بازدید 4241

بیشتر نقاط کشور تا ۱.۵ درجه گرمتر می‌شود

کد خبر: ۷۰۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵ 04 July 2017
رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: بررسی های نشان می دهد در فصل تابستان تا اول مهرماه امسال، شاهد افزایش نیم تا 1.5 درجه دمای هوا در بیشتر نقاط کشور نسبت به حد نرمال آن خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، داود پرهیزکار افزود: در سه دهه اخیر بحث گرمایش جهانی بسیار مطرح شده و طی 100 سال اخیر افزایش تولید دی اکسید کربن و غلظت زیاد این گاز در جو زمین، مانع خروج تابش زمینی شده و در نتیجه دمای هوا در کره زمین یک درجه افزایش یافته است.
 
وی یادآورشد: سازمان هواشناسی کشور و مرکز ملی خشکسالی این سازمان به طور مستمر بارش ها و دمای هوا در مناطق مختلف جهان و کشور را رصد می کنند و اطلاعات آن نیز هر روز در سایت این سازمان در اختیار کاربران قرار می گیرد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بررسی های اخیر در سازمان هواشناسی نشان می دهد در طی اردیبهشت ماه 96 تمام مناطق کشور شاهد افزایش دمای هوا بین ششم دهم تا 2.5 درجه نسبت به حد نرمال بوده است.
 
رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان این که در مجموع کل مناطق کشور شاهد افزایش 1.4 درصدی دمای هوا بوده است، گفت: با توسعه صنعتی و افزایش تولید گازهای گلخانه ای در جهان، دمای کره زمین نسبت به دوره قبل از صنعتی شدن یک درجه افزایش یافته است.
 
پرهیزکار در ادامه اظهارداشت: در تابستان افزایش دمای هوا در منطقه به طور معمول تحت تاثیر جریان های موسمی اقیانوس هند از خرداد ماه هر سال آغاز می شود و به تدریج شاهد افزایش دمای هوا در منطقه جنوب شرقی و نفوذ آن به مرکز، جنوب و جنوب غربی کشور خواهیم بود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در تهران شرایط تابستانی از نیمه خرداد ماه به بعد خود را نشان می دهد و دمای هوا در پایتخت رو به افزایش می رود و به طور معمول بیشترین رکورد ثبت دمای هوا در کشور از نیمه تیرماه تا نیمه مرداد ماه هر سال است.
 
رئیس سازمان هواشناسی کشور در پایان درباره افزایش دما در استان خوزستان در روزهای اخیر نیز یادآور شد: شرایط دمای هوا در این استان تاکنون روند طبیعی داشته و دمای 54 درجه سلسیوس در اهواز دارای سابقه است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل