بازدید 3973

نگرانی های سرخ پوستان و طرفداران محیط زیست از نشت نفت در آمریکا

بنابر اسناد دولتی ماه گذشته خط لوله «داکوتا اکسس» در آمریکا، فقط چند هفته مانده به شروع خدمات تجاری آن شاهد نشت 84 گالن نفت خام در ایستگاه پمپ داکوتای جنوبی بوده است.
کد خبر: ۶۹۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 11 May 2017
بنابر اسناد دولتی ماه گذشته خط لوله «داکوتا اکسس» در آمریکا، فقط چند هفته مانده به شروع خدمات تجاری آن شاهد نشت 84 گالن نفت خام در ایستگاه پمپ داکوتای جنوبی بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، بنابر دپارتمان منابع طبیعی و محیط زیست داکوتای جنوبی، این نشت که معادل دو بشکه نفت خام است در چهارم آپریل و در شهرستان «تولاره» واقع در «اسپینک کانتری» اتفاق افتاده است.

نگرانی های سرخ پوستان و طرفداران محیط زیست از نشت نفت در آمریکا

این پروژه 3.8 میلیارد دلاری باعث به وجود آمدن اعتراضات محیط زیستی زیادی از سرتاسر دنیا شده بود مخصوصا بعد از آن که قبیله استندینگ راک سو (یا صخره ایستاده) اعلام کرد که خط لوله مزبور باعث بی حرمتی نسبت به یک قبرستان مقدس خواهد بود و همچنین در صورت هر گونه نشت نفت ذخیره آب این قبیله مسموم خواهد شد.

شرکت «انرژی ترسنفر پارتنرز» که پشت ساخت این خط لوله می باشد مجوز ساخت آن را از لشکر مهندسان ارتش ایالات متحده بعد از ماه ها تأخیر در اول فبریه دریافت کرده است. این خط لوله فعلا در حال پر کردن خط است و در اول ژوئن برای بهره برداری آماده می شود.

برایان والش دانشمند محیط زیست که داخل این آژانس می باشد گفت بعد از آن که در چهارم آپریل گزارش نشت این خط لوله دریافت شد، نفت بازیابی شده به سیستم برگشته بود و هر ماسه یا خاکی که آغشته شده بود تمیز شده و نفت آن دفع شده بود.

این نشت جایی حدود 100 مایل (160 کیلومتر) در شرق دریاچه «اوآهه» اتفاق افتاده است که بخشی از سیستم رودخانه میسوری می باشد. این بخش همان جایی است که نقطه کانون تظاهرات بوده است.

روز چهارشنبه دیو آرکامبو دوم رئیس قبیله صخره ایستاده در بیانیه ای اعلام کرد "این همان مطلبی است که ما تمام این مدت گفتیم : نشت خط لوله و ریختن نفت"

این قبیله درگیر طرح دعوی برای به چالش کشیدن پروژه مزبور است.

خط  لوله داکوتا اکسس با طول 1.172 مایل یا 1.885 کیلومتر از غرب داکوتای  شمالی به سمت پاکوتا در ایلینوی می رود و در آن جا به خط لوله دیگری متصل می شود تا نفت شیل را از باکن داکوتای شمالی به ساحل خلیج برساند.

ویکی گرانادو سخنگوی شرکت انرژی ترسنفر پارتنرز گفت که نشت مزبور در طی فعالیت راه اندازی این خط لوله اتفاق افتاده است. او افزود که این نشت در یک منطقه محدود حفاظت شده رخ داده است بنابراین هیچ گونه تأثیری در فضای باز نداشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها