بازدید 16153

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها استعفا کرد/ ابوترابی گزینه جدی ریاست نهاد نمایندگی

در دومین نشست سالانه بسیج دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی «حسن رحیم پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از استعفای «حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خبر داد. گفته شده که دلیل این استعفا، عدم پرداخت بودجه از سوی دولت است،
کد خبر: ۷۱۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 07 August 2017

«حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان»، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از سمت خود استعفا کرد. گفته می شود، «حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد» به احتمال فراوان به عنوان جانشین وی معرفی خواهد شد و بار دیگر به نهاد رهبری در دانشگاه ها باز خواهد گشت؛ اما این بار نه فقط در دانشگاه تهران.

به گزارش «تابناک»؛ در دومین نشست سالانه بسیج دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی «حسن رحیم پور ازغدی»، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از استعفای «حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خبر داد.

گفته شده است که دلیل این استعفا، عدم پرداخت بودجه از سوی دولت است؛ مسأله ای که باعث شده حجت الاسلام محمدیان که از سال 1384 مسئولیت این نهاد را بر عهده داشته، از سمت خود استعفا کرده است.

ریاست این نهاد از سال 1378 تا 1384 بر عهده «حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی» عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری بود، پس از استعفای او در سال 84 از ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، این جایگاه به «حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان» رئیس فعلی و مستعفی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری سپرده شد که تا به امروز دوازده سال از ریاست او بر این نهاد می گذرد.

حال گفته می شود، به احتمال فراوان بار دیگر شاهد بازگشت «حجت الاسلام والمسلین سید محمد حسن ابوترابی فرد» به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها باشیم اما این بار نه در دانشگاه تهران که او ریاست نهاد نمایندگی رهبری در این دانشگاه را به مدت ده سال تا سال 83 عهد دار بود. او طی سال های 1383 تا 1395 که به عنوان نماینده مردم قزوین و تهران در مجلس شورای اسلامی حضور داشت در جایگاه های نایب رئیس اول و دوم مجلس فعالیت می کرد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها استعفا کرد/ ابوترابی گزینه جدی ریاست نهاد نمایندگی

پس از انقلاب اسلامی ایران به مسئولیت عقیدتی و سیاسی وزارت دفاع انتخاب شد. در سال ۱۳۷۲ با حکم سید محمد صدر به عنوان نماینده ولی فقیه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین و در دوران ریاست محسن قمی بر نهاد رهبری در دانشگاه ها به عنوان مسئول نهاد رهبری دانشگاه تهران انتخاب شد. در سال ۱۳۸۴ به عضویت جامعه روحانیت مبارز تهران انتخاب شد. او عضو هیأت حل اختلاف سران قواست. ابوترابی‌فرد هم اکنون در جایگاه امامت جمعه موقت قزوین نیز قرار دارد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد همچنین آمادگی خود را برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲، اعلام کرد. وی یکی از اعضای ائتلاف پنجگانه (ائتلاف اکثریت اصولگراها) برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ بود که در جلسه ۱۹ اردیبهشت اعضای ائتلاف پنجگانه در حضور «آیت الله محمدرضا مهدوی کنی»، به عنوان نامزد نهایی ائتلاف پنجگانه انتخاب شد و در ۲۱ اردیبهشت برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ نام‌نویسی کرد. وی در سی ام  اردیبهشت ۹۲ به دنبال درخواست ۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس مبنی بر ماندن وی در مجلس، از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد.

نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها حسب عنايت و دستور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مدظله‌ العالي) با هدفي متعالي و در راستاي ايجاد دانشگاه مؤمن و متعبد به هدايت الهي و در راستاي تبيين ارزش هاي اسلامي و تعميق آگاهي هاي ديني و اعتقادي دانشجويان و دانشگاهيان و بر اساس مصوبة نهايي اسفندماه سال 1372 شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر ايجاد سازماني جديد براي تحقق منويات معظم‌ له، بر اساس اهداف و وظايف معين تشكيل شد كه در كلية دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي به انجام وظايف مصرح در اساسنامه مي‌پردازد.

نهاد نمايندگي مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در جهت رسیدن به اين اهداف و وظايف الهي دو اصل مهم و اساسي را فراروي خود قرار داده است؛

1ـ تأكيد و تلاش جدي بر حركت‌هاي زيربنايي و عميق فرهنگي در راستاي رشد و توسعه انديشه‌ها و آگاهيهاي ديني و اسلامي دانشجويان و دانشگاهيان.

2ـ ايجاد و تقويت روحيه تحرك و مشاركت فعال دانشجويان و دانشگاهيان در عرصه فعاليت هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي در سطح جامعه و دانشگاه ها.

بنابراین، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها با اهتمام و جديت تمام نسبت به برنامه‌ريزي و ايجاد هماهنگي و ارتباط با نهادها و تشكل‌هاي دانشجويي اقدام نموده و در جهت ايجاد ارتباط با اساتيد و نيروهاي فرهنگي و مذهبي گام هاي مؤثري برداشته است.

حجت
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر