بازدید 8534

توصیه خطیب جمعه تهران به وزرای کابینه دهم

وزير بارش زياد است اگر بخواهد بارش كم شود يك راه دارد و راهش اين است كه كار را به كاردان بسپرد و حق را به اهلش بسپارد. يعني در قبال معاونان و مديران مسوول است.
کد خبر: ۶۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۴ 04 September 2009
امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي دوم نماز جمعه اين هفته تهران اظهار كرد: در اين چند روز مجلس، بررسي صلاحيت كانديداهاي هيات دولت را داشت كه رييس‌جمهور آن را پيشنهاد كرده بود و به اكثريت قاطع آن‌ها راي داد؛ ان شاء‌الله هيات دولت به مباركي كارش را آغاز مي‌كند.

به گزارش ايسنا گفت: كلمه وزير از ماده وزر به معناي بار است، وزير يعني كسي كه بار اميرش را به دوش مي‌گيرد و ثقل بار را بر دوش دارد و كار را انجام مي‌دهد. در روايتي از پيامبر آمده اگر خدا بخواهد به اميري لطف كند وزيري صالح به او مي‌دهد. حالا اين وزير به كار امير نگاه مي‌كند، اگر كار وزير درست است به او كمك مي كند و اگر كار او درست نيست به او مي‌گويد درست نيست و او را متوجه و متنبه مي‌كند.

وي افزود: كار هيات دولت هم همين است. اين هيات وزيران همه اين مسووليت را دارند، وقتي هم با هم مصوبه‌اي مي‌خواهند تصويب كنند بايد همه با هم مشورت كنند تا ببينند مشكلات و گرفتاري‌ها را چطور مي‌شود حل كرد. هر كدام از شما وزيران مشاوراني داريد اگر مشاوران شما چيزي در بهبود اوضاع كشور به نظرش رسيد بايد اجازه دهيد مطرح كنند هيات دولت يعني فكر پخته شده در 22 نفر ، رئيس جمهور و وزرا. بنابراين وزير يك وظيفه تذكر و يك وظيفه اعانت و كمك دارد كه بايد كمك كند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به رواياتي يادآور شد: وزير بارش زياد است اگر بخواهد بارش كم شود يك راه دارد و راهش اين است كه كار را به كاردان بسپرد و حق را به اهلش بسپارد. يعني در قبال معاونان و مديران مسوول است. در روايات ديگري هست كساني كه مسووليت مي‌پذيرند بدانند اين ها دو روز دارند، روزي كه شير مي خورند و روزي كه از شير خوردن باز مي ايستند، زماني كه شير مي خورند بايد بدانند اين مال جامعه است، اگر آن را در راه جامعه قرار داد همه كارش ثواب و اجر خواهد بود ولي اگر نبود حسرتي و ندامتي خواهند داشت كه روز قيامت بيشتر خواهد بود.اميدوارم شما وزيران هيات دولت و همه كساني كه دست اندركارند با استمداد از خدا روز خوب را در پيشگاه خدا داشته باشيد نه روز حسرت و ندامت.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به بياناتي از رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كرد: طرح جامع علمي براي دانشگاه كه مورد تاكيد ايشان هم هست، مساله اي است كه ما در مجمع تشخيص به عنوان چشم‌انداز 20 ساله مسايلي را تصويب كرديم كه دانشگاه بايد به اين سمت حركت كند. بايد توجه بيشتري به علوم انساني داشته باشيم. رهبر عزيز ما هم اهتمام زيادي به دانشگاه دارند، زيرا بزرگترين سرمايه كشور، دانشگاه، دانشجو و نسل جوان است كه بايد با هوشياري خودشان و اساتيد به بسيج دانشگاه‌ها، تحصيل و درس توجه داشته باشند و برنامه جامعي براي كمال نهايي وجود داشته باشد اما نه با شعار بلكه با علم و عمل چهره‌اي برجسته‌تر از امروز را در دنيا داشته باشيم.

وي در پايان با اشاره به ميلاد امام حسن مجتبي(ع) و شب اكرام و اطعام تاكيد كرد: ان شاء الله توجه به اطعام و رحمت به ايتام داشته باشيم.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه نيز با تبريك ولادت امام حسن مجتبي (ع) گفت: حق در لغت به معني مطابق واقع بودن و باطل به معناي مخالف واقع بودن است و حق و باطل ميدان وسيعي دارد، اما امام حسن(ع) مي‌فرمايد حق آن چيزي است كه مي بيني و باطل آن چيزي است كه مي‌شنوي و بيشتر چيزهايي كه مي شنوي باطل است. اين سخن احتمالا اشاره به فساد اجتماعي آن روز دارد؛ آن روز جامعه بيمار شده بود و اين بيماري جامعه را تكه تكه مي‌كرد و جامعه اسلامي از اتقان و استواري خود افتاده بود.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايرا(ايسنا)، آيت‌الله امامي كاشاني در خطبه‌هاي اول نماز جمعه اين هفته تهران اظهار كرد: طبق آيات قرآن جامعه و امت اسلامي بايد در حد وسط و اعتدال باشد. اين اعتدال مساله بسيار مهمي است كه نقش امت اسلام را مشخص مي‌كند. امام صادق هم در روايات فرموده كه در هر عصري گروهي اين چنين هستند و ما مركز ثقل‌شان هستيم. امروز هم وجود اقدس حجت ابن الحسن (ع) نقطه اعتدال است پس بايد همه به اين سو حركت كنند. درس حضرت مجتبي درسي مهم است و براي جامعه امروز ما ضروري است. اگر جامعه‌اي متوجه عقل بود و به جاي ياس، اميد جوانه مي زد مي‌بيند اين انقلاب اسلامي الان بايد همانطور كه در دنيا خود را نشان داده بيش از پيش خود را نشان دهد و حرف‌هاي بي اساس مايوسش نمي‌كند.

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه يادآور شد: اگر مايوس شدي و گفتي اين چه وضعي است اين‌ها همه گفتار جهل است نبايد از آن سو رفت. عقل مي‌گويد اين انقلاب اسلامي است دشمن هم زياد دارد اما سرمايه عظيمي دارد كه بهترين آن جوان‌هاي كشورند كه درس خوانده و با كمال هستند. بنابراين بايد توجه كرد كه اين جامعه مملكتي نيست كه انسان در آن بگويد من چه كنم يا حرف‌ها در روحيه او اثر بگذارد.

وي اضافه كرد: ما امت وسط هستيم مي خواهيم به دنيا هم بگوييم شما هم بياييد ، حرف ما به دنيا اين است، اگر بخواهيم در نوشته‌هايمان شروع به آبرو بردن كنيم، آنگاه دود مي كند و چشم همه را مي گيرد. بنابراين اين بحث‌ها براي صدور انقلاب كه الان وقتش هست ضرر دارد. نبايد برخوردها، حرف‌ها و نوشته‌هاي ما جوري باشد كه گروهي بخواهد گروهي را و گروه ديگر گروه ديگري را زمين بزند.

امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: امام مجتبي مي گويد آنچه علم است و يقين داريد روي آن تكيه كنيد نه آنچه مي‌شنويد. اين ها مسايل مهمي است كه امروز دست به گريبان آن هستيم و اين درس اخلاق امام حسن مجتبي (ع) است. در ماه مبارك رمضان بايد خود را از ظلم، نااميدي، قساوت، حرص، خيانت، غيبت و تهمت دور كنيم و خود را به ليله‌القدر نزديك كنيم. ماه مبارك كم ماهي نيست، ماهي بزرگ است و بايد آن را درك كنيم.

امامي كاشاني ادامه داد: مطلبي را مي‌خواهم به جواناني كه خداي ناكرده به نماز، روزه، مسجد و ... علاقه ندارند بگويم خداوند مي خواهد در ماه مبارك رمضان همه در مدار رحمتش بيايند بنابراين اگر مسجد هم نمي‌رويد، اين شب ها برويد، شب‌هاي قدر به مساجد برويد و اشك بريزيد. تجلي خدا در شب قدر است و اين ها لحظات بسيار خوبي هستند. بياييد در اين شب‌ها واقعا جامعه با تقوا بشويم، اين چنين خود را در اين ماه پرورش بدهيم تا خود را براي ظهور امام عصر و حل مشكلات جامعه اسلامي آماده كنيم و براي همه اين گرفتاري ها تنها راه راز و نياز آن هم در شب‌هاي ماه مبارك رمضان و شب هاي قدر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
گفتن بدیهیات چه لزومی دارد. ضمنا حق وباطل میدان وسیعی ندار بسیار اظهر الشمس است مگر نخواهی آن را تعمدا"ببینی. بیچاره خدا با این خلائقش چه بکنه
هرچقدر مسئول دولت این کار را کرد وزرایش هم می کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار