بازدید 8610
۲
پیمانه اقتصادی؛

از «افزایش قیمت ۳ محصول لبنی در دستور کار» تا «سوئیچ کارت‌های بانکی ایران و روسیه»

این پیمانه موضوعاتی همچون پایان هفته با بورس تهران در کانال 80 هزار واحد، گران شدن سکه طرح قدیم، رشد دلار، یورو و درهم در بازار آزاد، افزایش بهای جهانی طلا با نگرانی های سیاسی در آمریکا، کاهش قیمت نفت با افزایش موجودی نفت آمریکا، پر کشیدن دوباره نرخ مرغ، حمایت کویت از پیشنهاد تمدید توافق کاهش تولید نفت و آغاز پرداخت سپرده‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال مؤسسه کاسپین را در بر دارد.
کد خبر: ۶۹۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 18 May 2017
از «افزایش قیمت ۳ محصول لبنی در دستور کار» تا «سوئیچ کارت‌های بانکی ایران و روسیه»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.


به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون پایان هفته با بورس تهران در کانال 80 هزار واحد، گران شدن سکه طرح قدیم، رشد دلار، یورو و درهم در بازار آزاد، افزایش بهای جهانی طلا با نگرانی های سیاسی در آمریکا، کاهش قیمت نفت با افزایش موجودی نفت آمریکا، پر کشیدن دوباره نرخ مرغ، حمایت کویت از پیشنهاد تمدید توافق کاهش تولید نفت و آغاز پرداخت سپرده‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال مؤسسه کاسپین را در بر دارد.


بورس تهران در کانال 80 هزار واحد به استقبال انتخابات رفت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه 96 با افزایش 214 واحدی به رقم 80 هزار و 344 واحد دست یافت. شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 23 واحدی عدد 17 هزار و 421 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 159 واحدی به رقم 87 هزار و 624  واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 91 واحدی به رقم  55 هزار و 784  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 809  واحدی عدد 177 هزار و 908  واحد را به نمایش گذاشت. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی روی 915  واحد رسید.

سکه طرح قدیم گران شد

در جریان معاملات روز چهارشنبه بازار آزاد تهران، قیمت انواع سکه با افزایش ۱۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومانی مواجه بود، به نحوی که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۷۲۰۰ تومانی، یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۲۵۰ تومان، سکه طرح قدیم با ۸ هزار تومان افزایش یک میلیون و ۱۸۶ هزار تومان، نیم سکه با افزایش سه هزار تومانی ۶۵۵ هزار تومان، ربع سکه با افزایش هزار تومانی به ۳۷۲ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۵۸ هزار تومان است.

رشد دلار، یورو و درهم در بازار آزاد

در پایان معاملات بازار آزاد ارز، روز چهارشنبه هر دلار آمریکا با رشد 134 نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 573 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش 330 ریال به رقم 41 هزار و 348 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 313 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز سه شنبه، 28 ریال گرانتر فروخته شد.

نگرانی های سیاسی در آمریکا قیمت جهانی طلا را افزایش داد

انتشار آمارهای ناامیدکننده در بخش مسکن آمریکا و گزارش های مربوط به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای پایان یافتن تحقیقات مربوط به رسوایی مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، تاثیر زیادی بر کاهش ارزش دلار افت شاخص سهام و افزایش قیمت طلا داشته است. بر اساس این گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات روز چهارشنبه با 0.5 درصد افزایش به بیش از 1243 دلار رسید که این رقم از 3 می تاکنون بی سابقه بوده است. قیمت طلا در مبادلات روز سه شنبه نیز با افزایش 0.5 درصدی روبرو شده بود که این بیشترین افزایش قیمت طلا در یک روز از 12 آوریل به شمار می رود.

کاهش قیمت نفت با افزایش موجودی نفت آمریکا

روز چهارشنبه قیمت نفت، کاهش یافت. علت این امر افزایش حیرت انگیز موجودی نفت امریکا گزارش شده است. این در حالی  ست که وزیر انرژی عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت و همچنین روسیه و کویت اعلام کردند که توافق اوپک برای کاهش تولید نفت و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا از میانه سال تا ماه مارچ ۲۰۱۸، یعنی برای ۹ ماه دیگر تمدید خواهد شد.خبر تمدید قرار داد نفت در دو روز گذشته موجب افزایش قیمت نفت شده بود. قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در هفته گذشته،  ۱۵ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۱.۵۰ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۶ سنت کاهش، بشکه‌ای ۴۸.۴۰ دلار صورت گرفت.

افزایش قیمت ۳ محصول لبنی در دستور کار

مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرآورده‌های لبنی در نشستی خبری گفت: سه محصول لبنی پرمصرف پنیر، شیر پاستوریزه و استرلیزه کارشناسی شده و آن را به سازمان حمایت ارسال کرده‌ایم، تا قیمت این سه محصول برای عرضه در فروشگاه‌های کشور اعلام شود که به نظر می‌رسد با توجه به افزایش قیمت‌ دستمزدها، بیمه و نرخ تورم حداقل افزایش هفت درصدی لحاظ شود. اما هم اکنون اگر برندی قیمت محصولش را افزایش داده غیر قانونی است و مردم نباید از آن‌ها خرید کنند چرا که در کشور بیش از ۱۲۰۰ برند در صنعت لبنیات فعال هستند که کیفیت آن‌ها تفاوت چندانی ندارد. به نقل از ایسنا، رسول گنجی به رشد ۱۳ درصدی صادرات محصولات لبنی اشاره کرد و گفت: باز شدن در بازار روسیه به روی محصولات لبنی سبب شده دامداران بتوانند شیرشان را به‌ موقع به کارخانجات ارسال کنند.

نرخ مرغ باز هم پر کشید

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۴ هزار و ۷۰۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی ۶ هزار و ۶۵۰ و خرده فروشی ۷ هزار و ۳۰۰ تومان است. به گفته وی نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۶ هزار و ۳۰۰ تومان و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۷ هزار و ۳۰۰ تومان است. یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات افزود: همچنین نرخ هر کیلو سینه با کتف ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، سینه بدون کتف ۱۲ هزار و ۵۰۰ و فیله مرغ ۱۵ هزار تومان است. رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ تصریح کرد: طی دو روز گذشته مرغداران از عرضه مرغ به کشتارگاه‌ها امتناع کردند که درنهایت این امر افزایش قیمت را به همراه داشته است.

حمایت کویت از پیشنهاد تمدید توافق کاهش تولید نفت

عصام المرزوق، وزیر نفت کویت در بیانیه ای اعلام کرد کویت حمایت کامل خود را از موضع مشترک عربستان سعودی و روسیه برای تمدید توافق کاهش تولید میان تولیدکنندگان عضو اوپک و غیراوپک تا مارس سال ۲۰۱۸ اعلام می کند. روسیه و عربستان سعودی روز دوشنبه در آستانه نشست اوپک در ۲۵ ماه مه خواستار تمدید توافق کاهش تولید شدند. این دو کشور که بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان هستند، در بیانیه مشترکی اعلام کردند تمدید توافق تا ۳۱ مارس سال ۲۰۱۸ برای تضمین ثبات بازار ضروری است.

آغاز پرداخت سپرده‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال موسسه کاسپین

فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: ساماندهی تعاونی های اعتبار منحله هشت گانه و انجام ارزیابی و نقل و انتقال دارایی های آنها با مسئولیت هیات های تصفیه و مؤسسه کاسپین و متناسب با آن انتقال سپرده های تعاونی های مذکور به موسسه اعتباری  کاسپین حسب موافقت مرجع قضایی، در مراحل نهایی است. بر همین اساس، سپرده سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان به تدریج به موسسه اعتباری کاسپین منتقل می شود. وی از تصمیم مشترک بانک مرکزی و قوه قضاییه برای تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه از مجموع حدود ۴۵۰ هزار سپرده گذار تعاونی منحله فرشتگان حدود ۴۰۰ هزار نفر سپرده زیر ۱۰۰ میلیون ریال دارند مقرر شد در مرحله اول برای اینکه سپرده گذاران خرد، زودتر تعیین تکلیف شوند از ۲۸ اردیبهشت ماه تا ۸ خرداد ماه سپرده این ۴۰۰ هزار نفر از طرف مؤسسه کاسپین تعیین تکلیف شود. حیدری گفت: با این تصمیم حدود ۸۷ درصد تعداد سپرده گذاران طی ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف و پرداخت می شوند.

سوئیچ کارت‌های بانکی ایران و روسیه

هموطنان دارای کارت‌های شتابی و همچنین دارندگان کارت‌های روسی از اواخر مردادماه سال جاری می‌توانند از خودپردازهای دو کشور و در فاز بعد، از سایر درگاه‌های پذیرش به صورت مشترک استفاده کنند. با توجه به مذاکرات چند ماهه اخیر و توافق برای اتصال سامانه کارت جمهوری اسلامی ایران با سامانه کارت کشور روسیه از ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری، ارسال، دریافت و پردازش تراکنش‌های آزمایشی بین دو کشور آغاز شده و مطابق با برنامه زمان‌بندی از اواخر مرداد سال جاری، دارندگان کارت‌های شتابی و همچنین دارندگان کارت‌های اعتبار روسی می‌توانند در فاز اول، از خودپردازهای دو کشور و در فاز بعد، از سایر درگاه‌های پذیرش به صورت مشاع استفاده کنند. به نقل از روابط‌ عمومی بانک‌ مرکزی ، ارتباط بین سوئیچ‌های کارت ایران و روسیه علاوه بر توسعه امکانات گردشگری در نقاط مختلف کشور برای گردشگران روس و همچنین کشورهای مشترک المنافع، تسهیلات قابل توجهی را برای مسافران و گردشگران ایرانی که به مقصد این کشورها سفر می‌کنند، فراهم می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
انتخابات تمام شودسونامی افزایش قیمت هاشروع خواهدشد
دلار در امریکا ارزشش پائین آمده در کشور ما بالا رفته !! واقعاً باید اینطور باشه یا دست های 4 درصدی تو کاره؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر