بازدید 19257
۷
آخرین و مهم ترین تحولات خاورمیانه؛

درخواست نیکی هیلی برای بازرسی از سایت های نظامی ایران/درخواست داعش از حزب ‌الله لبنان/ آزادی شانزده منطقه از مجموع 28 منطقه تلعفر

درخواست نیکی هیلی برای بازرسی از سایت های نظامی ایران، درخواست داعش از حزب ‌الله لبنان، واکنش امارات و آمریکا به احیای روابط دیپلماتیک قطر با ایران، بمباران بیش از هزار مرکز داعش توسط روسیه، کشف انبار بزرگ تجهیزات داعش در تلعفر و توافق ترکیه با روسیه برای خرید اس 400 از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، آزادی شانزده منطقه از مجموع 28 منطقه تلعفر نیز از جمله مهم ترین خبرهای مهم بوده است.
کد خبر: ۷۲۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 26 August 2017
درخواست نیکی هیلی برای بازرسی از سایت های نظامی ایران، درخواست داعش از حزب ‌الله لبنان، واکنش امارات و آمریکا به احیای روابط دیپلماتیک قطر با ایران، بمباران بیش از هزار مرکز داعش توسط روسیه، کشف انبار بزرگ تجهیزات داعش در تلعفر و توافق ترکیه با روسیه برای خرید اس 400 از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، آزادی شانزده منطقه از مجموع 28 منطقه تلعفر نیز از جمله مهم ترین خبرهای مهم بوده است.

به گزارش «تابناک»، فرماندهی عملیات «قادمون یا تلعفر» از آزادسازی شانزده منطقه در شهر تلعفر خبر داد.

سپهبد عبدالامیر رشید یار الله، فرمانده این عملیات گفت که در شش روز عملیات گذشته، شانزده منطقه از مجموع 28 منطقه تلعفر آزاد شده و تنها دوازده منطقه در اشغال داعش است.

وی مساحت مناطق آزاد شده را بیش از 50 درصد شهر تلعفر دانست.
 
درخواست نیکی هیلی برای بازرسی از سایت های نظامی ایران/درخواست داعش ازحزب ‌الله لبنان/  آزادی 16 منطقه از مجموع 28 منطقه تلعفر 
این محله‌ها عبارت‌اند از: «الکفاح جنوبی، الصناعة جنوبی، المعامل، المعلمین، النداء، الطلیعة، الکفاح شمالی، الوحدة، سعد، الجزیرة جنوبی، الجزیرة شمالی، الخضراء، التنک، النور1، النور 2، النصر، العروبة الأولى».

بیستم آگوست عملیات آزادسازی شهر و شهرستان تلعفر به نام «قادمون یا تلعفر»، به فرمان حیدرالعبادی، نخست وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق آغاز شد.

نیروهای ارتش، واکنش سریع، نهاد مقابله با تروریسم، پلیس فدرال و الحشد الشعبی در این عملیات مشارکت دارند.

درخواست نیکی هیلی برای بازرسی از سایت های نظامی ایران
 
 «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در اظهاراتی، روز جمعه بار دیگر به تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران پرداخت.

«هیلی» به تازگی به وین سفر و با مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) بحث و تبادل نظر کرده است.

این دیپلمات آمریکایی با تکرار ادعاهای چند روز پیش خود گفت: گزارش‌های آژانس تنها تا جایی که به آنها اجازه انجام بازرسی‌ داده شود، معتبر خواهد بود.

هیلی گفت: «آژانس با همه محاسنی که دارد، تنها تا جایی که امکان بازرسی داشته باشد، خوب عمل می‌کند. ایران اعلام کرده که اجازه دسترسی به مراکز نظامی را نمی‌دهد، ولی برجام تفاوتی بین مراکز نظامی و غیرنظامی قائل نشده است.»

وی همچنین با بیان اینکه «برخی مراکز اعلام‌نشده (در ایران) وجود دارند که از آنها بازرسی نشده» گفت: آژانس با کشوری رو به روست که سابقه مخفی‌کاری در زمینه برنامه هسته‌ای خود را دارد.

هیلی گفت: «من به آژانس اعتماد دارم اما آنها با کشوری سر و کار دارند که سابقه‌ای آشکار از دروغگویی و دنبال کردن مخفیانه برنامه‌های هسته‌ای دارد.»
 
درخواست نیکی هیلی برای بازرسی از سایت های نظامی ایران/درخواست داعش ازحزب ‌الله لبنان/  آزادی 16 منطقه از مجموع 28 منطقه تلعفر 
نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد: «ما آژانس را ترغیب می‌کنیم برای راستی‌آزمایی پایبندی ایران از تمامی اختیاراتش استفاده کرده و تمامی زوایای ممکن را بررسی کند. ما در این فرایند از آژانس حمایت می‌کنیم.»

«نیکی هیلی» در بخش دیگری از این ادعاها گفت: «ایران از سال 2006 اقدام به قاچاق اسلحه برای نیروهای حزب‌الله لبنان کرده است.»

وی همچنین با بیان اینکه «حزب‌الله نماینده ایران در بی‌ثبات‌سازی منطقه است» گفت: «نیروهای سازمان ملل در لبنان، اقدام مؤثری علیه گروه‌هایی مانند حزب الله انجام نمی‌دهند.»

«هیلی» در ادامه ادعا کرد، حزب‌الله قوای تسلیحاتی خود را تقویت کرده و از آن برای بی‌ثبات کردن هر کجا که می‌خواهد استفاده می‌کند.

دیپلمات آمریکایی در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع یمن پرداخت و گفت: واشنگتن نگران اوضاع جاری در این کشور است و در این رابطه تماس‌هایی با مقام‌های عربستان داشته است.

توافق ترکیه با روسیه برای خرید اس400
 
بنعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه به هنگام بازگشت از سنگاپور و ویتنام در جمع خبرنگاران درباره خرید سامانه اس 400 روسیه گفت: در این باره به توافق رسیده‌ایم.
 
وی در ادامه اظهاراتش از همکاری با روسیه و ایران درباره سوریه خبر داد.
.
 
درخواست نیکی هیلی برای بازرسی از سایت های نظامی ایران/درخواست داعش ازحزب ‌الله لبنان/  آزادی 16 منطقه از مجموع 28 منطقه تلعفر 
 یلدیریم درباره هرگونه مقابله میان ترکیه و آمریکا گفت: در این باره در مورد دو کشور عضو ناتو صحبت می‌کنیم. چنین چیزی نمی‌تواند وجود داشته باشد. اگر آمریکا اقدامی به غیر از اظهارات خود درباره یگان‌های مدافع خلق انجام دهد مشکل به وجود می‌آید.
 
ییلدیریم درباره رفراندوم اقلیم کردستان و احتمال وقوع جنگ گفت: برگزاری رفراندوم توسط کردها در عراق باعث جنگ نمی‌شود. ما بدون هیچ علتی به هیچ کجایی حمله نمی‌کنیم. برای انجام هر جنگی نیاز به برنامه‌ریزی و آمادگی‌های تکنیکی است. هر گونه ورود به خاک کشور دیگر هم نیازمند بستر حقوقی است.
 
درخواست داعش ازحزب ‌الله لبنان
 
پس از پیروزی‌های پی‌درپی ارتش لبنان در عملیات نظامی خود علیه گروه تروریستی داعش در مناطق مرزی با سوریه از یک سو و پیروزی‌های حزب‌الله و ارتش سوریه از سوی دیگر، نیروهای تروریستی داعش پیشنهاد سازش را به مسئولان حزب‌الله لبنان ارائه داد.

تصویر درخواست داعش از حزب ‌الله لبنان

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، منابع نزدیک به گروه‌های تروریستی یک نماینده نزد مسئولان حزب‌الله لبنان برای ارائه پیشنهاد سازش فرستاده‌اند، به طوری که بنا بر این پیشنهاد ده‌ها تن از نیروهای تروریستی بتوانند به دیرالزور منتقل شوند، چون متحمل ضربات بسیار گسترده‌ای شده‌اند.
 
درخواست نیکی هیلی برای بازرسی از سایت های نظامی ایران/درخواست داعش ازحزب ‌الله لبنان/  آزادی 16 منطقه از مجموع 28 منطقه تلعفر

این درخواست بعد از آن صورت گرفت که نیروهای حزب‌الله لبنان توانستند کنترل مهمترین مواضع استراتژیک این گروه تروریستی به ویژه مرکز فرماندهی آن‌ها در منطقه میرا را به دست بگیرند.

این در حالی است که منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان اعلام کردند که این حزب جدی تصمیم گرفته تا تمام عناصر گروه تروریستی داعش که در منطقه مانده‌اند از بین ببرد و به حضور این تروریست‌ها در مناطق مرزی میان لبنان و سوریه پایان دهند.
 
واکنش امارات و آمریکا به احیای روابط دیپلماتیک قطر با ایران
 
مقام‌های امارات و آمریکا به تصمیم روز پنجشنبه وزارت خارجه قطر برای بازگرداندن سفیر این کشور به تهران واکنش نشان دادند.

«انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در چند توئیت روز پنجشنبه نوشت: دوحه با این تصمیم مشکلات دیپلماتیک خود را تشدید کرده است.

این مقام اماراتی در یک توئیت نوشته است: «دوحه، با اعلام برنامه‌هایش در یمن یا ایران مشکلاتش را تشدید کرده است».

هیثر نوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در کنفرانس خبری روز پنجشنبه گفت: «تنش‌ها خیلی ادامه‌دار شده‌اند. ما عمیقاً نگران وضع موجود هستیم. درباره سؤال شما مبنی بر اقدام قطر برای احیای روابط دیپلماتیک با ایران، ما فقط این را می‌گوییم که طرف‌ها را به ملایم کردن لفاظی‌هایشان دعوت می‌کنیم».

وی در ادامه گفت: «می‌دانم که شما پاسخ بیشتری درباره این موضوع خاص می‌خواهید، اما دولت‌های قطر و ایران، بهتر می‌توانند به سؤال شما پاسخ دهند».

بمباران بیش از هزار مرکز داعش توسط روسیه
 
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروی هوافضای روسیه در یک هفته اخیر در سوریه در بیش از 360 پرواز افزون بر یکهزار مرکز گروه تروریستی داعش در این کشور را بمباران و نابود کردند.
 
روزنامه «کراسنایا زویوزدا» ارگان وزارت دفاع روسیه روز جمعه نوشت: حدود 190 مرکز تروریست ها را پهپادهای نیروی هوافضای روسیه در جریان پروازهای تجسسی شناسایی کردند.
 
این پهپادها در یک هفته اخیر بیش از 140 پرواز تجسسی در مناطق مختلف سوریه داشتند و هواپیماهای جنگی در جریان بیش از 360 پرواز از داده های پهپادها برای بمباران مراکز داعش استفاده کردند.
 
درخواست نیکی هیلی برای بازرسی از سایت های نظامی ایران/درخواست داعش ازحزب ‌الله لبنان/  آزادی 16 منطقه از مجموع 28 منطقه تلعفر 
 
در همین حال، روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه به نقل ژنرال سرگئی رودسکوی رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح این کشور نوشت: هواپیماهای نیروی هوافضای روسیه در ماه اوت جاری 990 پرواز جنگی انجام داده و 2 هزار و 518 نقطه شامل مقرهای فرماندهی انبارهای مهمات و تسلیحات، اردوگاه های آموزشی تروریست ها را در سوریه بمباران کردند.
 
رودسکوی گفت: در جریان بمباران مراکز تروریست ها در سوریه، حدود هشتصد تن از آنها کشته، 40 دستگاه تانک و نفربر زرهی و 106 دستگاه خودرو مجهز به سلاح های سنگین منهدم شده اند.
 
ژنرال رودسکوی یک ماه پیش روز سوم مرداد ماه گفته بود، همکاری جنگی با نظامیان سوری در دو ماه گذشته سبب پاکسازی 20 هزار کیلومتر مربع از خاک سوریه شده و این رقم معادل 40 درصد کل آزادسازی اراضی بوده است.
 
به گزارش پایگاه خبری وزارت دفاع روسیه، این مقام ارشد نظامی خاطرنشان کرد: در دوره دو ماهه گذشته هواپیماهای هوافضای روسیه با انجام دو هزار و 10 پرواز رزمی پنج هزار و 850 هدف تروریست ها را بمباران کرده اند.
 
رودسکوی ادامه داد: مقرهای فرماندهی، پایگاه ها، انبارهای جنگ افزار، تدارکات و مهمات اهداف بمب افکن های روسی در جریان عملیات رزمی هستند.
 
کشف انبار بزرگ تجهیزات داعش در تلعفر
 
بسیج مردمی عراق در بیانیه ای که توسط پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز" منتشر شد، افزود: این زرادخانه در حی العروبه در شمال شرق تلعفر، حاوی مقدار زیادی تجهیزات، ده‌ها پهپاد و موشک بود.

همچنین ستاد جنگ عراق به نقل از سپهبد ستاد عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات "تلعفر ما می‌آییم" اعلام کرد که نیروهای ارتش و بسیج حی العروبه اول را آزاد ساخته و به طرف منطقه حسن کوی و حی العروبه دو پیشروی کردند و پرچم عراق را بر فراز این مناطق برافراشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷
اسرائیل قصد دارد با ایران وارد جنگ شود و تهران را بمباران اتمی کند
و بعد از امضای برجام توسط دولت روحانی، ایران برای تولید بمب اتمی به یک سال زمان نیاز دارد
که زمان زیادی است
آمریکا بره گورش رو گم کنه که مسبب همه ناآرامیها در منطقه خود خبیسشه حمایت کننده وهابیها وداعشیها وهر حرکت ضد بشری خود بی شعورش آمریکاست کلا اینگونه اظهار نظر کردن توهین به شعور ملتهاست آمریکا دیگر دستش برای جهانیان باز شده و ضدبشریترین حکومت استکباریه .
یعنی چی بازدید هم تو برجام بوده؟؟
همه چیو دادین برای هیچی؟؟؟
چنانچه همه كشورها فعاليتهاي مخفي هسته اشان را در تاسيسات نظامي خود انجام دهند و بعدا براي بازرسي بهانه مسائل امنيتي تاسيسات نظامي بياورند آيا كار درستي است ؟
سناریوی جدید: اول درخواست آژانس بابت بازدید از مراکز نظامی ایران، دوم رد درخواست توسط ایران، سوم ارجاع موضوع به شورای امنیت، چهارم رای گیری علیه ایران، پنجم صدور قطعنامه علیه ایران و در نهایت تهدید ایران به جنگ یا پذیرش قطعنامه!
آمریکا دنبال فروش اسلحه بیشتر به اعراب دور و ور ما و روسیه به همچنین!
در نهایت اگر ایران مقاومت کند، حمله و نابودی ایران، متاسفانه!!!!
بایستی موضوع را در نطفه خفه کرد و با کشورهای اروپایی به تعامل کامل رسید و قراردادهای بزرگ باهاشون ببندیم تا سرمایه هاشون را به ایران بیاورند... که در صورت حمله به ایران منافعشون به خطر بیافته!
وگرنه....فاجعه در راه است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
تند نرو داداش. طبق برجام بازدید از مراکز نظامی شامل ارائه مدارک متقن و قوی به ایرانه که نشون بده آژانس در خصوص این مراکز مشکوکه. بعدش ایران اگر نتونه مدارک رو رد بکنه، اجازه بازدید رو باید بده. این اجازه هم قبلاً هم داده شده و تحت تدابیر شدید امنیتی انجام میشه. ما که مدعی خلاف بودن ادعاهای آمریکا هستیم، نباید هم خیلی (البته با رعایت تمام جوانب امنیتی در خصوص بازدید از مراکز نظامی) بترسیم. مگر اینکه واقعاً چیزی برای ترسیدن داشته باشیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار