بازدید 12515

افشای طرح ضد ایرانی و ناکام «جان بولتون» برای خروج آمریکا از برجام

اختلافات در میان مقامات کاخ سفید و جمهوری خواهان تندرو بر سر لغو برجام یا پایبندی به آن روز به روز در حال نمایان شدن است؛ جایی که بیشتر تندروهای ضد برجام در دولت ترامپ یا از کار اخراج شده و یا استعفا داده اند. آخرین نمونه آن نیز استیو بنن، استراتژیست ارشد ترامپ بود. در همین راستا، «جان بولتون» که به داشتن دیدگاه های شدید ضد ایرانی شهره است، افشاگری کرده و گفته، طرحی را به استیو بنون برای خروج آمریکا از برجام داده بود که با بی توجهی کاخ سفید مواجه شد.
کد خبر: ۷۲۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 29 August 2017
اختلافات در میان مقامات کاخ سفید و جمهوری خواهان تندرو بر سر لغو برجام یا پایبندی به آن، روز به روز در حال نمایان شدن است؛ جایی که بیشتر تندروهای ضد برجام در دولت ترامپ یا از کار اخراج شده و یا استعفا داده اند؛ آخرین نمونه آن نیز استیو بنن، استراتژیست ارشد ترامپ بود.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از «بریت بارت»، در همین راستا، «جان بولتون»، که به داشتن دیدگاه های شدید ضد ایرانی شهره است، افشاگری کرده و گفته، طرحی را به استیو بنون برای خروج آمریکا از برجام داده بود که با بی توجهی کاخ سفید مواجه شد.

جان بولتون، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل ـ که زمانی دسترسی گسترده ای به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده  داشت ـ اکنون از بی محلی کاخ سفید به خود گله مند بوده و می گوید، دیگر نمی تواند با ترامپ دیدار داشته باشد.

بولتون در همین باره می گوید: من درخواست قرار ملاقاتی را با ترامپ کرده بودم؛ اما این درخواست رد شد.

وی توضیح چندانی در این رابطه نداد، ولی گفت، چون نمی توانست مستقیم با ترامپ صحبت کند، مطلبی را در «نشنال ریویو» منتشر کرده و در آن از ترامپ خواسته تا از برجام خارج شود.

وی همچنین مدعی شده، پیش از این، «استیو بانون»، استراتژیست سابق رئیس جمهور آمریکا، از وی درخواست کرده بود طرحی برای خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران ارائه دهد.

بولتون گفت: پس از آنکه بانون از سوی ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برکنار شد و تعدادی دیگر از دیپلمات‌های مخالف ایران نیز از پیکره کاخ سفید کنار گذاشته شدند، تصمیم گرفت، طرح پیشنهادی خود را عمومی منتشر کند، زیرا امیدی نداشت با دیپلمات‌های باقی مانده در کنار ترامپ، طرح وی هیچ گاه به دست رئیس جمهور برسد.
 
افشای طرح ضد ایرانی و ناکام «جان بولتون» برای خروج آمریکا از برجام وی سپس طرح خود را ـ که به ترسیم نقشه‌راه خروج آمریکا پرداخته ـ منتشر کرده است. بولتون، پیشنهاد نموده که دولت آمریکا مرتب خطرات ناشی از برجام را برای متحدان این کشور به ویژه اسرائیل توضیح دهد.

بولتون نوشته است: «واژه‌پردازی‌های مبهم و غیرشفاف برجام، سنگینی آشکار وزنه آن به سمت ایران، تخلفات عمده ایران و رفتارهای غیرقبول ایران در عرصه بین‌المللی، به نحو آشکار و متقاعدکننده نشان می‌دهند که برجام در راستای منافع امنیت ملی آمریکا نیست.»

او می‌افزاید: «ما می‌توانیم با ارائه اطلاعات جدید و از طبقه‌بندی خارج شده درباره رفتارهای غیرقابل قبول ایران در سراسر جهان، دلایل مربوط به لغو این توافق را برجسته‌تر کنیم.»

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل، به علاوه خواستار راه‌اندازی کمپینی هماهنگ برای باطل کردن توافق هسته‌ای شده است. او، رایزنی‌های بی‌سر و صدا با بازیگران اصلی نظیر «انگلیس، فرانسه آلمان، اسرائیل و عربستان سعودی» را اولین محور چنین کمپینی خوانده و نوشته است، واشنگتن باید این طرف‌ها را از برنامه خود برای خروج از برجام مطلع کند.

بولتون، ارائه اطلاعات محرمانه درباره مضر بودن برجام برای منافع آمریکا، رایزنی‌های دیپلماتیک در منطقه و اقدامات دیپلماسی عمومی توسط کنگره را بخش‌های دیگر این کمپین توصیف کرده و نوشته است: «ما باید اقدام کرده و دیگران را هم به انجام مسئولیت‌هایشان ترغیب کنیم.»

علاوه بر این، بولتون توصیه های دیگری نیز برای تحت فشار قرار دادن ایران مطرح می کند. از جمله؛

- حقوق فرود و بارگیری برای تمامی هواپیماها و کشتی های ایران در بنادر متحدان کلیدی آمریکا باید متوقف شود.
 
-تمام ویزاها برای ایرانیان، از جمله ویزای علمی، دانشجویی، ورزشی و یا مبادلات دیگر باید پایان یابد.
 
- تهیه دادخواست توسط دادگاه فدرال آمریکا برای رسیدگی به «اقدامات تروریستی» ایران و از جمله 11 سپتامبر.
 
- اعلام حمایت ایالات متحده از اپوزیسیون دموکراتیک ایران.
 
- تحویل فوری بمب های اتمی از سوی ایران!
 
- اعلام حمایت ایالات متحده از استقلال طلبی کردی، از جمله کردها در ایران، عراق و سوریه.
 
- حمایت از بلوچ ها، اعراب خوزستان، کردها و دیگران - همچنین کمک به تقویت اتحادیه های کارگری، دانشجویان و گروه های زنان برای ایجاد ناآرامی در ایران.
 
- مخالفت سازمان یافته فعال با اهداف سیاسی ایران در سازمان ملل.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۲
بمیر بابا با اون پیشنهاداتت مردم چکارت کردن گاگول؟
زرشک
قرص روان گردان خورده
یعرفون المجرمون بسیماهم....
ومن شر حاسد اذا حسد.
اين مرديكه روانيه.. زياد نبايد به حرفاش گوش داد...
این آقا دچار توهم از نوع جنون آمیز و حاد شده است
غلط کرده مرتیکه نزاد پرست آدم کش
باشه باووو ِ... این زده رو دست ترامپ تو خریت....خخخخ
مردک دچار توهم شده
چیزی مصرف کرده بوده؟؟؟
شتر در خواب بیند \نبه دانه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی