بازدید 5664
در بازار نقدی و آتی رقم خورد؛

رشد حجم معاملات آتی سکه / ۱۵۵ قرارداد آپشن سکه منعقد شد

سکه تحویل شهریور امسال با نرخ یک میلیون و ۳۰۱ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی۰/۵۴ درصدی را تجربه کرد. از طرفی سررسید آبان ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان معامله و با کاهش ۰/۴۳درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون ۳۷۹ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰/۴۱درصدی مواجه شد.
کد خبر: ۶۸۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱ 09 April 2017
حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۱۰ هزار و ۴۲۷ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز پنج شنبه رشد ۱۴۶ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۴ هزار و ۲۲۹ قرارداد رسیده بود.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، حرکت مثبت، اما آرام دلار در اولین روز هفته موجب شد بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران به ریزش بهای اونس طی روز جمعه واکنش بیشتری نشان دهد و قیمت ها در مسیر نزولی قرار گیرد.

به این ترتیب بر اساس آمار معاملات آتی سکه بورس کالای ایران، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۶ هزار تومان، کاهش ۰/۳۹ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل تیر سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۳۶ هزار تومان افت ۰/۶۱ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل شهریور امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۳۰۱ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی۰/۵۴ درصدی را تجربه کرد. از طرفی سررسید آبان ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان معامله و با کاهش ۰/۴۳درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون ۳۷۹ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰/۴۱درصدی مواجه شد.

افت بهای سکه در بازار نقدی

در اولین روز هفته، سکه تحت‌تاثیر پایین آمدن بهای اونس در بازارهای جهانی طی روز جمعه ۵ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومان رسید.

همچنین روز گذشته در جریان قراردادهای اختیار معامله سکه طلا در بورس کالای ایران برای سررسید تیر ۱۵۵ قرارداد منعقد شد.

بر اساس این گزارش، روز سه شنبه برای سر رسید تیر ماه شاهد انعقاد ۱۷ قرارداد اختیار خرید سکه بودیم، این در شرایطی است که ۱۳۸ قرارداد اختیار فروش نیز برای این سررسید منعقد شد.

بر این اساس در قرارداد اختیار خرید سکه برای سررسید تیر ماه تنها یک سر رسید با ۱۷ قرارداد فعال بود و آن هم در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ثبت شد.

همچنین در قرارداد اختیار فروش سکه برای تیر ماه دو سر رسید فعال بود، به طوری که در قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۲۴ قرارداد و در پایان در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۱۱۴ قرارداد منعقد شد.


منبع: بورس کالای ایران

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی