بازدید 1756
عبدالله رمضان زاده عنوان کرد:

بدون آشتی ملی کشور در آستانه بحران قرار می گیرد

سخنگوی دولت اصلاحات با اشاره به اینکه آینده ایران در گرو آشتی ملی است، گفت: برای برون رفت از سختی های پیش روی کشور ما نیازمند شرایطی هستیم که در آن از یک اصل به نام وفاق پیروی کنیم و به آشتی ملی برسیم.
کد خبر: ۶۶۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 04 February 2017
به گزارش ایسنا، عبدالله رمضان زاده در یازدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی و بیستمین سالگرد تاسیس آن در اصفهان، اظهار کرد: صاحب نظران ابتدا پیش نیاز توسعه را ثروت می دانستند و تصور بر این بود که کشور های ثروتمند توسعه می یابند، چندی بعد مشخص شد که ثروت به تنهایی نمی تواند توسعه بیاورد و علاوه بر سرمایه مالی سرمایه انسانی نیز نیازمند توسعه است و پول باید در اختیار انسان های رشد یافته قرار گیرد، به همین منظور مدیریت منابع انسانی در جهان راه اندازی شد.

وی افزود: در اوایل دهه 90 میلادی کارشناسان متوجه شدند که ثروت های مادی و انسانی وجود دارد ولی توسعه اتفاق نمی افتد و این مسئله به وجود آمده که چه روی داده که ثروت مادی و انسانی در کنار هم پاسخ نمی دهد. پس از آن محققان به این نتیجه رسیدند که یک ثروت دیگر در کنار سرمایه مادی و انسانی نیاز است به نام سرمایه اجتماعی و در واقع توسعه باید سوار بر محوری باشد که ثروت مالی، انسانی و اجتماعی توامان با هم وجود داشته باشد.

سخنگوی دولت اصلاحات با اشاره به اینکه مهمترین شاخصه سرمایه اجتماعی اعتماد اجتماعی است، ادامه داد: در کشور ما بیشترین نهادهای مردمی در اصفهان حضور دارند و در واقع اگر بخواهید حزبی پس از پایتخت به مرکزیت شهری دیگر بنا کنید آن شهر پس از تهران به عنوان پایتخت باید اصفهان باشد، پس اگر می خواهید روند توسعه در کشور و اصفهان ادامه یابد راهی جز تشکیل تشکل ها صنفی کوچک ندارید و اگر آنها با هم ربط پیدا کنند احزاب بزرگ ایجاد می شوند.

رمضان زاده اظهار داشت: مشکل بزرگی که ما در ایران داریم این است که بیش از 70 درصد مردم به هم اعتماد ندارند. البته باید کاری کنیم اعتماد مردم و حاکمیت نسبت به یکدیگر افزایش یابد.

وی تاکید کرد: برای خروج از مشکلات شبکه هایی از نهادهای اجتماعی باید گسترش یابد، شبکه ها باید در همه حوزه ها چه سیاسی، اقتصادی و چه اجتماعی و فرهنگی گسترده شود. ما باید بدانیم که شرایط سختی پیش رو داریم چون یک فردی در دنیا سر کار آمده که از جنگ بدش نمی‌آید، اسرائیل تمام تلاشش ایجاد جنگ با ایران است و کشورهای عربی به غیر از عراق نیز کسی با ما روابط گرمی ندارد.

سخنگوی دولت اصلاحات گفت: برای برون رفت از این سختی ها تنها نباید به حاکمیت یا مردم تکیه کنیم، ما نیازمند شرایطی هستیم که در آن از یک اصل به نام وفاق پیروی کنیم، ما باید آشتی ملی داشته باشیم چراکه باید شرایط داخلی و خارجی خود را تغییر دهیم.

رمضان زاده به برخی مشکلات این روزهای کشور اشاره کرد و افزود: اقتصاد با مشکل روبرو است. ما در سال 82 برای اینکه بتوانیم سطح اشتغال را در همان اندازه که 2.5 میلیون نفر بود نگه داریم سالانه باید 70تا100 میلیارد دلار هزینه می کردیم، این در حالی است که طی 8 سال دولت گذشته یعنی از سال 84 تا 94 نرخ اشتغالمان هیچ تفاوتی نکرده است، حال تصور کنید که به آن 2.5 میلیون نفر 4 میلیون نفر با احتساب سالانه ورود 500 هزار نفر به سن اشتغال امروز حداقل وضع بیکاری 6.5 میلیون نفر است.

وی به بحث آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در وضع آسیب های اجتماعی اوضاع کشور به حدی است که مقام معظم رهبری از بعضی از مسئولان خواسته‌اند که چاره اندیشی  سریع کنند. آمارها هم که نشان می دهد وضعیت چگونه است. پیشرفت با کینه توزی نسبت به یکدیگر حاصل نمی شود و امروز ما بیشتر از هر زمان دیگری به همدلی نیازمندیم.

این فعال سیاسی و سخنگوی دولت اصلاحات ادامه داد: اگر آشتی و وفاق ملی تحقق نیابد کشور در آستانه بحران قرار می گیرد، دوستانی گلایه کرده اند که چرا یکی از رهبران اصلاحات دم از آشتی می زند. این گلایه ها صحیح نیست چرا که آینده کشور در گرو اتفاق نظر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر