بازدید 15545
۸
پیمانه اقتصادی؛

از «حذف بودجه نهادهای خاص در سال آتی» تا «شکایت از یک خودروساز به‌ خاطر دروغ در تبلیغات»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بانک های ایرانی در ترکیه حساب باز کردند، شاخص کل بورس در یک قدمی 98 هزار واحد، سهام آسیایی به رکوردهای تاریخی دست یافت، رشد آرام «تسه»ها از کف، طلا به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته رسید، افت دلار با فشار عرضه صرافی بانک‌ها، وام 15 میلیون تومانی ازدواج شامل حال چه کسانی می شود؟ رکوردشکنی صدور فرآورده های نفتی چین موقتی است و رجیستری گوشی‌های دسته دوم را در بر دارد.
کد خبر: ۷۶۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 16 January 2018

از «حذف بودجه نهادهای خاص در سال آتی» تا «شکایت از یک خودروساز به‌خاطر دروغ در تبلیغات»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بانک های ایرانی در ترکیه حساب باز کردند، شاخص کل بورس در یک قدمی 98 هزار واحد، سهام آسیایی به رکوردهای تاریخی دست یافت، رشد آرام «تسه»ها از کف، طلا به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته رسید، افت دلار با فشار عرضه صرافی بانک‌ها، وام 15 میلیون تومانی ازدواج شامل حال چه کسانی می شود؟ رکوردشکنی صدور فرآورده های نفتی چین موقتی است و رجیستری گوشی‌های دسته دوم را در بر دارد.

بانک های ایرانی در ترکیه حساب باز کردند

بانک های ایرانی برای توسعه روابط کارگزاری خود با آنکارا، نزد «زراعت بانک» ترکیه افتتاح حساب کردند.

حذف بودجه نهادهای خاص در سال آتی

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف جدول 17 از بودجه سال 97 گفت: در سال‌های گذشته، دولت مواردی را به عنوان کمک به نهادهای خاص و مؤسسات غیردولتی آموزشی و فرهنگی ذیل عنوان جدول شماره 17 اختصاص می‌داد که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شد.

علی اصغر یوسف نژاد افزود: در بودجه سال 97 دولت جدولی را که بر اساس آن به نهادهای خاص و مؤسسات غیردولتی کمک می‌کرد حذف کرد اما بودجه آنها را در زیرفصل‌های برخی وزارتخانه‌ها قرار داد که پیش از این حدود 200 میلیارد تومان برای کمک به این نهادها در بودجه های سالیانه در نظر گرفته می شد. وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق براساس بررسی هایی صورت گرفته تشخیص داد که کمک به نهادهای خاص و مؤسسات غیر دولتی فرهنگی و آموزشی در شرایط کنونی که حاکم بر بودجه است به صلاح نیست لذا با پیشنهاد نمایندگان و تصویب کمیسیون تلفیق این بودجه حذف شد. 

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این بودجه برای سود وام مسکن رزمندگان و معلولان به صورت یارانه اختصاص یافت به گونه ای که 80 درصد به عنوان یارانه سود مسکن به رزمندگان و 20 درصد به عنوان یارانه سود مسکن معلولان اختصاص یافت، بنابراین در شرایط فعلی با توجه به مصوبه کمیسیون تلفیق چیزی به عنوان کمک به نهادهای خاص و مؤسسات غیر دولتی آموزش فرهنگی وجود ندارد و بودجه عمرانی آنها در جای خود باقی است. /خانه ملت

شاخص کل بورس در یک قدمی 98 هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه بیست و پنجم دی ماه 96 با افزایش 715 واحدی معادل 0.74 درصد به رقم 97 هزار و 944 واحد رسید. تالار شیشه ای در سومین روز کاری از هفته پایانی دی ماه 96، همانند دو روز قبل، شاهد روند صعودی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 228 واحدی معادل 0.74 درصد به رقم 31 هزار و 301 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 0.54 واحدی معادل 0.00 درصد، عدد 17 هزار و 410 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 0.45 واحدی معادل 0.00 درصد به رقم 13 هزار و 120 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.70 درصد همراه شد و 729 واحد افزایش را رقم زد و به سطح 105 هزار و 518 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 717 واحد افزایش معادل 1.04 درصد به رقم 69 هزار و 931 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 424 واحد افزایش معادل 0.21 درصد همراه بود و عدد 206 هزار و 681 واحد را به نمایش گذاشت. همچنین معامله‌گران بورس با کاهش حجم معاملات نسبت به روز یکشنبه، یک میلیارد و 54 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 75 هزار و 362 نوبت معامله و به ارزش 271 میلیارد و 341 میلیون تومان داد و ستد کردند.

از «» تا «»

سهام آسیایی به رکوردهای تاریخی دست یافت

روز دوشنبه پس از این که در معاملات جمعه شب وال‌استریت به سوددهی خود تداوم داد، سهام آسیایی به رکوردهای تاریخی دست یافت؛ علاوه بر این، در حالی که سرمایه‌گذاران به ریسک‌های سیاست‌گذاری‌های مالی سخت‌گیرانه‌تر در سراسر دنیای در حال توسعه توجه نشان دادند، دلار به افت خود ادامه داد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، ۰.۶ درصد رشد کرد تا بالاخره از رکورد همیشگی ۵۹۱.۵۰ واحدی خود که در اواخر ۲۰۰۷ ثبت شده بود فراتر رود. نیکی ژاپن ۰.۳ درصد به ارزش خود افزود، در حالی‌ که شاخص اصلی استرالیا هم ۰.۲ درصد رشد داشت. سهام در هنگ‌کنگ ۰.۹ درصد جهش کرد تا بار دیگر رکورد شکنی کند. سرمایه‌گذاران خوش‌بین‌اند که داده‌های مربوط به رشد تولید ناخالص ملی چین در ربع سال منتهی به دسامبر، که قرار است در روز پنج‌شنبه اعلام شود، برای دومین اقتصاد بزرگ دنیا، حداقل ۶.۷ درصد خواهد بود. درحالی که فصل اعلام درآمدهای ربع چهارم با نتایج قدرتمندی از بانک‌ها و خرده‌فروش‌ها آغاز شده است، خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به رشد اقتصادی باعث شده است وال‌استریت در حال رشد بماند. هفته گذشته داوجونز ۲ درصد جهش کرد، درحالی که نزدک ۱.۸ درصد و اس‌اندپی ۵۰۰، ۱.۶ درصد به ارزش خود افزودند. شاخص دلار در معاملات روز دوشنبه، هیچ نشانه‌ای از بهبود نشان نداد بلکه برعکس، افت کرد و به عمق جدید ۹۰.۸۳۹ رسید. یورو تمام سود ۱.۳ درصدی روز جمعه خود را حفظ کرد به نرخ ۱.۲۲۰۳ دلار در برابر هر یورو رسید.

بازار اوراق مسکن؛ رشد آرام «تسه»ها از کف

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند 94 (تسه9412) با رشد 3/ 0 درصدی به قیمت 74 هزار و 611 تومان معامله شد. با وجود اینکه در میانه دی شاهد افت قیمت اوراق تسهیلات مسکن تا کف 72 هزار تومانی بودیم اما در روزهای اخیر رشد آرام قیمت «تسه»ها رقم خورده است. با وجود اینکه سنتی شاهد کاهش تقاضای مسکن در زمستان بودیم، اما در سال 95 شاهد رشد تقاضای مسکن در زمستان بودیم. همچنین به نظر می‌رسد نزدیک شدن به پایان سال با رشد تدریجی تقاضا، مانع از افت قیمت اوراق تسهیلات مسکن است. البته جذابیت وام رقیب، صندوق یکم بانک مسکن مانع از تشدید نوسانات «تسه»هاست. رشد تدریجی تقاضای مسکن در کنار نشانه‌های رشد تقاضای سرمایه‌گذاری با چشم‌انداز کاهش تدریجی نرخ سود می‌تواند نوسانات معاملات مسکن را رقم بزند.

طلا به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته رسید

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه به بالاترین سطح خود از سپتامبر رسیده است. کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی عامل اصلی افزایش قیمت طلا بوده است. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در با زارهای بین المللی امروز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1340 دلار رسیده است. این بالاترین رقم از 8 سپتامبر است که قیمت طلا به 1342 دلار در هر اونس رسیده بود. قیمت طلا هفته گذشته نیز برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافت و با رشد 1.4 درصدی روبرو شده است. استفان اینس تحلیلگر ارشد مؤسسه اواندا در این باره تأکید کرد: در حالی که کاهش ارزش دلار عامل اصلی افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی است، سرمایه گذاران تحولات سیاسی خاورمیانه را به دقت زیر نظر دارند. به نقل از سایت طلا، وی در ادامه افزود: ایران همچنان در بین مهمترین ریسک های سیاسی در خاورمیانه قرار دارد، آن هم پس از تصمیم ترامپ برای عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای. در صورت تشدید بحران در خاورمیانه، قیمت طلا با افزایش چشمگیرتری روبرو می شود. /رویترز

افت دلار با فشار عرضه صرافی بانک‌ها

در پایان معاملات بازار آزاد روز دوشنبه، هر دلار آمریکا با کاهش 144 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 43 هزار و 673 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش قیمت 500 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 53 هزار و 772 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد سومین روز هفته، 12 هزار و 23 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز یکشنبه، 31 ریال گرانتر فروخته شد. همچنبن براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز دوشنبه بیست و پنجم دی ماه با ۴۲ ریال افزایش نسبت به روز یکشنبه ۳۶ هزار و ۵۱۱ ریال قیمت خورد.

از «حذف بودجه نهادهای خاص در سال آتی» تا «شکایت از یک خودروساز به‌خاطر دروغ در تبلیغات»

وام 15 میلیون تومانی ازدواج شامل حال چه کسانی می شود؟

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص افزایش وام ازدواج در سال آینده، بیان داشت: در کمیسیون تلفیق بودجه برای پرداخت وام ازدواج شرط و شروطی گذاشته نشد تنها سقف آن را از 10 میلیون تومان به 15 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. مهرداد لاهوتی با بیان اینکه وام ازدواج 15 میلیون تومانی شامل تمام کسانی می شود که وام ازدواج دریافت نکرده اند، گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که در کمیسیون تلفیق به شروط ارائه وام ازدواج ورود کرد، هر کسی که وام نگرفته است می تواند وام 15 میلیونی دریافت کند. نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: به عبارتی، افرادی که 6 ماه پیش در خواست وام ازدواج داده اند و هنوز این وام را دریافت نکرده اند، وام 15 میلیون تومانی ازدواج شامل حال آنها می شود. وی در خصوص افزایش رقم وام ازدواج در کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: افزایش وام ازدواج پیشنهاد نمایندگان بود که دولت به آن نگاه مثبتی داشت و علت افزایش آن، متناسب سازی با نرخ تورم در سال آینده است. لاهوتی در پایان گفت‌وگو با خانه ملت، درباره پیشنهاد وام ازدواج 20 میلیون تومانی بیان داشت: وام 20 میلیون تومانی نیز پیشنهاد نمایندگان است که بعید به نظر می رسد این موضوع در زمان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مطرح شود.

رکوردشکنی صدور فرآورده های نفتی چین موقت است

صادرات فرآورده های نفتی چین در ماه دسامبر رکوردشکنی کرد، هرچند این افزایش بلندمدت به نظر نمی رسد اما علت افزایش صدور سوخت هایی از جمله بنزین، گازوئیل و سوخت جت، رشد چشمگیر واردات نفت این کشور در ماه نوامبر (9 میلیون بشکه در روز) ذکر شد. چین حدود 6 میلیون و 170 هزار تن (معادل یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز) فرآورده های نفتی در این مقطع صادر کرد که 6.6 درصد بالاتر از میزان ماه دسامبر بوده است. مجموع صادرات فرآورده های نفتی این کشور در سال 2017 میلادی 52 میلیون و 160 هزار تن اعلام شد. /رویترز

رجیستری به گوشی‌های دسته دوم هم رسید

معاون ستاد مبارزه با قاچاق در نشست خبری با خبرنگاران از آغاز مرحله سوم طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه از هفته آینده خبر داد و گفت: طرح انتقال مالکیت مربوط به افرادی است که می خواهند گوشی خود را بفروشند و یا گوشی دست دوم بخرند که بر این اساس باید تمامی مراحل اصالت کالا و فعال سازی آن مطابق با اعلام قبلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شود.

توقف تولید ۲ وانت در مقابل افزایش تولید ۱۰ مدل وانت دیگر 

آذر ماه امسال تولید دو مدل وانت در خودروسازان داخلی متوقف شد. در این مدت تولید وانت آریسان دوگانه‌سوز ایران خودرو تبریز با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۱۵۰ دستگاه در آذر ماه سال گذشته به صفر رسید. تولید وانت دیزل Z۲۸ND شرکت زامیاد نیز ۱۰۰ درصد کاهش یافته و از ۹۲ دستگاه در آذر ماه ۱۳۹۵ به صفر کاهش یافت. آذر ماه امسال برخلاف این دو خودرو اما تولید ۱۰ مدل وانت دیگر با افزایش همراه بوده است.

شکایت از یک خودروساز به‌خاطر دروغ در تبلیغات

حدود ۸۰ نفر از مالکان خودروی برقی تسلا در نروژ به‌خاطر آنچه ادعای دروغ در تبلیغات این شرکت خودروسازی آمریکایی خوانده‌اند، از آن شکایت کرده‌اند. آنها می‌گویند خودروهای ساخت این شرکت آن کارآیی را که در تبلیغات این خودروها ادعا شده بود، ندارند. این شاکیان مدعی هستند که قدرت واقعی خودروی تسلای مدل اس پی ۸۵ دی (سدانی با یکی از سریع‌ترین شتاب‌ها در دنیا) ۳۵۰ کیلووات است و نه ۵۲۲ کیلووات که این شرکت ادعا کرده است. به نقل از دنیای اقتصاد، این شاکیان هم همان غرامتی را مطالبه کرده‌اند که گروه دیگری از نروژی‌ها در دسامبر سال ۲۰۱۶ از تسلا گرفته بودند.براساس توافق شرکت آمریکایی تسلا با ۱۳۳ تن از شاکیان نروژی در دسامبر سال ۲۰۱۶، تسلا پذیرفت که ۶۵ هزار کرون (معادل ۷۲۶۰ یورو یا ۸۶۰۰ دلار) به آنان پرداخت کند یا یک دستگاه خودروی صفر به آنها بدهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
ميشه يه زحمت بكشيد من ميخوام يه جفت كفش دست دوم بخرم ميشه ببينيد رجيستر شده يا نه . بابا خودتون رو مسخره كنيد
حذف بودجه نهادهای خاص از توان دولت خارج است . این نهادهابا همین بودجه های میلیاردی هم که میگیرن حاضر نیستند بابت یک ریال از حیف و میلهاشون به احدی حساب پس بدن.
قرامت گرفتن نروزیها از شرکت امریکایی تسلا دقیقا" مثل قرامت گرفتن از ایران خودروست ، فقط اون بخاطر دروغ در تبلیغات هست و این بخاطر ایرادات اساسی، ....
كاش ما هم ميتوانستيم براي دروغ در تحويل شبه ماشين بجاي خود ماشين هر ٦ ماه يك ماشين صفر غرامت بگيريم! ٦ ماه بعد كه بدنه حلبي آن پيليسه شد و موتورش قارقارك دوباره ي اشغال ديگه ميگرفتيم
ایا میشه درخصوص تبلیغات مواد غذایی در تلویزیون پخش میشه ازجمله روغن بدون پالم و ویتامین d و... کسی راستی ازمایی کنه بسم الله
از روش هم میخونی نمیتونی درست بنویسی "غرامت"؟!
حل الخالق...
غرامت نه قرامت
اینجا هم غرامت می دهند . البته نه خودرو سازها بلکه مردم بخاطر خرید خودروی بی کیفیت !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس