بازدید 34708

نگاه شما: حذف شیراز از میزبانی جام ملت‌ها

کد خبر: ۳۳۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲ 07 August 2013
در میان نام‌های اعلام شده در بین شهرهای میزبان جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ که پیشنهاد آن از سوی ایران داده شده، نام ‌شیراز دیده نمی‌شود که ظلمی بزرگ در حق مردم این شهر تاریخی است. ما شهروندان شیرازی از این طریق اعتراض خود را نسبت به این وضعیت اعلام می‌کنیم و خواهان تجدیدنظر در این تصمیم گیری هستیم و از سایت مردمی تابناک درخواست داریم این موضوع را ـ که یک مطالبهٔ عمومی از سوی شهروندان شیرازی است ـ پیگیری کند تا نام شیراز نیز در میان شهرهای میزبان جام ملت‌های قرار گیرد.

در این باره، لازم است به مسائل و موارد زیر اشاره شود:

۱ ـ یکی از مهم‌ترین عوامل در دادن میزبانی به شهرهای کشور، دارا بودن زیرساخت‌های گردشگری و داشتن هتل‌های مناسب است؛ حال آن که شهر شیراز دارای مرتفع‌ترین هتل‌های کشور و پس از مشهد، دارای بیشترین هتل‌های پنج ستاره ‌است. هتل‌های ۳۵، ۳۰ و ۲۰طبقه و تعداد دیگری هتل‌های درجه یک به خوبی نیازهای این زمینه را پاسخ خواهد داد و شیراز با دارا بودن هفت هتل ۵ ستاره ـ که بی‌گمان تا سال ۲۰۱۹ بر شمار آن‌ها افزوده خواهد شد ـ جزو دو شهر بر‌تر کشور در این زمینه است.

۲ ـ مترو شیراز نیز تا سال ۲۰۱۹ در دو خط کامل به بهره‌برداری خواهد رسید و در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی نیز مشکلی ‌نخواهد داشت. خط دوم نیز مستقیم‌ مرکز شهر و همچنین خط یک را به ورزشگاه بزرگ پنجاه هزار نفری شیراز متصل خواهد شد.

۳ ـ شهر شیراز و استان فارس با میزبانی بیش از ۳۰ درصد از آثار تاریخی و گردشگری کشور، بهترین گزینه در زمینهٔ انتخاب به عنوان یکی از شهرهای میزبان جام ملت‌هاست‌ که سود گردشگری مناسبی را نصیب کشور خواهد کرد، زیرا نام ایران با تخت جمشید، پاسارگاد، حافظ، سعدی و باغ‌های تاریخی شهر شیراز گره خورده است و در واقع ایران را با شیراز می‌شناسند.

۴ ـ اگر بهانهٔ ندادن میزبانی به شیراز آماده نبودن ورزشگاه شیراز است، پس چرا این میزبانی به شهر اصفهان که ورزشگاه نقش جهان این شهر نیز دارای وضعیت مشابهی است، داده شده؟ هرچند زمان زیادی تا سال ۲۰۱۹‌ مانده و حتی می‌توان ورزشگاهی از نو ‌ساخت؛ بنابراین، ورزشگاه نمی‌تواند بهانهٔ مناسبی برای این ظلم بزرگ باشد.

۵ ـ اگر بهانهٔ ندادن میزبانی به شیراز، نداشتن تیم و تماشاگر در لیگ بر‌تر است، باید پرسید چرا این میزبانی به مشهد و اصفهان داده شده است؟ مگر تیم‌های این دو شهر در بازی‌های خود چقدر طرفدار و هوادار دارند؟ هرچند مشهد سال‌هاست در لیگ بر‌تر تیمی را نمایندگی نمی‌کند؛ بنابراین، این ‌نیز بهانهٔ خوبی نیست.


فرستنده: امین آل شمس


* برای آشنایی با شرایط و نحوه همکاری با «نگاه شما» اینجا را کلیک کنید.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷۹
انتشار یافته: ۳۲
شیراز مظلوم ترین کلانشهر ایران است.
شهری که فرهنگ و تاریخ فخیم این کشور وامدار آن است گرفتار کج سلیقگی هاییست که آزار دهنده ی روح لطیف خواجه ی شیراز و شیخ سخن و جمیع لطیف روحان است.
خاکی که به قول خواجه بوی عشق می دهد و افسوس که ازو نگاهشان را دریغ می کنند.
30 سال پیش شیراز از نظر توسعه در صدر کلانشهر ها بود. اما در حال حاضر به سایر کلانشهرها بیش از شیراز رسیدگی شده است.
كاملا" موافقم
شیراز و فارس در شش دوره پایتخت ایران بوده است و ازدوره های مختلف آثار تاریخی دارد. بیشترین آثار سنگی ایران در این استان است. شیراز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران بود اما این عنوان را به اصفهان که فقط دردوره صفوی پایتخت بوده و آثار آن دوره را دارد ، داده شد. این کار ناعادلانه بود. بی عدالتی های زیادی در مورد شیراز و فارس انجام شد.
من شیرازی نیستم ولی شیراز را خیلی دوست دارم. بسیار شهر دل انگیزی است
به عنوان یک مشهدی حاضرم این حق رو بدم به شما چون مشهد اصلا زیرساختهای لازم رو نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
مشهد زیرساخت داره اما تیم لیگ برتری نداره. این اظهار نظر درمورد مشهد که سالان پذیرایی از 26 میلیون زائر داخلی و خارجی را بر عهده دارد بی انصافی است.
کلا به فارس و شیراز توجه کمتری می شود. از نظر صنعتی که کمترین توسعه را نسبت به سایر کلانشهرها داشته است. از نظر فرهنگی نیز همین طور. به عنوان مثال شیراز سالن کنسرت ندارد. همچنین سالن سینمای جدیدی در 30 سال گذشته ساخته نشده و چند تا هم تخریب شده. سالن ورزشی هم که جای خود... تفریحگاههای زیادی هم در فارس است که رسیدگی کمتری شده است. به عنوان مثال سد زاینده رود پوشش گیاهی ندارد اما دهکده توریستی چادگان در کنار آن ساخته شده است. سددرودزن فارس در میان جنگل و نزدیک چند جای زیبا از جمله بهشت گمشده است اما فاقد امکانات مناسب.
به نظر من شهریت شیراز به گرد پای اصفهان تبریز و مشهد و حتی رشت و کرج هم نمیرسد اگر قرار باشد به شیراز میزبانی بدهند باید به کرمان یزد همدان و غیره هم بدهند
من شیرازی هستم و کاملا" شما را درک می کنم. وقتی یک خارجی به ایران میاید ازش بپرسی دوست داری به کجای ایران بروی و ببینی حتما" اول از هر چیز به پرسپولیس و تخت جمشید اشاره می کنه.
بدلیل داشتن شرایط نسبی وهمه جانبه اگر شیراز شرایط میزبانی نداشته باشد پس هیچیک از شهر های ایران شرایط میزبانی نخواهند داشت .
من دلیلش رو بهت میگم کاکو، دلیلش اینه که فاصله شیراز با تهران زیاده و در کشور ما اولویت ها بر اساس فاصله محاسبه می شود.
همشهری محترم فرمایشات شما کاملا درست است ولی تمام موارد که ذکر کردید از جمله خواهدشد استفاده کردی 7هتل 5 ستاره شیراز کجاست که من با 35 سال سن جای آن را بلد نیستم؟؟؟؟!!!!شیراز متاسفانه و باز هم متاسفانه در مقایسه با اصفهان هیچ چیز نیست نه اتوبوسرانی و نه تاکسی درست و حسابی دارد و تنها کاری که شهرداری بلد است پشت سر هم مجوز احداث مجتمع های تجاری را صادر کند!!!برای متوجه شدن این موضوع سری به خیابان قصرالد شت ودر محدوده پارامونت تا عفیف آباد بزنید چند مجتمع تجاری وجود دارد و در قبال آن چند پارکینگ عمومی وجود دارد؟؟؟؟؟ ویا سری به محدوده اطراف حرم شاهچراغ بزنیداین موضوع ملموس تر است و تو خود بخوان حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!!!!!!
هرچه تعداد شهرهايي كه بازيهاي جام ملتهاي آسيا در آن برگزار مي شود بيشتر باشد بهتر است ضمن اينكه شيراز يك شهر تاريخي و باستاني است و بايد جزو اولويتها باشد . البته از نظر امكانات ورزشي هم تا سال 2019 زمان زيادي است و كمبودها مرتفع خواهد شد
در دهه های گذشته 70 درصد باغهای شیراز تخریب شده اما خیابانهای مسیر باغها از جمله قصردشت و مرکز این کلانشهر تعریض نشده است . منابع جذب توریست شیراز و فارس بیش از اصفهان است اما امکانات اصفهان بیشتر است .کاش مسئولان همانطور که به اصفهان ارادت دارند به شیراز هم داشتند.
اتفاقا به شهرشون خوب رسیدگی شده در سالهای اخیر
متاسفانه نسبت به شهر شیراز احجاف و کم لطفی های زیادی صورت گرفته است. از مسئولان محترم خواهشمندیم شکوه و زیبایی شیراز را فدای بازی های سیاسی نکنند و حق مردم این شهر در میزبانی را به رسمیت بشناسند.
شیراز بهترین شهر چه از نظر تاریخی و چه از نظر توریستی می باشد
شیراز شهر راز ونیاز شهر علم وهنر وادبیات کهن پارسی و شهر تاریخ پر افتخار ایران است.ولی متاسفانه درحد واندازه وشان شیراز به این شهر توجه نمی شود.این کلان شهر به نوعی مرکزیت جنوب ذرخیز ایران است وپیوسته در به مشارکت گذاشتن صادقانه همه امکاناتش با شهرهای دلاور ودر عین حال بسیار محروم جنوب دریغ ننموده واز این جهت بهترین میزبان و مهمانوازترین شهر بوده است.چه شده که بزرگترین شهر جنوب سرافراز ایران از حقوق ساده اینچنینی هم محروم است.خواهشمند است مسئولان مسئولانه تر عمل کرده و تجدید نظر نمایند.
باتشکر
جناب آقای امین الله شمس بنده یک تهرانی هستم و اصل و نسبم هم تا هفت پشت به شهر شما باز نمی گردد ولی باورکنید به اندازه شما از ندیدن نام شهر تاریخی شیراز در بین اسامی میزبانان پیشنهادی جام ملتها شوکه شدم . امیدوارم اولا این میزبانی محقق گردد در ثانی به همت مردم خونگرم شیراز و مسوولین ذیربط حق شیراز در این امر تضییع نگردد. موفق باشید
سعی کنید شیراز را به دنیا معرفی کنید. به نظر بنده زیباترین شهر ایران و با صفا ترین مردم ایران. سعی کنید آثار تاریخی این شهر را طی چنین وقایعی به دنیا معرفی کنید. فرق نمی کند که شیرازی باشید یا خیر. مهم معرفی ایران و شهرهای زیبا و آثار تاریخی است.
ورزشگاه 70 هزار نفری شیراز که در ارتفاعات میانرود در حال ساخت است علاوه بر این که ورزشگاه بزرگی است، به دلیل قرار داشتن در ارتفاع خود یک جاذبه است.
دادا اصفهان سومین تیم پرطرفدار کشور داره اونوقت شما میگی اصفهان تیمش طرفدار نداره....باوجودی که ورزشگاش 40کیلومتر خارج ازاصفهان اما 5 میلیون بطور مستقیم بازی هاش را میبینند
واقعن حق شهر شيرازه که جز شهرهاي ميزبان باشه
با اين همه آثاي تاريخي و هنري به نوعي نماد ايران به حساب مي‌آيد.
خيلي عجيب است.
البته نه به دار نه به باره
هنوز خان اول طي نشده (رضايت مسئولين داخيل) تا بعد هم گذر از لابي ها در اي اف سي و ...
اخه شما اصفهانو با شیراز مقایسه میکنید؟
اصفهان نصف جهانه
میزبانی شیراز یعنی افزایش صد در صدی درامد گردشگردی . تا کی میخواهید بدون فکر عمل کنید؟
شیراز شهر کهن دوستت داریم
اصفهان و تبریز فوتبالی تر تز شیراز هستند، زیرساخت های مناسبی هم دارند. مشهد اصولا سال های زیادی است که دارای فضای فوتبالی و فوتبال پویا و پیشرو در کشور نیست. شیراز باید جایگزین مشهد شود.
اميدوارم اجحافي كه در ساليان قبل نسبت به شهر شيراز شده است جبران گردد. فرصت بسيار خوبي است تا دوباره روند پيشرفت و ترقي اين شهر احياء گردد.
واقعا عجیبه که شهر شیراز میزبان نشده . خنده داره چون هر سال تعداد زیادی گردشگر از این شهر تاریخی بازدید میکنن و ورزشگاه های بزرگی هم داره . زیر ساخت هاش هم که مناسبه .
امیدوارم مسئولین به فکر بیان .
ممنون تابناک
واقعا باید تاسف خورد که با وجود آثار باستانی منحصر به فرد و در رأس آنها تخت جمشید که همواره بیشترین آمار توریست خارجی رو به خودش اختصاص داده اسم شیراز در بین شهرهای میزبان دیده نمیشه. از نظر زیر ساخت هم تا 6 سال آینده ورزشگاه 50هزار نفری شیراز آماده شده و با وجود حافظیه میشه گفت که از سایر شهرها وضعیت بهتری داره. من فقط دوست دارم معیار انتخاب رو بدونم فقط همین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست