بازدید 5047
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس دوباره به یک قدمی کانال 88 هزار واحد رسید

شاخص کل بورس که دو روز ابتدایی هفته را با روند نزولی سپری کرده بود، روز گذشته روند رو به رشد خود را دوباره شروع کرد و پس از افزایش 87 واحدش روز قبل، امروز نیز توانست رشد 117 واحدی را ثبت کند و بار دیگر به کانال بالاتر نزدیک تر شود. همچنین در بازار فرابورس، شاهد شاهد رشد اندک 1.6 واحد شاخص کل و رسیدن به رقم 989 واحد بودیم.
کد خبر: ۷۴۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 14 November 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه چهاردهم آبان‌ماه 96 با افزایش 117 واحدی معادل 0.13 درصد به رقم 87 هزار و 949 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در چهارمین روز کاری هفته شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 37 واحدی به رقم 28 هزار و 223 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 18 واحدی، عدد 17 هزار و 540 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 14 واحدی به رقم 13 هزار و 247 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.14 درصد، 130 واحد افزایش را رقم زد به سطح 94 هزار و 685 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 93 واحد افزایش به رقم 61 هزار و 469 واحد رسید و شاخص بازار دوم، با افزایش 196 واحد معادل 0.10 درصد همراه بود و عدد 192 هزار و 597 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 11:05 داشت و در سطح 87 هزار و 976 واحد قرار گرفت. بیشترین رشد امروز همانند روز یکشنبه 14 آبان 96 بود. در آن روز نیز شاخص کل در سطح 87 هزار و 974 واحد بیشترین رشد را داشت و پس از آن امروز شاهد جهش دوباره نماگر بورس برای فتح کانال 88 هزار واحد هستیم.

شاخص کل بورس دوباره به یک قدمی کانال 88 هزار واحد رسید

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 41 واحد، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 22 واحد، نماد خپارس (پارس‌ خودرو) با 18 واحد، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 15 واحدف نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 11 واحد، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) و همچنین نماد فملي (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 9 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد جم (پتروشيمي جم) با 11 واحد، نماد تاپيكو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين) با 8 واحد، نماد وبملت (بانك ملت) با 7 واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 6 واحد و نماد وغدير (سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌) با 5 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز، 784 میلیون و 225 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 46 هزار و 240 نوبت معامله و به ارزش 179 میلیارد و 131 میلیون تومان داد و ستد کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار، اوراق اجاره واسطه مالی اردیبهشت یکم در نماد صایتل و سرمایه‌گذاری سپه و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: قند مرودشت، قند لرستان، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری پردیس، اوراق مشارکت میدکو، پشم شیشه ایران، شیشه و گاز بودند.

همچنین بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در بازار روز سه شنبه گروه های خودرو، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سیمان غرب، لامیران، سیمان هگمتان، سیمان کردستان، کنترل خوردگی تکین کو، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس و سیمان ارومیه بود.

در مقابل نمادهای سرماآفرین، سیمان بهبهان ، پیاذر، معادن منگنز، قند ثابت، درخشان تهران و قند مرودشت با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت رایان سایپا، سهام کنترل خوردگی تکین کو، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، سهام الکتریک خودرو شرق و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از اوراق مشارکت رایان سایپا، اوراق صکوک سایپا، اوراق اجاره رایتل، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با معامله 199 میلیون سهم به ارزش 294 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سقوط تاریخی بورس نزدیک است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار