بازدید 5727
۱
در بازار نقدی و آتی رقم خورد؛

بازار ۷۷۸ میلیارد ریالی آتی سکه

حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۵ هزار ۷۱۸ قرارداد و ارزش آن به ۷۷۸ میلیارد ریال رسید، که نسبت به روز دوشنبه رشد ۲۹ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۴ هزار و ۴۳۰ قرارداد رسیده بود.
کد خبر: ۶۹۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵ 03 May 2017
حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۵ هزار ۷۱۸ قرارداد و ارزش آن به ۷۷۸ میلیارد ریال رسید، که نسبت به روز دوشنبه رشد ۲۹ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۴ هزار و ۴۳۰ قرارداد رسیده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، در روزی که قیمت دلار روند مثبتی را تجربه می کرد، سکه با اونس همراهی کرد و روند نزولی در پیش گرفت، در چهارمین روز هفته، سقوط اونس طلا تا نقطه هزار و ۲۵۴ دلار رسید و مهم‌ترین عاملی بود که بهای سکه را در بازار نقدی و آتی در جهت کاهشی قرار داد، چرا که دلار واکنش چندانی به افت بهای سکه نشان نداد و تنها با یک تومان افزایش به قیمت ۳ هزار و ۷۶۷ تومان رسید.

به این ترتیب در معاملات دیروز هر ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا روند قیمتی کاهشی را به ثبت رساندند.

بر اساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۱ هزار تومان، کاهش ۰/۴۷ درصدی را تجربه کرد. همچنین قرارداد تحویل تیر سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۵۵ هزار تومان افت ۰/۵۶ درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۲۹۴ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی ۰/۶ درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید آبان ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۳۵ هزار تومان معامله و با کاهش ۰/۴۸ درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون ۳۷۴ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰/۴۹ درصدی رو به رو شد.

از بازار نقدی چه خبر؟

روز سکه تمام بهار آزادی در بازار نقدی ۷ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با پایین رفتن از کانال یک میلیون و ۲۱۰هزار تومان به قیمت یک میلیون و ۲۰۹ هزار تومان رسید. این بیشترین افت سکه از ابتدای فروردین‌ماه بود و فلز گرانبهای داخلی را به پایین‌ترین سطح قیمت از تاریخ ۲۱ فروردین رساند.


منبع: بورس کالای ایران
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همینش هم گرانه خیلی زیادددددددددد فکر کار گرای حقوق هشتصد هزار تومن رو که بکنیم داشتن سکه میشه رویای محال کم نیستند توکشور ما البته
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس