسب و کار‌های خدماتی باشند، مگر اینکه مسئولان به ماجرا ورود کرده و با تدابیری عاجل، بکوشند به این رسم تازه پایان دهند. رسمی که اگر باب شود، دیر نیست روزی را شاهد باشیم که انجام امور مختلف روزمره برای عموم غیرممکن شود، چون خودپرداز‌ها بیش از ۲۰۰ هزار تومان در روز نمی‌پردازند و این عدد در نتیجه تورم روزافزون، سال هاست که کفاف بسیاری از خرید‌های روزمره را هم نمی‌دهد!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۶
جايگاه را تعطيل كنيد و صاحبانش را به جرم فرار مالياتي محاكمه كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
جابه که تو اروپا بین 50 تا 90 درصد مالیات پلکانی از پزشک ها میگیرن اونوقت اینجا همین مالیات 10 درصد رو هم پزشکانمون از زیرش در میرن. تازه درامدشونم 6 برابر آلمانه. این دقیقا ضعف اداره مالیات رو نشون میده.
به نظرم بهتره قانونی در دولت یا مجلس تصویب بشه که صاحبان کسب و کار را ملزم به دریافت پول با کارت بانکی بکنه و در صورت خراب بودن دستگاه پوز، مردم بتونند از واحد مربوطه شکایت کنند.
قیاس مع الفارق می کنید.
این جایگاه دارها به گرد پای پزشکان نمی رسند.
من بجای دادستان محترم بود این جایگاه رو لغو امتیاز میکردم و این آقا رو توی لیست سیاه میزاشتم تا دیگه هیچ کسب و کاری رو نتونه راه بندازه.

شیوه رضا شاهی هم بد نیست مینداختمش توی تنور ببینم بازم کسی حوس میکنه اینکار رو بکنه.

البته از اون طرف هم سعی میکردن مالیات رو در مسایل شهری که همه درگیرن مثلا حمل و نقل و ... هزینه میکردم تا مردم هم بدونن این مالیات جای درستی مصرف میشه و نگران دادن مالیات نبودن
خیلی از رفتارهای پلشت رو تو جامعه ی ماقشر به اصطلاح فرهیخته باب میکنند یکی از فعالترینشون هم متاسفانه قشر تحصیل کرده وفرهیخته ی (مثلا)
پزشکان است
اگر واقعا مغرض نیستید از فرار مالیاتی طلا فروشان و میدان دارن و تک تک اصناف هم بنویسید.به گفته رییس امور مالیانی ۶۰درصد مملکت مالیات نمیدن.حتما ۶۰درصد پزشک هستن.اگر ی دلال میوه،میوه رو سر زمین بخره ۵۰۰تومان و بفروشه ۳۰۰۰تومان برا شما طبیعیه.مالیاتش هم صفر هست.ولی اگر کوچکترین خبر، اون هم مربوط به بعضی از پزشکان اتفاق بیفته میشه تیتر یک.این است رسالت ما.۲۰میلیارد دلار معادل ۸۰هزار میلیارد تومان یک ریال مالیات نمیدن.حدود۲۰هزار میلیارد فرار محض مالیاتی.خدا رو شکر میکنم
این موضوع ممکن است به مالیات هم مرتبط باشد اما تاخیر واریز شدن پول دستگاه های پوز به حساب هم انگیزه مضاعفی برای آن است.
زورتان به پزشکان که نمیرسه چون با پایین بودن ظرفیت پزشکی و رانتی که در اختیار داشتن آموزش پزشکی توسط خود پزشکان در اختیارشان قرار داده حالا حالا ها دست بالا را خواهند داشت علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
حرف درستی زدی. پزشکان ظرفیت رو پایین نگه داشتن تا هم دست تو بازارشون زیاد نباشه و هم بتونن هر جور ناز و غمزه ای بیان و هر کاری میخوان بکنن.
بخشی از این مشکلات بزرگ اقتصادی کشور نتیجه زیاده خواهی و منفعت طلبی پزشکانه ، حقوقای ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی درامدهای وحشتناک ، با این وجود حاضر نیستن مالیات هم پرداخت کنن اکثرن هم در دانشگاههای دولتی درس خوندن با پول مردم ودولت ، واقعا اینها چی فکر کردند ، نظارت دولت کجاست ؟
تابناک درآمد جایگاه ها را مستقیمأ از شرکت نفت می گیرند و مالیات می نویسند و ربطب به کارت خوان ندارد
اين رسم شفاف سازي بايد از مسولین انجام گيرد كه تاكنون باب نبوده است!! بعد بايد انتظار از مردم داشت تا شفاف باشند!!
باز هم چسبوندیش به پزشک ها ! برید فسادهای اصل کاری رو جمع کنید. اون بخور بخورهای اصل کاری...!
پزشکان متخلف را اعدام کنید/.
باسپاس
معمولا راهکارهای مسئولان ایجاد زور و اجبار است نه بهبود شرایط.
به درک ما هم منتظریم هررج و مرج همه جا را بگیره
همه که دارن از مالیات فرار میکنن فقط ماها هستیم که دارایی مثل داروغه ناتینگهام هرروز خدا یه چیز برامون دست میکنه و باید پرداخت کنیم.دفاتر مارا با ضرر250 میلیونی رد کردنه تا یه چیزی براشون بماسه .خیلی از این ممیزها باید اون دنیا جواب بدن
تابناک اگه زحمت نیست چاپش کن
به نظرم مسئولین ورود نکنند بهتره! خروج مسئولین معمولا نتایج بهتری داشته و داره
عجب استدلال مزخرفی. نگارنده ظاهرا زیادی پروفسور تشریف داشته. جایگاه های سوخت میزان خرید روزانه و فروش روزانه ی آن کاملا بصورت شفاف و روشن مشخص هست و جای هیچ فراری نیست.
سلام نویسنده محترم دریافت نقدی جایگاه داران بخاطر فرار مالیاتی نمی باشد چونکه ریز فروش جایگاهها هم به دارایی وشرکت پالایش روزانه بدون استفاده از کارت خان ارسال مشود لذا بدین خاطر است که خرید بنزین یا گازوییل توسط جایگاه دار درهر ساعت شبانه روز باید مقدور باشد ولی پولی که توسط کارت خوان به حساب جایگاه داران میرود به موقع نیست وباعث عدم خرید محصول ودرنتیجه تعطیل شدن سوخت رسانی مشود
برخی نیستند الان همه دکترها بصورت نقدی پول می گیرند
یهنی این مملکت اینقدر بی حساب کتابه که صبح به صبح که نقدی پول رو به حسابشون می ریزند
اداره مالیات خوابه!!! اون موقع
جای تاسف است که پزشکان به عنوان یک قشر تحصیلکرده از مالیات دادن فرار می کنند. از دیگران چه توقعی دارین!
بهتر است کمپین عدم مراجعه به پزشکان مالیات گریز راه بیافتد.
شما تشریف ببر درمانگاه ماد تو سعادت آباد تهران، دقیقا روبروی پذیرش یه دستگاه عابر بانک گذاشته و از مشتریان فقط پول نقد میگیره.
ای اصحاب رسانه نگذارید ایران بهشت دزدان بشه.
من یک دندانپزشکی می رم که می گه اگه کارت با خودت آوردی نیا!
البته 4 تا کارت خوان هم تو مطبش هست که می گه همشون خرابه!
رفتم دکتر، با اینکه کارت خوان داشت ولی با کلی جر و بحث مجبور شدم برم از عابر بانک پول نقد بگیرم و هزینه ویزت بدم!!!
به نظر نمی رسد این کار برای فرار مالیاتی باشد چون میزان بنزینی که از طریق شبکه ی انتقال و توزیع به هر جایگاه تحویل می شود کاملا مشخص است و بر مبنای آن می توان میزان فروش هر جایگاه را مشخص نمود
اگر این پزشکان تافته جدا با فته از بقیه مردم نبودند و یکبار قوه قضایه با آنها برخورد می کرد این مسله فرار از مالیات فراگیر نمی شد
چرا که نه ! اینجا ایرانه ! قانون جنگل ! هر کس زورش بیشتره ، بیشتر می بره ! قانون فقط برای اقشار ضعیفه ! فرودستان در تار قانون گیر می کنن !
تابناک می شه بگی چه پدر کشتگی با پزشکا داری.عقده ای
مسئولین !!! خخخخخخ
هفته پیش مجبور شدم به یک فوق تخصص مغز و اعصاب مراجعه کنم روز دوشنبه ویزیت کرد و آزمایشگاه و ام ر ای نوشت و چهار شنبه جهت رویت جواب مجدد پول ویزیت گرفت و گفت جهت اطمینان مجدد اتاق کناری نوار مغز گرفت البته پول نوار رو جدا نقدی گرفت و برای رویتهمان نوار مغزی مجدد پول ویزیت خواست که در مقابل اعتراض بنده گفتند قانونی است و متاسفانه چون دستم زیر سنگ دکتر بود پول ها رو تقدی گرفت و فاکتور هم نداد. خدا ازش نگذره.بخدا عین واقعیته تو رو خدا فیلتر نکنید
استدلال بی منطقی بود
اولادرآمدپزشکان رابااینها مقایسه نکنیدچونحقوق کارمنداشونم زورکی درمیارن
دوما شرایط کاری اینها هیچ شاتی باپزشکانداره
سوما اگه میخاست فرارکنه بنر نمی زد
چهارما فقط بدلیل اشکال درسیستم های بانکیه
حضرات ستوران های معروف پایتخت هم همین هستند. باید قانون واسشون بگذارند و نقره داغ بشن
در ارتباط با خبری که گذاشته بودین در مورد عدم استفاده جایگاه های سوخت از کارتخوان.
دوست عزیز اولا این کار به هیچ عنوان یه فرار مالیاتی نیست چون مالیات جایگاه سوخت هر ساله با استعلام از شرکت ملی پخش به صورت فروش در یکسال از طرف اداره امور مالیاتی خواسته میشه و طبق اون استعلام مالیات برای جایگاه های سوخت تعیین میشه و تراکنش های کارتخوان جایگاه ها هیچ تاثیری در مالیات جایگاه ها نداره.
دوما این کار به دلیل تغییر در سیکل واریزی های دستگاه های کارتخوان صورت گرفته که در حال حاضر هر ۲۴ ساعتا و گاها ۴۸ ساعته به حساب پذیرندگان واریز میشه که توانایی خرید سوخت مورد نیاز رو از جایگاه سلب میکنه . باید به استحضار برسانم در گذشته واریز وجوه دستگاه های کارتخوان به این صورت نبوده و هر دو ساعت یک بار واریز داشته از هفته گذشته این اتفاق افتاده.
سوما برادر عزیزم شما به جای اینکه بی دلیل بیای به تمام جایگاهداران سوخت تهمت فرار مالیاتی بزنی برو از مسئولین بانک مرکزی بپرس علت تغییر در سیکل واریزی ها چی هست.
امیدوارم پیگیری کنی و این خبرت رو هم از تو سایت برداری اگر واقعا یک خبرگزار واقعی و مسلمان هستی.
یه ژن خوب با مدرک دیپلم مدیر میشه میلیاردی میخوره و می دزده کسی هم نمیگه از کجا اومدی ولی یه پزشک که سالها زحمت کشیده الانم روزی چندین جراحی سنگین انجام میده تابناک هزار تهمت بهش وارد میکنه
سلام
راهكار اينه كه همه پزشكا رو از ممللكت اخراج كنيم برن توي مملكت كفر!!!
اينجوري ديگه همه مشكلاكون حل ميشه
با سلام؛ در خصوص شغل جایگاه داران ؛ احتمال کمی در خصوص فرار مالیاتی می باشد ؛ چرا که حساب دخل و خرجشان مشخص و معلوم است ( چند لیتر خریده اند ) مگر اینکه آب در بنزین کنند......که این مهم امری دیگر است.
تو دفتر خانه ها هم باب شده وفقط نقدی.
مالیات تو کشور ما واقعی داده نمیشه و تنها کارمندای دولت هستن که اجباری ازشون کسر میشه
ولی رفتاری که مسوولین محترم انجام میدن بزرگنمایی و قرار دادن مردم در برابر همدیگه هستش
به عنوان نمونه وقتی بزرگترین مشکل کم آبی کشور صنایع و کشاورزی سنتیه بیشترین فشار رو روی مصرف خانگی میارن که اونقدر ها هم با اهمیت نیست مصرفشون
یا اینکه در مورد آلودگی تهران بیشترین فشار رو روی خودرو های مردم میارن در حالی که عامل اصلی خودرو های عمومی مستهلک و بی کیفیت یا گازوییل سوز خودشونه و یا ماشینای سنگینه که شب تا صبح تولید آلودگی میکنن
الانم مشکل کشور فرار مالیاتی اصناف نیست. مشکل اون سازمان هایی هستن که درامد کلان مملکتی دستشونه و مالیات خاصی نمیدن. حالا شما هی بکین دکتر میدزده انباردار میدزده طلا فروش میدزده
مطمئن باشید بجز یه درصد کمی از اصناف در شرایط فعلی رکود کشور فرار مالیاتی آنچنانی رخ نمیده
جایگاه‌های سوخت، دفترخانه‌ها و پزشکان و ... مالیات نمی دهند. وزارت دارایی بی‌عرضه و کم کاری قوه قضائیه
وقتی مالیات اخذ شده روشن نیست خرج چی میشود چرا باید مالیات داد؟؟؟؟؟
نویسنده مقاله متاسفانه در رابطه با سیستم مالیاتی و نحوه محاسبه مالیات جایگاه های عرضه سوخت هیچ شناختی نداشته و ای کاش شما که این مطلب را منشر کردین اکنون در رابطه نحوه محاسبه مالیات جایگاه های عرضه سوخت مختصر تحقیقی انجام دهید و درصورتی که به اشتباه مطلب واقف شدین همین توضیحی در رابطه با آن منتشر نمایید .
من هفته پیش در همدان رفتم دکتر ع کارتخوان که نداشت بماند دفترچه هم قبول نمیکرد چند تا مریض هم همزمان معاینه می کرد بماند یعنی به هیچ وجه ردپایی از درامدش بجا نمیذاره اصرار بر گرفتن دارو فقط از داروخانه مد نظر خودش را داشت و منشی اش میگفت اگه از اون داروخانه دارو گرفتی بیار اینجا دکتر ببینه
بحث جایگاه داران که مشخصه میزان بنزین و نفت گاز و بنزین سوپرشون که کاملا مشخصه و توسط شرکت پخش فراورده ها اعلام میشه بیشتر به باید به نقش شرکت ش و بانک مرکزی در مورد بلوکه کردن ۲۴ ساعته پول حاصل از کارتخوان ها توجه کرد که مشخص نیست چرا و به چه دلیل پول مردمو نگه میدارن
یک عمل بینی در مطبی در چهارراه جهان کودک 10 میلیون تمام میشود و دکتر مربوطه روزی 10 عمل انجام میدهد حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل