بازدید 4464

فرودگاه بغداد یا ایلام بهترین گزینه مقابل زیاده خواهی مسئولان فرودگاه نجف

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، از بررسی موضوع گران شدن عوارض فرودگاه نجف و جایگزین های آن با حضور مسئولان سازمان هواپیمایی و دستگاه دیپلماسی کشور در کمیسیون متبوعش خبر داد.
کد خبر: ۷۰۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 20 June 2017
شادمهر کاظم زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از وضع عوارض گمرکی نامتعارف از سوی فرودگاه نجف و عطف به‌ ماسبق کردن آن از سال ۲۰۱۰ میلادی انتقاد کرد و گفت: این گرانی ها تعجب برانگیز و غیرمنتظره بوده و تبعات آن کاهش سفر به عتبات عالیات از فرودگاه نجف خواهد بود.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیگیری گرانی عوارض فرودگاه نجف از سوی سازمان هواپیمایی و همچنین وزارت خارجه باید صورت بگیرد، افزود: به طور حتم تا زمانی که توافق بر سر قیمت فرودگاهی میان ایران و فرودگاه نجف صورت نگیرد و طرف عراقی از موضع خود کوتاه نیاید موضوع پروازها ملغی می شود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش عوارض فرودگاهی تا میزان معقول قابل قبول است، تصریح کرد: طبق گزارش‌گیری کمیسیون عمران مجلس انجام مذاکره با طرف عراقی برای کاهش عوارض فرودگاه نجف هم اکنون از سوی سازمان هواپیمایی در حال پیگیری است.

کاظم زاده با اشاره به تصمیم سازمان هواپیمایی بر لغو پروازها به نجف از 10 تیرماه سال جاری، ادامه داد: پیشنهاد ما به سازمان هواپیمایی در صورت پافشاری طرف عراقی بر نرخ گران عوارض فرودگاهی جایگزینی فرودگاه بغداد یا فرودگاه داخلی با فرودگاه نجف برای سفر عتبات عالیات است.

وی افزود: فرودگاه ایلام می تواند به عنوان فرودگاه داخلی جایگزین فرودگاه نجف شود؛ البته که این مسیر زائران را تا دو الی سه ساعت دور تر می کند اما تا زمانی که طرف عراقی از خواسته غیرمنطقی خود کوتاه نیاید بهترین پیشنهاد است؛ همچنین جایگزینی فرودگاه ایلام تا زمان تجدید نظر مسئولان فرودگاه نجف در خصوص نرخ عوارض منطقی ترین راه بوده از این رو پیشنهاد این مسیر برای جابه جایی زوار نیز با مسئولان طی مذاکره ای مطرح خواهد شد.

کاظم زاده ادامه داد: به طور حتم پس از پایان تعطیلات مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه خواهان گزارش دهی دستگاه های مسئول از جمله سازمان هواپیمایی و دستگاه دیپلماسی در خصوص نرخ پروازهای فرودگاه نجف خواهیم بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مسئولان فرودگاه نجف به گمان اینکه ما را در عمل انجام شده قرارداده و ما مجبور به قبول عوارض گران آن ها هستیم از تصمیم خود کوتاه نمی آیند .

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پیش از این نیز مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری به انتقاد از عملکرد مسئولان فرودگاه نجف پرداخته و تصریح کرده بود که استمرار پروازهای شرکت‌های ایرانی به نجف از دهم تیرماه جاری منوط به تجدید نظر مسئولان این فرودگاه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی