بازدید 19618

اختلال فراگیر در ارتباط اینترنتی ایران

کاربران ایرانی چه با سرعت دایال‌آپ و چه با بالاترین سرعت‌های در دسترس، روز گذشته نمی‌توانستند وارد سایت‌های ‌ایمیل و خوراک‌خوان‌های خبری شوند.
کد خبر: ۶۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۸ 19 September 2009
کاربران ایرانی، از صبح روز گذشته (جمعه) در متصل‌شدن به شبکه اینترنت مشکلات جدی داشتند.

گزارش‌های رسیده به خبر آنلاین از کاربران پراکنده در سطح کشور نشان می‌دهد این مشکلات مختص تهران نبوده است با این حال ظاهرا این مشکلات در پایتخت جدی‌تر بوده‌اند.

کاربران از جمله می‌گویند بدون ابزارهای فیلترشکن، نمی‌توانسته‌اند وارد هیچ‌یک از سایت‌های رایگان ای‌میل مانند یاهومیل یا جی‌میل شوند. همچنین بخش خوراک‌خوان سایت گوگل (reader.google.com) نیز از دست‌رس کاربران ایرانی خارج بوده است. همچنین کاربران روز گذشته نمی‌توانستند وارد مسنجر یاهو یا گوگل‌تاک شوند.

این مشکلات شامل سرعت‌های مختلف دسترسی (از خطوط معمولی تلفنی گرفته تا اینترنت بسیار پرسرعت 2 مگابیت در ثانیه) بوده است.

همچنین کسانی که قصد برقراری تماس تلفنی با خارج از کشور را داشته‌اند، از مسدودبودن این امکان یا اختلال جدی در این زمینه گفته‌اند.

با توجه به هم‌زمانی این اختلال با روز قدس، برخی از کاربران ایرانی اینترنت در کامنت‌هایی که در وب‌سایت‌های خبری فیلترنشده نوشته‌اند، حدس زده‌اند که این اختلال احیانا با مراسم این روز در ارتباط بوده باشد.

پیش از این نیز در روز انتخابات ریاست‌جمهوری چنین اختلالی در ارتباط اینترنتی کاربران ایرانی رخ داده بود که البته بیش از یک هفته طول کشید. در آن زمان ارتباط تلفن‌های همراه نیز محدود و گاه مختل شده بود اما گزارشی از اختلال گسترده در شبکه موبایل کشور و پایتخت در روز گذشته دریافت نشده مگر برخی اختلال‌های جزئی در مسیرهای راهپیمایی.

از قرار معلوم مشکلات مورد اشاره در ارتباط اینترنتی کاربران ایرانی که صبح روز گذشته (جمعه) آغاز شده بود، تا ساعت‌های نخست بامداد امروز (شنبه) به طور جدی ادامه داشته و سپس از بار آن کاسته شده و در برخی مناطق به‌کلی رفع شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
email,gmail,hotmaill همگي از ديروز تعطيل شده ؟!!!!! امتحان كنيد!!!!
نخیر..ما شمیران هستیم و با پارس آنلاین. حتی با فیلتر شکن های بدون مشکل هم نمیشه وارد یاهو میل شد. اما وارد جیمیل میشه بشی.
وقتی بجای حل مسئله صورت مسئله پاک میشود این مشکلات هم دارد
با سلام

بنده نیز که در اهواز هستم سایت یاهو و جی میل بطور کلی قطع می باشد . آیا واقعاً اینها نیز برای ممکلت مشکل ساز است ؟!
این مشکل هنوز هم برای من حل نشده هرچند که اینترنت پرسرعت دارم. من نمی فهمم ارتباط بین راهپیمایی دیروز و اختلال در اینترنت چه می تواند باشد و چرا مردم باید اینقدر مشکل داشته باشند...همان اختلال در روز های بعد از انتخابات کافی نبود؟
اگه میترسی واسه چی خبر مینویسی؟ اختلال اس ام اس روز انتخابات بود ولی اختلال ایمیل ها 3 روز بعد از انتخابات شروع شد و تا 2 هفته ادامه داشت
اختلال دیروز هم از ساعت 3 بعد از ظهر جمعه یعنی پایان تظاهرات شروع شد
رياد مهم نيست شما كه بهتر از ما ميدونين سيستمهاي اينترنتي و كلا تكنولوژي در ايران هوشمند ميباشد و در مواقع و روزهاي خاص دچار اختلال ميگردد و وقتي آبها از آسياب بصورت موقت افتاد دوباره رفع اختلال ميشود تا اختلال بعدي مثل فوتبال استقلال و استيل آذين كه دچار اختلال شد ديگه با اختلالات ظاهرا بصورت مسالمت آميز داريم زندگي ميكنيم ظاهرا عادت كرديم
نه بابا كجا درست شده! فيلتر شكنها رو هم فيلتر كردن!
حدس زده اند!!! تابناک یک تست هوش بدی خیلی خوبه
از كارشناسان آزاده مخابرات كشور انتظار مي رود در اين باره روشنگري كنند.نگذارند مانند وزير محترم سابق در روز توديع بگويد مسايل مربوط به محدوديت اينترنت پرسرعت،وقطع 40 روزه اس ام اس دستور از بالا بوده است.
متاسفانه من هنوز با اینترنت خیلی مشکل دارم نه یاهومیل نه جی مل و نه یاهومسنجر هیچ کدوم قابل دسترسی نیستند...واقعا به چه کجا دارن می برنمون
ما که همچنان مشکل داریم. اصلا هم درست نشده
در تبريز نيز اين مشكل اينترنتي هنوز ادامه دارد
حیا کنید اینجوری آزادیه؟
کجا به کلی رفع شده هنوز نه مسنجر باز می شه نه حتی ایمیل با جیمیل وی پی ان ها مون هم کانکت نمی شن
ایمیل ابزار اصلی کار من است ! آخه چرا باید اینطور با کلی زندگی و کار مردم بازی بشه ! از دیروز منتظر ایمیلی بودم ، مدام به اینترنت وصل شدم هنوز هم نتونستم ایمیلم رو چک کنم . . . ما که نه سیاسی هستیم و نه . . . چه باید بکنیم ؟ خواهشا خبری بگیرید و بگید که کی این مشکل جیمیل حل میشه
تابناک جان به خدا قسم من الان هم نمی توانم از یاهو میل و جی میل استفاده کنم. آخه این چه وضعش است تا تقی به توقی می خورد اینترنت معلق میشه بابا یکی بیاد یه توضیحی بدهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام، من از دیروز تا امروز که شنبه است هنوز نتونستم وارد یاهو بشم. این در حالی است که اینترنتم پرسرعت می باشد. تا کی باید چوب این رفتارها را بخوریم؟!!!!!!!!!!!!
سلام
دیگر به این گونه کندی ها و اختلالات عادت کرده ایم به قول معروف پوستمون کلفت شده.
کجا رفع شده...؟چرا دروغ می نویسید...!نه ایمیل میشه زد...نه یاهو مسنجر باز میشه...کلا تعطیله...
باز هم اين شد مثل قطع اس م اس .هلان ياهو مسنجر هم قطع است
اينقدر اينترنت را قطع كنيد تا دستگاهي ساخته بشه كه به قيمت ارزان اينترنت ماهواره‌اي را بدون نياز به مخابرات در دسترس كاربران قرار بده.
اختلال فقط در ای میل خلاصه نمی شود، بلکه در ssl سایت های دیگر نیز می باشد که این جای بسی تاسف است ............. و هنوز امروز که شنبه 28 شهریور است این اختلال ادامه دارد و حل نشده
mail.yahoo.com
ما هنوز قطع است
کرمان
اين كارا نشان دهنده چيزي نيست جز ترس..
همه اينها نشاندهنده اوج آزادي بيان و عدم دخالت دولت در حق طبيعي و بديهي مردم ايران عزيز است!!
فعلا که کماکان همه سرویسهای ایمیل یاهو و جیمیل مسدود است. دست کم برای این سرویس دهنده ای که ما از آن اینترنت می گیریم.
برای مسئولین دیواری کوتاه تر از اینترنت نیست ظاهرا!، متاسفم برای این کوته بینی. کافی است به سایتهای اشتراک لینک مراجعه کنید ببینید طی همین دیروز چه تعداد مطالب آموزشی در زمینه رفع فیلتر و سانسور منتشر شده و چه نرم افزارهای جدیدی به کاربران معرفی شده است.
نه بابا هنوز رفع نشده ..... خدايا هر چي مردم آزاره از رو زمين بردار
هنوزم سیستم‌های ایمیل دچار مشکل اند به این مشکلات مشکل بلاگفا و سایر ساپورترهای بلاگرها رو هم اضافه کنید
واقعا این جور مسائل در دنیای جدید بی انصافی در حق شهروندانی است که نیاز اطلاعاتی فراوانی دارن و بدون اطلاعات نمی‌تونن زندگی کنن و لنگ می‌زنن
امید دارم که عقل‌ها به کار گرفته شن
خوب اختلاله دیگه بعضی وقتها پیش میاد .
مسخره کردن ملت همینه دیگه. هر وقت دلشون خواست قطع می کنند وصل می کنند ملت که مهم نیست حالا یا ملت یا یک مشت ... فرق زیادی نداره.
جاي تأسف است كه بايد هر وقت آقايان صلاح بدانند مردم با يكديگر ارتباط داشته باشند و هر وقت صلاح ندانند ارتباط نداشته باشند.
ايميل ما كه امروز (شنبه) باز نميشه. ديروزم در اصفهان اختلال شبكه تلفن همراه وجود داشت.
اینقدر ای میل را ببندید تا ای میل دانتان پاره شود! نه این که اینهمه فیلم و عکس به رسانه های خارجی نرسید!
بابا همین سایت تابناک هم باز نمیشه الان ساعت 10.46 روز شنبه است.
دیروز در استادیوم آزادی همزمان با بازی استقلال استیل آذین هم موبایل ها قطع شد و کسی نپرسید چرا بازی مستقیم پخش نشد؟ اینکه هشتاد هزار نفر شعار یاحسین میرحسین می دادند آیا دلیل موجهی بود؟ می تونستن صداش رو قطع کنن اینا که بلدن! ترسوها! تابناک یه بار هم که شده مرد باش کامنت ها رو کامل چاپ کن! نه اینکه ناقص چاپ کنی! هیچی نمیشه اگه چاپ کنی! فوقش طرفدارای دولت میان به من فحش میدن دیگه! سایت الف که کاملا اصوالگراست همه ی نظرات رو چاپ می کنه اون وقت تابناک ترسو...
هنوز که درست نشده.واقعا بدبختیه.آخه این کارها تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا جای تاسف داره! ،آیا راه حل بهتری وجود نداره.
سلام
مملکت گل و بلبل همینه دیگه
یه راهپیمایی اینقدر ترس نداره که همه چی رو بهم ریختن
یاهو، جی میل، بلاگفا و همه چی
الان یعنی خیلی باهوشن اقایون و ما انقدر نفهم که نفهمیم همگی این کارها برای چی هست؟
واقعا که مملکت گ و بلبل به ان میگن
دیگه واقعا دارن مردم رو شای میکنن
بابا اینها واقعا شورش را در آوردند!من الان باید ایمیلی که استادم در خارج کشور زده رو بخونم و هیچ راهی نیست که برم تو اینترنیت!شورش رو در آوردند و باید تا 2 روز دیگه نمره نهایی پروژه کارشناسی من رد بشه!توی این 2 روز که یک روزش هم عید فطره چطوری نمره من باید رد بشه؟تا تقی به توقی می خوره این اینترنت ها قطع میشه و فیلتر میشه!کسی نیست جلوی این همه آزادی! رو بگیره؟
من در عسلویه کار میکنم.اینجا هم وضع همینطوره.هیچ سایت mailی باز نمیشه
الان در خوزستان سرويس ايميل ياهو و
جي ميل كاملا" قطعه. حجم فيلترينگ سايتها به نسبت 2 روز قبل چند برابر شده. فقط مونده كه خود تابناك هم فيلتر بشه!!
مشهد هم مشکل خیلی زیاد ه هیچ کدام از ایمیلها باز نمی شه برای دانشگاه میخواستم ایمیل بزنم هنوز که هنوزه درست نشده
واقعاً جاي بسي تأسف است كه در قرن 21 هنوز اينترنت و ايميل و جي ميل و مسنجر را از ترس مردم و عدم اطلاع رساني مي بندند!!! آنهم تازه در مملكتي كه در آن آزادي رو به مطلق است! خوب شد نمرديم معني آزادي مطلق را هم فهميديم! يه خواهشي دارم! اگه ميشه فرهنگ لغات جديد را هم به ما بدهيد كه معني كلماتي مثل دموكراسي و آزادي آن هم از نوع مطلق را درك كنيم! الان هم كه ظهر شنبه هست همچنان اينترنت اختلال داره! فقط براي همه ايرانيها متأسفم! واقعاً به كجا مي رويم؟؟؟!!!
الان خود سایت تابناک هم مشکل داره و در مواقعی بعضی از page ها باز نمی شود. اینها نشانه ترس از مردمی که جزو قشر باسواد و پویای جامعه هستند. شاید هم دلیل بستن سرویس ها ایمیل این باشه که نمی خواهند عکس هایی که مردم دیروز گرفته اند به سایت ها خبری و دیگر افراد ارسال بشه.
اینجا هم یاهو مسنجر وایمیل باز نمشه
(رشت)
ادم کار وزندگی داره وقتی همه درامدش به اینترنت باشه با این کارها ادم رو بدبخت میکنند
کی میخواید متوجه بشید با تکنولوژی نمیشه مبارزه کرد!!! جیمیل و یاهو نشد 1000 راه دیگه هست واسه انتقال اطلاعات!!
امیدوارم که بفهمید این کارا خیلی بچه گانه است!!
خوب این نشون دهنده اینه که مخالفای دولت دیروز خیلی کم بودند!! هیچ درگیری هم نبوده!!!!!!!
بنده کارمند شرکتی هستم که ساعتی حقوق میگیرم و کارم هم از راه دور با اینترنت است (حضور مجازی در شرکت مذبور) دیروز روی تعطیلی برای انجام کارهای عقب افتاده شرکت حساب باز کرده بودم ولی با اون سرعت کزایی نمیشد کار کرد. یکی نیست به این حضرات بگه لااقل یک کاری کنید اینترنت داخل کشور از کار نیافته وقتی میخواهید ارتباط رو با دنیای خارج قطع کنید. ما همه حلقه های یک زنجیر هستیم کار یکی عقب بیافته به ضرر همه هست...
بابا دولت انفورماتیک ها اس ام اس قطع میشه وزیر مخابرات میگه کاره ما نبوده اینترنت قطع میشه میگن بازم به ما ربطی نداشته صدا سیما پول میگره از مردم برا برنامه های چرت بعد یک فوتبال که شاید پر بیننده باشه پخش نمیکنه بعد میگه مشکل فنی بوده و سیاه سفیده بعد از نیمه اول همون تصویر رنگی پخش میشه حالا پیدا کنید پرتقال فروشو
آخه ما تو آزادی مطلقیم (دقیقش میشه نزدیک به مطلق)
از ساعت 11:30 در منطقه گاندي تهران دسترسي امكان پذير شد البته با سرعت 54 مگابايت هم ياهو، هم جي ميل، هم مسنجر. ديگه خطري تهديدشون نميكنه،بازش كردن.
از يه طرف مي گن كه دشمن خارجي فكر كرده مي تونه با چهارتا سايت و شبكه تلويزيوني تو كار ايران موش بدوونه و از طرف ديگر با فيلترينگ شديد و دو قبضه و پايين كشيدن فتيله سرعت اينترنت و پارازيت انداختن روي شبكه هاي ماهواره اي در روند زندگي خيلي از كساني كه زندگي و كارشون به اينترنت گره خورده اختلال ايجاد مي كنن. طبيعيه چون اصلاً مشكلاتي كه از اين رهگذر براي كلي سايت ايراني و هزاران نفري كه از طريق اينترنت ارتزاق مي كنن براشون مهم نيست. بعد هم دست بكار برخورد با كسي مي شن كه از سر اجبار به اينترنت ماهواره اي پناه بردن.
این واقعه را در قطع شدن اس ام اس ها تجربه کردیم جای تعجب ندارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
-اختلال در ابزارهای اطلاع رسانی وارتباطی در پی هر رویدادی ،و آنگاه ادعای آزادی بیان و آزادترین کشور دنیا.اطمینان داشته باشید اگر لازم باشد مردم اخبار رامانند صده های گذشته با کبوتر نامه بر به اطلاع هم خواهند رساند.با پاک کردن صورت مساله نیاز به جواب از بین نمی رود.
مسئولین قبل از اینکه مردم برن سراغ اینترنت ماهواره ای یا همچین چیزهایی، یه کم باز و منطقی تر فکر کنن، به خدا ضرر نداره مردم رو آدم و عاقل فرض کنن.
ما واقعا نمیدونیم باید چیکار کنیم وقتی اجازه حتی خوندن اخبارم نداریم حتی اجازه گشت زنی تو دنیای مجازی هم نداریم دیگه چه برسه دیگه بخواهیم تو دنیای واقعی راحت زندگی کنیم ما داریم به سمت کجا میریم
ايشالله اينترنت ماهواره اي هم مياد ...
بذار هر چي زور دارن روقطع تلفن و موبايل و اينتر نت بزنن ...
سد هرچي هم بزرگ باشه بالاخره آب راه خودشو باز مي كنه يا اينكه سد رو ميشكنه ... اوون وقت هيچ كس نميتونه جلوش وايسه
دوستان فيلتر شكن رو نميشه فيلتر كرد.

request هايي كه به سمت ياهو و جي ميل ميره رو به يه آدرس ناشناخته يا غلط route مي كنند.

اين كار رو براي آدرسهاي IP فيلتر شكنها هم انجام دادند.

خودتون مي تونيد با دستور68.180.206.184 tracert امتحان كنيد.
در اصفهان از صبح تا بعد از ظهر جمعه شبکه موبایل در میدان امام (محل تجمع روز قدس) و خیابانهای اطراف مسدود بود.
با login.yahoo.com می توانید وارد شوید.
آخه جلوی اینترنت رو که نمی تونند بگیرند، تکنولوژی دست خود همین آمریکایی هاست، هرچی بیشتر مقاومت کنند، اونها یه راه پیچیده تری پیدا می کنند و درضمن بازار شایعه از هر سایت تندرویی بدتره... از ما گفتن بود
در اصفهان از صبح تا بعد از ظهر جمعه شبکه موبایل در میدان امام (محل تجمع روز قدس) و خیابانهای اطراف مسدود بود.
مطمئنا کار صهیونیست انگلیس
خب اولین اثر این حرکت اینه که مردم می رن دنبال فیلتر شکن ! من که از 4 سال پیش وی پی ان دارم ، از زندگیم لذت می برم
اینقدر راحت در مورد این مسائل حرف نزنید. تمام این محدودیت ها و فیلترینگ اینترنت و قطع تلفن ها هزینه های سنگین دو طرفه هم از لحاظ هزینه انجام کار و هم هزینه اختلالات ارتباطی از پول بیت المال و گلوی مردم زده می شه تا یه سری بر قدرت تکیه کنند. این کار یعنی چی؟ حق مردم نیست؟ مطمئن باشید طرفدارهای قلیل و اکثریت هم راضی به این کار نیستند!
یه نصیحت هم بهتون بکنم شیلنگی که فشار آب توش زیاد شد و ترکید هر جا رو که وصله و پینه کنید از یه جا دیگه آب می زنه بیرون
تو شمالم همین مشکل است.کی پاسخگوست خدا می دونه؟
كرمانشاه و مشهد هم خبر دارم ديروز ايميل و مسنجر غير قابل دسترس بود، اما امروز دست شده
ديروز اس ام اس در بعضي مناطق قطع بود
من موندم چرا كلا اينترنت رو جمع نميكنين، اين طوري آبرو ريزيش كمتره به خدا! يك باره بگين ميخوايم مدل حكومتيمون رو مثل كره شمالي كنيم به كسي هم ربطي نداره! مگه تو كره شمالي ملت اينترنت و موبايل ندارن از گشنگي مردن؟ اينا مصاديق غرب زدگيه!
مرگ يه بار و شيون هم يه بار
من یک دانشجوی ایرانی هستم در فرانسه.واقعا جای تاسف داره که سرزمین ما با اینهمه کاربر هنوز مشکل اینترنت داره در صورتیکه اینجا اینترنتهای با سرعت بالا و بیشتر جاهاشون باwireless پوشش داده شده. واقعا داریم به کجا میریم....!!!
اگه حکومتیا به خودشون شک ندارن، پس چرا نمی ذارن گردش آزاد اطلاعات وجود داشته باشه؟!!! این نشون میده که یه جای کارشون می لنگه
واقعا دیگه از هر چی راهپیمایی و انتخابات زده شدیم،هر چیزی میشه میزنن اینترنت و موبایل...تعطیل می کنن،آخه ما کارو زندگی داریم،تو این قضایا من ضرر و زیان زیادی دیدم
به حق این رمضان .....(خودتون حدس بزنید)
بيماري آنفلونزاي خوكيه ..دامنگير اينترنت شده ...چيزي نيست دوره اش 10 روزه است ...يا خودش خوب ميشه ...با بعد از 10 روز ميكشه
من ADSl 512 دارم سرعت دانلودم 3Kb شده!!
این حق وناس نیست؟
پول رو که چندین برابر میگیرن کیفیت هم که نداره فقط هم باید از خودشون بخری!
اه
کیه که جوابگو باشه و کیه که بخواد شکایت کنه و از همه بهتر کیه که بخواد به چیزی حسابش بکنه...
اینا که به هر حال پولشونو از مردم میگیرن، سرویس بد بدن یا خیلی بد یا خیلی خیلی بد یا اصلاً سرویس ندن... کی به کیه...
همش مال خودمونه زیاد حرص نخور که وحدتمون میره زیر سوال ها...
ما با کره شمالی و کوبا و عراق زمان صدام و ... چه فرقی داریم؟
دولت الکترونیک همینه دیگه؟!!!!!!!!
"
خودتون مي تونيد با دستور68.180.206.184 tracert امتحان كنيد." برادر نگفتی این دستور را کجا تایپ کنیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار