بازدید 10969
۷
پیمانه اقتصادی؛

از «پیش‌بینی بانک‌های بزرگ جهان از آینده قیمت نفت» تا «اشتغال‌زایی برای آمریکایی‌ها توسط سامسونگ»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص سهام در آستانه فتح کانال تاریخی ۹۹ هزار واحد، عقب‌نشینی شاخص سهام آسیایی از رکوردهای خود، کاهش قیمت طلا ادامه می‌یابد، پلمپ پنج صرافی غیرمجاز، گرانی به محصولات کیا رسید، بارش برف مرغ را گران کرد، هیچ بانکی حاضر نشده است به کسبه پلاسکو وام بدهد، قیمت خانه در روسیه چقدر است و توقف صعود «تسه»ها در بازار اوراق مسکن را در بر دارد.
کد خبر: ۷۶۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 18 January 2018

از «پیش‌بینی بانک‌های بزرگ جهان از آینده قیمت نفت» تا «اشتغال‌زایی برای آمریکایی‌ها توسط سامسونگ»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص سهام در آستانه فتح کانال تاریخی ۹۹ هزار واحد، عقب‌نشینی شاخص سهام آسیایی از رکوردهای خود، کاهش قیمت طلا ادامه می‌یابد، پلمپ پنج صرافی غیرمجاز، گرانی به محصولات کیا رسید، بارش برف مرغ را گران کرد،  هیچ بانکی حاضر نشده است به کسبه پلاسکو وام بدهد، قیمت خانه در روسیه چقدر است و توقف صعود «تسه»ها در بازار اوراق مسکن را در بر دارد.

 

شاخص سهام در آستانه فتح کانال تاریخی ۹۹ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه بیست و هفتم دیماه 96 با افزایش 326 واحدی معادل 0.33 درصد به رقم 98 هزار و 923 واحد رسید. تالار شیشه ای در آخرین روز کاری از هفته پایانی دی ماه 96، همانند چهار روز قبل، شاهد روند صعودی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 104 واحدی معادل 0.33 درصد به رقم 31 هزار و 614 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 31 واحدی معادل 0.18 درصد، عدد 17 هزار و 439 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز بر خلاف روز قبل، با افزایش 23 واحدی معادل 0.18 درصد به رقم 13 هزار و 142 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.41 درصد همراه شد و 431 واحد افزایش را رقم زد و به سطح 106 هزار و 733 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 257 واحد افزایش معادل 0.37 درصد به رقم 70 هزار و 710 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 560 واحد افزایش معادل 0.27 درصد همراه بود و عدد 208 هزار و 331 واحد را به نمایش گذاشت. معامله‌گران بورس امروز با افزایش حجم معاملات نسبت به روز سه شنبه، یک میلیارد و 208 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 66 هزار و 979 نوبت معامله و به ارزش 322 میلیارد و 835 میلیون تومان داد و ستد کردند که نشان از رشد 46 درصدی ارزش معاملات بازار سهام نسبت به روز سه شنبه دارد.

از «» تا «اشتغالزایی برای آمریکایی‌ها توسط سامسونگ»

عقب‌نشینی شاخص سهام آسیایی از رکوردهای خود

در حالی‌ که سهام مرتبط با منابع آسیایی، تحت تاثیر افت قیمت نفت و کالاها سقوط کردند، شاخص سهام آسیایی از رکوردهای خود، عقب‌نشینی کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا- اقیانوسه خارج ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، از رکورد خود ۰.۱۵ درصد افت کرد که علت آن افت، سهام مرتبط با منابع، در نتیجه کاهش قیمت نفت و سایر کالاها بود. پس از سودهای اخیر، سرمایه‌گذاران طبیعتا رو به نقد کردن و تثبیت این سودها آورده‌اند که این خود باعث افت قیمت‌ها شده است. نیکی ژاپن با ۰.۴ درصد افت از قله ۲۶ ساله خود فرو نشست. سنگین‌وزن‌های این شاخص، سافت‌بانک و فانوک به ترتیب ۱.۱۴ و ۳.۱۴ درصد سقوط کردند. در استرالیا شاخص اس‌اندپی/ای‌ای‌اکس ۲۰۰ هم به دنبال افت قیمت فلزات اصلی، ۰.۵۴ درصد پایین آمد. هانگ‌سنگ بعد از رکوردزنی روز سه شنبه خود، روز گذشته ۰.۳۸ درصد افت کرد. وال‌استریت رالی، سوددهی خود را متوقف کرد و از سقوط ۱.۲ درصدی سهام انرژی و ضعف جنرال الکتریک، آسیب دید؛ ضمن اینکه شرکت کونگلومرایی جنرال الکتریک چشم‌انداز برنامه تقسیم خود را پررنگ‌تر کرد.

روند نزولی سنگ آهن ادامه دار شد

آخرین شاخص قیمت موسسه پلاتس برای سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد ۹۰ سنت افت کرد و ۷۵.۶ دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شد. قرارداد سواپ فوریه نیز ۱.۱۵ دلار کاهش قیمت داشت و ۷۳.۴۵ دلار هر تن خشک سی اف آر شنیده شد. به نظر فعالان بازار شاید بازار سنگ آهن رشد بیش از اندازه داشته و در حال تصحیح قیمت است. خریداران چینی نیز ترجیح می دهند صبر کنند قیمت پایین تر بیاید تا پس از آن برای سال نو چینی خرید کنند. انتظار می رود با افزایش خریدها قیمت هم بهتر شود. در کل پایه های بازار تغییر چندانی نداشته است. نوسان قیمت طبیعی است ولی در هر حال خریدارها باید به فکر تکمیل موجودی انبارها باشند.قابل ذکر است بیلت در بازار داخلی چین رشد جزیی ۳ دلاری داشته به ۵۴۵.۲۷ دلار هر تن درب انبار رسیده است.

پیش‌بینی بانک‌های بزرگ جهان از آینده قیمت نفت

شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا اعلام کرده است، بانک های مریل لینچ و مورگان استنلی آمریکا هر دو این هفته سطح پیش بینی خود برای قیمت های نفت را افزایش دادند. بانک گلدمن ساچز آمریکا نیز اعلام کرد: احتمال دارد سطح قیمت های هدف نفت را افزایش دهد. بانک مریل لینچ نیز اعلام کرد: اکنون انتظار دارد بازار نفت در سال 2018 با کسری عرضه ای در حدود 430 هزار بشکه در روز روبرو شود. این بانک پیشتر کسری عرضه بازار نفت در سال 2018 را 100 هزار بشکه در روز پیش بینی کرده بود. بانک مزبور اکنون متوسط قیمت نفت برنت در سال 2018 را 64 دلار در هر بشکه پیش بینی می کند در حالی که پیش تر آن را 56 بشکه در روز پیش بینی کرده بود. بانک مریل لینچ همچنین متوسط قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در سال 2018 را از 52 دلار به 60 دلار در هر بشکه افزایش داد. بانک گلدمن ساچز اعلام کرد، هنوز آماده افزایش قیمت هدف 62 دلار در هر بشکه برای نفت برنت و 57 دلار و 50 سنت در هر بشکه برای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در سال 2018 نیست، اما احتمال کاهش بسیار سریع موجودی انبارهای نفت و افزایش سطح قیمت ها وجود دارد. «مارتیجن رتس» تحلیلگر بازار سهام بانک مورگان استنلی نیز به شبکه خبری یاد شده گفت: هجوم حجم بالای جریان سرمایه برای خرید سهام شرکت های نفتی، قیمت های نفت برنت را به 70 تا 75 دلار در هر بشکه افزایش خواهد داد. وی قیمت هدف نفت برنت برای سه ماهه سوم سال 2018 را از 63 به 75 دلار در هر بشکه افزایش داد.

کاهش قیمت طلا ادامه می‌یابد

روز گذشته در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با دو دلار کاهش نسبت به روز سه شنبه 1336 دلار معامله شد. قیمت هر اونس از این فلز گرانبها در کمترین زمان به قیمت 1332 دلار و 50 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1337 دلار و 10 سنت به فروش رفت. قیمت این فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته 74 دلار و 10 سنت و نسبت به یک سال گذشته 119 دلار و 30 سنت افزایش داشت. در گروه سایر فلزات گرانبها هم فلز گرانبهای پالادیوم افزایش 13 دلاری داشت و به قیمت 1099 دلار به فروش رفت. فلز پلاتینوم هم با دو دلار افزایش به قیمت هزار دلار در هر اونس معامله شد. خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت طلا نوشت: امروز قیمت دلار از کمترین میزان سه ساله گذشته خود کمی فاصله گرفت و با 0.3 درصد افزایش در برابر سبدی از ارزهای دیگر باعث افت طلا در بازارهای جهانی شد. دلیل دیگری که قیمت طلا را کاهش داد احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا است که کارشناسان انتظار دارند طی سال جاری چندین بار افزایش نرخ بهره در آمریکا طبق روند سال گذشته افزایش یابد.

افت اندک دلار آمریکا در ساعات پایانی بازار ارز/ پلمپ پنج صرافی غیرمجاز

با پایان یافتن ساعت رسمی کار بازار آزاد ارز، شاهد کاهش قیمت دلار آمریکا و یورو بودیم. این افت قیمت در حالی ثبت شده است که تا میانه روز یعنی ساعت 13، نرخ های ثبت شده در سامانه نظارت ارز، حکایت از گرانی دلار داشت. بنابراین در پایان معاملات بازار آزاد روز چهارشنبه، هر دلار آمریکا با افت 24 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 43 هزار و 868 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با کاهش قیمت 216 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم (میانگین) 53 هزار و 889 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 12 هزار و 72 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز سه شنبه، به طور میانگین 36 ریال گران تر فروخته شد. همچنین خبرنگار مهر، از آغاز پلمپ صرافی‌های غیر مجاز توسط دستگاه نظارتی خبر داده و گفته است: پنج صرافی غیرمجاز که در خیابان فردوسی و پاساژهای اطراف فعالیت می‌کردند، توسط دستگاه‌های نظارتی، پلمپ و پرونده آنها به دستگاه‌های قضایی جهت رسیدگی و تشکیل پرونده ارسال شد.

از «پیش‌بینی بانک‌های بزرگ جهان از آینده قیمت نفت» تا «اشتغال‌زایی برای آمریکایی‌ها توسط سامسونگ» 

گرانی سکه طرح جدید در بازار تهران

در جریان معاملات روز چهارشنبه بازار تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ده هزار تومان افزایش مواجه شد؛ به نحوی که قیمت به یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۲۷۹ تومان رسید. همچنین هر سکه طرح قدیم یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۸۲۳ تومان، نیم سکه ۷۲۴ هزار و ۴۱۲ تومان، ربع سکه ۴۲۲ هزار و ۶۵۷ تومان و سکه یک گرمی ۲۸۲ هزار و ۷۷۰ تومان قیمت گذاری شد.

گرانی به محصولات کیا رسید!

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از افزایش قیمت خودروهای وارداتی کیا از سوی شرکت اطلس خودرو خبر داد. سعید موتمنی اظهار کرد: شرکت اطلس خودرو از روز گذشته محصولات کیا را تا ۴۴ میلیون تومان گران کرده است. وی ادامه داد: با افزایش قیمت‌های صورت گرفته قیمت خودروی اسپورتیچ از ۲۳۵ میلیون تومان به ۲۷۹ میلیون افزایش یافته است. رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: قیمت سورنتو مدل ۲۰۱۶ نیز از ۲۷۴ میلیون تومان به ۳۰۳ میلیون تومان و سراتو از ۱۶۲ میلیون تومان به ۱۹۹ میلیون تومان افزایش یافته است. وی خاطرنشان کرد: اطلس خودرو قیمت اپتیما مدل ۲۰۱۶ را نیز از ۲۱۹ میلیون تومان به ۲۳۴ میلیون تومان و قیمت پیکانتو مدل ۲۰۱۶ را هم از ۹۳ میلیون تومان به ۹۹ میلیون تومان افزایش داده است.

بارش برف مرغ را گران کرد

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کاهش عرضه ناشی از بارش برف و مسدود شدن راه ها را دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد. روز گذشته محمد یوسفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش 200 تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 700 تومان است. یوسفی با پیش‌بینی قیمت مرغ در بازار، گفت: با توجه به نرخ  نهاده‌های تولید تا پایان سال قیمت مرغ زنده باید به 5 هزار و 500 و آماده به طبخ 8 هزار تومان برسد، چرا که در صورت تحقق نیافتن این موضوع صنعت مرغداری در اوایل سال آینده با بحران جدی روبه‌رو خواهد شد. رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: قیمت برخی نهاده‌ها اعم از ذرت و کنجاله سویا در سه ماه اخیر حدود 25 تا 30 درصد در بازار افزایش یافت که این امر تأثیر بسزایی در قیمت تمام شده تولید دارد. وی با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه همچنان روبه افزایش است، تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا، نرخ جوجه یکروزه تا 15 اسفند همچنان با نوسان روبه‌رو خواهد بود، چرا که مرغداران تصوراتی مبنی بر افزایش قیمت مرغ در ایام پایانی سال دارند.

وعده‌های مسئولان در مورد پلاسکو محقق نشد/ هیچ بانکی حاضر نشده است به کسبه پلاسکو وام بدهد

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان گفت: با گذشت یک سال از حادثه ریزش ساختمان پلاسکو، هیچ‌ یک از وعده‌های مسئولان در این باره محقق نشد. اگرچه مهدی حجت معاون شهرداری و معماری شهرداری تهران حدود 10 روز پیش از کلنگ‌زنی ساختمان جدید پلاسکو در 10 طبقه خبر داده است، اما این وعده هم از سوی اصناف وعده‌ای با آینده‌ای نامعلوم عنوان می‌شود. مجتبی درودیان رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان در این رابطه به فارس گفت: چطور می‌توان به این وعده امیدوار بود، در حالی که هیچ قراردادی برای ساخت و تحویل واحدهای صنفی با کسبه آسیب‌دیده پلاسکو منعقد نشده است. وی افزود: طی یک سال گذشته بنیاد مستضعفان و شهرداری به قول‌های خود برای ساخت عمل نکرده‌اند و دائما زمان جدیدی را برای ساخت اعلام می‌کنند. رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان همچنین به وعده دولت برای پرداخت تسهیلات بانکی به کسبه اشاره کرد و گفت: اگر چه طی مصوبه دولت مقرر شد تا بانک‌ها با یک پروانه کسب (به عنوان ضامن) به کسبه پلاسکو تسهیلات پرداخت کنند، اما هیچ بانکی تاکنون حاضر نشده است،‌ با این شرایط به کسبه پلاسکو وام بدهد. وی با اشاره به اینکه 286 واحد صنفی در ضلع شمالی این ساختمان پس از حادثه تخریب نشده است، گفت: اگر سازمان‌های مربوطه برنامه‌ای برای ساخت ساختمان پلاسکو ندارند، حداقل اجازه فعالیت مجدد به دارندگان سرقفلی این واحدها را بدهند، تا این افراد از بلاتکلیفی خارج شوند.

قیمت خانه در روسیه چقدر است؟

میانگین بهای یک متر مربع آپارتمان کهنه در روسیه 58.6 هزار روبل (بیش از چهار میلیون و 600 هزار تومان) اعلام شده است که در سه سال اخیر 9.2 درصد کاهش داشته است. در همین حال بهای یک مترمربع آپارتمان قدیمی در مسکو حدود 140 هزار روبل (بیش از 11 میلیون تومان) است که در مناطق غربی پایتخت که اعیان نشین محسوب می شود، این شاخص بالاتر هم می رود. بهای مسکن کهنه در مسکو در یک سال اخیر بطور میانگین 7.3 درصد کاهش یافته است، در همین حال بهای آپارتمان های سه خوابه (به دلیل گرانقیمت بودن مسکن) بیش از بقیه آپارتمان ها در مسکو کاهش یافته و ارزش آن در سال گذشته 14.8 درصد سقوط کرده است. ارزش آپارتمان های یک خوابه در مسکو به دلیل قیمت پایین 0.3 درصد و دوخوابه ها 5.3 درصد کاهش یافته است. مارینا تولستیک یک کارشناس امور مسکن در مسکو در این باره گفت: در شرایط کنونی با توجه به رکودی که وجود دارد، برای مقابله با این مساله عرضه آپارتمان ها در مناطق با ارزش کمتر صورت می گیرد چرا که اکثر مردم توانایی خرید مسکن در این مناطق را ندارند. جزئیات بیشتر 

توقف صعود «تسه»ها در بازار اوراق مسکن

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند94 (تسه9412) با افت 3/ 1 درصدی به قیمت 73 هزار و 104 تومان معامله شدند. از ابتدای دی شاهد روند کم‌نوسان «تسه»ها و رسیدن میانگین به 73 هزار و 582 تومان بوده‌ایم. با وجود تشدید نوسانات معاملات مسکن در ماه‌های اخیر، رشد بیش از 50 درصدی ارزش معاملات و رشد بیش از 14 درصدی قیمت معاملات مسکن افت 5/ 1 درصدی قیمت «تسه»ها را در آذر شاهد بودیم. رشد تقاضای مصرفی از سوی «خانه‌اولی»ها و تامین مالی از طریق صندوق یکم بانک مسکن عامل کم‌نوسانی «تسه»ها است. رشد تقاضای سرمایه‌گذاری با کاهش نرخ سود بانکی نیز رشد تقاضای مسکن را تقویت کرده است. افزایش سهم خانه‌های کلنگی از ۷ درصد در سال گذشته به ۱۲ درصد در سال جاری، همچنین رشد تقاضای واحدهای کوچک‌تر با قابلیت نقدشوندگی بالاتر می‌تواند سیگنالی برای تقاضای سرمایه‌گذاری باشد.

اشتغال‌زایی برای آمریکایی‌ها توسط سامسونگ

دولت آمریکا در سال گذشته به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی تعرفه واردات محصولات ال جی و سامسونگ را افزایش داد. این اقدام به طور مؤثری موجب افزایش قیمت محصولات وارداتی این دو شرکت کره ای می گردد و به همین دلیل مسئولان این دو شرکت علیه آن موضع گیری نموده اند. با اینحال در آستانه اعمال قانون افزایش تعرفه واردات از سوی دولت آمریکا، شرکت سامسونگ به تازگی اعلام کرده است قصد دارد یک کارخانه بزرگ تولید لوازم خانگی در آمریکا احداث کند و محصولات خود را در داخل این کشور تولید نماید. کارخانه جدید شرکت سامسونگ در شهر نیوبری آمریکا و با سرمایه گذاری ۳۸۰ میلیون دلاری احداث شده است. این کارخانه سالانه یک میلیون ماشین لباسشویی تولید می کند و تا سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از هزار شغل مستقیم در آمریکا ایجاد خواهد کرد. مسئولین شرکت سامسونگ با اعلام این خبر که تولید لباسشویی در کارخانه تازه تأسیس این شرکت در آمریکا آغاز شده است، از دولت آمریکا درخواست کرده اند از افزایش تعرفه واردات خودداری نماید. معاون اول مدیر بخش لوازم خانگی شرکت سامسونگ در این خصوص گفت: «از آنجا که ما به تولید بخشی از محصولات خود در کشور آمریکا متعهد هستیم، نیازی نیست دولت آمریکا قانون افزایش تعرفه واردات را اجرایی نماید»

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
وقتی فقط اطلس خودرو میاره یعنی انحصار دیگه
چرا ایران در اروپا پالایشگاه نمیزند؟
نفت بشکه ای ازپنجاه دلاربه 70دلاررسیده ولی مانند سابق کوچکترین تاثیری در سفره ملت ایران واقشارآسیب پذیر کشورنداشته واکثریت زیر فشاراقتصادی دست وپنجه نرم میکنند برای ملت فقط حرف درمانی روحانی مانده ودیگر هیچ همان حرفهاو وعده های 5سال گذشته
دولت ترامپ با تمامه ایرادی که بهش میگیرن اینطور باعث اشتغال زایی در کشورش شده
مسئولین فقط وعده میدن ولی در عمل هییییچ !!!!
بعنوان کسیکه دودوره به دکترروحانی رای داده وبازنشسته سازمان زیرمجموعه ایشان هستم وبا پست کارشناسی بیش ازدومیلیون حقوق نمگیرم از ایشان سوال میکنم باتوجه به افزایش 20درصدی نفت وافزایش درآمد دولت چه تغییری در وضعیت فلاکت باراقتصادی بازنشستگان بوجود آورده وچرا پس ازگذشت 5سال هنوز به وعده حداقلی خودتان بهبود وضعیت بازنشستگان عمل ننموده اید وتاکی باید منتظر تحقق وعده های سال 92 منتظر بمانیم
مسئولین مملکت اگر داعیه مبارزه با آمریکا دارند از روش سامسونگ عبرت بگیرند کاری کرده که نمیتونین در برابر محصولش مقاومت کنند
وقتي نفت ١٣٠دلاري تأثيري در سفره إيراني نداشته شما چه انتظاري از نفت ٦٠دلاري داري
تا زماني كه فساد موجود در سيستم اداري إصلاح نشه شما نفت رو ١٠٠٠دلار هم بفروشي باز هم اين سيستم كسري بودجه خواهد داشت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر