بازدید 10871
۳
جزئیاتی از سخنرانی امسال «بی‌بی» در سازمان ملل؛

نقشه جدید نتانیاهو برای توافق و برنامه هسته‌ای ایران

این فرصت برای نتانیاهو بسیار غنیمت است، زیرا پس از سال‌ها دیدار با رئیس‌جمهوری که چندان علاقه‌ای به تلف کردن وقت برای شنیدن داستان‌های او نداشته است، اکنون اما شخصی در مقابل وی قرار گرفته که بسیار با ایده‌های او همراهی دارد و همچنین در بسیاری از مسائل با او هم‌نظر است.
کد خبر: ۷۳۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 17 September 2017
هفته شلوغ دیپلماسی در راه است و سیاستمداران بزرگ از سراسر جهان برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در نیویورک گرد هم خواهند آمد تا پیرامون مسائل و چالش‌های جهانی سخنرانی کنند؛ اما حاشیه‌های این اجلاس بیش از هر چیز دیگر برای برخی سیاستمداران بااهمیت است، به ‌ویژه آنکه این مسأله فرصتی برای نتانیاهو و همراهانش ایجاد خواهد کرد که فشارها برای محدود کردن بیشتر برنامه هسته‌ای ایران را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش «تابناک»؛ آن‌گونه که مشخص است در هفته آتی و در دیداری که نتانیاهو با دونالد ترامپ در نیویورک خواهد داشت، قرار است «بی‌بی» اقدام به ارائه طرح کلی خود برای ایجاد تغییرات بسیار مهم در برنامه هسته‌ای و توافق هسته‌ای با ایران کند.

بنا بر گزارش‌هایی که در این خصوص منتشر شده، ظاهراً نتانیاهو امسال نیز مانند سال‌های گذشته، قرار است سخنرانی طولانی در رابطه با تهدیدات ایران در مجمع عمومی داشته باشد و اما تنها به این سخنرانی بسنده نخواهد کرد، بلکه قرار است نقشه‌ای که برای محدودیت اساسی برنامه و توافق هسته‌ای ایران کشیده، در این سخنرانی و در حاشیه‌های آن معرفی کند.

گفته می‌شود، این فرصت برای نتانیاهو بسیار غنیمت است، زیرا پس از سال‌ها دیدار با رئیس‌جمهوری که چندان علاقه‌ای به تلف کردن وقت برای شنیدن داستان‌های او نداشته است، اکنون اما شخصی در مقابل وی قرار گرفته که بسیار با ایده‌های او همراهی دارد و همچنین در بسیاری از مسائل با او هم‌نظر است، به ‌ویژه موضوع ایران که اکنون دغدغه بزرگی برای شخص ترامپ نیز تشکیل داده و خود ترامپ نیز به دنبال تغییر و تحولات شدید در توافق هسته‌ای است.
نقشه جدید نتانیاهو برای توافق و برنامه هسته‌ای ایران 

روز پنجشنبه گذشته، دونالد ترامپ دوباره ایران را به نقض روح برجام متهم و بیان کرد: توافق هسته‌ای با ایران یکی، از بدترین توافق‌هایی است که من تاکنون دیده‌ام. این توافق برای آمریکا یک توافق عادلانه نیست. این توافق هرگز نباید بسته می‌شد.

این در حالی است که نتانیاهو نیز اخیراً در سفر خود به آرژانتین و در دیدار با مائوریسیو ماکری مواضع مشابهی را بیان کرده است: موضع ما کاملاً مشخص است. این توافق یک توافق بد است که یا باید آن را تعمیر کرد و یا به ‌کلی کنار گذاشت. این موضع اسرائیل است.

اما نقشه جدید نتانیاهو برای هفته آینده و در نیویورک چیست؟
در میان تغییرات و به گفته نتانیاهو، تعمیراتی که نتانیاهو به دنبال آن است، عبارت‌اند از: اعمال تحریم‌های شدیدتر بر تهران، افزایش شدید نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای و نظامی ایران، تمدید محدودیت‌های ایران برای غنی‌سازی اورانیوم بیش از ده سال تعیین‌شده در برجام، درخواست برای نابود کردن سانتریفیوژهای پیشرفته‌ای که اخیراً ایران به آن‌ها دست‌یافته است، درخواست برای توقف برنامه موشکی ایران و در نهایت درخواست برای توقف حمایت از حزب‌الله.

گفته می‌شود، نتانیاهو تمام روز شنبه را مشغول اصلاح و بازنویسی متن سخنرانی خود برای مجمع عمومی بوده و قطعا قرار است این نقشه جدید خود برای ایران و توافق هسته‌ای را در متن سخنرانی خود بگنجاند. وی قرار است در روز افتتاحیه نشست سالانه سخنرانی کند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳
دلواپسان ما هم که با شنیدن و خواندن این دست از اخبار، شاد و مسرور می شوند و با دمشان گردو میشکنند.
شیاطین در کنار هم علیه ایران
حتما دوباره نقاشی کشیده ببره سازمان ملل!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار