رییس پلیس راه شرق استان تهران گفت: بررسی های اولیه نقص فنی اتوبوس را تایید می کند، با این حال علت دقیق این حادثه تاسف بار متعاقبا با بررسی دقیق کارشناسی مشخص خواهد شد.
به گزارش مهر، سرهنگ سیاوش محبی اظهار داشت: سقوط اتوبوس بین شهری در محور قدیم جاجرود، حادثه ساز شد و در این حادثه متاسفانه ۱۱ نفر از هم وطنان ما جان سپرده و ۲۷ نفر راهی بیمارستان شدند.
وی اضافه کرد: اتوبوس در این محور کنترل خود را از دست داد و حدود یک کیلومتر مانده به پل جاجرود به دره سقوط کرد.
رییس پلیس راه شرق استان تهرا با بیان این که عمق دره حدودا ۵۰ متر بود، اظهار داشت: عملیات امداد و نجات این مصدومان به سرعت آغاز شد و مصدومان به بیمارستان های شهر تهران انتقال یافتند و ساعت ۶ صبح عملیات امدادی به پایان رسید.
وی گفت: بررسی های اولیه نقص فنی اتوبوس را تایید می کند، با این حال علت دقیق این حادثه تاسف بار متعاقبا با بررسی دقیق کارشناسی مشخص خواهد شد .
فکر کنم این اتوبوسها کلا از نظر ساختار مشکل دارند لطفا کارشناسان تحقیق کنند از عقب وقتی در حال حرکت هستن نگاه میکنی مثل پفک نمکی تلو تلو میکنند در سرعت بالا در ضمن بعضی از رانندگان هم تو جاده چون شتاب وسرعت بالایی دارد اتوبوس با فاصله یک متری از ماشین جلویی حرکت میکنند که هرلحظه ممکن است اتفاقی بیفتد شنیدم باید فاصله با ماشین جلویی حد اقل 20متر باشند ولی متاسفانه اکثرا رعایت نمی کنند درد زیاده این همه میگن رعایت کنید اما کو گوش شنوا ؟!
اتوبوسهاي ولوو نسبت به اتوبوسهاي قديمي عرضشان كمتر و داراي ارتفاع بيشتر ميباشند و در نتيجه مركز ثقل اين نوع اتوبوس ها بالاتر است كه منجر به واژگوني آنها ميشود .اين نظر منتشر نماييد تا كارشناس در اين زمينه اظهار نظر كنند.كه آيا درست ميباشد يا نه . اتوبوسهاي قديمي پهن تر و عريض تر بودند و كمتر واژگون ميشدند.
اتوبوس دانش آموزان هرمزگان كه شب در حركت بودند گفتند چون منطقه جنوب هوا گرم است و اتوبوسها شب حركت ميكنند اما در تهران و ساري كه هوا گرم نيست كه نصف شب اتوبوس مسافت 4 ساعته در شب حركت كند