بازدید 2973

کاهش ۶۰ درصدی وابستگی به روغن نیازمند اجرای برنامه ریزی۱۰ ساله

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه کاهش ۶۰ درصدی وابستگی به روغن نیازمند اجرایی برنامه۱۰ساله تولید دانه های روغنی است،گفت: وابستگی ۹۰ درصدی روغن با اصل شعار "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" در تضاد است.
کد خبر: ۶۸۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 22 April 2017
سیدراضی نوری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ارتباط کاهش تعرفه وارداتی محصولات کشاورزی با تاخیر درکاهش وابستگی به روغن،گفت:کاهش به یکباره تعرفه های وارداتی نظم تولید دانه های روغنی را  به خطر انداخته است؛زیرا اتخاذ سیاست های یکباره  از جنس کاهش تعرفه های وارداتی،برنامه ریزی جهت کاهش وابستگی به روغن را  وارد مشکلات ساختاری می کند.

نماینده مردم شوش درمجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه برطبق برنامه 10 ساله کاهش  وابستگی به روغن باید درسال نخست کشت دانه های روغنی  به میزان سه برابر افزایش پیداکند،تصریح کرد:کاهش تعرفه وارداتی انگیزه تولید نزد کشاورز را کاهش می دهد؛زیرا با کاهش تعرفه های وارداتی بدیهی است که محصول ایرانی به علت اشباع تولیدات خارجی بر روی دست کشاورز خواهد ماند.

خودکفایی روغن نیازمند اراده ملی است

وی  با بیان اینکه خودکفایی روغن نیازمند اراده ملی است،تصریح کرد:وابستگی 90 درصدی به روغن برخلاف شعار اقتصادمقاومتی و تولید و اشتغال ملی است.

نوری افزود:برای عملیاتی کردن شعار "اقتصادمقاومتی؛تولید و اشتغال "نباید با تصمیمات بدون پشتوانه در زمینه واردات،کاهش وابستگی به بازار  غذایی خارجی را به تاخیر انداخت.

 وی افزود:تولید دانه های روغنی نیازمند آمایش تولید برطبق مکان یابی است و این درحالی که کشت دانه های روغنی باید برطبق مولفه های اساسی تولید در اراضی کشاوزی عملیاتی شود تابتوان علاوه بر صرفه جویی درمنابع  آبی،دانه های روغنی را جهت کاهش  وابستگی به واردات روغن در حجم انبوه  تولید کرد.

 عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس، یادآورشد:اساسنامه ی صندوق حمایت از دانه های روغنی دارای محورهایی است که می توان با عمل به آن تمام مجموعه های تولید روغن را مورد حمایت و پوشش قرارداد؛بنابراین نباید باکاهش تعرفه های  وارداتی از کاهش وابستگی  به روغن بازماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها