بازدید 17826

آغاز تقسیم کار بین المللی برای مقابله با ایران!

لذا به زودی باید شاهد افزایش فشارها در مقابل سیاست های منطقه ایران از سه جانب باشیم؛ عربستان و اسرائیل در سطح منطقه و آمریکا و اروپا در سطح بین المللی. در میان اروپایی ها فرانسه بازیگری است که قرار است در تقسیم کار فشار بر ایران ایفای نقش کند.
کد خبر: ۷۴۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 06 November 2017
تحولات منطقه به سمتی پیش می رود که به نظر می رسد، بیش از پیش منتظر فشار بر جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف منطقه ای و بین المللی باشیم. در سطح منطقه ای عربستان سعودی بازیگر اصلی پروژه فشار است و در سطح بین المللی آمریکا.

به گزارش «تابناک»، در واقع شواهد حاکی از آن است که تقسیم کاری در سطوح منطقه ای و بین المللی برای مقابله جدی با ایران در نظر گرفته شده است.

در سطح بین المللی، آمریکای ترامپ ماه هاست که فشار بر ایران را با استفاده از اهرم برجام آغاز کرده است. عمده استدلال آمریکایی ها هم این است که برجام نتوانست از توانایی موشکی ایران و توسعه طلبی ایران در منطقه جلوگیری کند.

اما به نظر می رسد، آمریکا با هماهنگی متحدان منطقه ای خود یعنی اسرائیل و عربستان، موج جدیدی از فشارها بر ایران را آغاز کرده که مرکز ثقل آن نیز لبنان است؛ جایی که روز شنبه سعد الحریری به بهانه آنچه دخالت ایران در لبنان خواند، از سمت خود استعفا داد.

نکته مهم ماجرا این بود که نخست وزیر مستعفی لبنان در ریاض و نه بیروت، متن استعفای خود را خواند که نقش مستقیم عربستان در این زمینه را به خوبی نشان داده است.

بنابراین در اینجا هماهنگی آمریکا و عربستان برای فشار بر ایران در خاورمیانه کاملا مشهود است؛ اما پرسش اینجاست که اروپا قرار است چه نقشی را در این بازی ایفا کند؟

به نظر می رسد، اروپایی ها نیز به رغم حمایتی که از برجام دارند، قرار است در تقسیم کار فشار بر ایران نقش آفرینی کنند.

در این میان، می توان به فرانسه به عنوان بازیگری اشاره کرد که ممکن است به افزایش فشارها بر ایران از ناحیه لبنان با آمریکایی ها و عربستان هماهنگ باشد.

آغاز تقسیم کار بین المللی برای مقابله با ایران!

گفتنی است، قرار است به زودی وزیر خارجه و رئیس جمهور فرانسه نیز به ایران سفر کرده و نگرانی خود از برنامه موشکی و سیاست های منطقه ای ایران را اعلام کنند.

از آنجا که فرانسه همواره لبنان را جزو حوزه نفوذ خود در خاورمیانه در نظر داشته، به همین جهت استعفای حریری به بهانه دخالت ایران در لبنان می تواند دست پاریس برای اعمال فشار بر ایران را باز گذارد.

لذا به زودی باید شاهد افزایش فشارها در مقابل سیاست های منطقه ایران از سه جانب باشیم؛ عربستان و اسرائیل در سطح منطقه و آمریکا و اروپا در سطح بین المللی. در میان اروپایی ها فرانسه بازیگری است که قرار است در تقسیم کار فشار بر ایران ایفای نقش کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۲۷
خوب چیکار میکنه همه باید بهش فشار بیارن

اینکه نمیشه ما بگیم همه بد فقط ما خوب
اگه تا حالا فکر می کردین که اروپا روبه رو امریکا می ایستد واقعا باید داوطلبانه همگی استعفا دهید و امور کشور را به مردم و اهل فن بسپارید. شما نمی دانید که منافع اروپا درآمریکا صدها و شاید هزاران برابر منافع اروپا در ایران است. کافی است تراز تجاری آنها و وابستگی شرکتهایشان بهم مورد بررسی قرار گیرد. بلی همانطور که ترامپ گفته در این دولت همه چیز را یکسره می کنند. بدبخت مردم ایران که باید تاوان سیاستهای غلط را بدهند.
تاكنون چند كشور ازجمله فيليپين ازربايجان ولبنان قطر از درگير بودن رئيس جمهور امريكابا كنكره وديگرمقامات سودبرده بندهاى وابستگى خودبه امريكارا شل كردند اقاى حريرى بعلت عدم اجراى دستوردربرخورد با اقاى ولايتى كه ميبايست همراه خشونت ميبود ازكار بركنارگرديديعنى نوكران سابق حاضر به همكارى باعربستان نيستند كه بايد انرا به فال نيك گرفت
خدا بخیر کنه با این سیاستایی که داریم کشور به ویرانه تبدیل میشه هیچ حامی نداریم
آقا از باتلاقي كه براي خودتان ومردم كنديد بيايد بيرون گور پدر حكومتهاي عربي كم از اين پذر سوختها كشيديم
مسئله دیپلماسی تشریفاتی بیش نیست
تا ساختار اقتصادیمان را اصلاح نکنیم و اقتصادمان را قوی نکنیم کاری از پیش نمی بریم
با اصلاح ساختار اقتصادی میتوان در مرحله اول شاهد کاهش فساد بود، و با کاهش فساد میتوان با مفسدان اندک برخورد قاطع داشت، ولی وقتی تعداد مفسدان زیاد باشد نمیتوان با همه برخورد کرد
شرایط منطقه به شدت وخیم و بر علیه ما شده. لازمه مسؤلین در موضع گیری ها به شدت از احساسی شدن پرهیز کنند و بزارن موضع رسمی از کانال وزارت امورخارجه اعلام بشه فقط.
دیگه زندگی تو این کشور خیلی سخت و رنج آور شده
این حضراتی که بر شمردی هیچ غلطی نمی توانند بکنند.عرب ها که باید قاچ زین را بچسبند تا در بهار عربی دوم حکومت هایشان ساقط نشود .آمریکایی ها فعلا فکری به حال چین ،روسیه و کره شمالی بکنند.اروپایی ها هم به فکر مبارزه با تروریسم و امنیت داخلی خودشان باشند
ای بابا!!
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟
انشاااااااااااااله مبارك است
شانس آوردیم ترکیه بخاطر کردستان علنی مثل مقامات سعودی علیه ایران نمی تازد.والا اردوغان دو سه سال پیش مواضعی خصمانه تر از سعودی ها داشت.
با سلام، در زمانی که اغلب کشورهای دنیا اعم از آمریکا و روسیه و اروپا و اعراب منطقه در مقابل ایران تازه انقلاب کرده صف آرایی کردند و جنگ تحمیلی را هم به ما تحمیل کردند هیچ غلطی نتوانستند بکنند حالا که از یک طرف ایران قدرتمندتر شده و از طرف دیگر خیلی از کشورها از اتحاد قبلی جدا شده و آمریکا با مشکلات اقتصادی خود دست و پنجه نرم می کند چه غلطی می خواهند بکنند؟
تمام این بازیها برای دوشیدن کشورهای منطقه است همانطور که ترامپ گفته بود که شیرهای عربستان را باید دوشید و وقتی تمام شد آن را به یک کناری انداخت.
خدا رحم به این مردم .... کنه هرچی میشه باید اینه تحمل کنند که البته حقشون هم هست!!!
فرانسه ...خورد با عربستانش..فرانسه بدهکار ایرانه...علکی حرف نزنه....تابناک پخش کن....
پس ماشین فرانسوی ها ری پژو ، رنو ، زانتیا و ... رو ایرانخودرو چطوری تولید کنه؟ جیب فرانسوها رو کی پر کنه؟
ملتی که هر روز کار وزندگی را رها کرده و با دشنام و مرگ بر این و آن روزگار می گذراند و بیشتر مسولین کار را رها کرده و سخنرانی میکنند ، بیشتر از این انتظار دارید.
اینقدراراجیف نبافید ایران برای امریکاوغرب لازمه وگرنه دوروزه دوام نمیارید برای متشنج کردن وترساندن اعراب وفروش سلاح به انها لازمید
وفتی افرادی بدون رعایت مصالح ملی تدارک حمله به سفارتخانه عربستان را می کشند و جیره خوارانشان هم بخوبی دستورات را اجرا می کنند دیگر دوستی در منطقه و جهان برای ایران باقی نمی ماند. الان برای یار کشی دیر شده و بهتره است دوستی خود را بجای دشمنی اثبات کنیم.
رییس دولت فخیمه فرانسه همون تلفنی هم می تونند نگرانی خودشون را اعلام کنند و نیازی به سفر به ایران نیست.جدا راضی نیستیم هزینه سفر بیفته روی دستشون
حالا هی به سفارت ها حمله کنید.!!
.
.
.
این چندمین بار است به تابناک پیام میفرستم و شما نشر نمیدهید.
واقعا چه سیاستی در چاپ و یا عدم چاپ نظرها، در این سایت خبری حاکم است؟؟
چیزی هم ازش موند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عربستان و اسرائیل و همش آمریکا و اروپا !!!!
لابد استرالیا و نیوزلند و بریتیش کلمبیا و کانادا و... حوزه نفوذ غرب کن

بابا خجالت نکشید راحت بگید یه دنیا رو با خودمون دشمن کردیم رفته پی کارش

راحت بگید فردا جنگه و جوانانی که بهشون از هیچ لحاظی رسیدگی نکردیم باید برن جنگ!!!

راحت باشین بابام جان
اینهمه باج هم دادین به فرانسه آخرش هم هیچ
انشاالله
تف به این مملکت که جز ناراحتی چیزی واسم نداشت امیدوارم جنگ بشه اول از همه هم من و خانوادم بمیریم
آخرش اینقدر در منطقه قوی شدیم که اعراب و اسرائیل و غرب رو متحد کردیم. ما خیلی قوی هستیم اگه در چچن هم فعال بشیم میتونیم روسیه رو با غرب علیه خودمان متحد کنیم. کافیه یه خورده هم در منطقه اویغور چین دخالت کنیم تا چین هم برود پیش غرب و شرق. بعد همه شان رو میکشیم منطقه و در خاورمیانه شکست میدهیم.
متاسفانه کشور در شرایط خوبی قرار نداره...و مسئولان دولتی و بخصوص سیاست خارجی ما هم که خوابند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان