بازدید 9879
۶
پیمانه اقتصادی

از «تعیین حداکثر حقوق شهرداران» تا «زمزمه تغییر در صندوق ذخیره فرهنگیان»

در این پیمانه، تغییرات شاخص بورس همراه با تحلیل و حاشیه های آن را بررسی می‌کنیم. در ادامه آخرین تغییرات بازارهای جهانی طلا، نقره و نفت و همچنین بازارهای داخلی سکه، طلا و ارز را رصد می‌کنیم. در این بسته موضوعاتی دیگری همچون: شرایط عجیب بانک ها برای دریافت اسکناس نو، خودروهای 2017، کاهش قیمت مرغ و نشانه های تجاری منفی بودن رشد اقتصادی را قرار داده‌ایم.
کد خبر: ۶۲۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶ 14 September 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار سکه، طلا، ارز، نفت، خودرو و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، در این پیمانه، تغییرات شاخص بورس همراه با تحلیل و حاشیه های آن را بررسی می‌کنیم. در ادامه آخرین تغییرات بازارهای جهانی طلا، نقره و نفت و همچنین بازارهای داخلی سکه، طلا و ارز را رصد می‌کنیم. در این بسته موضوعاتی دیگری همچون: شرایط عجیب بانک ها برای دریافت اسکناس نو، خودروهای 2017، کاهش قیمت مرغ و نشانه های تجاری منفی بودن رشد اقتصادی را قرار داده‌ایم.


رشد شاخص در آخرین روز کاری هفته

به گزارش تابناک اقتصادی، با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه95.06.24شاخص بازار اول با 0.91 واحد افزایش به رقم 53638.40 واحد و شاخص بازار دوم همانند شاخص بازار اول، با افزایش 66.20 واحد به رقم 166392.20 واحد رسیدند. شاخص قیمت بورس(وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با 4 واحد افزایش  به رقم 27231.20 واحد رسيد. شاخص کل بورس در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با افزایش 11.24 واحدی به رقم 76455.40 واحد رسید و شاخص کل فرابورس هم با افزایش 3.10واحد به رقم 800 واحد رسید.گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1112میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1060میلیارد ریال رسید.


تحلیلی از بازار امروز سرمایه

در گروه محصولات شیمیایی ، شاهد معاملات اکثرا متعادل و نسبتا کم حجم تر و به طور کلی متعادل تر  نسبت به روز کاری قبل بودیم.امروز در گروه انبوه‌سازی،املاک و مستغلات شاهد کاهش استقبال سهامداران از این گروه نسبت به روز کاری قبل بودیم البته امروز هم این گروه جزء گروه هایی بود که تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.در گروه موادومحصولات دارویی صف های خرید را شرکت های شیمی داروئی داروپخش و فرآورده های تزریقی ایران به خود اختصاص دادند و در مقابل صف های فروش متعلق به شرکت های داروسازی روزدارو،داروسازی زاگرس فارمد پارس،دارویی لقمان و دارویی رازک بود. در گروه خودرو و قطعات ساخت،امروز همانند دیروز شاهد معاملات اکثرا متعادل و متمایل به منفی بود و نیز حجم معاملات نسبت به روز کاری قبل در این گروه کاهش یافت.در گروه فلزات اساسی،از 23 سهام شرکت های فعال در این گروه،سهام15شرکت با افزایش قیمت و سهام 8 شرکت با کاهش قیمت امروز را به پایان رساندند.

حاشیه‌های تالار شیشه‌ای حافظ

از حاشیه های امروز می توان به شایعات و شنیده هایی از چند شرکت اشاره کرد.در نماد ثتران(سرمایه گذاری مسکن تهران)شنیده ها از ورود این شرکت به انبوه سازی و شهرک سازی حکایت دارد.در نماد مرقام (ایران ارقام)نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفت: از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار بزودی اسامی شرکت‌هایی که برای توزیع دستگاه‌های مکانیزه فروشگاهی اعلام آمادگی کرده‌اند اعلام می‌شود.در نماد آکنتور(آکنتورسازی ایران) خبرها از تفاهم نامه این شرکت با اپراتور تالیا برای هوشمند سازی قبوض برق آب و گاز حکایت دارد.در نماد خگستر(گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو)شنیده ها مبنى بر خروج یکى از زیرمجموعه هاى شرکت که زیان ده میباشد به گوش میرسد که قرار است راجع به این موضوع در مجمع صحبت شود که در این صورت افزایش سرمایه از محل سود انباشته انجام گیرد

قیمت دلار، یورو و درهم در بازار آزاد

در پايان معاملات امروز چهارشنبه 24 شهریورماه بازار آزاد ارز ايران هر دلار آمریکا 12 ريال نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به 35 هزار و 526ريال رسيد و ارزش برابري هر يورو در برابر ريال هم به 39 هزار و 657ريال رسيد كه نسبت به ديروز 426ريال کاهش قيمت را نشان مي‌دهد همچنین درهم امارات هم نسبت به دیروز با افزایش 5ریال 9 هزار و 703 ریال قیمت گذاری شد.


شرایط عجیب بانک‎ها برای دریافت اسکناس نو

به مناسب عید «غدیر خم» بانک مرکزی از  ۲۴ تا ۲۹ شهریورماه در شعب منتخب بانک‌ها شروع به توزیع اسکناس نو کرده است.به گزارش ایسنا، مراجعه به شعب برخی از بانک‌ها حکایت از آن دارد که مراجعه‌کننده برای دریافت اسکناس نو باید در بانک مورد نظر حساب بانکی داشته باشد تا هزینه اسکناس نویی که دریافت می‌کند از حساب او برداشت شود و پول به طور دستی دریافت نخواهد شد، اما برخی شعب بانک‌های دیگر عنوان می‌کنند که اگر هم شخص مراجعه‌کننده حساب بانکی نداشته باشد باز هم به وی اسکناس نو تعلق می‌گیرد، ولی در حد یک باند از اسکناس ۵۰۰ و ۱۰۰۰ تومانی.گرچه اسکناسی که بانک‌ها توزیع می‌کنند بدون دریافت کارمزد یا پرداخت قیمت  بالاتر انجام می‌شود، ولی قیمت آن در بازار بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان بالاتر از قیمت هر بسته است.

افزایش قیمت جهانی اونس طلا و نقره

امروز در بازار فلزات گران بها، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایش 1 دلار و 9 سنتی نسبت به روز قبل، با قیمت 1323 دلار و 2 سنت معامله شد. همچنین هر اونس نقره نیز با افزایش 9 سنتی نسبت روز گذشته با قیمت 19 دلار و 6 سنت فروخته شد.

بازار آرام طلا و سکه

قیمت سکه طرح جدید در بازار تهران با کاهش ۵۰۰تومانی، یک میلیون و ۱۱۵هزار و ۷۰۰تومان داد و ستد شد.

عصرانه اقتصادی

کاهش قیمت انواع نفت خام

امروز در بازارهای جهانی هر بشکه نفت خام پایه آمریکا WTI با کاهش 16 سنتی نسبت به روز قبل با قیمت 44 دلار و 92 سنت فروخته شد. هر بشکه نفت خام برنت نیز با 47 دلار و 11 سنت معامله شد که نسبت به روز گذشته با کاهش 23 سنت مواجه شد. همچنین هر بشکه نفت خام اوپک با کاهش 6 سنت نسبت به روز قبل، با قیمت 44 دلار و 55 سنت فروخته شد.

خودروهای 2017 بازار 

در جدول زیر قیمت  خودروهای مدل 2017 وارداتی در بازار را مشاهده می کنید.

 ردیفنام خودرو قیمت بازار(تومان) 
 1 هیوندای سوناتا LF . فول کامل با رادار 185,000,000
 2 هیوندای سانتافه DM . فول نیوفیس . اتوپارک 237,000,000
 3 کیا اسپورتیج فول نیوفیس 177,000,000
 4 کیا اپتیما JF فول اتاق جدید GT 198,000,000
 5 تویوتا پریوس 155,000,000
 6 بنز E200 450,000,000
 7 پورشه باکستر S 690,000,000
 8 پورشه ماکان 2.0 فول 710,000,000
 9 بی‌ام و X4 تیپ 28 فول 440,000,000
 10 رنو فلوئنس - دنده دستی 90,000,000
 11 ولوو XC90 - Inscription 670,000,000


کاهش قیمت مرغ در بازار

مهدی یوسف‌خانی-رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در رابطه با قیمت مرغ در بازار گفت: قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته است و نرخ هر کیلوگرم مرغ زنده 5200 تومان است. به گزارش ایلنا، او نرخ هرکیلوگرم مرغ آماده طبخ، درعمده فروشی درب کشتارگاه را 6900 تومان اعلام کرد و افزود: هرکیلوگرم مرغ توزیع درب واحدهای صنفی 7050 تومان ودرب واحدهای صنفی 7650 تومان خرید و فروش می شود.


نشانه‌های تجاری منفی بودن رشد اقتصادی پارسال

در گزارشی که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به تازگی تحت عنوان «تحلیل بخش حقیقی اقتصاد ایران» منتشر کرده، عملکرد بخش‌ها و رشد اقتصادی سال 1394 بررسی شده است. در بخش مربوط به «واردات» این گزارش آمده است: «اهمیت واردات در اقتصاد ایران به دلیل سهم بالغ بر حدود 80 درصدی واردات واسطه‌ای و سرمایه‌ای از کل واردات و نقش مهم این نوع واردات در فعالیت‌های تولیدی و صنعتی کشور است.» در ادامه این گزارش، جدولی از وضعیت واردات کشور درج شده که «واردات دلاری کشور در سال‌های 1393 و 1394 را نشان می‌دهد به طوری که واردات کشور در سال 1394 با رقم 41.5 میلیارد دلار نسبت به واردات سال 1393 (53.6 میلیارد دلار) افت 22.5 درصدی را داشته است.»

عصرانه اقتصادی

به گزارش اقتصادنیوز، بازوی تحقیقاتی قوه مقننه در ادامه این گزارش نموداری هم از نرخ رشد فصلی واردات دلاری کشور از 1391 تا 1394 ارائه کرده است.

عصرانه اقتصادی

حداکثر حقوق شهرداران تعیین شد

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام کرد:دریافتی تمام شهرداران، مدیران و کارکنان شهرداری ها تحت هرعنوان و پس از کسورات قانونی و مالیات در سال 95 به طور متوسط در هر ماه، حداکثر 126 میلیون ریال خواهد بود.محمد حسن آبادی ، این میزان دریافتی را بر اساس مصوبه شورای حقوق و دستمزد و نیز بخشنامه ابلاغی وزیرکشور عنوان کرد. به گزارش ایرنا وی اظهار کرد: بر اساس بخشنامه وزیر کشور، سقف خالص پرداخت تمام کارکنان، مدیران وشهرداران پس از کسورات قانونی و مالیات، نباید از سه برابر سقف حداکثر حقوق و فوق العاده شغل مصوب هیات وزیران تجاوز کند و متوسط این سقف به طور سالیانه ملاک محاسبه خواهد بود. وی ادامه داد: بر اساس تصویب نامه شماره 29931/ ت 52982 ه مورخ 13 خرداد 95 هیات وزیران، این دریافتی ها به استثنای عیدی، حق ماموریت روزانه و حق التدریس کارکنان واجد شرایط خارج از وقت اداری با رعایت ضوابط مربوطه است.

لغو تحریم‌ها اقتصاد ایران را شکوفا نکرد

روزنامه اماراتی گالف‌نیوزاعلام کرد:در حالی ۷ ماه از زمان آغاز اجرای برجام می‌گذرد، بسیاری بر این باورند که آمریکا همچنان در حال ایجاد موانع بر سر راه شکوفایی تجاری ایران است و لغو تحریم‌ها به رشد مبادلات تجاری این کشور کمک نکرد.

زمزمه تغییر در صندوق ذخیره فرهنگیان

تازه ترین خبرهای دریافتی از صندوق ذخیره فرهنگیان حاکی از تکاپو برای تغییر و تحولات مدیریتی و جابجایی برخی اشخاص در هیات امنای این صندوق فعال در بازار سرمایه حکایت دارد. این در حالی است که برخی آگاهان در این زمینه از احتمال برکناری شهاب الدین غندالی از سمت مدیرعاملی صندوق ذخیره فرهنگیان پس از یک دوره حدوداً سه ساله خبر داده‌اند. در این ارتباط غندالی در گفت و گو با فارس ضمن رد شایعه برکناری خود گفت: همچنان مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان هستم.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶
این حقوق های شهرداران نجومی است.
یه کارمند شاغل بیچاره داره با ماهی یک میلیون زندگی می کنه و شهردار با دوازده میلیون.همش بی عدالتی....
میانگین حقوق در شهرداری 12 میلیون تومان؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! از جیب کی؟؟؟؟
واقعا زحمت کشیده اند ظاهرا این آقایان که تعیین حقوق می کنند در قطر یا کویت زندگی می کنند مگر ما قانون جامع خدمات کارکنان دولت نداریم از همان استفاده نموده وبه سازمان های غیر دولتی هم تسری دهند
خجالت از مردم نمی کشند این حقوق های هنگفت را برای خود تعیین می کنند. این حقوق ها حرام است.
گویا ریاست صندوق ذخیره فرهنگیان حسابی نون و اب داره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار