بازدید 239937
دانستنی های حقوقی؛

آشنایی با چند روش شکایت از کارمندان خاطی

رعایت نشدن حقوق ارباب رجوع در ادارات و برخورد نامناسب برخی کارمندان با آنها، از موضوعاتی است که ممکن است روزانه بسیاری از افراد شاهد آن باشند. در این میان، باید بررسی کرد شهروندانی که به ادارات مراجعه می‌کنند، از چه حقوقی برخوردارند و در مقابل، تکلیف کارمندان در این رابطه چیست؟
کد خبر: ۷۵۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ 23 July 2019

مطمئنا در دنیای پرتلاطم امروزی، یکی از موضوعاتی که می تواند جوامع بشری را از اختلافات شخصی و جمعی در امان بدارد، «آشنایی با حقوق متقابل افراد با یکدیگر و قانون» است که مهمترین اثر این آشنایی و آگاهی را می توان در پیشگیری از وقوع بسیاری از مشکلات حقوقی دانست؛ بنابراین، امروز تلاش داریم تا موضوع «شکایت از کارمندان خاطی» را بررسی کنیم.

رعایت نشدن حقوق ارباب رجوع در ادارات و برخورد نامناسب برخی کارمندان با آنها، از موضوعاتی است که ممکن است روزانه بسیاری از افراد شاهد آن باشند. در این میان، باید بررسی کرد شهروندانی که به ادارات مراجعه می‌کنند، از چه حقوقی برخوردارند و در مقابل، تکلیف کارمندان در این رابطه چیست؟

در نظام حقوقی کشور ما تکریم ارباب رجوع به صورت پراکنده در قوانین مختلف وجود دارد اما در سال 1381، شورای عالی اداری با تصویب «طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری» و «دستورالعمل نحوه تشویق و تنبیه کارکنان موضوع مصوبه طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب‏ رجوع» در سال 1382، به صورت مدون این مسئله را در سازمان‌های اداری کشور مطرح کرد.

بر اساس این مصوبه، ادارات مشمول تصویب‌نامه، موظفند نسبت به تهیه «منشور اخلاقی» اقدام و موارد مندرج در آن را اجرا کنند.

به منظور نظارت بر حُسن اجرای این تصویب‌نامه، واحدهای بازرسی در ادارات و سازمان‌های مشمول، ایجاد یا تجهیز شده‌اند و انجام وظیفه می‌کنند.

این بازرسان، علاوه بر نظارت محسوس و نامحسوس، مسئولیت پیگیری شکایات مردمی را نیز بر عهده دارند.

حال، پرسش اینجا است که با کارمندان خاطی یعنی کارمندانی که برخلاف منشور اخلاقی و ضوابط تعیین‌شده در تصویب‌نامه رفتار می‌کنند، چه برخوردی خواهد شد و شکایت ارباب رجوع، به کجا خواهد انجامید؟

مطابق ماده هفت «دستورالعمل نحوه تشویق و تنبیه کارکنان موضوع مصوبه طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب ‏رجوع»، مصوب یکصد و هشتمین جلسه شورای عالی اداری مورخ سال 1382، «رسیدگی به سوء عملکرد کارکنان در ارتباط با ارباب ‌رجوع، بر مبنای موارد ذیل صورت می‌گیرد: ۱- نتایج نظرسنجی از ارباب ‌رجوع؛ ۲- گزارش بازرسان طرح تکریم؛ ۳- شکایات واصله از ارباب‌رجوع و ۴- سایر ساز و کارهای نظارتی.» بنابراین شکایت و اظهار نظر ارباب رجوع، نقش اصلی را در رسیدگی به تخلفات کارمندان بر عهده دارد.
همچنین بر اساس «طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری» تمامی دستگاه‌های اجرایی مشمول این مصوبه، موظفند برای شفاف‌ و مستندسازی‌ نحوه‌ ارایه‌ خدمات‌ به‌ ارباب ‌رجوع‌، اطلاعات‌ لازم‌ در خصوص‌ خدمات‌ قابل‌ ارایه‌ به‌ ارباب ‌رجوع‌ را به‌ نحوی‌ که‌ حاوی‌ موارد زیر باشد، مستند کرده‌ و در اختیار مراجعان‌ قرار دهند:

به نظر می‌رسد با توجه به ماده هفت «دستورالعمل نحوه تشویق و تنبیه کارکنان موضوع مصوبه طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب‏ رجوع» ارباب رجوع شاکی می‌تواند به یکی از طرق زیر اقدام کند:

شرکت در نظرسنجی: معمولاً در ادارات، صندوق‌هایی جهت دریافت انتقادات و پیشنهادات ارباب رجوع نصب شده است که شهروندان می‌توانند موارد تخلف یا بدرفتاری کارمندان را گزارش کنند.

طرح شکایت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به واحد بازرسی هر اداره (در صورت عدم استقرار واحد بازرسی؛ حراست اداره) شکایت خود را از کارمندان خاطی مطرح کنند. در موارد که تخلف کارمندان جنبه کیفری پیدا می‌کند، مثلا در موارد درگیری فیزیکی یا توهین توسط کارمند، ارباب رجوع می‌تواند موضوع را از طریق موارد قضایی پیگری کند.

در مواردی که اقدامات خلاف قانون از سوی اداره صورت بگیرد یا اینکه اداره از حدود صلاحیت‌های قانونی خود تجاوز کند، ارباب رجوع می‌تواند با طرح دعوی در دیوان عدالت اداری، درخواست خود را پیگیری کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۱۷۵
انتشار یافته: ۵۳
ب عنوان نیروی حراست اداره ای روزانه رعایت نکردن حقوق ارباب رجوع را میبینم،بارها رشوه خواری کارمندان اداره را مشاهده نمودم، چند مورد گزارش محرمانه فرستادم بی فایده بود گزارشم را لو دادن ،حتی برام پاپوش درست کردن، نظرسنجی ها همه سوری میباشد، نیروی صادق توی ادارات در اقلیت میباشد،فساد در ادارات ریشه دوانده، مدیران هم جهت حفظ صندلی وارد این قضا نمیشن،چون خودشون هم گیر می افتن
بازرسی!!! حراست!!! خخخ خندم گرفت. یاد این ضرب المثل افتادم که میگن هر جه بگندد نمکش میزنن وای به آن روز که بگندد نمک
طرف سرکار همش داره با نامزدش چت میکنه یا داره رادیوجوان با هدفون گوش میده!
فایده نداره
حراست سازمانها هم کاری نمیکنن
همه با هم دوست و فامیل هستن پوشش میدن
اکثر شکایات مطرح دراثر سوتفاهمات بوجود آمده میباشد . اما اون دوستمون که اعتقاد به رشوه گیری کارمندان داره باید عرض کنم که فضای کارمندی سالمترین فضای موجود در کشور میباشد خواهش من اینه که یک تحقیق میدانی بکنه تا اینجوری قضاوت نکنه .
پاسخ ها
وفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
کارت تا حالا به شهرداری افتاده؟؟؟
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
جوک زیبایی گفتی .تو خودت از همون رشوه گیرایی که دفاع میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
الکی حرف نزن توروخدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
احتمالا کارمند بانک یا قوه قضائیه هستید . اگر کارمندی در این دو اداره یا شهرداری برخلاف فضا با شرافت کار بکند حتما بنحوی از کار برکنار یا تبعید می شود . بیشتر از نود درصد مردم حداقل یکبار به این جاها رفته اند و خلاف حرف های شما را دیده اند .
با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه دوست من .
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
دقیقا درست گفتین هیچ کار نمیکنن و هی بهم پاس میدن و آخر سر هم مردم رو مقصر می‌دانند هم خودم از رییس دادگستری سبزوار شکایت دارم هی پاسکاری میکنند بهم
عزیزان شکایت کی از کی؟ کی پیش کی؟ اوضاع وخیم تر از این حرفهاست...
نمونه ش همین تازگی از اجحاف و تضییع حق آشکار خودم توسط رییس اداره مون به اداره ی کل استان مراجعه کردم() .با برخورد بسیار بد مسوول امور اداری اداره کل مواجه شدم که بماند..فرمودند رییست هرکاری کنه همون درسته گفنم پس ضوابط و قانون چه گفت ایشئن مختاره مجری قانونه! رفتم از این یکی شکایت کنم به بخش بازرسی و شکایات اداره کل ....حالا این یکی چی گفت : ببین برادر من از من میشنوی بیخیال شو اگر پارتی داری بزار کارت حل میشه....گفتم عزیزم پس قانون و ضوابط چی شد؟ گفت ای بابا دلت خوشه! من مسوول بازرسی و شکایات هم خودم به ناحق اینجام...اینجام فقط یه اسمه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
چقدر تاسفبار
ادارات ما اکثرا باندی هستند ودر باند به دنبال تامین منافع خود هستند. انسانهای درستکار را نمی خواهند وبا انواع برچسب ها به حاشیه می برندشان. انسانهایی که دروغگو ، دزد وکلکباز باشند را پست های بالا می دهند. صدای کارمند درستکار وفریادش را خفه می کنند.
در مباحث مدیریتی از کارمند به عنوان منابع انسانی یاد می شود آنوقت وقتی در نظام اداری حق وحقوق ومسیر ارتقا شغلی افراد به سبب رابطه بازی وپارتی بازی پایمال می شود دیگر چه انتظاری می توان داشت.
با سلام

وقتی طرح دعاوی مستلزم صرف وقت یا بعبارتی اتلاف وقت و همچنین هزینه های مادی و معنوی و گاهی جبران ناپذیر و مسائل دست و پاگیر است و آنهم بدون اطمینان از نتیجه و یا رسیدگی. چگونه شخص پیگیر شود؟ آیا در کشور اگر کسی بدون پارتی و پول باشد می تواند وکیل داشته باشد؟ می تواند به حقی که از او تضییع شده برسد؟
در این خصوص راهنمایی کنید.
ببخشید شما یکبار شیوه شکایت از طریق دیوان عدالت اداری رو مطالعه فرمودید؟
میدونید یک طرح شکایت از طریق دیوان عدالت اداری (بدون هزینه وکیل) چقدر هزینه داره؟
فقط دفترخانه برای تایید امضای شما مبلغی قابل توجه میگیره. نوشتن و هزینه پست سفارشی بماند. تازه این هزینه های مالی هست. هزینه و مشکلات و دردسرهای دیگه جای خود.
میدونید از هر کی شکایت بشه از خودش استعلام می گیرند یعنی چی؟
میدونید وقتی مدیر مشاور حقوقی داره، و ارباب رجوع نداره براحتی با قانون از پس ارباب رجوع بر میاد؟
بنابراین وقتی هم شاکی و هم شکایت شونده اینها رو بدونن، چی میشه؟
امروز رفتم اداره ثبت احوال کارمند ثبت احول شریعتی انقدر بد برخورد می کرد با ارباب رجوع انقدر بی ادبند وسط حرف ارباب رجوع می پرند اصلا شعور ندارن مخصوصاً از جنس زن می ذارن پشت باجه که یک وقت کسی چیزی بهشون نگه اونم از نوع عقده ایش
بنده خدایی سابقه اختلاس اثبات شده داشت
الان دوباره شده معاون یه اداره کل
مگه سابقه کار درخشان قبلی اینا برسی نمیشه دوباره بهشون پست مدیریتی داده میشه
من برای یه موردی با سازمان بازرسی کل کشور تماس گرفتم با برخورد بسیار بد گفتن به ما ربطی نداره! کلا هیچی بهشون ربطی نداره نشستن پشت میز فقط حقوق میگیرن همین!
من میخواستم از برخورد بسیار بد کارمندان بانک رفاه شکایت کنم اما فرم شکایت از کارکنان بانک رفاه اجازه ثبت شکایت نداد میگه شرح شکایت نباید از 200 کارکتر بیشتر باشد! یعنی کمتر از یه پیامک فارسی!!! تورا خدا یکی بگه من توی یه نصفه پیامک چطور توضح بدم!؟ چهار کلمه نوشته بشه تموم میشه! واقعا مسخره است یه کاری میکنن که از شکایت منصرف بشی!
چرا فقط واسه ارباب رجوع قانون گذاشتن بنر زدن تو ادارات ولی کارکنان نه ،میری رجوع مکنی باالفاض رکیک حرف میزنن شکایت میکنی همکارانشون رسیدگی نمیکنن ولی ارباب رجوع باشه چند تا پاچه خور امضا میکنن اربارب رجوع تحویل مقامات وسلام
لطفا در صورت داشتن شکایت از مسئولین واحدها و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان البرز. اداره کل تعزیرات, ثبت احوال, استاتداری و فرمانداری ها و بخشداری های استان البرز, بنیاد شهید و غیره با این شماره تماس بگیرید و جهت رسیدگی به موضوع شکایت خود را مطرح نمایید. 09214182309
مدیر مدرسه ابتدایی تو منطقه جنوبی تهران میخواد جشن یلدا بگیره.میگه هرکی پول نیاره تو جشن شرکتش نمیدیم..خلاصه کلی هزینه و تشریفات و...آدم به کی شکایت کنه از این مسایل...آیا کسی هست جلوی این اقدامات مخرب بگیره؟ طفلی بچه های معصوم زیر دست اینها....!
وقتی کاری انجام نمیشود چرا نظر بدهیم وقتی هیچ کسی به فقرا اهمیت نمی دهند حق انها خورده میشود سیستان وبلوچستان ریس بهزیستی دامادشو ماون میکنه شهر ما قانون نداره از اول تا اخر بخور بخوره
سلام هیچ فایده ای ندارد . کلا در ادارات رفتار ها انضاف و عدالت افتضاحست . این وزیران در هرسایتی ادعا میکنند که اگر شکایتی دارید بازگو کنید . اونها هم دکوری هستند و باید در دیدنی نمایش بدند خدایا چیکار کنیم و به کی پناه ببریم .
با سلام .یکی از کارمندان بانک کشاورزی متاسفانه کینه شخصی گرفته با هام لج کرده کارای پرونده ام رو داره عقب می اندازه دو سه بار هم اقدام کردم بخشداری بهش زنگ زدن ولی همچنان کارهای پرونده ام عقب افتاده الان بعد از یک ماه دویدن و تکمیل پرونده قرارداد رو پرونده نمیذاره به حراست استان یزد هم که زنگ میزنی جوابگو نیست.بعد از دو هفته که ضامنا و مدارک کامل شد ضامن سوم من رو باهاش تماس گرفته اون کارمند و اونو ترسونده....بعد از تموم شدن وکامل کردن پرونده میدونم یه بهونه میاره برا وام ندادن ....کی واقعا جوابگو هست ..هیچکس...
سلام این جانب بازنشسته آموزش و پرورش چند روز قبل بردارم از من خواست که مبلغ 3/000/000 تومان از صندوق قرض الحسنه ای که به نام فرزندش پس اندازی داشت ضمانت شوم به حسابداری اداره آموزش و پرورش تابعه شهرستان فسا مراجعه کردم درخواست گواهی کسر حقوق نمودم.فرمی به من دادند تکمیل کردم اخر فرم بستگان درجه یک را در جدول داشت .صادقانه به کارمند گفتم که برادر زاده در جدول نیستغ چون ما را می شناخت گفت برای سه تومن ایرادی نیست بالاخره گواهی کسر حقوق صادر شد رفتم صندوق قرض الحسنه ضمانت شوم مسوول صندوق گفتند می توانی تا مبلغ پنج ملیون وام دریافت کنی من که خود نیاز شدیدی داشتم به برادرزاده گفتم بگیر دومیلیون به من بده قبول کرد گفتم تعهد سه ملیون تبدیل به پنج ملیون کنم برگشتم و فردایش به حسابداری مراجعه کردم آقای کارمندی که پشت میز بودند فورا گواهی را صادر و تقدیم کردند . به دبیرخانه رفتم نامه ثبت شد نکات نامه نگاه نکردم منزل امدم متوجه شدم نام وام گیرنده اشتباه شده .فردایش97/10/16 به حسابداری مراجعه کردم تا نامه را اصلاح کنند آقایی به فامیل کارکن که گویا رئیس حسابداری باشند .گفتند امکان ندارد نمی توانی ضامن برادرزاده شوی گفتم این مبلغ اضافه شده برای خودم است کامپیوتر را بزنید بدهی هم ندارم خواست نامه را از من بگیرد ندادم خدمت رئیس اداره رفتم ایشان خود از اطاق و میزش بلند شد امد و گفت کارش راه بیندازید و برگشت اقای کارکن به من می گوید چقدر بگوئیم نمیشود مگر نمی فهمی این توهین خیلی برایم سنگین بود گفتم من سی سال می فهمیدم حالا نمی فهمم برگه را پاره کردم و از شدت سنگینی توهینی که به من شده بود برگه را پاره و بسوی او پرتاب کردم ایشان شروع به فحاشی کردند و من از اتاق خارج شدم از این سازمان رسیدگی به تخلفات تقاضای رسیدگی دارم ضمنا بعد از تحقیق متوجه شدم که با همسرش اختلاف شدید دارد ایا باید ارباب رجوع هم تاوان عصبانیت ایشان را بده
اگر قانوون صریحی در این مورد وجود داشت نهادها و ادارات ما الان کارشون رو اصول و منظم بود و اینقدر مردم گرفتار رو سرگردون نمیکردن از صبح میری از این اداره به اون اداره اخرشم یکی که نمیشه بهش گفت خانم با کلی فریاد و توهین خودشو ولی نعمت تو بدونه و اصلا توجیه نیست که ما ارباب رجوعیم نه اون و به جای احترام توهین کنه...تهشم برگرده بگه برو به هرکی میحای شکایت کن اصلا برو پیش خود روحانی...که گفام اقای روحانی اینقدر بیکار نیست که بیاد توی بیکار رو ادب کنه...خب جالا بگید وقتی یکی این حرف و میزنه یعنی چی؟ یعنی میدونه هیچ جا نمیشه از یه کارمند با اخلاق غیرحرفه ای شکایت کرد یعنی برو هر...میخای بکن کی بخ کیه؟ بعد شما میگید رفتار نامناسب؟انتقاد؟ صندوق؟
دیروز خانمی برای خرید از مغازه بنده امدن امروز عصر لباس رو پس آوردن وبا کلی تهدید ونشان دادن کارت لباس راپس دادن. بعد رفتن ایشان وفتی کمی ارام شدم لباس راچک کردم دیدم لباس هم برای مدت چندساعت پوشیده شده هم آستری کاملا پاره شده وآسیب دیده
ایا این دسته من نمیدونم شکایت ام پیش کی باید ببرم. چون من وجدانم قبول نمیکنه اون لباس رو به کس دیگه ای بفروشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
موضوع بحث چیز دیگه ای هست . شما مشکلتون لباس هست ؟ جناب احمدی شهردار منطقه ای با تهدید شروع به تملک ملک و خانه هایی به نام خویشاوندانش کرد بعد از یکسال طرح یک خیابان را طوری تغییر داد که تمام این املاک دقیقا بر خیابان قرار گرفتند . یعنی یکشبه میلیاردر شدن ایشان و خانواده اش و بدبخت شدن صدها نفر .
شما شکر کن که زیان زندگی کردن در این کشور به قیمت یکدست لباس باشد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
چه ربطی به موضوع داره
بازرسی و حراست :کارمندان بانک تجارت استان سیستان و بلوچستان شهرستان ایرانشهر تمام کارها رو با کاغذ انجام میدم،یه بار فرم پر کردم همراه بانک،اما بعلت گم شدن سیمکارت مذکور،مجبور به تعویضش شدم و بجای سیستم یه کاغذ میدند که پُر گنند.مگه چندبار فرم پر میکنند.کارمندان بانک از رئیس گرفته تا کارمند جزء تا حراستش مفت پول میگیرند و طرز برخورد با ارباب رجوع رو ندارند.
اگه شما مثل اینا طرز برخورد رو بلد باشند.تشکر نمیکنم،چون انجام نمیدید
امروز پولم بردم بانك س..ا كه از پول شش تومن ٥٠٠منو زدن .كاري كردم دوربين بزنن ببينم .فكر ميكنيد چي شد!؟با چشاي خودم ديدم ١٠تا تراول منو ريخت رو پاش .ميگن اگه شكايت داري برو شكايت كن!!!!!
چند روز پیش به اداره پست شهرستان صومعه سرا واقع در استان گیلان جهت ارسال مدارک کارت ایثارگری مراجعه کردم دوتا از کارمندان امتناع کردن از پست مدارکم. با لحن بی رمقی و بی حالی و برخورد سرد. گفتن بخشنامه اومده در حالی که به پست رشت مراجعه کردم گفتن همچین چیزی نیست میبایستی کارتو انجام میدادن برای بار چندمه که از برخوردشون خوشم نمیاد. کسی هم نیست بهشون تذکر بده. باتشکر
شکایت چی نهایتا طرف میره سازمان بازرسی یا حراست و بازرسی اداره اونا هم از خودشون هستن اصلا شکایت چیه بیشتر خودت تو دردسر میفتی من خودم دیدم متاسفانه با شکایت به حقت نمیرسی در صورتی شکایت جواب میده پارتی داشته باشی
فقط باید کل مملکت و کوبید و از نو ساخت. هیچ راه حل دیگه ای نداره متاسفانه
در دادگستری اصفهان دونفرکارمند که بسیار توهین آمیز و غیر معقول رفتار میکنند چرا باید چنین باشه واین آقایان به چه اجازه ای توهین آمیز حرف میزنن.
سلام.من بعنوان یک شهروند 50 روز است نتوانسته‌ام با مدیر حراست دانشگاه شهید چمران اهواز ملاقات کنم خودم جانباز هستم و هزار مشکل دارم.الان پنجاه روز است لپ تاب و موبایل فرزندم که دانشجو همان دانشگاه میباشد را گرفته و از دادن رسید امتناع می کنند. کاش د شمن بودیم
درنظام اداری ما متاسفانه چیزی به نام تکریم ارباب رجوع معنی نداره نمونه بارزشو دوست دارم برید توی شهرداری منطقه 11 تهران در خیابان قزوین مشاهده کنید من و همسایمون که ادم محترمیم هست به گفته ایشون بعد از 40 سال برای اولین بار جهت گرفتن دستور نقشه خدمت اقایی به نام احمدی رسیدیم این اقا در برخورد اول بدون اینکه بپرسه چکار داریم با بی ادبی ما رو بیرون کرد به طوری که ما مات و مبهوت مونده بودیم بعد از مراجه مجدد بازم با بی احترامی جواب مار رو با غیظ نصف ونیمه داد متاسفانه برخی شهرداری های ما مرکز فساد و قلدری شدن!
واقعا چیزی بنام حراست و بازرسی الکیه بنده ۵ ماه پیش از کارمندان اداره ثبت شهرم به بازرسی کل اداره ثبت اسناد شکایت کردم بعداز ۵ ماه گفتن کاری از ما ساخته نیست اخه این چه حراستیه باید کجا دردمونو بگیم
خوب نیس برخورد کارمندان دادگاه بیرجند
اینجور قانومندی برای یک کشور قانونمند و تمیزه
اینجا قانون نوشته شده اما روابط هر کاری میکنه و‌نظارتی نیست و بعد بطور مافیایی هوای همو دارن گند همو میپوشونن میپوشونن ،روش قانونی که فرمودید برای ایران الان کار نکرده ، باید پتتو گرم کنی تا قانون درست به نفعت بشه !
وگرنه خقت براحتی ضایع میشه تازه طرف باهات لح هم میکنه و دستت به جایی نمیرسه
با سلام
يكي إز كارمندان دادگستري برادر خانم من هست وايشان خواهرش رو نميزاره با هم زندگي كتيم أين 7سال است كه زندگي مشترك خوبي داشتم وايشان با استفاده إز قانون نسبت به خراب كردم زندگي مشتركمان شد واو را تهديد كرده وهر روز يك شكايت برأي خانمم تنظيم ميكنه وميفرسته دادگاه وهمچنين چند بار به منزلم هجومت كرد ولا فش ودعوا نسبت به اجبار كردن بنده برأي طلاق ايشان را از من ميخان. من به خانمم علاقه دارم وميخام با اوً زندگي بكنم أيا ميتوانم عليه اوً در ديوان عدالت اداري شكايت كنم. لطفا راهنمايي كنيد. باتشكر
با سلام و خسته نباشید اینجانب ازاستان قزوین شهرک صنعتی کاسپین کارگر شرکت البرز قطعه که 22سال در این شرکت بصورت رسمی مشغول به فعالیت بودم لذادر طول سابقه خدمتم خدمات ویژه ای به صنعت این مرز بوم (خودروسازی ) رسانده ام لذا به محض درخواست حق اولاد و واریز بیمه اضافه کاری از کارفرمای محترم خواستار شدم به دستور مدیر عامل محترم (آقای ساسان قربانی ) در اتاقی به حالت انفرادی در امدم از سوی کارفرمای گزارش ترک کارم را به اداره کار شهرستان ابیک ارائه نمود و بازرسان اداره کارمحترم بدون در نظر گرفتن دوربین های مدار بسته و ثبت الکترونیکی ساعت ورود وخروج کارگران شرکت و این امر به صورت غیر واقع به اثبات رسید و بنده را اخراج نمودنند لذا در صورتی که من بحالت بازداشت بودم به مدیران کل و حراست کل استان اطلاع رسانی کرده بودم وحتی همسرم در جلسات که بنده در شرکت حضور فیزیکی داشم وثبت الکترونیکی انجام داده بودم حضور بهم رسانده و ریاست محترم اداره کار شهرستان ابیک را در جریان گذاشته بود لذا خواهشمندم نگذارید تخلفات اداری اینگونه دامن گیر شود بخاطر بچه های من ممنونم از شما
اگر رییس اداره یا معاونین در حق کارمند نا حقی وبی عدالتی کند وبرای دوروبریها ونور چشمیهاش پارتی بازی کند ؟چه باید کرد؟/...
مگه کارمند خاطی هم داریم
متاسفانه برخی از پرسنل معاونت امور مشترکین آبفای اهواز برخورد مناسبی با ارباب رجوع ندارند و هنگامی که به بازرسی این اداره شکایت می کنیم نه تنها مشکل را پیگیری نمی کنند بلکه سنگ اندازی هم می کنند تا ارباب رجوع از مراجعه به بازرسی و گرفتن حق قانونی خود منصرف شود.
آن چیز که در این نظام فاسد به چایی نرسد فریاد است. وقتی قوه قضاییه فاسده، باقی قضایا مشخصه.
آیا رییس دولت، وزرا ، معاونین و مشاورین و مدیران کل هم کارمند حساب می شن و به همین روش می شه ازشون شکایت کرد؟
ای دوستان فقط امروز تو ایران ما دور دوره پارتی و دوست و آشناهاست بنده در محل کارم با توجه به اینکه مدرک اخذ نموده و ارایه نموده ام طبق شواهد و مدارک لابد باید به پست بالاتر و جایگاه بالاتر برسی سه سال بنده جواب نگرفته ام اما فامیل مدیر و دوست مدیر اداری دارد درس می خواند پست بالاتر و جایگاه بالاتر را گرفته این است دم از عدل و داد و حکومت علی (ع) گونه ایران ما
شکایت از ادارات علی الخصوص از شهرداری‌ها بجایی نمی رسد بی خود وقت ارباب رجوع ستم دیده را تلف نکنید ،بنده برای ظلمی را که شهرداری یکی از مناطق رشت بناحق برمن روا داشته بود و پیش از یکسال حقوق منه بازنشسته را بناحق بااجراییات ثبت تصرف نموده بود وبا زیر پا گذاشتن مقررات وتعرفه شهرداری وعدم اعتنا به آرا آشکار ومبین هیات عمومی دیوان عدالت اداری که دوعنوان از عوارض شهرداری رشت را ازتاریخ سالهای ۹۲و۹۵ابطال نموده بود ولی درسال ۹۷از من وصول نموده دهها شکایت به نهاد ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ،سامانه شکایات وزارت کشور ،باررسی شهرداری‌ها چندین مورد وحتی معاونت ارتباطات دفتدفتر
برای شکایات مردم وارباب رجوع ارزشی قایل نیستند تا پیگیری نمایند بازرسی ادارات و حراست ادارات که خود حقوق و مزایای واضافه کار وسایر... خود را از آن اداره دریافت میکنند اصلا هیچ وقعی به شکایات ارباب رجوع نمی نمایند در شهرداری‌ها بازرسی فقط یک مترسک است برای ترساندن ارباب رجوع ،بنده برای عوارض ناحقی که شهرداری یکی از مناطق شهر رشت بازیر پا گذاشتن قوانین ومقررات وتعرفه شهرداری وعدم اعتنا به آرا مبین وواضع هیات عمومی دیوان عدالت اداری راجع به دو کد عوارضی که از سالهای ۹۲و ۹۵از تعرفه شهرداری رشت ابطال گردیده بود و شهرداری با آگاهی از باطل شدن آن درسال ۹۷ باحربه اجراییات ثبت از بنده وصول نموده است دهها شکایت به مراجع ذیربط ازجمله نهاد. سایت جمهوری وزارت کشور بازرسی استانداری ،بازرسی شهرداری ،وحتی معاونت ارتباطات مردمی دفتر رهبری ارسال نموده ام ولی متاسفانه فقط تاکنون چند کد پیگیری تحویل گرفته ام رسیدگیی تاکنون نشده نااحقاق حق گردد .البته روزنه امید رسیدگی اینگونه شکایات نیز در دیوان عدالت اداری با توجه به پرونده‌های سنگین وتراکم آنها بسیار تنگ وغیره قابل باور است .حال باکدام امید از کارگزار خاطی می توان شکایت ودادخواهی کرد ور سیدگی کننده کجاست متاسفانه در آستانه هر انتخابات برای کشاندن ملت به پای صندوق های رای این ترفندها در رسانه ها مطرح میگردد ،بیایید به درد دل مردم برسید خانه از پای بست ویران است فساد در شهرداری‌ها وکمسیونهای آن بیداد میکند .جواب سلام مردم عوام را کارگزاران شهرداری‌ها نمی دهند چه برسد رسیدگی به شکایات آنها ،دستگاههای نظار تی مانند حراست وبازرسی وغیره مخصوصا اگر درون سازمانی باشند حافظ منافع وخطاهای همان دستگاه هستند نه ارباب رجوع .دست ودل مردم ازاین شعارها سرد است عمل کنید شعار بعد از چهل سال دیگر بی اثر است وزیر محترم کشور بجای ترساندن ملت از دشمن بیگانه جهت شرکت در انتخابات ،دستگاههای تحت امر خود خصوصا شهرداری‌ها را نظارت وبازرسی کند تا به مردم عوام ظلم نکنند زیرا خواص مایه دار در آنجاها حساب جداگانه دارند .تابناک درد دل مردم عوام است لطفاً منتشر نمایید .
سلام
شخصی که با خصومت شکایت کرده که رشوه داده است شاکی شخص عامی بود متشاکی کارشرکتی در شهرداری هست که پس از تحقیقات دادگاه حکم برئت داده است آیا از کار معلق می‌شود یا به کارش ادامه میشه داد آن هم فرزند جانبازبوده خواهشناجواب بدهید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان