بازدید 5615
گزارش هفتگی؛

چشم انداز مثبت بهای طلا به بازار آتی رونق داد

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش رو به رو شد و به ۳۹ هزار و ۱۸۴ قرارداد و ارزش ۵ هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به دو هفته قبل رشد ۳ درصدی را تجربه کرد.
کد خبر: ۶۹۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 27 May 2017
حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش رو به رو شد و به ۳۹ هزار و ۱۸۴ قرارداد و ارزش ۵ هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به دو هفته قبل رشد ۳ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، حجم معاملات آتی سکه طی دو هفته گذشته به ۳۷ هزار و ۸۱۵ قرارداد رسیده بود.

پیش بینی ها نشان می دهد افت ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای جهانی موجب خواهد شد تا بهای طلا در کوتاه مدت بالاتر از سطح حمایتی ۱۲۴۶ قرار بگیرد که اگر بتواند سطح مقاومتی ۱۲۶۵ دلاری را بشکند به زودی تا ۱۳۰۰ دلار در هر اونس پیش خواهد رفت، بنابراین همین پیش بینی ها موجب رشد تقاضا در بازار آتی سکه شده است.

چشم انداز مثبت بهای طلا به بازار آتی رونق داد

به این ترتیب درمعاملات آتی سکه طی هفته گذشته، سررسید اسفند ماه سال جاری به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۲۸هزار و ۱۹۰ قرارداد را به ارزش ۳هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید دی ماه سال جاری نیز با ۷هزار و ۵۰۷ قرارداد به ارزش یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال رسید. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد آبان امسال جای گرفت؛ به طوری که با انعقاد یک هزار و ۶۵۱ قرارداد به ارزش ۲۱۷ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند. همچنین سررسید تیر ماه نیز با یک هزار و ۲۳۴  قرارداد به ارزش ۱۵۳ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید شهریور ماه  با ۶۰۲  قرارداد به ارزش ۷۶ میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  ۶هزار و ۱۴۲ قرارداد منعقد شد که نسبت به پنجشنبه هفته ما قبل خود رشد ۱۳ درصدی داشته است، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۵ هزار و ۴۳۰ قرارداد رسیده بود.

طی هفته گذشته بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالا با افزایش تقاضا در حجم معاملات رو به رو شد که کارشناسان معتقدند روند رو به پایین دلار در کنار نوسانات مثبت اونس موجب افزایش تقاضای این فلز گرانبها بوده است.بنابراین با توجه به پیش بینی ها تحرکات بازار طلا به دلیل کاهش ارزش دلار مثبت پیش بینی می شود اما، گذشته بلندمدت طلای جهانی نشان می‌دهد که فلز زرد همچنان در یک کانال صعودی قرار خواهد داشت و فشار رشد قیمت بر افت بیشتر خواهد شد. البته تمام این پیش بینی ها به نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو که  قرار است ۱۳ و ۱۴ ژوئن برگزار شود، بستگی خواهد داشت.


منبع: بورس کالای ایران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر