بازدید 5479

ولایتی: پاسخ ادعاهای عربستان خاموشی است

کد خبر: ۷۰۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 13 June 2017
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران قطعا آتش‌افروزی‌های سعودی‌ها را تحمل نخواهد کرد هر چند ظرفیت و جرات این کار را ندارند.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی پس از دیدار صبح امروز (سه‌شنبه) باگونار فرس، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس سوئد در جمع خبرنگاران حاضر و به سئوالات آنها پاسخ داد.
به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این سئوال که قبل از حادثه تروریستی تهران عربستان اعلام کرد ایران را به میدان جنگ تبدیل می‌کند. از نظر شما چه قرینه  دیگری باید وجود داشته باشد که بگوییم ممکن است عربستان سعودی هم در این ماجرا نقش داشته باشد؟ گفت: یک مشکلی که عربستان سعودی در طی  این سال ها به آن دچار شده مسئله ناپختگی و بی تجربگی افرادی است که در این کشور عمل و گاهی سخن می‌گویند و این امر حاکی از نداشتن شناخت از ایران و منطقه و بی تجربگی است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع ادامه داد: آنها امنیت خود را هم نمی توانند حفظ کنند. هزینه زیادی از بیت المال مسلمین را می گیرند و اقدامات قرون وسطایی انجام داده و دعوت از رییس جمهور آمریکا می کنند و  مدعی شدند که اتحادی بین کشورهای اسلامی ایجاد کردند  ولی جز دو _سه کشور کوچک اسلامی که آنها هم کمک های مالی از عربستان می گیرند هیچ کس به آنها پاسخ مثبت نداد و هنوز شکل نگرفته(ائتلاف ضد تروریستی) اولین شکاف ایجاد و نشان داد که این حاکمان جدید عربستان ظرفیت تحمل این ادعا را ندارند و نتوانستنند این ادعا را برای چند روزهم به اثبات برسانند و هنوز مرکب این اعلامیه  خشک نشده بین آنها و قطر اختلافی پیش آمد که در تاریخ منطقه بی سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه این اظهارت نشان دهنده بی ظرفیتی دیپلماسی عربستان سعودی است که با نزدیک ترین همسایگان خود هم نمی تواند زندگی آرامی داشته باشد گفت: جمهوری اسلامی ایران هم قطعا این آتش افروزی‌های سعودی را تحمل نخواهد کرد. هرچند که سعودی ها هم ظرفیت و جرات این کار را ندارند و فقط ادعا می کنند و خیلی مواقع پاسخ این ادعاهای ابلهانه خاموشی است.

ولایتی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آمریکا به تازگی تحریم های جدیدی در حوزه های مبارزه با تروریسم، موشکی و تسلیحات هسته ای علیه ایران را در دستور کار خود قرار داده است. واکنش ایران در این رابطه چیست و آیا رفتار آمریکایی در تضاد با برجام است؟خاطرنشان کرد: برای ما تفاوتی نمی کند زیرا هیچ نوع رابطه جدی اقتصادی و غیر اقتصادی بین ما و آمریکایی ها وجود ندارد. حال تحریم کنند یا نکنند.

رییس مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع ادامه داد: ایران با درپیش گرفتن اقتصاد مقاومتی عملا نوعی آسیب ناپذیری در مقابل این تهدیدها دارد و یکی از فواید و نتایج اقتصاد مقاومتی همین آسیب ناپذیر بودن ایران در مقابل تهدیدها است.

وی ادامه داد: جز یک امتیاز تبلیغاتی به صهیونیست‌ها دادن و یا بعضی از مرتجعین منطقه که جزو عمال آنها هستند کار دیگری نمی‌توانند بکنند. کشوری موفق است که در عمل بتواند به اهداف خود برسد. آمریکایی‌ها در اهداف خود در عراق و سوریه شکست خورده‌اند و این پیوند بین نیروهای مردمی عراق چه حشدالشعبی، نیروهای ارتش عراق و ارتش و نیروهای متحد سوریه در مرز بین عراق و سوریه در حقیقت یک پیروزی استراتژیک برای ایران و حلقه مقاومت است  که از تهران شروع می‌شود و تا عراق، سوریه و لبنان ادامه دارد در مقابل صهیونیست‌ها و حامیانشان.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل