بازدید 4811
۱

سردرگمی سکه در معاملات آتی

اونس طلا روز دوشنبه با ۸ دلار افت به بهای ۱۲۲۵ دلار رسید، این در شرایطی است که دلار روند مثبتی را تجربه کرد و از آنجایی که بازار طلای جهانی براساس پیش بینی‌ها مستعد رشد بود، بازار سکه بر سر دوراهی اونس و دلار، سردرگم شد و روند قیمتی متفاوتی را تجربه کرد.
کد خبر: ۶۶۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰ 15 February 2017
اونس طلا روز دوشنبه با ۸ دلار افت به بهای ۱۲۲۵ دلار رسید، این در شرایطی است که دلار روند مثبتی را تجربه کرد و از آنجایی که بازار طلای جهانی براساس پیش بینی‌ها مستعد رشد بود، بازار سکه بر سر دوراهی اونس و دلار، سردرگم شد و روند قیمتی متفاوتی را تجربه کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، روز گذشته از ۵ سررسید بازار سکه دو سررسید اسفندماه ۹۵ و اردیبهشت ۹۶ با روند صعودی و سه سررسید دیگر با افت قیمت مواجه شدند؛ به طوری‌که سکه تحویل اسفند امسال با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۷ هزار تومان، افزایش 0.19 درصدی را تجربه کرد. ازسویی قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رشد 0.03 درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۹۴ هزار تومان به فروش رسید و با کاهش 0.06 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریورماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان معامله و افت 0.41 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان معامله شد و کاهش 0.39 درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

همسو با افت قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز به کاهش قیمت ادامه داد و با پایین رفتن از کانال یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان به کانال یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان وارد شد. روز سه‌شنبه، سکه تمام بهار آزادی ۲ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک‌میلیون و ۱۸۹ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، نوسانات محدود اونس در کنار افت قیمت دلار دو عاملی بودند که در افت فلز گرانبهای داخلی اثرگذار بودند.

عده‌ای از فعالان اعتقاد دارند، خریداران بازار سکه به دلیل روند آرام اونس در هفته جاری عقب نشینی کرده‌اند و همزمان حجم فیزیکی این فلز گرانبها در بازار بالا رفته است. در این میان، نیم سکه و ربع سکه تا حدی در برابر افت قیمت مقاومت کرده‌اند. به گفته فعالان، در روزهای منتهی به پایان سال تقاضا برای سکه‌های کوچک در بازار بالا می‌رود و موجب می‌شود قیمت‌های این دو دارایی در برابر روند اونس و دلار تا حدی کمتر واکنش نشان دهند. طی این روز ۳۳۱ قرارداد اختیار خرید و ۱۱۷ قرارداد اختیار فروش سکه در سررسید اسفند امسال در بورس کالا منعقد شد.

معاملات آپشن

براین اساس در قرارداد اختیار خرید سکه برای سررسید اسفندماه که در سه سررسید فعال بود در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۷۰ قرارداد، در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۸۱ قرارداد و در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان نیز ۱۸۰ قرارداد منعقد شد.

در قرارداد اختیار فروش سکه برای سررسید اسفند امسال نیز که در چهار نماد معاملاتی فعالیت داشت در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان ۱۰ قرارداد، قیمت یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۳۲ قرارداد و در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۷۰ قرارداد اختیار فروش و در پایان در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۵ قرارداد منعقد شد.

نگاهی به جدول معاملات نشان می‌دهد که با احتساب حجم معاملات ۴۴۸ قراردادی روز گذشته از ابتدای هفته تا پایان معاملات روز گذشته یک هزار و ۵۰۰ قرارداد آپشن سکه در بورس کالای ایران انعقاد شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سکه 100000 تومان لز قیمت واقعیش گرانتره چرا در این زمینه نمی نویسید؟ چرا فاصله ماههای اتی نزدیک 50000 تومانه. 3 ماه قبل فاصله بین ماهها 15000 تومان بود. چرا در این زمینه نمی نویسید؟ چرا؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر