بازدید 5485
۲
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

عقب گرد 304 واحدی شاخص کل بورس با فرمان سایپا و ایران خودرو

بورس تهران نخستین روز کاری در دومین هفته پاییز را با افت 304 واحدی آغاز کرد. روندی که بر خلاف هفته گذشته با تاثیر منفی نمادهای معاملاتی شتران، خساپا، خودرو، فولاد، شبندر و کگل اتفاق افتاد. همچنین در بازار فرابورس، شاخص کل با کاهش 12 واحد مواجه شد و به سطح 948 واحد رسید.
کد خبر: ۷۳۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 02 October 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه دهم مهرماه 96 با کاهش 304 واحدی به رقم 85 هزار و 514 واحد رسید. این افت 0.35 درصدی، باعث شد شاخص به میانه کانال 85 هزار واحد میل کند.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در اولین روز کاری هفته جاری پس از دو روز تعطیلی ابتدای هفته، نتوانست روند روبه رشد هفته گذشته را ادامه دهد و شاهد قرمزپوشی تمامی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 98 واحدی به رقم 27 هزار و 630 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 131 واحدی، عدد 17 هزار و 876 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 99 واحدی به رقم 13 هزار و 523 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.50 درصد، 480 واحد کاهش را رقم زد و به سطح 92 هزار و 878 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 299 واحد کاهش به رقم 59 هزار و 206 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با افت 210 واحد معادل 0.11 درصد همراه بود و عدد 190 هزار و 205 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ابتدایی 09:05 داشت و در سطح 85 هزار و 839 واحد قرار گرفت. 

عقب گرد 304 واحدی شاخص کل بورس با فرمان سایپا و ایران خودرو
در بازار امروز، نماد شتران متعلق به پالايش نفت تهران و نماد خساپا متعلق به سایپا با 44 واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با 41 واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 35 واحد، نماد شبندر متعلق به پالايش نفت بندرعباس با 32 واحد و نماد کگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر با 30 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در قرمزپوش شدن شاخص کل بورس تهران داشتند.

در مقابل نماد همراه متعلق به شركت ارتباطات سيار ايران 57 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در جلوگیری از افت بیشتر نماگر بورس داشت.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: مجتمع سیمان غرب آسیا، قرارداد آتی مپنا، قراردادهای اختیار خریدوفروش سهام مپنا، تولیدی و صنعتی درخشان تهران، گروه مپنا، اوراق مرابحه واسط مالی بهمن یکم بر روی نماد صشرق، پشم‌بافی طوس و در مقابل نماد معاملاتی حق‌تقدم استفاده‌نشده توسعه صنایع بهشهر متوقف شد.

معامله‌گران بورس امروز، 803 میلیون و 903 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 121 هزار و 223 نوبت معامله و به ارزش 341 میلیارد و 319 میلیون تومان داد و ستد کردند.

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در بازار امروز گروه های اطلاعات و ارتباطات، خودرو و سرمایه گذاری ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای بین المللی محصولات پارس، سرمایه گذاری شاهد، تولید محور خودرو، سرمایه گذاری خوارزمی، های وب، قند ثابت خراسان و سرمایه گذاری پردیس بود.

در مقابل نمادهای موتورسازان تراکتورسازی ایران، پیاذر، کمک فنر ایندامین، فنرسازی زر، فرآورده های نسوز آذر، سرمایه گذاری صنعت بیمه و گرانیت بهسرام با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در بازار امروز سهامداران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت رایان سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، سهام سازه پویش، واحدهای صندوق کیان و سهام تولید محور خودرو بیشترین تقاضا و سنگینترین صف های فروش را ثبت کردند.

در سوی دیگر بازار گروهی از سهامداران با عرضه های سنگین و تشکیل صف های فروش طولانی تلاش کردند از اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام چدن سازان، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام آلومینیوم ایران، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و سهام کمک فنرایندامین خارج شوند.

در پایان معاملات امروز های وب با معامله 234 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 74 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شاخص قلابیه.عدد واقعی با ریزش نزدیک دو ساله تمام سهام بخصوص نزول وحشتناک سهام خودرویی الان شاخص باید حدود 30000 باشد.
چرا اینقدر بورس این روزها بد عمل می کنه پایه حقوق که خیلی پائین هست واقعا حتی به درد مجردها هم نمی خورد بورس هم که خیلی داغوون عمل کرده باید چه کار کرد شما یه راه حل بدید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر