بازدید 6135
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

قرمزپوشی حافظ در بازاری کم‌حجم و بی‌رمق/ های وب با بیشترین حجم و ارزش معاملات

نماگر بورس تهران معاملات امروز را با افت 160 واحدی به پایان رساند تا در ادامه روند نزولی روز دوشنبه، به سطح 85 هزار و 355 واحد برسد. نماد معاملاتی شرکت‌های گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت تهران، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند. همچنین در بازار فرابورس نیز شاخص کل با افت 5.9 واحد به رقم 942 واحد رسید.
کد خبر: ۷۳۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 03 October 2017
قرمزپوشی حافظ در بازاری کم‌حجم و بی‌رمق/ های وب با بیشترین حجم و ارزش معاملاتشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه یازدهم مهرماه 96 با کاهش 160 واحدی به رقم 85 هزار و 355 واحد رسید. این افت 0.19 درصدی، در ادامه کاهش 304 واحدی روز قبل، باعث شد شاخص پایین تر از میانه کانال 85 هزار واحد قرار گیرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در دومین روز کاری هفته جاری پس از افت 0.35 درصدی شاخص کل بورس در اولین روز کاری هفته، بازهم به روند نزولی خود ادامه داد و شاهد قرمزپوشی تمامی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 51 واحدی به رقم 27 هزار و 578 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 113 واحدی، عدد 17 هزار و 762 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 86 واحدی به رقم 13 هزار و 437 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.31 درصد، 290 واحد کاهش را رقم زد و به سطح 92 هزار و 587 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 113 واحد کاهش به رقم 59 هزار و 93 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با افت 342 واحد معادل 0.18 درصد همراه بود و عدد 189 هزار و 862 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را همانند روز قبل در ساعت ابتدایی 09:15 داشت و در سطح 85 هزار و 517 واحد قرار گرفت. 

عقب‌گرد ۱۶۰ واحدی شاخص کل بورس
در بازار سرمایه امروز، نماد پترول متعلق به گروه پتروشيمي س. ايرانيان با 30 واحد، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 21 واحد، نماد شتران متعلق به الايش نفت تهران و نماد هاي وب متعلق به داده گسترعصرنوين-هاي وب با 18 واحد، نماد خساپا متعلق به سايپا و نماد شپنا متعلق به پالايش نفت اصفهان با 17 واحد، نماد شبريز متعلق به پالايش نفت تبريز با 16 واحد و نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسيان با 15 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در قرمزپوشی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد همراه متعلق به شركت ارتباطات سيار ايران با 52 واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با 28 واحد و نماد اخابر متعلق به مخابرات ايران با 27 واحد افزایش مانع افت بیشتر نماگر بورس تهران شدند.

معامله‌گران بورس امروز، 553 میلیون و 548 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 68 هزار و 668 نوبت معامله و به ارزش 145 میلیارد و 670 میلیون تومان داد و ستد کردند. روند بازار نسبت به روز گذشته نشان داد که حجم معاملات با کاهش 31 درصد، تعداد معاملات نیز با افت 43 درصد و همچنین ارزش معاملات با 57 درصد کاهش مواجه شده اند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: سیمان کردستان، فولاد امیرکبیر کاشان، فولاد خوزستان، مهندسی نصیر ماشین، شیرین دارو، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، مهندسی فیروزا، پشمبافی طوس، ورزیران، مالیبل سایپا، صنعتی و شیمیایی رنگین، پشمبافی افشار یزد، سیمان لارستان و جوش و اکسیژن ایران و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: مهندسی نصیر ماشین، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، اوراق رهنی بانک مسکن، اوراق مشارکت شهرداری قم، گواهی سپرده عام بانک رفاه کارگران، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان بودند.

همچنین بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در بازار امروز گروه های اطلاعات و ارتباطات، خودرو و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای معادن بافق، فرآوری مواد معدنی، تولید محور خودرو، توسعه معادن روی ایران، کاشی تکسرام، قند نیشابور و کالسیمین بود.

در مقابل نمادهای تولیدی مهرام، چدن سازان، لبنیات پاک، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، قند ثابت خراسان، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران و سرمایه گذاری خوارزمی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

امروز سرمایه گذاران بورسی برای خرید اوراق مشارکت سبزوار، اوراق مشارکت رایان سایپا، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران و سهام معادن بافق بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین و تشکیل صف های فروش طولانی تلاش کردند از سهام چدن سازان، آلومینیوم ایران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا، سهام سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران و های وب خارج شوند.

در پایان معاملات امروز های وب با معامله 95 میلیون سهم به ارزش 419 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار