بازدید 5667
۳
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

افت 166 واحدی شاخص کل بورس تحت تاثیر منفی نماد فولاد

نماگر بورس که در هفته گذشته با رشد 600 واحدی معادل 0.60 درصد به فاصله 478 واحدی کانال 100 هزار واحد رسده بود، در بازار امروز از همان دقایق ابتدای روند نزولی را در پیش گرفت و در پایان با کاهش 0.17 درصدی از نیمه کانال 99 واحد پایین تر آمد. بیشترین تاثیر منفی را نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان در برآورد شاخص کل بورس داشت.
کد خبر: ۷۶۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 27 January 2018

فولاد مبارکه، شاخص بورس را از کانال 100 هزار واحدی دور کردشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه هفتم بهمن ماه 96 با کاهش 166 واحدی معادل 0.17 درصد به رقم 99 هزار و 355 واحد رسید. این در حالی است که نماگر اصلی بازار سهام در دو روز گذشته با رشد بیش از 1000 واحدی همراه شده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در اولین روز کاری از دومین هفته بهمن ماه 96، بر خلاف پایان هفته قبل، شاهد روند نزولی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 53 واحدی معادل 0.17 درصد به رقم 31 هزار و 741 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن همانند روز چهارشنبه، با رشد 24 واحدی معادل 0.14 درصد، عدد 17 هزار و 538 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 18 واحدی معادل 0.14 درصد به رقم 13 هزار و 181 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.18 درصد همراه شد و 197 واحد کاهش را رقم زد و به سطح 106 هزار و 641 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 179 واحد کاهش معادل 0.25 درصد به رقم 70 هزار و 625 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز بر خلاف روزهای گذشته با 31 واحد کاهش معادل 0.02 درصد همراه بود و عدد 210 هزار و 313 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 09:15 داشت و در سطح 99 هزار و 607 واحد قرار گرفت.
 
 فولاد مبارکه، شاخص بورس را از کانال 100 هزار واحدی دور کرد
 
در معملات امروز، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 172 واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 39 واحد، نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 35 واحد، نماد فخوز (فولاد خوزستان) با 22 واحد، نماد رمپنا (گروه مپنا (سهامي عام)) با 16 واحد، نماد شسپا (نفت سپاهان) با 11 واحد، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) و نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 9 واحد، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) و نماد مبین (پتروشيمي مبين) و همچنین نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 7 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد وامید (گروه مديريت سرمايه گذاري اميد) با 69 واحد، نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) با 28 واحد، نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين) با 22 واحد، نماد خپارس (پارس‌ خودرو) با 17 واحد، نماد فاسمین (كالسيمين‌) با 14 واحد، نماد وبانک (سرمايه گذاري گروه توسعه ملي) با 13 واحد، نماد خودرو (ايران‌ خودرو) و نماد آپ (آسان پرداخت پرشين) با 12 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در جلوگیری از افت بیشتر نماگر بورس تهران داشتند.
 
معامله‌گران بورس امروز 950 میلیون و 809 هزار برگه بهادار و سهام را در قالب 64 هزار و 392 نوبت معامله و به ارزش 232 میلیارد و 765 میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: ورزایران، جوشکاب یزد، ‌بیمه اتکایی امین، واسپاری ملت، داروسازی کاسپین تأمین، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی، سرمایه‌گذاری پردیس، فراورده‌های نسوز آذر، حق‌تقدم کشاورزی و دامپروری مکسال و پالایش نفت بندرعباس و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، عمران و توسعه فارس، کارتن ایران، قرارداد اختیار خرید و فروش معدنی و صنعتی گل‌گهر، داروسازی کاسپین تأمین و معدنی ـ صنعتی گل‌گهر بودند.
 
بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، امروز گروه های فلزات اساسی، شیمیایی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین صنایع بازار قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای نورد و قطعات فولادی، پشم شیشه ایران، سرمایه گذاری صنعت و معدن، معدنی املاح ایران، گرانیت بهسرام، لوله و ماشین سازی ایران و فرآوری مواد معدنی ایران بود.

در مقابل نمادهای سیمان قائن، لامیران، نورد آلومینیوم، سازه پویش، بیمه پارسیان، پتروشیمی فارابی و کاشی تکسرام با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، اوراق مشارکت لیزینگ رایان سایپا، سهام سرمایه گذاری صنعت و معدن، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا را داشتند.

در مقابل سهام بانک کارآفرین، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری تهران بیشترین عرضه و سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری توکا فولاد با معامله بلوکی به 90 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با معامله بلوکی 345 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سقوط تاریخی بورس نزدیک است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
بشین بابا الکی جو نده. بعضی شرکت های بورسی صادرات محور هستند و درآمدشان به دلار است. چرا باید سقوط کنند؟ کارخانه که زمین، املاک و تجهیزاتش گران شود ارزشش بیشتر می شود.
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
زمان احمدی نژاد هم یک عده ای از این شایعات پخش می کردند که سهام مردم را مفت از چنگشان درآورند. در شرایط بدتر از این هم سقوط نکرده.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل