بازدید 7657
فراز و فرود هفتگی بازار سرمایه؛

القای ناامیدی به سهامداران بورسی

پس از آنکه در هفته جاری نماد بانک ملت در بورس تهران بعد از حدود 6 ماه بازگشایی شد، شاخص کل به یکباره بیش از هزار کل افت کرد؛ درهمین راستا باقی بانکی‌ها نیز که قرار است در هفته آینده بازگشایی شوند، احتمال می‌رود شاخص کل با افت‌های متوالی همراه شود.
کد خبر: ۶۶۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 27 January 2017
پس از آنکه در هفته جاری نماد بانک ملت در بورس تهران بعد از حدود 6 ماه بازگشایی شد، شاخص کل به یکباره بیش از هزار کل افت کرد؛ درهمین راستا باقی بانکی‌ها نیز که قرار است در هفته آینده بازگشایی شوند، احتمال می‌رود شاخص کل با افت‌های متوالی همراه شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، پیش‌بینی‌ها و نظرات کارشناسان این است که به احتمال زیاد نماد دو بانک تجارت و صادرات نیز در روز اول بازگشایی با افت در قیمت پایانی مواجه شوند، مگر اینکه از این دو نماد حمایت‌هایی صورت گیرد.

در پنج روز کاری گذشته اوراق بهادار تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی به رقم ۷۸ هزار و ۴۹ واحدی رسید و در نتیجه افت ۱۳۳۳ واحدی را تجربه کرد. علاوه بر این شاخص آزاد شناور نیز که در چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه در تراز ۷۸ هزار و ۳۳۳ واحدی قرار داشت در مدت مشابه ۱۹۰۹ واحد افت کرد و به رقم ۸۵ هزار و ۴۲۴ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار اول که در ابتدای هفته گذشته در تراز ۵۶ هزار و ۵۸۶ واحدی قرار داشت با ۱۳۳۲ واحد افت رقم ۵۵ هزار و ۲۵۴ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار دوم با ۶۷۱ واحد کاهش در کانال ۱۶۶ هزار و ۹۱۳ واحدی نشست.

در هفته گذشته چهار میلیارد و ۳۹۱ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۲۵۱ هزار نوبت مورد معامله قرار گرفت که طبق این آمار مقدار اوراق بهادار معامله شده نسبت به هفته گذشته ۲۹ درصد کاهش را تجربه کرده است. همچنین تعداد دو میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش ۲۳۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معامله شد که به ترتیب ۳۵ و ۳۳ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته را نشان می‌دهد.



بازار فرابورس ایران معاملات هفته گذشته را با خرید و فروش 1086 میلیون ورقه به ارزش 7898 میلیارد ریال پشت سر گذاشت که این میزان معاملات در 309 هزار دفعه صورت گرفت. نسبت به هفته پیشین درحالی که با افت حجم و ارزش در مقابل افزایش 170 درصدی تعداد دفعات معاملات روبه‌رو بودیم، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد این متغیرها به ثبت رسید.

از دیگر رخدادهای بازار سهام فرابورس می‌توان به عرضه عمده 5 درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان و عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان در بازار دوم اشاره کرد.

براین اساس هفته پیش در تاریخ دوم بهمن ماه در گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات معامله بلوک «کرمان» به ارزش 118 میلیارد ریال و همچنین عرضه اولیه «غگلستا» با کشف قیمت 9900 ریال برای هر سهم در گروه محصولات غذایی به جز قند و شکر در روز سه شنبه پنجم بهمن ماه رقم خورد.

رصد ارزش معاملات خرد بازار سهام شامل معاملات بازارهای اول، دوم، پایه و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط در صنایع فرابورس نیز نشان می‌دهد به ترتیب سه گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر، پیمانکاری صنعتی و سایر محصولات کانی غیرفلزی با ارزش معاملاتی بالغ بر 477، 439 و 267 میلیارد ریال سهم 17، 16 و 10 درصدی را از ارزش کل معاملات در اختیار گرفته‌ و رتبه‌های اول تا سوم را به دست آورده‌اند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۵
با تصمیم یک شبه سرمایه منو خاکستر کردن ، سال ۹۲ با تشویق مردم توسط مسولین به سرمایه گذاری وارد بورس شدم و کم ریسک ترین سهام که بانکیها بودن رو انتخاب و خریداری نمودم حال بعد از ۴ سال روند نزولی و ضرر و بلوکه شدن سرمایه ام تیر خلاص برای نابودی ان زده شد، خدا مسببینشو نیامرزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
شاخص کل بورس در ادامه چند روز ریزش امروز شنبه 9 بهمن به کانال 77 هزار واحد سقوط کرد
روحانی باید از رای ما سهامداران نامید شود.
پاسخ ها
علی
| Germany |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
همچنین از رای ما سپرده گذاران کاسپین
بورس از دی ۹۲ که بطورکاذب رشدسرسام آور وبی وقفه ای داشت دیگرنتنوانست به روندصعودی خود ادامه دهدوازهمان موقع روندناامیدکردن سهامداران شروع شدوحالاحالا ها ادامه خواهد داشت
بورس=بازار ورشکسته روبه سقوط
بورس درسه سال گذشته ضعیف ترین وضررده ترین بازارسرمایه گذاری بود
سرمایه گذاری دربورس ایران اشتباه بزرگی است
مطمین ترین وباثبات ترین وسودآورترین بی تردید بازار مسکن است
الان اومدن در بورس آتی سکه و سکه را شدیداً بالا بردن، سکه با انس امروز ۱۱۸۵ دلار و دلار ۳۸۷۰ تومان بالای ۱۰۰۰۰۰ تومان گرانتره، مردم بدبخت همه میخرن، تابناک چرا شما در این زمینه چیزی نمیگی...
بانکها سر سهامدارای جز کلاه گذاشتن قبل مجمع گفتن سود دارن زمان پرداخت سود توکدال اعلام کردن اما وقتی بستن نماد برای مجمع کفتن زیانده هستن سودی در کار نیست حالا سهامدای بدبختی که قبل مجمع سهام بانک ملت خریدن حالا بالای 100 درصد زیان کردن
الان و در حال حاضر بهترین سرمایه گذاری واردات لوازم هشدار دهنده آتش سوزی ساختمانه..از من گفتن بود
چرا نظرات که اصل واقعیت رو بیان میکند را منتشر نمیکنید، والا ما سهامداران بانکی از مالکین پلاسکو بیشتر متضرر شدیم و هیچکی هیچی نمیگه
اگر به تیترهای صفحه اول اینروزهای روزنامه "دنیای اقتصاد" که قاعدتا باید به مشکلات اقتصادی و در راس همه آنها بحران بورس بپردازد توجه کنید هیچ نشانی از سقوط سهمگین ودنباله دار بورس در آن نخواهیدیافت بجای آن تا دلتان بخواهد مقاله ضد مسکن که همواره تلاش در القای عدم افزایش قیمت مسکن داشته فراوان خواهید یافت !!!
سرمایه مان در بورس دود شد رفت هوا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار