بازدید 7470

سه اقدام مهم طب سنتی در ایران اعلام شد

کد خبر: ۶۶۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 10 February 2017
مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی ایرانی- اسلامی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم استفاده از طب سنتی در نظام سلامت، گفت: طب سنتی در فرهنگ مردم ریشه دارد و مردم اعتقاد و اعتماد زیادی به آن دارند اما گسترش آن باید به صورت علمی انجام شود.

به گزارش تسنیم، محمود خدادوست اظهار داشت: طب سنتی علاوه بر کل نگر بودن، از نظر دسترسی برای مردم آسان است ضمن اینکه خدمات آن، بسیار ارزان قیمت است.

وی با بیان اینکه طب سنتی قدمتی هفت هزار ساله دارد، افزود: در ماده 16 قانون تشکیل وزارت بهداشت نیز بر ما تکلیف شده از طب سنتی برای حفظ سلامت مردم استفاده شود بنابراین باید دسترسی مردم به دریافت خدمات و روش‌های ایمنی سلامتی را افزایش دهیم.

خدادوست هدف کلی حوزه طب سنتی را ادغام خدمات تأیید شده سند طب ایرانی در نظام سلامت دانست و گفت: افزایش سطح پوشش خدمات در سیستم مراقبت‌های اولیه بهداشتی و مراکز درمانی، راه اندازی مرکز ارائه فراورده‌های طبیعی و سنتی و گیاهان دارویی و افزایش سطح پوشش خدمات درمانی طب مکمل در مراکز درمانی از مهم ترین اهداف کمی این معاونت در سال آینده خواهد بود.

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی  ایرانی- اسلامی وزارت بهداشت در پایان بیست و پنجمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، بر بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه کردن طب سنتی ایران تاکید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر