بازدید 5174
گزارش هفتگی؛

نگاهی به رده بندی سررسیدهای بازار آتی سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش رو به رو شد و به ۳۱ هزار و ۵۷۰ قرارداد رسید؛ ارزش معاملات آتی نیز ۴ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال ثبت شد.
کد خبر: ۶۹۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵ 13 May 2017
نگاهی به رده بندی سررسیدهای بازار آتی سکهحجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش رو به رو شد و به ۳۱ هزار و ۵۷۰ قرارداد رسید؛ ارزش معاملات آتی نیز ۴ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال ثبت شد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، همچنین حجم معاملات آتی سکه طی دو هفته قبل ۲۹ هزار و ۵۱۷ قرارداد بود.

به این ترتیب درمعاملات آتی سکه طی هفته گذشته، سررسید دی سال جاری به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۲۵هزار و ۱۴۰  قرارداد را به ارزش ۳هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید تازه وارد اسفند امسال با انعقاد ۲هزار و ۳۱۴ قرارداد به ارزش ۳۲۴ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد آبان امسال جای گرفت؛ در این سررسید ۲ هزار و ۱۷۶  قرارداد به ارزش ۲۸۷ میلیارد ریال منعقد شد. قرارداد تحویل اردیبهشت سال جاری نیز با ثبت یک هزار و ۱۴ قرارداد به ارزش ۱۲۲میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. سررسید تیر ۹۶ با ۵۰۷  قرارداد به ارزش ۶۲ میلیارد ریال و قرارداد تحویل شهریور امسال با ۴۱۹ قرارداد به ارزش ۵۳ میلیارد ریال در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  ۴هزار و ۲۵۴ قرارداد منعقد شد.

براساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان، رشد ۰/۱۷ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه در قرارداد تحویل تیر با قیمت یک میلیون و ۲۴۴ هزار تومان رشد ۰/۲۴ درصدی را به ثبت رساند. از سویی دیگر سکه تحویل شهریور با نرخ یک میلیون و ۲۸۲ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش ۰/۰۸ درصدی همراه شد. همچنین سررسید آبان ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۲۴ هزار تومان معامله و رشد ۰/۰۴ درصدی را تجربه کرد و سررسید دی ماه هم با قیمت یک میلیون و ۳۶۵ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۱۹ درصدی را به ثبت رساند. در پایان سررسید اسفندماه سال ۹۶ باقیمت یک میلیون و ۴۲۷ هزارتومان معامله شد.

تحلیل تکمیلی آبشده طلا و سکه نقدی

در این تحلیل نگاهی داریم به تحلیل تکنیکال آبشده طلا و سکه نقدی طی هفته جاری.

چشم انداز

طی هفته گذشته با کاهش بیشتر اونس شاهد کاهش قیمت طلا  در بازار داخلی بودیم که این کاهش تا دامنه ترازهای قیمتی اشاره شده در تحلیل ادامه داشت، به طوری که سکه نقدی تا ۱۱۹۲۰۰۰ و آبشده نقدی تا ۴۸۸۰۰۰ کاهش پیدا کردند و بعد از رویت دامنه تراز قیمتی مجدد مورد تقاضا قرار گرفت، همچنین افزایش سکه نقدی تا ۱۲۱۲۰۰۰ و آبشده طلا تا ۴۹۴۰۰۰ ادامه داشت.

تحلیل تکنیکال

تحلیل آبشده نقدی طلا در هفته جاری

در نمودار قیمتی آبشده طلا قیمت در محدوده تراز قیمتی قرار گرفته است و تا ۴۸۸۰۰۰ کاهش داشته است و همچنان لایه حمایتی و تقاضا وجود دارد و در صورت شکست صعودی در منطقه ۴۹۶۰۰۰ احتمال افزایش به سمت ۵۰۰۰۰۰ وجود دارد و دیده می شود پایداری قیمت در بالای ۴۹۲۰۰۰ این سناریو را شکل می دهد .

از سویی شکست صعودی در ۵۰۰۰۰۰ و پایداری یک روزه قیمت در بالای آن احتمال رشد بیشتر به سمت ۵۰۴۰۰۰ الی ۵۱۰۰۰۰ وجود دارد، اما عدم پایداری می تواند منجر به کاهش به سمت ۴۸۶۰۰۰ شود و شکست سطح کلیدی ۴۸۶۰۰۰ قیمت به سمت ۴۸۰۰۰۰ و ۴۷۶۰۰۰  حرکت می کند .

رویت دامنه عرضه شکل گرفته در دامنه ۵۰۴۰۰۰ تا ۵۱۰۰۰۰ احتمال برگشت قیمت با عدم شکست ۵۰۵۰۰۰ وجود دارد و اهداف شامل ۵۰۰۰۰۰ - ۴۹۶۰۰۰ - ۴۹۰۰۰۰ است.

نگاهی به رده بندی سررسیدهای بازار آتی سکه

تحلیل سکه نقدی در هفته جاری

در نمودار قیمتی سکه نقدی قیمت با رویت دامنه تراز قیمتی با تقاضا شدیدی روبرو شد و حتی از آبشده طلا پیشروی بیشتری داشته است و با رویت دامنه ۱۱۹۰۰۰۰ با رشد ۲۱ هزارتومانی در هفته گذشته مواجه بود و فعلا دیده می شود که دامنه ۱۲۰۵۰۰۰ حمایت فعلی و ۱۲۲۰۰۰۰ مقاومتت فعلی آن است و رویت مجدد ۱۲۰۵۰۰۰ با عدم شکست آن احتمال رشد به سمت مقاومت ۱۲۲۰۰۰۰ موجود دارد و اهداف میانی شامل ۱۲۱۲۰۰۰ تا ۱۲۱۷۰۰۰ است.

و اما شکست نزولی ۱۲۰۵۰۰۰ احتمال کاهش قیمت به سمت ۱۲۰۰۰۰۰ و کف قیمتی هفته پیش وجود دارد.

در صورتی که قیمت در دامنه ۱۲۱۷۰۰۰ تا ۱۲۲۰۰۰۰ قرار بگیرد احتمال برگشت قیمت در صورت عدم شکست ۱۲۲۱۰۰۰ وجود دارد و اهداف این سناریو برگشتی شامل ۱۲۱۲۰۰۰ - ۱۲۰۵۰۰۰ - ۱۲۰۰۰۰۰ است.

نگاهی به رده بندی سررسیدهای بازار آتی سکه

منبع: بورس کالای ایران

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل