بازدید 25539
۲
بسته خبری «تابناک»؛

لاریجانی به اصلاح‌طلبان نزدیک‌ می‌شود؟/خطرناک تر از داعش، چه کسانی هستند؟/دست‌پخت فرهاد مجیدی برای نیمکت استقلال/کامنت سردار آزمون برای سردار سلیمانی

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: نظر فرمانده الحشد الشعبی درباره وعده سرلشکر سلیمانی/بالاترین مقام نظامی ترکیه در تهران/امیدواری اصولگرایان به پیوستن اصلاح‌طلبان معتدل به جمنا و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۳۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷ 02 October 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نظر فرمانده الحشد الشعبی درباره وعده سرلشکر سلیمانی

«ابو مهدی المهندس»، جانشین فرمانده کل نیروهای الحشد الشعبی عراق درخصوص آینده داعش و وعده فرمانده نیروی قدس سپاه مبنی بر نابودی این گروه تروریستی تا دو ماه آینده گفت: کار داعش از لحاظ نظامی تمام شده است. ابومهدی در منطقه عملیات الحویجه گفت: کار داعش تقریبا تمام شده است و الان هم مشغول مقابله با آنها در مناطق شمالی مانند الحویجه هستیم که پیش‌بینی می‌شود این عملیات هم طی روزهای آینده که مصادف با ایام محرم است، تمام شود. ابومهدی در خصوص مناطق باقی مانده تحت اشغال داعش گفت: تنها مناطقی مانند غرب الانبار مانده و ما باید چیزی حدود 200 تا 250 کیلومتر مرز سوریه با عراق را ببنیدیم؛ یعنی منطقه القائم و در سمت سوریه هم منطقه البوکمال. فرمانده الحشد الشعبی عراق توضیح داد: البته این مناطق هم که روی رود فرات است، مهم است و بیابان‌های دیگری هم وجود دارد که تروریست‌ها در آن تردد دارند.

لاریجانی به اصلاح‌طلبان نزدیک‌ می‌شود؟

با چینش محافظه‌کارانه کابینه دوازدهم، اصطکاک بین اصلاح‌طلبان و دولت حسن روحانی بیش از گذشته شده است، حال آنکه عقلای جریان اصلاحات برخی از منتقدین دولت را به سعه‌صدر و مدارای بیشتری در قبال دولت دعوت می‌کنند. با ‌وجود این، تقریباً اغلب تحلیلگران سیاسی بر این باورند، جریان اصلاحات و جریان اعتدال‌گرای منتسب به حسن روحانی در سال‌های آینده و به‌خصوص در سال‌های پایانی دوران ریاست جمهوری حسن روحانی به سمت واگرایی حرکت خواهند کرد. از شواهد نیز چنین به نظر می‌رسد که حسن روحانی برخلاف انتظار اصلاح‌طلبان به دنبال زمینه‌سازی برای ظهور یک دولت صددرصد اصلاح‌طلب در سال 1400 نیست و نسبت به این مسئله دغدغه ندارد و یا اینکه به دنبال این است که رویکرد میانه‌روی همچنان در ایران و در انتخابات 1400 ادامه پیدا کند. نزدیکی لاریجانی و روحانی در طول سال‌های اخیر نیز مزید بر علت شده تا برخی تحلیل‌های سیاسی حول محور علی لاریجانی به‌ عنوان مهم‌ترین گزینه اصولگرایان معتدل و اعتدال‌گرایان برای انتخابات ریاست جمهوری آینده بچرخد.

این در حالی است که برخی اقدامات لاریجانی مانند نشستن در کنار رئیس دولت اصلاحات در حسینیه جماران بدون واهمه از انتقاد تندروها نیز شائبه‌هایی مبنی برای تحرکات لاریجانی برای نزدیکی به اصلاح‌طلبان را شدت بخشیده است. کار حتی به‌ جایی رسیده که محمود احمدی‌نژاد در نامه خود به آملی لاریجانی به‌ صراحت و بدون پرده‌پوشی از تلاش علی لاریجانی برای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 سخن گفته است. /رویداد 24

بالاترین مقام نظامی ترکیه در تهران

رجب طیب اردوغان با بیان اینکه رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه عازم ایران شده است؛ برنامه سفر خود به تهران برای دیدار با مقامات ایرانی را تأیید کرد. اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: روز 4 اکتبر (12 مهر) برای گفت‌وگو با رهبر ایران و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران به تهران سفر می‌کند. وی که در پارلمان ترکیه صحبت می‌کرد، گفت، قصد دارد با مقامات ایرانی در مورد همه‌پرسی اخیر در کردستان عراق و همچنین روند مذاکرات سوریه که به ابتکار مشترک ایران، ترکیه و روسیه در آستانه قزاقستان برگزار شده، گفت‌وگو کند.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: بعد از این سفر، «نقشه راه» ترکیه و ایران در پاسخ به همه‌پرسی کردستان عراق مشخص می‌شود. اردوغان همچنین درجمع فرماندهان نظامی ترکیه گفت: ما باز هم برای همه چیز آمادگی داشته باشیم/ در حال حاضر «هولسی آکار» رئیس ستاد مشترک ترکیه برای گفت‌وگو با مقامات نظامی ایران در تهران به سر می‌برد. وی در سفر دو ماه پیش سرلشکر باقری به آنکارا به ایران دعوت شده بود. /فارس

همراهان روحانی در مراسم عزاداری روز عاشورا

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، سیدحسین هاشمی استاندار سابق تهران و محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت رئیس جمهور را در مراسم عزاداری روز عاشورا همراهی کردند.

فیلم دستگیری قاتل شهید حججی صحت ندارد

در حالی که برخی منابع و کانال های خبری با انتشار فیلمی ، مدعی دستگیری قاتل شهید محسن حججی شده اند، صحت این فیلم تکذیب می شود. پیش از این خبری مبنی بر دستگیری قاتل احتمالی شهید حججی در کانال های مختلف، از جمله کانال شبکه خبر با تأکید بر اینکه منابع رسمی آن را تأیید نکرده اند، منتشر شد.

خطرناک تر از داعش، چه کسانی هستند

علی مطهری بر جلوگیری از استفاده مذهب علیه مذهب تأکید کرد و گفت: این مهم است که از نیروی مذهب علیه مذهب استفاده نشود. کسی که کمربند انفجاری به خود می‌بندد و خود را منفجر می‌کند، این کار را با نیروی ایمان انجام می‌دهد؛ چرا این اتفاقات رخ می‌دهد؟ من واقعا مایل هستم عده‌ای از سران داعش در ایران یا کشورهای دیگر مورد بررسی و مصاحبه قرار بگیرند و انگیزه‌هایشان تحلیل شود. وی ادامه داد: شهید مطهری می گوید افرادی که به دین گرایش پیدا می‌کنند اما بعدا از دین خارج می‌شوند افراد بسیار خشنی می‌شوند، چون وقتی به دین گرایش پیدا کرده است عواطف انسانی او تحت تاثیر دین است، اما وقتی از دین خارج می شود، حتی از عاطفه انسانی هم رها می‌شود. این است که افرادی که زمانی متدین بوده اما از دین خارج شده اند از بی دین های اولیه خشن‌تر و خطرناک‌تر می‌شوند.

وی در پایان گفت: شاید بخشی از داعش از همین تیپ افراد باشند. اما خطرناک‌تر از این افراد خشکه مقدس‌هایی هستند که عواطف انسانی آنها تحت الشعاع دین قرار گرفته است، اما چون نیروی دین به صورت انحرافی کار می کند، این افراد خشن‌تر و خطرناک‌تر هستند. داعش واقعا مصداق این سخن شهید مطهری است. البته ایشان می‌گوید شرقی در جنایت هیچ گاه به پای غربی نمی‌رسد. جنایت‌های غربی‌ها در جنگهای صلیبی و در دوره حکومت کلیسای کاتولیک در قرون وسطی روی داعش را سفید می کند.

دست‌ پخت فرهاد مجیدی برای نیمکت استقلال

حضور شیفر به عنوان سرمربی جدید روی نیمکت استقلال می تواند باعث شود تا مجیدی نیز به این تیم بازگردد. پس از مذاکره مدیران باشگاه استقلال در دوبی با برخی مربیان خارجی در نهایت مسئولان باشگاه با وینفرد شیفر مربی 67 ساله آلمانی به توافق رسیده اند و این مربی هدایت استقلال را عهده دار شده است. با وجود این، مطرح شده که این مربی رابطه بسیار خوبی با فرهاد مجیدی دارد و بعید نیست پس از حضور شیفر روی نیمکت استقلال ،مجیدی نیز به عنوان دستیار در کنار این مربی آلمانی قرار گیرد. باید منتظر ماند تا دید مجیدی پس از حضور سیفر به نیمکت استقلال باز خواهد گشت یا خیر. /باشگاه خبرنگاران جوان

«آخوند حکومتی» در جمهوری اسلامی یک افتخار است

حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران شامگاه جمعه در مراسم سوگواری نهمین شب ماه محرم که در محل رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: جوانان بدانند برخی جریان ها عنوان «آخوند حکومتی» را به روحانیون مدافع نظام نسبت می دهند. این عنوان در زمان طاغوت ننگ بود چرا که حکومت حکومت فاسد بود اما امروز همراهی با این نظام، همراهی با دین خداست. امروز حمایت از این نظام افتخار است و نباید اشتباهات برخی مدیران را به حساب کل نظام گذاشت. امام جمعه موقت تهران افزود: حقیقت این است که امروز پس از قرن ها جولان آمریکایی ها و انگلیسی ها در این کشور، نظام جمهوری اسلامی اسلام ناب محمدی را حاکم کرده است. در دوره قاجار همه کاره در این کشور انگلیسی ها بودند و پس از کودتای 28 مرداد نیز آمریکایی ها بر این کشور تسلط داشتند و در 57 سال حکومت سیاه پهلوی یک انتخابات آزاد وجود نداشت اما به برکت این نظام اسلامی امروز مردم به صحنه می آیند و بیش از 30 انتخابات برگزار کرده اند.
/انتخاب

کامنت سردار آزمون برای سردار سلیمانی


لاریجانی به اصلاح‌طلبان نزدیک‌ می‌شود؟/خطرناک تر از داعش، چه کسانی هستند؟/دست‌ پخت فرهاد مجیدی برای نیمکت استقلال/کامنت سردار آزمون برای سردار سلیمانی


رئیسی: امام‌ حسین اهل مذاکره، سازش و عقب‌نشینی نبود

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی امشب در مراسم خطبه خوانی شب عاشورا در بارگاه منور رضوی با اشاره به اینکه عاشورای حسینی صورت و سیرت دین را احیا کرد، اظهار داشت: در عاشورا همه مظاهر عالی انسانی نقش بسته و هرچه برای رسیدن به کمال نیاز است در عاشورا وجود دارد. تولیت آستان قدس رضوی گفت: عاشورا تنها برای سال 61 هجری نیست، بلکه عاشورا برای حیات انسان معاصر است. خون شهدا طوفانی از شور و شعور در جامعه بشری ایجاد می‌کند. رئیسی خاطرنشان کرد: عاشوراییان هیچ گاه نمی‌توانند با یزیدیان سازش داشته باشند. اباعبدالله الحسین(ع) برای هدایت یزیدیان مذاکره کرد نه برای عقب نشینی و سازش با دشمن./انتخاب

امیدواری اصولگرایان به پیوستن اصلاح‌طلبان معتدل به جمنا

محمدعلی پورمختار، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به تشکیل شورای مشورتی در کنار جمنا که چهره هایی چون باهنر و مصباحی مقدم در آن حضور دارند، به خبرنگار نامه نیوز گفت: ما به این شورا نگاه بدبینانه نداریم بلکه شورایی است که می تواند به جمنا و تصمیم گیران جمنا مشورت بدهد، این شورا می تواند شرایط و رویکردها را رصد کند و در تصحیح مسیرهایی که ممکن است برای این مجموعه آسیب باشد موثر و مفید باشد. وی اظهار داشت: از روز اول هم ما شاهد حضور اصولگرایان سنتی در جمنا بودیم، ممکن است فردا اصلاح طلبان معتدل  انقلابی هم به جمنا بپیوندند چراکه رویکرد کلی ما این است که دسته بندی اصلاح طلب و اصولگرا در یک فرایند زمانی کنار بروند./نامه‌نیوز

توضیحات آستان قدس رضوی درباره نحوه تعامل با رسانه‌ها

رئیس اداره خبر و رسانه آستان قدس رضوی: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا همزمان با ایام دهه اول محرم، فرآیند حضور نمایندگان رسانه‌ها در حرم مطهر رضوی تسهیل شود. با توجه به افزایش حجم برنامه‌ها در حرم مطهر رضوی در ایامی مانند دهه اول محرم، رویکرد این اداره همکاری با تمامی رسانه است. در گذشته بسیاری از رسانه‌ها از حضور در برنامه‌های آستان قدس رضوی محروم بودند اما اکنون اداره خبر و رسانه یکی از وظایف خود را اطلاع‌رسانی تخصصی به همه رسانه‌های کشور می‌داند. رسانه‌های مختلف با هماهنگی قبلی با اداره خبر و رسانه می‌توانند با رعایت موازین حرفه‌ای در آیین‌های حرم مطهر شرکت کنند. بنای ما ارتقای سطح این تعاملات است و در این راستا تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا اگر مشکلات جزئی هم وجود دارد، برطرف شود./ایسنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲
خطرناكتر از داعش آن دسته از مديران كشور هستند كه از اعتماد مردم سوء استفاده كرده به كشور ومردم خيانت مي كنند.
داعش در هر مذهب خطرناک است
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر