بازدید 2120

تاکید مجدد روسیه‌بربازپرداخت‌کامل‌بدهی‌گازی بلاروس

وزیر انرژی روسیه بر اصرار کشورش به بازپرداخت کامل بدهی گازی بلاروس تاکید کرد.
کد خبر: ۶۶۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 13 February 2017
وزیر انرژی روسیه بر اصرار کشورش به بازپرداخت کامل بدهی گازی بلاروس تاکید کرد.

به گزارش ایسنا از تاس، الکساندر نواک گفت: مذاکرات دو طرف، نحوه محاسبه و گزینه‌های مختلف برای همکاری بلندمدت ادامه دارد اما بلاروس باید بدهی کامل خود را مربوط به سال گذشته میلادی کامل پرداخت کند.

در حال حاضر میزان بدهی گاز صادراتی روسیه به بلاروس به بیش از ۵۵۰ میلیون دلار رسیده است که مقامات بلاروس از پرداخت آن امتناع می کنند.

گفت‌وگوهای بلاروس و روسیه بر سر هزینه گاز پرداختی از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی تا کنون ادامه دارد و همچنان بی نتیجه مانده است، مقامات بلاروس خواهان پرداخت هزینه ۷۳ دلاری برای هر هزار متر مکعب گاز صادراتی روسیه به این کشور با احتساب هزینه حق انتقال گاز روسیه از خاک بلاروس به اروپا هستند که در مجموع ۱۳۲ دلار به ازای هر هزار متر مکعب می شود اما روسیه با محاسبه به این شیوه مخالف است.

پیشتر الکساندر یوشنکو، رئیس جمهور بلاروس با انتقاد شدید از روسیه و سیاسی خواندن قیمت تعیین شده گاز صادراتی برای ایجاد فشار اقتصادی بر بلاروس، خواهان یافتن جایگزین‌های مناسب برای نفت و گاز روسیه شده بود.

وزارت انرژی روسیه نیز اعلام کرده که در سه ماهه اول امسال  میزان ۴.۵ میلیون تن نفت صادراتی به روسیه را به ۴ میلیون تن کاهش می دهد که این امر باعث می شود تا بلاروس به جای ۱۸ میلیون تن تنها ۱۶ میلیون تن نفت در سال ۲۰۱۷ میلادی دریافت کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار