بازدید 6470
در بازار نقدی و آتی رقم خورد؛

رشد حجم قراردادهای سکه آتی / آخرین وضعیت طلا در آستانه نشست فدرال رزرو

حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران با افزایش ۱۲۷ درصدی به رقم ۱۶ هزار و ۴۲۷ قرارداد رسید. همچنین قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه در آستانه برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا با تغییر چندانی روبرو نشده است.
کد خبر: ۷۰۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸ 13 June 2017
حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران با افزایش ۱۲۷ درصدی به رقم ۱۶ هزار و ۴۲۷ قرارداد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، در همین حال ارزش معاملات نیز با رشد ۱۲۴ درصدی به رقم ۲ هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال رسید.

اما در بازار نقدی سکه، شاهد افت اندک قیمت ها در بازار بودیم، در معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران هم هر پنج سر رسید روندی منفی داشت. به طوری که قرارداد سکه آتی سررسید تیرماه سال ۹۶ با ۰.۲۲ درصد کاهش با رقم یک میلیون و ۲۱۱ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین قرارداد سکه آتی سررسید شهریور ماه با ۰.۴۶ درصد افت با رقم یک میلیون و ۲۴۲ هزار تومان داد و ستد شد.

در همین حال قراداد آتی سکه سررسید آبان ماه نیز با رقم یک میلیون و  هزار ۲۷۷ تومان خریداری شد که نسبت به روز یکشنبه ۰.۵۷ درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل دی ماه نیز با ۰.۷۴ درصد کاهش با رقم یک میلیون و ۳۱۲ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. قرارداد سکه آتی تحویل اسفندماه نیز نسبت به روز یکشنبه با افت ۱.۰۶ درصدی با رقم یک میلیون و ۳۴۶ تومان خریداری شد.

قیمت طلا در آستانه نشست فدرال رزرو آمریکا

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو و اعلام نتایج نهایی این نشست هستند،قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته  است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به ۱۲۶۶ دلار رسیده است که نسبت به دوشنبه تغییر محسوسی نداشت. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در نشست دو روزه خود نرخ بهره را افزایش خواهد داد و متن بیانیه این نشست تاثیر زیادی بر وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی آمریکا تا پایان امسال خواهد داشت.

قیمت هر اونس پالادیوم نیز با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۸۹۶ دلار رسید که این بالاترین رکورد در ۱۶ سال اخیر به شمار می رود. در حالی که پیش بینی می شود فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش دهد، ارزیابی مقام های بانک مرکزی آمریکا از اوضاع رشد اقتصادی می تواند تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به افزایش احتمالی نرخ بهره تا  پایان امسال داشته باشد.

افزایش نرخ بهره معمولا موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود. نتایج بررسی و تحقیق فدرال رزرو نیویورک نشان می دهد که انتظارات تورمی در آمریکا طی ماه گذشته کاهش یافته و به پایین ترین سطح از اوایل ۲۰۱۶ میلادی رسیده است.

نگرانی های سیاسی در بریتانیا و شکست محافظه کاران در انتخابات پارلمانی موجب شده است تا تقاضای مکان امن سرمایه  گذاری برای طلا در بازارهای اروپایی افزایش یابد.

پیش بینی می شود وزرای دارایی منطقه یورو و مقام های ارشد صندوق بین المللی پول روز پنجشنبه به توافق نهایی برای  حل و فصل بحران بدهی یونان دست یابند.

بسیاری از تاجران و سرمایه گذاران در بازارهای مالی چین بر این باورند که اگرفدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد، بانک مرکزی چین هم نرخ بهره کوتاه مدت را افزایش خواهد داد.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز در آغاز مبادلات امروز با افزایش نسبی روبرو شده است. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آلمان؛ بریتانیا و آمریکا طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی خواهد داشت.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در این نشست به بیش از ۹۸  درصد رسیده است.


منبع: بورس کالای ایران


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر