بازدید 44930

سه گانه حوادث خونینی که امروز زنان رقم زدند؛ از تهران تا ماهدشت کرج

هرچند آمار و ارقام، حکایت از حضور پررنگ تر مردان در جرایم و جنایات در کشورمان دارند و جامعه شناسان نیز دلایل فراوانی برای توجیه این آمار ارائه می‌دهند، عصر امروز، سه حادثه خونین در کشورمان رسانه‌ای شد که زنان نقش آفرینشان بودند؛ رویدادهایی که هرچند همزمانی‌شان معنای خاصی ندارد، قرار گرفتن سه زن در کانونشان، بی شک پر معنا و بااهمیت است.
کد خبر: ۶۷۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 05 March 2017
در ساعات اخیر خبر وقوع سه رویداد تلخ و خونین روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که در یک چیز مشترک بودند؛ قرار داشتن یک زن در کانون حادثه؛ نقطه اشتراکی که تلخی این رویدادها را دوچندان می‌کند.
 
به گزارش «تابناک»، هرچند آمار و ارقام، حکایت از حضور پررنگ تر مردان در جرایم و جنایات در کشورمان دارند و جامعه شناسان نیز دلایل فراوانی برای توجیه این آمار ارائه می‌دهند، عصر امروز، سه حادثه خونین در کشورمان رسانه‌ای شد که زنان نقش آفرینشان بودند؛ رویدادهایی که هرچند همزمانی‌شان معنای خاصی ندارد، قرار گرفتن سه زن در کانونشان، بی شک پر معنا و بااهمیت است.

از این روی که می‌تواند نشانه اوج فشارهای وارد آمده به این زنان باشد، در حالی که می‌دانیم به دلایل فراوان، زنان در کشورمان کمتر از مردان در معرض فشارها و تنش‌های اجتماعی قرار دارند و به همین تناسب، سهم کمتری در پرونده های مختلف قضایی ایفا می‌کنند؛ هرچند آمارها حکایت از افزایش میزان جرایم و جنایات میان زنان ایرانی دارد.

وضعیتی نامطلوب که مجابمان می‌کند سه گانه حوادث خونین امروز را بسیار جدی گرفته و از مسئولان و همه آنهایی که مستقیم و غیر مستقیم سهمی در برنامه ریزی برای رفع معضلات اجتماعی دارند بخواهیم برای پایان دادن به این دست حوادث که تکرار می‌شوند، چاره جویی کنند.


1- خودکشی زن جوان در متروی تهران

خبر خودکشی زنی جوان در متروی تهران، حوالی عصر امروز مخابره شد و ساعاتی بعد از سوی مسئولان مترو تهران تأیید شد؛ اتفاقی شوم که در ایستگاه «میرزای شیرازی» رقم خورد و احسان مقدم، مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو درباره آن به ایسنا گفت: در ساعت 15:11 امروز، زنی حدودا 35 ساله در ایستگاه میرزای شیرازی با تجاوز به حریم ریلی و ورود عامدانه در حریم ریل، جان خود را از دست داد. به دلیل این اتفاق حرکت قطارها یک ربع به تأخیر افتاد، ولی اکنون تردد در خط 3 مترو ادامه دارد.

2- خودسوزی زن میانسال در میدان هفت تیر تهران

دقایقی از انتشار خبر خودکشی زن جوان در مترو تهران نگذشته، خبر رسید که زنی میانسال در میدان هفت تیر تهران، خودسوزی کرده است. رویدادی که مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تأیید آن، اعلام کرد: حوالی ساعت ۱۵ امروز، زنی حدودا پنجاه ساله که گویا درخواستی از یکی از نهادها داشته، در محدوده میدان هفت تیر خودسوزی کرد. تحقیقات اولیه، حاکی از آن است که این زن با استفاده از بنزین مبادرت به انجام این کار کرده است. حال عمومی این زن مساعد بوده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

3- جنایت هولناک زن بیمار در ماهدشت کرج
 
سومین رویداد شومی که امروز رسانه‌ای شد، در کرج رخ داد؛ رویدادی که در تلخ بودن، گوی سبقت را از دو حادثه دیگر ربوده و این بار در کانون آن، زنی بیمار قرار داشته که ظاهرا نمی‌خواسته جور بیماری‌اش را دیگر اعضای خانواده‌اش بکشند. رویدادی که حاجی‌رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، در تشریح آن گفت: پس از گزارش مراجع انتظامی مبنی بر وقوع سه فقره قتل در یکی از مناطق ماهدشت، بازپرس کشیک قتل به محل اعزام و در بررسی‌ها مشخص شد که قاتل، زنی است که اقدام به قتل همسر و دو فرزند خود کرده است.

شاکرمی درباره انگیزه قاتل گفت: وی در اظهارات خود گفته، از دو ماه قبل متوجه شده به بیماری سرطان مبتلاست و برای اینکه فرزندانش بعد از مرگ وی سرگردان نباشند، نقشه قتل اعضای خانواده خود را طراحی و اجرا کرده است. متهم برای عملی کردن طرح خود، اقدام به خرید دو بسته قرص خواب‌آور از داروخانه کرده و پس از خوراندن آن به قربانیان، با ضربات چاقو آن‌ها را به قتل رسانده است. بر اساس بررسی‌های انجام شده، قاتل دارای مشکلات روحی و روانی و افسردگی شدید بوده و پرونده وی جهت بررسی بیشتر به پزشکی قانونی کرج ارجاع شده تا در خصوص جنون و اختلالات روانی وی ـ که منجر به ارتکاب این جنایت هولناک شده ـ اظهار نظر کنند.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۶۶
مسئولین عزیز کی میخاین بفهمین از کجا داریم می خوریم ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
مشکل اینه که ما مسئولی که احساس

مسئولیت بکنه نداریم
نجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
بی اعتقادی و بی دینی. کسی که خودکشی میکنه هم این دنیا در جهنم زندگی کرده هم در اون دنیا در جهنم خواهد بود. خسر الدنیا و الاخره
ناشناس
| China |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
شما که می فهمی بگو از کحا!
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
بیچارگی مردم گوش فلک رو کر کرده اما مسئولین مسائل مهم تر دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
در پاسخ به دوست ساعت 22:30 باید بگویم که ما اصلا مسئول نداریم.
و د ر پاسخ به نجی باید بگویم دوست عزیز شما درست می گویید اما تکلیف از برخی برداشته شده است از جمله مجانین. مسئولین ما چنان به روز این مملکت آورده اند که درصد زیادی از افراد جامعه به دلیل فشارهای بی حد و حصر دچار جنون آنی و بعضا دائمی می شوند. بعید می دانم خداوند رحمان اینها را عقوبت کند بلکه مسببین را عقوبت خواهد کرد. البته من نمی خواهم بگویم پس همه بروند خودکشی کنند اما گفتم نمی توان همه را با یک چوب راند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
آیا هیچ فکر کرده اید چرا خودکشی های اخیر در ملا عام رخ می دهد؟
باش تا صبح دولتت بدمد. کاین هنوز از نتایج سحرست !
مسئولین دغدغه های مردم را ندارند، هر روز شعارهایی که هیچ دردی از مردم دوا نمیکند می دهند.
ای چرخ فلک دوندگی ما را کشت ، بر درگه خلق بندگی ما راکشت
یک منکر و اینهمه گناه واجب ، ای مرگ بیا که زندگی ما را کشت
روز زن مبارک!!!!!
چه زن وچه مرد ! زمانیکه گرفتار صد فرهنگی بشویم از این اتفاقات زیاد است
دولت به داد ملت برس.دوای درد ملت موشک نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
یعنی میگی از خودمون دفاع نکنیم ؟؟؟؟ بزاریم مثل لیبی و بقیه جاها بهمون حمله کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
باز اینا قاطی کردن...موشک از بودجه دفاعی ساخته میشه که هر سال هم این بودجه کمتر میشه...وزارت خونه های دیگه مسئول رفاه حال مردمند وزارت دفاع کارش معلومه وظیفه اش هم مشخصه
نتایج دور شدن از معیارها واصول اولیه یک زندگی سالم
چی میشه گفت واقعن
به عنوان یک روان پزشک که با بیماران مبتلا به سرطان کار می کنم عرض می کنم که متاسفانه حمایت های روانی اجتماعی در ایران بسیار ضعیف است و خیلی از افراد با شنیدن خبر ابتلا خود یا عزیزان خود به بیماری های صعب العلاج دچار بحران های ویران کننده ای می شوند. زنی که تنها بدلیل شنیدن خبر ابتلا به سرطان دست به قتل اعضای خانواده زده مرا یاد پدری انداخت که هفته گذشته با شنیدن خبر عودسرطان دخترش و عدم توانایی برای تحمل درد و رنج او خودکشی کرد. به طور کلی سیستم مراقبت و حمایت های روانی اجتماعی در کشور ما بشدت دچار مشکل است و نیاز به تحول در این حوزه هستیم.
پاسخ ها
s
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
من پدرم در اثر سرطان درگذشت. در تایید نظر بالا باید بگم که هیچ سازمان، نهاد یا بیمه ای به این بیماران بها نمیده و اصلا درک نمیکنن که مرد سرطانی توان کار نداره و بدون درامد، درمان هم ممکن نیست
گشت ارشاد را خبر کنید !!!!
سلام. من وارد بحث های اجتماعی و ریشه یابی مسأله نمیشم که البته قطعاً باید مورد ریشه یابی دقیق قرار بگیره و آسیب های روانی رو اجتماعی رو به حداقل برسونیم اما از مسئولین خواهشمندم که یک فکری به حال مترو کنند. چرا دیوار حائل بین سکو و ریل کشیده نمیشه؟ واقعاً چرا؟! هر خودکشی در مترو ، آثار و تبعات منفی متعدد اجتماعی و روحی و روانی و مادی و معنوی داره که بهش اصلاً پرداخته نمیشه. از کودکی که شاهد این صحنه است بگیر تا اون راهبر قطار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
فرض کن اصلا مترو جمع شد. آنهایی که میخواهند خودکشی کنن آیا لنگ میمونن؟؟
مسئولین عزیز
کی میخواید متوجه بشید که زنان هم در جامعه وجود دارند؟؟ حذف زنان از جامعه و نادیده گرفتن حقوق اونا منجر به افسردگی میشه. چرا آمار اشتغال خانمها روز به روز کمتر و کمتر میشه؟؟
من شخصا بابت این همه استرس و ناراحتی ای که اینجا میکشم، هیچ کسی رو نمیبخشم اون دنیا و امیدوارم تمام کسانی که در کارشون کوتاهی میکنن و با عدم شایستگی مقام و منصب دارند، هر چه زودتر گرفتار دوزخ شوند! الهی آمین!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
من هم همین طور. آن روحانی که سر جلسه مصاحبه کاری من رو تحقیر کرد نمی بخشم
این چیزا عادی شده ما هر روز از اینا میبینیم همه داریم روانی میشیم اینقد مشکلاتو بدبختی و فقر زیاد شده کسی هم نیست یه فکری بکنه
زنان در کشورمان کمتر از مردان در معرض فشارها و تنش‌های اجتماعی قرار دارند؟؟؟؟ شما از وضعیت قشر متوسط و ضعیف کشور بی اطلاع هستید... دراین دوقشر زنان فشار مضاعفی راتحمل می کنند...
پاسخ ها
مژگان
| Germany |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
دقیقا....
جالبه میگن استرس زنان کمتره به خاطراینکه کمتر دچار جرم و جنایت می شوند
نمیگن آمار وحشتناک بیماری ام اس میان زنان، که دقیقا به خاطر استرس و فشار روانیه پس چیه؟ خب زنان به خاطر ماهیت خلقتشون، از خودشون خشونت کمتر بروز میدن ولی این دلیل بر کمتر در معرض استرس بودن ایشان نیست. آمار وحشتناک ام اس نشونگر این امره!
اینا نتیجه کارهای اسراییل و امریکای پست و خبیث هستش!!!
مسولین ما خواب نیستند که بخوان بیدار بشن....مسولین ما خودشون رو بخواب زدند.....
نتیجه قرن ها سرکوبی و ظلم به زنان که هنوز هم بسیار گسترده است چه نتیجه دیگری می تواند داشته باشد؟
زنان در کشورمان کمتر از مردان در معرض فشارها و تنش‌های اجتماعی قرار دارند و به همین تناسب، سهم کمتری در پرونده های قضایی ایفا میکنند
یعنی واقعا زنان کمتر در معرض فشار و تنش های اجتماعی هستن؟؟؟؟!!!!!
ی لحظه هم فکر نکردید شاید صبر و تحملشون بیشتره یا خوددارترن
برای اقایون ایرانی کمترین کاری که میشه کرد خودکشیه.از بس که خوب و بامحبتند.
باز هم به عراق و سوریه برسیم
عجب وحشتناک. فکرش هم به تن آدم لرزه می اندازد.
چرا دروغ ميگيد
اين اخريه كه مال كرج هست رو حدود دو هفته پيش چاپ كرده بوديد اين مال امروز نيست
هشدار به مسئولين !
بحرانهاي اجتماعي منشاء اقتصادي دارند.
فقط به خاطر فقر اقتصادی خانواده هاست ومتاسفانه به حالت غیر قابل تحمل درامده وعلنی شده است وقتی شهردار تهران میگوید ۷۰هزار خانواده در تهران محتاج نان شب هستند ببنید در سطح کشور چه خبر است!!!
فعلا باید با استکبار جهانی و ایادی منطقه ایش بجنگیم. بعدا یک فکری به حال مشکلات خودمان خواهیم کرد.
با عرض شرمندگی که نه .... دق مسئولین بنیاد . همسر جانباز جلوی نهاد نه ... بنیاد شهید خودسوزی کرده است اگر اقایان دق کنند ملامت نکنید ... هیهات
افسردگی داره جامعه رو میبلعه
فاجعه ملی در ایران درحال شروع شده بیشتر به خاطر فقر نه فقر اقتصادی بلکه فقر کلی شامل بی تفاوتی انسانها به همدیگر بزرگترین اسیب اجتماعی است که عامل وسرچشمه بدبختی ها هست
حالا بازم مشکلات کشورهای دیگر رو بزرگ نمائی کنید و تو بوق و کرنا کنید !!!!!!! اینجا که همه چی آرومه ؛
این تازه شروع نتایج معصلات و بحرانهای است که جامعه باهاش درگیره .
فشار بی حساب کتاب روی مردم ، گرانی ، اعتیاد ؛ رانت ، جواب سربالای ادارات و زور گوئی به مردم ، امان مردم بریده شده . یک نمونه به شما بگم در مورد مالیات برارزش افزوده. یک شرکت پیمانکاری با همه دردسرای خودش به خصوص حوادث و مسائل کارگری بلخره جندتا دور هم جمع شدن و دارن کارمیکنن و مالیات تکلیفی و دفاتر و بیمه و ایمنی و همه چیزم درست . بعد با ترفند هائی پاشون به اداره مالیات برارزش افزوده باز میکنن و پس از مدت مدیدی رفت و آمد جواب میدن که شما از مثلا از سال 93 مشمول بودید چرا دیر اومدی و بنابراین باید تمام مالیات برارزش افزوده کارای خودتون رو پرداخت کنید توجه کنید مالیات برارزش افزوده ای که شما دریافت نکردید باید پرداخت کنید کار پیمانکاری که اگر مثلاپس از همه کسورات و مالیات و خرید ابزار آخرش 20 درصد بمونه میگه 9 درصد دیگه هم پرداخت کنی تا گواهی بدم و از این به بعد ارزش افزوده روی قراردادات بگیری و پرداخت کنی به ما . و کارت حالا قفل شده نه میتونی کاربگیری چون ثبت نام کردی ولی گواهی نداری و نه توان پرداخت بدهی کاذبی که برات درست کردن را داری . فقط باید بری دنبال فرار یا دنبال بریدن گوش این و اون تا بتونی جواب این زور گوئی رو بدی . یه راهش هم یک پیت بنزیین و شاید راه حل های دیگه .
کمتر ملت رادرفشارهای روحی روانی قراردهیدباعملکردهای
غلط وشعارهای دروغین
نویسنده محترم! خودسوزی و خودکشی جنایت هولناک محسوب نمی شوند، بلکه حاکی از قشر ستمدیده ای هستند که جانشان به لبشان رسیده!
چرا بیماری روحی روانی بخصوص در زنان در ایران زیاد شده است؟
زن نیازمند توجه است وقتی مرد بی هویت بشود و تبعیض و پارتی بازی و انحصارهای فامیلی در پست ها باعث ناامید شدن مردم بشود عاقبت همینه.،
این تازه آماریه که رسانه ای میشه .اتفاقا همین دیروز می گفتن در یه تعمییرگاه توشهر ماه یه جون رگشو زده بود.تابناک خدایش بیا امار کل خودکشیها در یک روز رودر کشور اعلام کن
چرا مطالب رو نمزنید شرم دارید زیر پوست ایثارگران رو جفا به این قشر رو بزنید فقط دعوای سیاسی قابل انتشاره...
فقر شديد
بيكاري
گسترش حاشيه نشيني
يكي از بي ارزش ترين پاسپورت هاي دنيا
فجايع فراوان و ضعف مفرط مديريت
رانت خواري، اختلاس، ارتشا
فساد و فحشا
بدبختي فراگير
خودسوزي، قتل و خودكشي
واقعا اين كشور به كجا داره ميره
يكي ترمز اين بدبختي ها رو بكشه...
100 برابر آمار جرم وجنایات اعلام نمی شود
وای ! براین مردم چه شده؟
با این مردم چه کردید؟؟
اینا رو برای ما ننویسید به مسئولین گوش زد کنید هر چند اونا که این مسائل براشون اهمیت نداره
از زنا میترسم.زن نمیگیرم
به سوریه،عراق،فلسطین،لبنان، ......کمک کنید.
مسئولین خودشون مسبب این رفتارهای مردمند.
شما که حوادث را از ریز تا درشت پوشش میدهید چگونه از کنار تجمع اعتراضی روز شنبه خیل کثیری از ایثارگران و جانبازان گذشتید حتی دریغ از یک سطر خبرکوتاه. همین خانمی که در جلوی بنیاد خودسوزی کرده است روز شنبه در جلوی بنیاد جزء معترضین بود.
ادعای شماها در دفاع از ارزشها را در این مواقع میسنجیم
پاسخ ها
جانباز 60 درصد
| United States of America |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
. بقول امام شهدا :مسئولین در این دنیا هم به عذاب دوزخ دچار خواهند شد عزیز دل اینا بفکر نون هستند نه بفکر جانباز و ایثارگر
چرا در مورد همسر جانباز که خودسوزی کرده خبر را سانسور کردیه اید
سمت چپ مطلبی نوشته با عنوان جنایت هولناک زن ایرانی در امریکا این زن بچه 5 ساله خودرا اتیش زده .نتیجه می گیریم که ما ایرانیها از لحاظ فرهنگی به مشکل برخورد کردیم و امکان داره واسه کل دنیا هم دردسر درست کنیم!
معضل فقر وبیکاری واعتیاد بی مسولیتی سو مدیریت و از همه بغرنج تر حاشیه نشینی .اگه سری به حاشیه نشینی در البرز بزنید می بینید.سرپرستان خانواده ها یا معتادند یا در زندان.دختر بچه های ده ساله را به عقد مردان سی چهل ساله درمیارن تا پولی گیرشون بیاد .اوضاع فرهنگی به شدت نگران کننده است .ومسولین استان فکری به حال حاشیه نشیتی نمی کنند فقط موقع انتخابات به اونجا میرن ویه وعده غذا میدن تا رای جمع کنن.حاشیه نشیتی را از بین نمی برن زیرا سبد رایشان اونجاست.باور نمی کنید با چشم خود ببینید.واقعا جای تاسف وتاثره.نان بعضیها در تحریمه بعضیها در جنجال والتهاب جامعه وبعضیها در حاشیه نشینی.این دختران کم سن وسال در اینده چه خواهند کرد مطمینا جرم وجنایت بیشتر خواهد شد
زنان کمتر در معرض استرسند بنابر این آمار جرم و جنایتشون کمتره!!!!
واقعا جمله احمقانه ای بود
یعنی حتی در این زمینه هم میخواین تبعیض جنسیتی رو اعمال کنید.
آخه استرس و ناراحتی اعصاب مگه زن و مرد می شناسه؟
فقط زنان به دلیل نوع خلقتشون، بر اثر استرس و فشار روانی، خشونت کمتری بروز می دن. این به معنای کم بودن فشار روانی بر زنان نیست.
آمار بسیار بالای بیماری ام اس، تأیید کننده حرفای منه
یک زن، بیشتر به خودویرانگری دست میزنه تا حمله به دیگران
آمار وحشتناک افسردگی، وسواس شدید و ام اس به همین دلیل در زنان زیاده
کشور در بحرانهای بزرگ اجتماعی در حال غرق شدن است و مسئولین در خواب ناز و جنگ قدرت و ثروت درگیرند
خدا کند روزی بیدار نشوند که دیر شده باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
دیر شده فک کنم خدا دیگه باید وارد عمل بشه با این همه ظلم
چه کسی گفته که زنان کمتر از مردان تحت فشارهای اجتماعی هستن؟ اتفاقا زنان در جامعه ما خیلی بیش از مردان انواع فشار روانی و اجتماعی را تحمل می کنن. با اینهمه تبعیض و خشونت و .... مخصوصا زنان شاغل انواع مختلف تبعیض و فشار روانی ناشی از نگاه جنسی و جنسیتی رو تحمل می کنن و برای کمی پیشرفت در کار باید چندین برابر مردان کار کنند . جامعه ای که همه چیز ان برای مردان طراحی شده و همیشه حق با مردان هست، مسلم هست که فشار خیلی زیادی رو به زنان تحمیل می کنه
مشکلات اقتصادی فقط شایعه است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل