بازدید 5529

افتتاح فاز دو خط یک مترو شیراز توسط وزیر کشور

کد خبر: ۷۲۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 22 August 2017
شهردار شیراز گفت: خط سه متروی شیراز آماده کلنگ‌زنی است و امیدواریم شورای جدید و شهردار آینده ساخت این خط را که تکمیل‌کننده خط یک است به سرانجام برسانند.

به گزارش تسنیم از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت صبح امروز در مراسم افتتاح فاز دوم خط یک مترو شیراز که با حضور وزیر کشور برگزار شد اظهار داشت: 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای خط یک هزینه شده و اگر واگن نرسد سرمایه مستهلک می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر شهرداری با هزینه خود واگن خریده و مدت زمان حرکت قطار در این خط 20 دقیقه است که باید توجه ویژه در تامین خط واگن شود.

شهردار شیراز گفت: در حال حاضر5.5 کیلومتر از خط دو حفاری شده و نیازمند تامین واحد هستیم که باید فکر اساسی شود.

پاک فطرت خاطرنشان کرد: خط سه نیز آماده کلنگ‌زنی است و امیدواریم شورای جدید و شهردار آینده ساخت این خط را که تکمیل‌کننده خط یک است به سرانجام برسانند.

وی به افتتاح پایانه شهید شیرودی اشاره کرد و گفت: 60 درصد مسافران شرق فارس از این پایانه استفاده می‌کنند.

شهردار شیراز تصریح کرد: شهرداری در حوزه حمل و نقل تلاش‌های خوبی انجام داده و بیش از 50 درصد بودجه شهرداری در این زمینه هزینه می‌شود.

پاک‌فطرت تصریح کرد: خرید 280 اتوبوس و اجرای خط 2 قطارشهری شیراز از جمله این فعالیت‌ها در حوزه حمل و نقل است که باید حمل و نقل عمومی کامل شود تا شاهد شکوفایی اقتصاد شهری شیراز باشیم.

این مسئول به ظرفیت‌های گردشگری شیراز اشاره و تصریح کرد: امروز شیراز به خط سریع‌السیر قطار به اصفهان، یزد و کاشان نیاز دارد که باید به این موضوع توجه شود.

شهردار شیراز با قدردانی از مدیریت فراجناحی استاندار فارس و قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای پروژه‌هایش عمرانی گفت:  معتقدیم امروز باید اشتغال دغدغه و اولویت مسئولان باشد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز نیز در این مراسم اظهار داشت: امیدوارم در دو سال آینده فاز یک خط دو به پایان رسیده و اتصال خط مترو از شرقی غربی به جنوب شیراز متصل شود.

اسدالله حاجی زمانی با بیان اینکه عمده محور توسعه شیراز به سمت غرب  و شمال غرب است بیان کرد: مطالعات خط سه به پایان رسیده و امیدواریم این خط در چهار سال آینده افتتاح شود.

غلام مهدی حقدل، رئیس شورای شهر شیراز افزود: از سال 80 تا 90، در قطار شهری سرمایه‌گذاری شده که توسط شورای شهر تامین شده است. 

وی افزود: برخی میگ‌ویند شهرداری با بدهی تحویل داده می‌شود و در حالی است که قرض کردیم و بدهی را داده‌ایم. 

حقدل بیان کرد: در شورای شهر عدالت اجتماعی را برقرار و فاصله شهری را کم و زیرساخت علی مدیریت شهری را ایجاد کردیم اما هنوز جای کار زیاد است. 

وی با اشاره به سفر وزیر دادگستری به فارس و افزایش مهاجران به شیراز افزود: امکانات ما پاسخگو نیست و برای مقابله با این امر باید برای تامین امکانات اقدامی انجام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل