بازدید 3637

دستگیری مامور قلابی پلیس در تهران

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: فردی که با جعل عنوان یکی از ارگان‌های نظامی‌، قصد اخاذی سه میلیارد ریالی از یک شهروند را داشت دستگیر شد
کد خبر: ۶۸۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ 14 April 2017
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: فردی که با جعل عنوان یکی از ارگان‌های نظامی‌، قصد اخاذی سه میلیارد ریالی از یک شهروند را داشت دستگیر شد.

به گزارش فارس، سرهنگ کاکوان رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه و شکایت شهروندی به این پلیس مبنی بر اینکه یک فرد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی پیام رسان تلفن همراه، با عنوان پرسنل یک ارگان نظامی تهدید کرده که تصاویر خصوصی وی را در فضای مجازی منتشر می کند، رسیدگی به این پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ تصریح کرد: شاکی در شرح تحقیق خود گفت که جهت آموزش و آشنایی با روابط زوجین با چند آیدی مختلف در یکی از شبکه‌های اجتماعی ارتباط  برقرار کرده و چندین عکس خصوصی از خود و همسرش را برای این آیدی‌ها ارسال کرده تا در این زمینه مشاوره شود.

این مقام ارشد پلیس فتا افزود: پرونده با نظارت دادسرای جرایم رایانه‌ای در دستور کار پلیس قرار گرفت؛ در ادامه شاکی اعلام کرد که  متهم از وی مبلغ سه میلیارد ریال پول مطالبه نموده که در صورت عدم پرداخت وجه فوق اقدام به انتشار عکس‌های وی و همسرش خواهد کرد، حتی با یکی از ‌دوستان آنها نیز ارتباط گرفته و ایشان را نیز تهدید کرده است.
 
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: با ارتباط گیری و شیوه فنی، متهم شناسایی و در محل قرار حاضر و در حین دریافت وجه درخواستی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و به مقر پلیس انتقال یافت؛ از متهم گوشی موبایل حاوی تصاویر خصوصی شاکی و همسرش کشف شد.

وی ادامه داد: طی بازجویی به عمل آمده متهم به بزه انتسایی خود اقرار نموده و انگیزه خود را اخاذی در قالب پوشش مامور قلابی و کسب درآمد و پرداخت هزینه درمان همسرش و مشکلات اقتصادی بیان نمود که نهایتا متهم با پرونده متشکله دراختیار مرجع قضایی قرار گرفت.
 
سرهنگ کاکوان به کاربران و افرادی که قصد مشاوره ازدواج یا غیره را در این فضا دارند هشدار داد و گفت: مشاوره در فضایی که هویت مخاطب آن و مشاورش گمنام است باعث بروزمشکلات و حوادثی برای کاربران می‌گردد لذا برای دریافت هرگونه مشاوره حتما به مراکز مجاز مراجعه نماید و از ارسال اطلاعات شخصی و محرمانه و خصوصی خود در فضای سایبر برای افرادی که ادعای مشاور، روانپزشک و... را دارند خودداری نمائید.
 
رئیس پلیس فتا تهران در پایان از شهروندان محترم خواست که در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir  بخش ارتباطات مردمی ثبت نمایند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان