بازدید 4064

جاکوب لو؛ آمریکایی‌ها باید از برجام خوشحال باشند

وزیر خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه گفت که آمریکایی‌ها باید از حصول توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 خوشحال باشند.
کد خبر: ۶۲۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰ 13 September 2016

به گزارش فارس، جاکوب لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه گفت که آمریکایی‌ها باید از حصول توافق برجام بین ایران و گروه 1+5 خوشحال باشند. 

به گزارش «جوئیش ژورنال»، «لو» در نشستی روز دوشنبه از پرداخت 1.7 میلیارد دلار پول نقد به ایران برای حل و فصل یک مناقشه حقوقی بین دو کشور که اخیراً به جنجال‌های فراوانی در آمریکا منجر شده دفاع کرد. 

وی در یک جلسه پرسش و پاسخ در اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا گفت: «در دنیایی که شما دسترسی ایران به نظام مالی دنیا را قطع کرده‌اید، آنها خواستار دسترسی سریع به پول بودند - که این اتفاق، وقتی سازش وجود داشته باشد، اتفاق غیرمعمولی نیست - و پرداخت نقدی، روشی بود که انتخاب شد.»

در روزهای گذشته نمایندگان کنگره آمریکا اقدام دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا بابت پرداخت 1.7 میلیارد دلار پول نقد به ایران را مورد انتقاد قرار داده‌اند. منتقدان ادعا می‌کنند پرداخت این پول بابت آزادی چند شهروند آمریکایی زندانی در ایران بوده و به همین دلیل مصداق تعریف «باج» می‌شود. 

وزیر خزانه‌داری آمریکا اضافه کرد: «به نظر من این موضوع وقتی که انتقال پول به صورت الکترونیکی یا نقدی باشد فرقی نمی‌کند. توافقی اتفاق افتاده بود که برای مردم آمریکا میلیاردها دلار پول مردم آمریکا را نجات داد و یک مناقشه حقوقی طولانی مدت را حل و فصل کرد.»

جک لو در بخش دیگری از این سخنرانی تصریح کرد که توافق هسته‌ای و تحریم‌های اقتصادی، بیش از هر اقدام دیگری مانع از دست‌یابی ایران به «سلاح‌های هسته‌ای» شده‌اند.

وی گفت: «آمریکایی‌ها باید خوشحال باشند که ما با ایران به یک توافق هسته‌ای رسیده‌ایم. آنها باید خیالشان راحت باشد چون خطر شکایتی که می‌توانست برای آمریکا میلیاردها دلار هزینه داشته باشد رفع شده است. و آنها باید خوشحال باشند چون عده‌ای از شهروندان آمریکا که می‌خواستند به وطنشان برگردند، موفق به انجام این کار شده‌اند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل