بازدید 3963

۲۸ کشته در حمله هوایی آمریکا به غیرنظامیان افغان

رسانه افغان اعلام کرد که ادامه حملات هوایی آمریکا به غیرنظامیان افغان این بار در شرق افغانستان ۲۸ کشته کشته برجا گذاشته است.
کد خبر: ۷۲۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 31 August 2017
رسانه افغان اعلام کرد که ادامه حملات هوایی آمریکا به غیرنظامیان افغان این بار در شرق افغانستان ۲۸ کشته کشته برجا گذاشته است.

به گزارش تسنیم به نقل از «نن تکی آسیا»، ادامه حملات جنگنده‌های آمریکایی به مردم افغانستان این بار در ولایت لوگر 28 غیرنظامی افغان از جمله تعدادی زن و کودک کشته شدند.

در حالی که تنها دو روز از حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به غیرنظامیان در شهرستان «شیندند» ولایت هرات گذشته است جنگنده‌های آمریکایی بار دیگر منازل غیرنظامیان افغان را در ولایت لوگر هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، تعداد بسیاری از منازل مسکونی در نزدیکی شهر «پل‌علم» مرکز ولایت لوگر بر اثر بمباران جنگنده‌های آمریکایی تخریب شده‌اند.با این حال، «سلیم‌صالح» سخنگوی والی لوگر اعلام کرد که در عملیات مشترک نیروهای افغان و خارجی تحت عنوان «خنجر» در شهرستان «برکی‌برک» این ولایت دو تن از مقام طالبان و تعدادی از غیرنظامیان نیز کشته شده است.

از سوی دیگر، «خدانظر کوچی» از ساکنان این منطقه به «پژواک» گفته که جنگنده‌های آمریکایی در حمله به منزلی مسکونی 13 غیرنظامی را کشته‌اند. «داوود» از ساکنان محلی برکی برک نیز اظهار کرد که تنها مرد این خانه که خارج از منزل بوده جان سالم به در برده است و دست کم 28 غیرنظامی در این حمله کشته شده‌اند.

منابع محلی تصریح کردند، نظامیان آمریکایی به تلافی سقوط بالگرد توسط طالبان این منزل مسکونی را هدف قرار داده است.این در حالی است که دولت کابل مانند همیشه به جای محکوم کردن این حمله و یا حداقل پیگیری و مواخذه عاملان آن برای توجیه آن تلاش می‌کند.

با این حال کشتار غیرنظامیان افغان توسط آمریکا در سکوت جامعه جهانی، چشم‌پوشی سازمان ملل و نهادهای حامی حقوق بشر همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد که کشتار ده‌ها غیرنظامی افغان در حملات اخیرا هوایی از نخستین آثار اجرایی شدن استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان محسوب می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان